Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2007, 21:58   #1
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Liberalist_nl is de tiende forummer van de week

Jaani_Dushman heeft zijn opvoger gekozen, de gelukkige is Liberalist_NL.

Liberalist_NL omschrijft zichzelf als volgt:

Zelfbeschrijving. Daar zijn twee aspecten van, een persoonlijke, en een maatschappelijke visie.

Maatschappelijke visie: Ik beschouw mezelf een progressief liberaal, streef naar de grootst mogelijke vrijheid op maatschappelijk en economisch vlak, maar deins niet terug om voor onderwijs e.d., veel geld over de balk te smijten. Voor Vlaanderen zie ik onafhankelijkheid als een essentie, gezien België niet werkt simpelweg om het feit dat Vlamingen en Franstaligen het nergens over eens kunnen worden en de economische, niet te vergeten culturele verschillen te groot zijn. Op termijn zie ik wel een Groot-Nederland ontstaan, op voorwaarde dat het niet die naam verkrijgt. Vlaanderen moet dan wel de vragende partij zijn.

Persoonlijk: Ben een gymnasiast, hopelijk op weg naar het volgende jaar (weet ik donderdag meer over ), woonachtig in Apeldoorn. Ben al een lange tijd lid van D66, maar ben als lid niet erg actief.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:05   #2
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Liberalist_NL een korte vraag:

Waarom ben je lid van D66?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:21   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Liberalist_NL een korte vraag:

Waarom ben je lid van D66?
Een zwak voor de zwakkeren!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:38   #4
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Wij hebben eeen totaal verschillende visie op Europa, misschien kunt u het een en ander toelichten over uw ideale Europa.

Liberalist, wat is uw toekomstvisie voor de EU? Hoe ziet u de ideale politieke structuur van de EU? Welke beleidstreinen mogen/moeten van u naar de EU worden overgeheveld? Welke landen mogen van u nog toetreden tot de EU? Hoe ziet u de toekomst van de ministaatjes in een eengeworden Europa, is dat leuke folklore of moeten deze belastingparadijzen verplicht kunnen worden om EU-regelgevinmg over te nemen?

Tot zover Europa, dan nog een persoonlijk vraagje: weet u al wat u na uw school gaat doen?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:43   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Liberalist_NL een korte vraag:

Waarom ben je lid van D66?
Ik ben destijds lid geworden van D66 vanwege de aantrekkingskracht die de partij op jongeren heeft. Hun altijd toekomstgerichte visie, die voor sommigen iets te progressief is, sprak en spreekt mij nog altijd aan. Vandaar dat een liberaal als ik perfect bij D66 terecht kan, en de VVD dus links laat liggen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:48   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Een vrij vanzelfsprekende vraag, denk ik:

Wat kom je zoeken op een Belgisch/Vlaams forum (niet dat mij dat stoort of zo )?

En daarbij aansluitend, zit je op een vergelijkbaar Nederlands forum, en zo ja, zijn er interessante verschillen tussen Belgische/Vlaamse fora en Nederlandse fora?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:56   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Wij hebben eeen totaal verschillende visie op Europa, misschien kunt u het een en ander toelichten over uw ideale Europa.

Liberalist, wat is uw toekomstvisie voor de EU? Hoe ziet u de ideale politieke structuur van de EU? Welke beleidstreinen mogen/moeten van u naar de EU worden overgeheveld? Welke landen mogen van u nog toetreden tot de EU?
Zoals ik het zie kan Europa het beste een confederale constructie krijgen, doch zou een Europa zonder staatsverband ook goed mogelijk zijn. In mijn optiek moet Europa zich zeer terughoudend opstellen waar het binnenlandse politiek betreft, zoals gezondheidszorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid, en zelfs bindende regelgeving. Maar waar Europa zeer nuttig kan blijken te zijn is op internationaal gebied. Defensie en buitenlands beleid behoren Europees geregeld te worden, omdat de Europese lidstaten niet in hun eentje deze belangen kunnen waarmaken. Oorlog en verdediging, en economische belangenbehartiging horen bij de grootmachten, de kleintjes doen niet mee. Vandaar dat Europa dit gemeenschappelijk moet doen. Verder moeten, net zoals in de VS, de lidstaten meer ruimte krijgen eigen regelgeving door te voeren. In Europa wordt teveel bindend verklaard, mogen lidstaten geen eisen stellen aan bepaalde producten (bijvoorbeeld de verplichte roetfilter, of het verbruik van gloeilampen). Hoewel ik erg positief tegenover Europa sta, zie ik ook de nadelen. Er is veel regelneverij, het is duur, er is teveel herverdeling en protectionisme, en de besluitvorming is te traag. Iets wat de grondwet had kunnen oplossen.

