Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2008, 15:34   #81
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vergelijk jij een kind met een Ferrari?
Dat doe jij eerder aangezien je een kind als een kostenfactor bekijkt, waar anderen voor moeten opdraaien.

Laatst gewijzigd door Sfax : 6 april 2008 om 15:34.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:35   #82
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben voorlopig het meest enthousiast over de stelling van Artisjok, aangezien deze aangeeft dat een ingreep in de kinderbijslag wellicht niet het aangewezen middel is om mensen te stimuleren/verplichten hun middelen eerst en vooral in hun eigen kinderen te investeren.
Ik dacht dat ik stelde dat het onmogelijk is om het kindergeld niet in je kinderen te investeren.
Ik begrijp dus nog altijd je probleem niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:36   #83
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat verandert niets aan de reactie: jouw kind dus jouw loon... Eenvoudig niet?
Je trekt mijn woorden uit hun verband.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:40   #84
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je trekt mijn woorden uit hun verband.
Nee, ik geef gewoon de logica aan...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:49   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom?
Omdat ik kinderen beschouw als iets waar mensen een bewuste keuze voor maken, dan moeten ze de kosten die daarbij horen er ook bijnemen. Er is geen enkele reden waarom anderen daarvoor zouden moeten opdraaien.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:52   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De bedragen die je van je bruto belastbaar inkomen mag aftrekken voor kinderen zijn :
1ste kind = 320,00 euro
2de kind = 604,00 euro
3de kind = 1518,00 euro
4de kind = 1848,50 euro
vanaf 5de kind = 2056,50 euro
Stel dat je met je inkomen tot de belastingsschaal geraakt van 40%, reken dan maar eens uit om welke fenomenale bedragen het gaat.
Vergelijk jij een kind met een Ferrari?
Het kan me werkelijk gestolen worden hoe 'fenomenaal' die bedragen zijn, feit is dat je zelf een bewuste keuze maakt om die bedragen neer te tellen. Ik zie niet in waarom iemand anders daarvoor moet opdraaien. Of vind jij soms dat je ook voor de kosten van mijn ferrari's moet opdraaien?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:11   #87
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat ik kinderen beschouw als iets waar mensen een bewuste keuze voor maken, dan moeten ze de kosten die daarbij horen er ook bijnemen. Er is geen enkele reden waarom anderen daarvoor zouden moeten opdraaien.
U zou moeten blij zijn dat er mensen zijn die überhaupt kinderen willen: opvoeden is geen lolleke! Zeker vandaag de dag niet. Bovendien hapert er soms eens iets aan die kinderen: mazelen, kinkhoest, dan vallen ze uit een boom (naar de spoed met een gapende wonde!!).
Versta me niet verkeerd, kinderen brengen veel plezier en vreugde in het leven van ouders, maar wie kinderen wil, offert ook veel op (weliswaar uit vrije wil).
Maar kinderen zijn een investering in de toekomst. Of zegt gij: "Op mijn negentigste moet niemand in het rusthuis mijn eten maken, het mij brengen, mij wassen,..."? Wie gaat dat doen, peinst ge? Misschien gaan mijn kinderen ooit nog uw achterwerk schoonvegen...

Ik rook niet. Moet ik mee helpen betalen aan longkankerpatiënten die gerookt hebben? Moet mijn belastinggeld gaan naar toeristen die naar risico-gebieden gaan en ontvoerd worden? Moet Buitenlandse Zaken met oa mijn geld die pipo gaan helpen loskrijgen?

TUURLIJK WEL. DAT HEET ALLEMAAL SOLIDARITEIT!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:12   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met het mogelijk misbruik van kindergeld?

Of er zoiets bestaat als "een recht op kinderen" dat weet ik niet.
Maar als er een recht bestaat op kinderen, dan toch niet alleen voor de welstellende?
Wat bedoel je met "gij ook gepamperd wordt"
Uw visie op rechten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:13   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gemiddelde aantal kinderen per gezin in België bedraagt vandaag 1,65. Voor een gezonde bevolkingspiramide en voor het behoud van ons pensioenstelsel zou dat aantal minstens moeten stijgen tot 2,5.

bron : http://www.plusmagazine.be
2.1 is genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:21   #90
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik rook niet. Moet ik mee helpen betalen aan longkankerpatiënten die gerookt hebben? Moet mijn belastinggeld gaan naar toeristen die naar risico-gebieden gaan en ontvoerd worden? Moet Buitenlandse Zaken met oa mijn geld die pipo gaan helpen loskrijgen?

