Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2018, 14:07   #2081
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft het zo te zien niet eens, maar je hebt met betrekkinbg tot Belgique wel degelijk een nationalistisch reflex . Een reflex die geen haar verschilt van de reflex van andere staatsnationalisten.
Mijn brein is niet binair dus ik zie dat anders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 14:09   #2082
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn brein is niet binair dus ik zie dat anders.
Dat jij dat anders ziet is duidelijk, maar daarom is het niet minder waar dat jij de voorkeur geeft aan staatsnationalisme.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 14:47   #2083
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Allee,de kleine van Leopoldsburg trekt zijn keuteltje al in...



https://www.hln.be/nieuws/binnenland...orde~a3fd4d66/
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 14:53   #2084
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat jij dat anders ziet is duidelijk, maar daarom is het niet minder waar dat jij de voorkeur geeft aan staatsnationalisme.
Ja ok, deze discussie ga ik niet voeren. Dat wodt toch weer een welles nietes spelletje.

Feit blijft dat Francken scoort omdat hij beleid voert zoals het gros van de Vlamingen wenst.

En men moet Francken niet te veel laten scoren he, daarom nu die aanval.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 14:56   #2085
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja ok, deze discussie ga ik niet voeren. Dat wodt toch weer een welles nietes spelletje.

Feit blijft dat Francken scoort omdat hij beleid voert zoals het gros van de Vlamingen wenst.

En men moet Francken niet te veel laten scoren he, daarom nu die aanval.
Dat getuigd dan van een slechte strategie...

Francken én De Wever worden er alleen maar populairder op...

En Beke én Rutten dreigen allebei den John achterna te gaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:01   #2086
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja ok, deze discussie ga ik niet voeren. Dat wodt toch weer een welles nietes spelletje.

Feit blijft dat Francken scoort omdat hij beleid voert zoals het gros van de Vlamingen wenst.

En men moet Francken niet te veel laten scoren he, daarom nu die aanval.
en kijk hoe succesvol die aanval was! alleen al de laatste twee weken heeft Theo er 20.000 volgers bij ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:08   #2087
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en kijk hoe succesvol die aanval was! alleen al de laatste twee weken heeft Theo er 20.000 volgers bij ...
Ach als kamikaze kan het wel tellen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:48   #2088
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En men moet Francken niet te veel laten scoren he, daarom nu die aanval.
Zou dat echt de reden zijn?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:48   #2089
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inderaad. Alleen als die mensen een potentieel electoraat worden van de NVA gaat de NVA ergens een middle ground moeten zoeken. De nationalistische scherpe kantjes gaan er dan vanaf (zoals nu reeds het geval is).

Persoonlijk apprecieer ik de "als wij vlaanderen niet vlaams krijgen maken we belgie vlaams" houding echter wel. Niet omdat ikpro al hun standpunten ben, in tegendeel, maar omdat het over beleid gaat ipv over vorm.

Ik heb een hekel aan volksnationalisme.
Ik ben van dezelfde mening gedaan. Het moment dat N-VA het separatisme uit haar statuten schrapt overweeg ik op hen te stemmen.

Chauvinisme is een noodzaak om ons te weren tegen de open wereldeconomie. Negativisme van de Vlamingen, die de meerderheid uitmaken en de bijdragende regio vormen, ten aanzien van België maakt ons een speeltje voor buitenlandse mogendheden.

Spijtig dat er geen liberale of rechtse partij meer bestaat in ons land. Blijkbaar is het liberalisme of rechtse politiek een te kleine niche om de kiesdrempel te halen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:54   #2090
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft het zo te zien niet eens, maar je hebt met betrekkinbg tot Belgique wel degelijk een nationalistisch reflex . Een reflex die geen haar verschilt van de reflex van andere staatsnationalisten.
Je beseft het zo te zien eens, maar jij hebt met betrekking tot alles wat niet in je kar past de neiging om persoonlijk te worden en te vervallen in scheldpartijen.

Heb jij het boekje over elementaire beleefdheid dat Jan Vandenberghe hier aanraadt wel gelezen ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 15:55   #2091
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat jij dat anders ziet is duidelijk, maar daarom is het niet minder waar dat jij de voorkeur geeft aan staatsnationalisme.
Bron ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 17:48   #2092
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.687
Standaard

Beke: 'Wij hebben nooit om ontslag Francken gevraagd'

Citaat:
Na afloop van het CD&V-partijbureau heeft voorzitter Wouter Beke gezegd dat zijn partij nooit het ontslag van Theo Francken gevraagd heeft, en dat het onderzoek naar de repatriëringen in Soedan geen persoonlijke kwestie is om Francken al dan niet te beoordelen. De kwestie werd actueel nadat N-VA-voorzitter Bart De Wever zondag duidelijk maakte dat zijn partij uit de federale regering zou stappen als de andere coalitiepartners op Franckens ontslag zouden aansturen.
Op dat onderonsje op het partijbureau van CD&V moet men gedacht hebben, laten we het snel op BDW steken, u weet wel beste forumleden, die Bart die het altijd wel gedaan heeft.

Op datzelfde partijbureau feestje moet men ook gedacht hebben, laten we het snel allemaal even in een totaal andere context zetten want het zwaard van Damocles bengelt boven onze hoofden.

Laten we niet wanhopen beste forumleden, want deze soap serie, zal nog vervolgd worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 18:04   #2093
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.934
Standaard

Terwijl "Beekske" net was begonnen met sussen bleek plotseling de oude mummie van Eyskens tot leven gekomen en vond dat meneer Francken ontslag zou moeten nemen....