Dan, welke lidstaten zouden er nog bij mogen? Ik heb de neiging kandidaat-lidstaten snel een kans te geven. Transcontinentale landen zijn daarbij voor mij geen uitzondering. Wanneer Turkije of Georgië ooit zullen willen toetreden, moet daar geen bezwaar tegen zijn, waar dat godsdienst e.d. betreft. Verder benadrukt het het multiculturele en seculiere karakter van Europa, als er tegenwerkende krachten zijn zoals de Islam, binnen Europa. Het zou een mooi teken van tolerantie zijn. Er zijn ook mensen die tegen toetreding van Marokko bij de EU zijn. Dat ben ik ook, Marokko is geenszins Europa. Echter, een soort economische unie waarbij het land toch zou kunnen profiteren van de vrijhandel kan misschien op termijn, als die afspraken er al niet zijn.
Citaat:
Hoe ziet u de toekomst van de ministaatjes in een eengeworden Europa, is dat leuke folklore of moeten deze belastingparadijzen verplicht kunnen worden om EU-regelgevinmg over te nemen?
Wat bedoelt u precies met eengeworden? Want het is niet mijn bedoeling alle lidstaten tot één Europa om te smeden, dat zou ik vreselijk vinden. Ik denk dat u doelt op staatjes als San Marino en Andorra? Deze landen horen meestal niet bij de EU, die profiteren teveel van hun bankgeheim en hun gunstige belastingtarieven. Wanneer ze bij de EU zouden willen horen, moeten ze inderdaad regelgeving overnemen. Anders geen volledige toegang.
Citaat:
Tot zover Europa, dan nog een persoonlijk vraagje: weet u al wat u na uw school gaat doen?
Ik heb net gehoord dat ik over ben, naar de 6e klas. Ik hoop een internationale economische studie te kunnen doen, misschien in Utrecht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 11:00   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een vrij vanzelfsprekende vraag, denk ik:

Wat kom je zoeken op een Belgisch/Vlaams forum (niet dat mij dat stoort of zo )?
Al Googlende kwam ik hier terecht, ik zou eigenlijk niet meer weten hoe. Eigenlijk vond ik de thema's op het hoofdscherm wel interessant. Zeker de communautaire thema's, daar had ik eerder nog niet van gehoord. Nu post ik daar aanzienlijk minder. Toch is dit een leuker forum omdat de lay-out prettig is, het niet al te druk is, er ook serieuze forummers zijn, en het is een wat anders dan die Nederlandse politiek.
Citaat:
En daarbij aansluitend, zit je op een vergelijkbaar Nederlands forum, en zo ja, zijn er interessante verschillen tussen Belgische/Vlaamse fora en Nederlandse fora?
Ik post wel vaak op het FOK!Forum, rubriek politiek, er zijn inderdaad zeer veel verschillen. Zo posten Nederlanders veel vaker onzin. Dat is wel leuk, en dat doe ik zelf hier ook nog wel eens, maar op gegeven moment wil je ook dat mensen serieus op je berichten reageren. Hier kan dat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:38   #9
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Ik zat net te denken : een forumsessie met Liberalist, wanneer zien we dat een keer, en ik had dat ook met Jaani

Nu goed:

Liberalist, moest jij in Vlaanderen of het Brussels Gewest wonen, waarop zou jij op 10 juni gestemd hebben?