TUURLIJK WEL. DAT HEET ALLEMAAL SOLIDARITEIT!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:21   #91
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het kan me werkelijk gestolen worden hoe 'fenomenaal' die bedragen zijn, feit is dat je zelf een bewuste keuze maakt om die bedragen neer te tellen. Ik zie niet in waarom iemand anders daarvoor moet opdraaien. Of vind jij soms dat je ook voor de kosten van mijn ferrari's moet opdraaien?
Gewéldige vergelijking
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:34   #92
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
U zou moeten blij zijn dat er mensen zijn die überhaupt kinderen willen: opvoeden is geen lolleke! Zeker vandaag de dag niet. Bovendien hapert er soms eens iets aan die kinderen: mazelen, kinkhoest, dan vallen ze uit een boom (naar de spoed met een gapende wonde!!).
Versta me niet verkeerd, kinderen brengen veel plezier en vreugde in het leven van ouders, maar wie kinderen wil, offert ook veel op (weliswaar uit vrije wil).
Voila, 't is hun eigen keuze...

Citaat:
Maar kinderen zijn een investering in de toekomst. Of zegt gij: "Op mijn negentigste moet niemand in het rusthuis mijn eten maken, het mij brengen, mij wassen,..."? Wie gaat dat doen, peinst ge? Misschien gaan mijn kinderen ooit nog uw achterwerk schoonvegen...
Als zij voor die job kiezen, wie weet en dan zullen ze daar dan ook voor betaald worden. Maar hoe zou dat een rechtvaardiging moeten zijn voor het feit dat we vandaag ook voor hen moeten betalen?

Citaat:
Ik rook niet. Moet ik mee helpen betalen aan longkankerpatiënten die gerookt hebben?
Nee.

Citaat:
Moet mijn belastinggeld gaan naar toeristen die naar risico-gebieden gaan en ontvoerd worden?
Nee

Citaat:
Moet Buitenlandse Zaken met oa mijn geld die pipo gaan helpen loskrijgen?
Nee

Citaat:
TUURLIJK WEL. DAT HEET ALLEMAAL SOLIDARITEIT!
Eerder diefstal; anders zou het de vrije keuze inhouden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 18:43   #93
janPieter
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht





- kindergeld intrekken indien ouders weigeren hun kinderen van bij de gebooorte in het Nederlands op te voeden (in Vlaanderen uiteraard). Deze maatregel zal uiteraard wel eerder van toepassing zijn op allochtone ouders, zonder enige rascistische motieven natuurlijk.


Deze maatregelen lijken mij allemaal vrij makkelijk uitvoerbaar, men moet aleen de politieke moed hebben deze uit te voeren. En op dit vlak ziet het er slecht uit. CD&V en Vlaams Belang verheerlijken nog steeds het grote, traditionele gezin met zoveel mogelijk kinderen (kweek er maar op los !), SP.a en Groen ! zijn vanuit hun politiek correcte overtuiging te laks om iets die 'sukkelaars' in de weg te leggen en de VLD houdt zich blijkbaar liever bezig met 'belangrijker'problemen.

Mijn voorgestelde maatregelen lijken me dus net een tikje realistischer.
Absolute waanzin!
Nederlands in vlaanderen is enkel en alleen verplicht in rechtstreeks kontakt met de overheid. EN dan nog heeft men de mogelijkheid om even een woordenboekske raad te plegen of beroep te doen op een behulpzame buur of uw boekhouder de zaken te laten afhandelen. In de familiekring, thuis en in de omgang met derden is er overal op deze planeet een absolute taalvrijheid!
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:09   #94
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voila, 't is hun eigen keuze...



Als zij voor die job kiezen, wie weet en dan zullen ze daar dan ook voor betaald worden. Maar hoe zou dat een rechtvaardiging moeten zijn voor het feit dat we vandaag ook voor hen moeten betalen?



