Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2011, 21:29   #21
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een akkoord met de GCC (?).

(fig.: de GCC)
Met de opstandelingen zeker.
Oblique is offline  
Oud 23 april 2011, 21:30   #22
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat was snel...
En onverwacht...
Oblique is offline  
Oud 23 april 2011, 21:35   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
En onverwacht...
2x
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 april 2011, 22:13   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Met de opstandelingen zeker.
Er staat: "met de GCC".

Er werd een akkoord bereikt met de GCC.

Dat betekent in de praktijk: met Saoudi-Arabië, niet met de opstandelingen, betogers, ... (wat ook).

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 april 2011 om 22:13.
Nr.10 is offline  
Oud 23 april 2011, 23:39   #25
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Dollar en andere valuta zullen dan zodanig weinig waarde hebben dat de bevolkingen op hun knieen zullen vragen om een aan de SDR gekoppelde eenheidsmunt.

Net niet. Ik kan u volgen in uw eerste deel, i.e. het enorm in waarde zakken van de meeste westerse valuta. Ik kan u er echter niet in volgen dat een wereldmunt de oplossing zou zijn.

1. Kijk naar hoeveel problemen men al heeft met de europese eenheidsmunt. Vergeleken met de verschillen in de Eurozone zijn die op wereldschaal nog veel groter.

2. Ik zie het - idealiter - eerder in een heel andere richting gaan, waarbij overheden, anonieme ambtenaren en de financiële sector niet langer de controle over de betaalmiddelen hebben.
Rr00ttt is offline  
Oud 24 april 2011, 00:22   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Net niet. Ik kan u volgen in uw eerste deel, i.e. het enorm in waarde zakken van de meeste westerse valuta. Ik kan u er echter niet in volgen dat een wereldmunt de oplossing zou zijn.
Ik veronderstel niet dat een wereldmunt een ideale oplossing is en ben er dus zeker geen voorstander van. Anderen wel... Als men niets meer te eten heeft en niets meer te verliezen zal de mens zonder al teveel na te denken 'een noodoplossing' snel aanvaarden.

Citaat:
1. Kijk naar hoeveel problemen men al heeft met de europese eenheidsmunt. Vergeleken met de verschillen in de Eurozone zijn die op wereldschaal nog veel groter.
Idd, daarom... 'spread the wealth' (ben daar ook geen voorstander van)

Citaat:
2. Ik zie het - idealiter - eerder in een heel andere richting gaan, waarbij overheden, anonieme ambtenaren en de financiële sector niet langer de controle over de betaalmiddelen hebben.
Hopelijk zal dat zo zijn. Maar zolang ze de grondstoffen controleren zie ik ze die controle niet verliezen. Indien het geld bijna waardeloos is kunnen ze deze grondstoffen als waarborg gebruiken voor het drukken van het nieuwe fiat geld. Verder beschouw ik souvereine staten met onafhankelijke centrale banken als ideaal. Heden werkt men naar een 'oplossing' toe... de eenheidsworst.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 25 april 2011, 22:12   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hopelijk zal dat zo zijn. Maar zolang ze de grondstoffen controleren zie ik ze die controle niet verliezen. Indien het geld bijna waardeloos is kunnen ze deze grondstoffen als waarborg gebruiken voor het drukken van het nieuwe fiat geld. Verder beschouw ik souvereine staten met onafhankelijke centrale banken als ideaal. Heden werkt men naar een 'oplossing' toe... de eenheidsworst.
Ik weet niet of centrale banken wel nodig zijn. Ik voel veel voor de ideeën van (o.a.) een Ron Paul op dat vlak. Wat ik wel zéker weet is dat 1 wereldmunt een catastrofe zal zijn, en dat veel van de 'aanhangers' ervan erin geluisd worden om dit te steunen. De enige winnaar in dit verhaal gaan degenen zijn die uiteindelijk bepalen hoeveel die eenheidsmunt waard is en die de macht gaan hebben om met de geldvoorraad te spelen.

De verliezers gaan al de rest zijn en dat zullen in de eerste plaats de kleine garnalen zijn, die niet eens meer een aansprekingspunt gaan hebben om hun beklag te doen, en ook niet in staat meer zullen zijn zich gedeeltelijk te wapenen tegen het waardeloos maken van hun spaargeld door aan o.a. muntdiversificatie te doen, of maar dan is het kalf meestal al verdronken en de invloed is relatief - de verkozenen de laan uit te sturen. (Hoewel dat nu ook al niet kan met de centrale banken)

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 april 2011 om 22:13.
Rr00ttt is offline  
Oud 26 april 2011, 06:00   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet of centrale banken wel nodig zijn. Ik voel veel voor de ideeën van (o.a.) een Ron Paul op dat vlak. Wat ik wel zéker weet is dat 1 wereldmunt een catastrofe zal zijn, en dat veel van de 'aanhangers' ervan erin geluisd worden om dit te steunen. De enige winnaar in dit verhaal gaan degenen zijn die uiteindelijk bepalen hoeveel die eenheidsmunt waard is en die de macht gaan hebben om met de geldvoorraad te spelen.

De verliezers gaan al de rest zijn en dat zullen in de eerste plaats de kleine garnalen zijn, die niet eens meer een aansprekingspunt gaan hebben om hun beklag te doen, en ook niet in staat meer zullen zijn zich gedeeltelijk te wapenen tegen het waardeloos maken van hun spaargeld door aan o.a. muntdiversificatie te doen, of maar dan is het kalf meestal al verdronken en de invloed is relatief - de verkozenen de laan uit te sturen. (Hoewel dat nu ook al niet kan met de centrale banken)
Ik ben het wel met U eens.
Een zilveren Ron voor U.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be