Informeer jij je ook buiten dit forum over Vlaanderen, en de geschiedenis en politiek? Ik bedoel, zoek jij ook nog op andere sites of zoek je zaken op in boeken?

Zou jij bereid zijn om het koningshuis van Nederland te laten vallen om de (con)federatie Vlaanderen+Nederland te bekomen?

Hoe vaak ben jij al in Vlaanderen geweest en hoe vaak doe je dat nu? (eendagstrip of met overnachting)? En wat zijn je ervaringen (met de Vlamingen?)

Denk jij dat de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders een te zwaar obstakel zijn?

Wat vind je zelf van de laatste regeringsdeelname van D66? Vind jij dat ze goed bestuurd hebben? Vind je hun beslissingen in verband met de val van het kabinet en Ayaan Hirsi Ali verstandig of te betreuren?
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 4 juli 2007 om 13:39.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:58   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik zat net te denken : een forumsessie met Liberalist, wanneer zien we dat een keer, en ik had dat ook met Jaani

Nu goed:

Liberalist, moest jij in Vlaanderen of het Brussels Gewest wonen, waarop zou jij op 10 juni gestemd hebben?
Lijst Dedecker.
Citaat:
Informeer jij je ook buiten dit forum over Vlaanderen, en de geschiedenis en politiek? Ik bedoel, zoek jij ook nog op andere sites of zoek je zaken op in boeken?
Zoals de meeste jeugd in Nederland (en waarschijnlijk ook Vlaanderen), heel veel Wikipedia. In mijn geschiedenisboeken van school heb ik de hele Nederlandse geschiedenis geleerd, hoewel we die in de klas maar zeer kort (te kort) behandeld hebben. Voor mijn aardrijkskunde praktische opdracht heb ik (onderwerp: territoriale conflicten) België gekozen, een nogal interessant onderwerp. Verder kom ik veel te weten op dit forum, en raadpleeg ik bronnen die men mij hier aanraadt.
Citaat:
Zou jij bereid zijn om het koningshuis van Nederland te laten vallen om de (con)federatie Vlaanderen+Nederland te bekomen?
Los van het feit dat het bij een confederatie niet nodig is, zou ik best bereid zijn het Nederlandse Koningshuis op te geven. Echter, daarvoor zullen wel maatregelen genomen moeten worden (krijgen we een president, wat wordt de nationale feestdag, enz.)
Citaat:
Hoe vaak ben jij al in Vlaanderen geweest en hoe vaak doe je dat nu? (eendagstrip of met overnachting)? En wat zijn je ervaringen (met de Vlamingen?)
Hoewel ik vaker in Wallonië kom (aangetrouwde familie ), kom ik regelmatig in Vlaanderen om de steden te bezoeken. Ik geloof dat een keer in het half jaar toch wel normaal is. Dingen die ik nog graag zie: Oostende, Gent, en Brugge. Normaal gesproken ga ik met mijn ouders daarheen, maar die hebben al die steden al gezien. Mijn ervaringen in Vlaanderen zijn zeer goed. Je vergeet regelmatig dat je in het buitenland bent, omdat de gelijkenis groot is, groter nog dan met bijvoorbeeld Limburgers (mijn vader is Limburger). Vlamingen hebben wel meer gevoel voor gezelligheid, en lijken me wat rustiger en minder snel hun mond voorbijpratend (misschien ook verstandiger).
Citaat:
Denk jij dat de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders een te zwaar obstakel zijn?
Nee, zeker niet. Ik denk dat die verschillen vooral in de koppen van de mensen zitten. Immers, het voelt bij internederlandse programma's (zoals Dancing on Ice) is nogal ongemakkelijk. We voelen alsof we elkaar iets te bewijzen hebben, alsof we iets verschuldigd zijn. Althans dat is mijn optiek. Nederlanders en Vlamingen gaan te weinig met elkaar om, om in te zien dat die verschillen in werkelijkheid marginaal zijn.
Citaat:
Wat vind je zelf van de laatste regeringsdeelname van D66? Vind jij dat ze goed bestuurd hebben? Vind je hun beslissingen in verband met de val van het kabinet en Ayaan Hirsi Ali verstandig of te betreuren?
Ik heb op een aantal terreinen kritiek op D66:
-Er hadden betere resultaten uit de coalitieonderhandelingen kunnen komen.
-D66 had eruit moeten stappen toen bleek dat de democratische hervormingen niet door konden gaan.
-D66 had het kabinet moeten laten vallen toen de missie naar Afghanistan doorging (terwijl D66 later nog gelijk heeft gekregen over die missie).