Dit wordt echt potsierlijki

De oppositie en de gepensioneerden en opzij gerangeerden lijken dat ontslag te willen.
Dat zij daarbij "aktieve" politici van hun eigen partij richting (electotraal) schavot aan het duwen zijn hebben ze ECHT niet door...

mensenlief

__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2018 om 18:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 18:10   #2094
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.934
Standaard

Ik verdien maar een fractie van wat die politici verwerven,en mijn rug doet steeds meer pijn na een werkdag(ook niet echt meer van de jongste)

Bovendien VEEL serieuzer in de omgang en gedrag tegen andere mensen dan wat we bij de politiekers moeten aanschouwen.....VEEL serieuzer..
..

...en raak dat politiek gekrakeel,van de politiekers, echt MOE...
In het bedrijfsleven doet elkeen waarvoor hij/zij betaald is en moeit zich slechts node met het werk van een collega.Zal er BESLIST niet mee te kooplopen in de media,wel wetende dat dit,ten eerste mijn ontslag om dringende reden zou betekenen,en ten tweede,een geheel eigen leven zou leiden.

Tijd dat de politici dat ook eens leren......allemaal!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2018 om 18:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 19:29   #2095
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Het VB is ook oppositie en dus klopt wat je schrijft van geen kanten.
Sta je nu met jezelf te lachen?
Of is dat echt het enige dat je nog kunt aanhalen? Innige deelneming...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:02   #2096
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat jij dat anders ziet is duidelijk, maar daarom is het niet minder waar dat jij de voorkeur geeft aan staatsnationalisme.
Mensen die in de realiteit leven houden zich niet onledig met holle frasologie over "staatsnationalisme" alsof dat een tegenhanger zou zijn van "volksnationalisme".
We leven in een realiteit : die van staten. Punt.
En dat een hoop humoristen hun eigen ideologie willen koesteren en dat "vlaams nationalisme" noemen is grappig op zijn best.

De realiteit is dat als het tijd is om te kiezen, de flut-ideologie de schop op vliegt en dat men liever federaal minister van binnenlandse zaken wil worden. Veeeeeel interessanter dan zoals vroeger achterafzaaltjes af te dweilen voor de VVB om daar voor 100 gepensioneerden te gaan spreken pro deo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:06   #2097
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat lag in de lijn van de verwachtingen. Ik heb dat voorspeld. De Wever moet dat evengoed geweten hebben als ik.
Waar de "kaloten" en de VLD niet aan gedacht hebben is dat ze op die manier hebben meegewerkt aan de populariteit van De Wever én Francken. Die twee bezetten de eerste en tweede plaats in de recentste populariteitspoll.

Terwijl Michel twee Vlaams-nationalisten moet laten voorgaan in Vlaanderen haalt hij in Franstalig Belgique zelfs de top vijf niet.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171017_03136561
We maken de balans eind volgend jaar op. Al de rest zijn gissingen.

Akkoord ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:16   #2098
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.458
Standaard

Waar Beke, Rutten en bij uitbreiding alle andere partijvoorzitters zich beter zouden over beraden is hoe deze strak gecoördineerde actie die volkomen mislukt is, hun politieke tegenstander enkel versterkt heeft...

Beke is een ramptoerist, hij scoorde een own goal.

Het is dwaas om op dit thema te proberen een staatssecretaris aan te vallen die duidelijk de publieke opinie in grote getale mee heeft.
Ze maken van Theo zelf de "sukkelaar die ze onterecht aanvallen" en voeren zo campagne voor hem... Onbeschrijflijk dom. En enkel de eigen achterban die reeds tegen hem was zit te cheeren, terwijl zij ervoor zorgen dat er vele vroeger neutrale kiezers nu zijn streng gaan trekken.

Ik dacht dat Beke intelligenter was... Hij is een tactisch een stommekloot.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:18   #2099
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mensen die in de realiteit leven houden zich niet onledig met holle frasologie over "staatsnationalisme" alsof dat een tegenhanger zou zijn van "volksnationalisme".
We leven in een realiteit : die van staten. Punt.
En dat een hoop humoristen hun eigen ideologie willen koesteren en dat "vlaams nationalisme" noemen is grappig op zijn best.

De realiteit is dat als het tijd is om te kiezen, de flut-ideologie de schop op vliegt en dat men liever federaal minister van binnenlandse zaken wil worden. Veeeeeel interessanter dan zoals vroeger achterafzaaltjes af te dweilen voor de VVB om daar voor 100 gepensioneerden te gaan spreken pro deo.
"Grappig"???

De notie "Belg", dat is pas grappig. Hoe ziet een "Belg" er zo uit? Geef zo eens een lijstje met kenmerken waardoor je iemand met overtuiging een "ware Belg" kunt noemen.

De afstand tussen Vlamingen en Francofonen (Bruxellois et Wallons) wordt elke dag groter. De Walen stelden dat reeds vast in 1912. Remember "Sire, il n y a pas de Belges". En dat was geen uitspraak van een Vlaamse "vendelzwaaier".

Zijn er zo in Ronse veel die uw mening delen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:19   #2100
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.687
Standaard

Men blijft, tot vervelens toe maar messen inde rug van De Heer T. Francken steken.

Bepaalde andere lieden waren van mening dat de Heer Francken gelogen had.

Na al die heisa over de zaak denk ik met al wat je hoort en leest de laatste dagen: Wie zijn de leugenaars op huidig ogenblik eigenlijk, in de zin van, dat er véle anderen zijn die Francken openlijk veroordeelden nu rare sprongen aan het maken zijn.

De messen die in De Heer Franken zijn rug gestoken werden dat klonk al bijna als: Et tu, Brute ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 januari 2018 om 20:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be