Nee.



Nee



Nee



Eerder diefstal; anders zou het de vrije keuze inhouden.
Ik vind dat u staat voor een ijskoude maatschappij, waar het ieder voor zich is. Ik ben blij dat solidariteit nog bestaat. U noemt het diefstal. De meeste mensen noemen dat solidariteit. En heel veel mensen zijn blij dat dat bestaat.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:13   #95
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als zij voor die job kiezen, wie weet en dan zullen ze daar dan ook voor betaald worden. Maar hoe zou dat een rechtvaardiging moeten zijn voor het feit dat we vandaag ook voor hen moeten betalen?
Omdat, als kindergeld niet zou bestaan, heel weinig mensen aan kinderen zouden beginnen.
Er zouden gewoon niet genoeg mensen zijn om op uw oude dag voor u te zorgen. En daarom is het maar logisch dat u meebetaalt aan het grootbrengen van die generatie.
Trouwens, bedankt daarvoor.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:15   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik vind dat u staat voor een ijskoude maatschappij, waar het ieder voor zich is. Ik ben blij dat solidariteit nog bestaat. U noemt het diefstal. De meeste mensen noemen dat solidariteit. En heel veel mensen zijn blij dat dat bestaat.
Jij hebt er dus geen problemen met dat die 'solidariteit' - die wel degelijk diefstal is - zorgt dat jongeren mensen op bussen aanvallen?

Ik wel. Maar hey, als jij een samenleving wilt waar mensen elkaars bloed kunnen en mogen drinken, doe dan gerust verder! Sta op de barricaden voor De Solidariteit!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:15   #97
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik vind dat u staat voor een ijskoude maatschappij, waar het ieder voor zich is.
Eerder voor een maatschappij waar ik zelf kies voor wie ik er ben en voor wie niet. Ik zou veel meer voor mijn gezin, familie en vrienden kunnen doen wanneer ik niet verplicht zou worden voor jan en alleman ondersteuning te verlenen.

Citaat:
Ik ben blij dat solidariteit nog bestaat. U noemt het diefstal. De meeste mensen noemen dat solidariteit. En heel veel mensen zijn blij dat dat bestaat.
't Is niet omdat veel mensen iets denken of vinden, dat dat plots een juiste zaak is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:19   #98
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Omdat, als kindergeld niet zou bestaan, heel weinig mensen aan kinderen zouden beginnen.
Dat is dan ook hun keuze; als dat waar zou zijn, wil dat inderdaad zeggen dat veel mensen de verantwoordelijkheid van hun eigen keuzes niet willen dragen, maar die afwentelen op de mmatschappij.

Citaat:
Er zouden gewoon niet genoeg mensen zijn om op uw oude dag voor u te zorgen.
Dan worden zorgen gewoon wat duurder; big deal.
Mijn kinderen zullen wel voor mij zorgen.

Citaat:
En daarom is het maar logisch dat u meebetaalt aan het grootbrengen van die generatie.
De logica is er nog niet bepaald...

Citaat:
Trouwens, bedankt daarvoor.
Geen zorg; er zijn genoeg manieren om alles af te schermen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:20   #99
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Ik zie het nut van kindergeld zoals het nu in voege is niet in, eerst steelt de overheid meer dan de helft van je loon en dan krijg je een almoes terug als je een of meerdere kinderen hebt. De meeste gezinnen hebben dat kindergeld niet nodig, het is veel efficiënter om het kindergeld af te schaffen en de belasting te verlagen.

Enkel voor kinderen die het echt nodig hebben zou er een soort van kindergeld mogen bestaan.

Citaat:
Omdat, als kindergeld niet zou bestaan, heel weinig mensen aan kinderen zouden beginnen.
Zever. In de VS bestaat dat niet en daar worden per vrouw 2.09 kinderen geboren, tov 1.64 in België.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 6 april 2008 om 19:31.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 19:38   #100
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij hebt er dus geen problemen met dat die 'solidariteit' - die wel degelijk diefstal is - zorgt dat jongeren mensen op bussen aanvallen?
Wat is het verband tussen solidariteit en agressieve allochtonen?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be