Toch is het goed dat D66 uiteindelijk het gedrag van Verdonk niet meer tolereerde en eruitstapte. Het programma voor de toekomst ziet er goed uit, het Centraal Planbureau heeft uitgerekend dat de plannen van D66 de meest duurzame groei teweegbrengen. Helaas zijn voor die veranderingen verregaande maatregelen nodig. En het moet helaas nog maar blijken of D66, wanneer ze weer eens deelneemt, dat ook zal waarmaken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:22   #11
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Lijst Dedecker.
Is dat niet een beetje te populistisch voor jou?




Citaat:
Toch is het goed dat D66 uiteindelijk het gedrag van Verdonk niet meer tolereerde en eruitstapte. Het programma voor de toekomst ziet er goed uit, het Centraal Planbureau heeft uitgerekend dat de plannen van D66 de meest duurzame groei teweegbrengen. Helaas zijn voor die veranderingen verregaande maatregelen nodig. En het moet helaas nog maar blijken of D66, wanneer ze weer eens deelneemt, dat ook zal waarmaken.
Dimitri is nochtans niet erg voor D66, het zou een partij zonder mening zijn?


Liberalist, wat vind jij van die canon? Ik hoorde net dat die verplichte kost nu wordt, vanaf volgend jaar?
(Ik zag gisteren een studenten op de nederlandse televisie die voor docente studeerde, en Willem de Zwijger niet herkende )
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:32   #12
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

En, vrij persoonlijk als dat kan, hoe komt het dat jij al achttien bent, als jij nu naar je laatste jaar middelbaar gaat?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:46   #13
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Is dat niet een beetje te populistisch voor jou?
Zoals je weet sta ik achter de Vlamingen die onafhankelijkheid nastreven. Ik ben dan zelf wel niet populistisch, maar Lijst Dedecker is de enige consequent liberale partij in Vlaanderen.
Citaat:
Dimitri is nochtans niet erg voor D66, het zou een partij zonder mening zijn?
Dat is het imago van de partij. Wie het programma leest, komt tot andere conclusies.
Citaat:
Liberalist, wat vind jij van die canon? Ik hoorde net dat die verplichte kost nu wordt, vanaf volgend jaar?
(Ik zag gisteren een studenten op de nederlandse televisie die voor docente studeerde, en Willem de Zwijger niet herkende )
Ik weet het niet. Volgens mij kan veel beter gewoon de nadruk worden gelegd op nationale geschiedenis, en minder op WOI en WOII. Althans, dat is waar minstens de helft van mijn geschiedenisuren mee heb doorgebracht. We hebben in totaal maar 1 maand vaderlandse geschiedenis gehad, niet voldoende. Zo'n canon kan natuurlijk nooit volstaan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:46   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
En, vrij persoonlijk als dat kan, hoe komt het dat jij al achttien bent, als jij nu naar je laatste jaar middelbaar gaat?
Jaartje extra in de kleuterklas.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:01   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Vraagje: wat vind je van het Belgische politiek systeem? Daarmee bedoel ik dat we eigenlijk 3 regeringen hebben voor 1 land.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:04   #16
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraagje: wat vind je van het Belgische politiek systeem? Daarmee bedoel ik dat we eigenlijk 3 regeringen hebben voor 1 land.
Zes eigenlijk, en zelfs zeven parlementen als je wil.

Citaat:
Zoals je weet sta ik achter de Vlamingen die onafhankelijkheid nastreven. Ik ben dan zelf wel niet populistisch, maar Lijst Dedecker is de enige consequent liberale partij in Vlaanderen.
NVA is geen optie?
Het Vlaams Belang is voor jou geen optie?

Citaat:
Althans, dat is waar minstens de helft van mijn geschiedenisuren mee heb doorgebracht. We hebben in totaal maar 1 maand vaderlandse geschiedenis gehad, niet voldoende. Zo'n canon kan natuurlijk nooit volstaan.
Wij deden prehistorie+feniciërs, mesopotamië...-> grieken en romeinen->middeleeuwen->nieuwe tijd->verlichting->twintigste eeuw, en daarbij werd altijd aan de Nederlanden/België natuurlijk heel veel aandacht besteed. Hoezo, slechts een maand vaderlandse geschiedenis?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:11   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraagje: wat vind je van het Belgische politiek systeem? Daarmee bedoel ik dat we eigenlijk 3 regeringen hebben voor 1 land.
Eigenlijk vind ik het maar een rommeltje. Het is een compromis geworden waar zowel Vlamingen en Walen eigenlijk niet goed in kunnen leven. Vlamingen en Walen kunnen het niet eens worden over hoe het land geregeerd moet worden. Economisch is er ook geen enkele gelijkenis meer. Ik denk dat het niet zo gek is om te stellen dat dit systeem niet levensvatbaar is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:14   #18
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
NVA is geen optie?
Het Vlaams Belang is voor jou geen optie?
NVA is in een kartel waar weinig kans is op verwezelijking en bovendien heeft het geen uitgesproken economisch beleid (verbeter me als het niet zo is).
Het Vlaams Belang heeft harde vreemdelingenstandpunten en een geschiedenis waar je niet blij van wordt.
Citaat:
Wij deden prehistorie+feniciërs, mesopotamië...-> grieken en romeinen->middeleeuwen->nieuwe tijd->verlichting->twintigste eeuw, en daarbij werd altijd aan de Nederlanden/België natuurlijk heel veel aandacht besteed. Hoezo, slechts een maand vaderlandse geschiedenis?
Als je het zo bekijkt... maar dan nog, je moet maar hoog onderwijs hebben. De meeste Nederlanders hebben VMBO en daar heb je dat echt niet allemaal.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:22   #19
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

PS mensen ik heb liberalist_NL een dag te vroeg forummer van de week gemaakt, julie kunnnen nog altijd vragen stellen aan Jaani_Dushman!
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:25   #20
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht


Als je het zo bekijkt... maar dan nog, je moet maar hoog onderwijs hebben. De meeste Nederlanders hebben VMBO en daar heb je dat echt niet allemaal.
ASO, het meest theoretische van de drie in het Vlaams onderwijssysteem (ASO, TSO, BSO), maar voor de rest is geschiedenis binnen ASO voor allen hetzelfde.
Nu goed, ik vind eigenlijk dat ik de echt interessante dingen niet heb gezien, in ruil voor droge kost die ik vergeten ben.
Zo viel ik een paar jaar geleden uit de lucht toen ik hoorde dat Moldavië in het interbellum bij Roemenië was, en dat Zweden en Noorwegen een land waren tot 1905 (toch nog recente historie te noemen).
Misschien willen ze niet dat we beseffen dat landjes opsplitsen en dergelijke helemaal niet zo uitzonderlijk is?



Liberalist, je weet ondertussen vast dat Brussel de grote twistappel is, en eigenlijk wat België op misschien zelfs perverse wijze bijeenhoudt.
Hoe zie jij de toekomst van Brussel in, nu binnen België , en na de eventuele splitsing? Wat zou jij willen doen, en wat denk je dat er gaat gebeuren?
Zou jij Brussel uitbreiden, ten koste van Vlaanderen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be