Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2021, 01:31   #1
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard Plan NL: Horeca vanaf 17 uur dicht, Plan BE: Tot middernacht open!

Als er één ding is dat de coronacrisis met zekerheid heeft bewezen dan is het wel het complete failliet van de Europese gedachte van eenwording...

Mijn inziens heeft de Europese Unie sedert het uitbreken van de covid-crisis definitief opgehouden te te bestaan.

Ik was al bijna vergeten dat we een "Europese President" hadden ("hebben"), zekere Charles Michel... Waar zit dat stuk onbenul eigenlijk verstopt? Doorheen deze crisis is hij quasi onzichtbaar gebleven.

Hij zou (samen met poppemie Ursula Van der Leyen) een strakke regie moeten voeren door het corona-beleid van de verschillende lidstaten op elkaar te laten afstemmen maar is in geen velden of wegen te bekennen. Wellicht is hij aan het werk als huismeid in het paleis van Erdogan en is hij nu de stoelen aan het schikken voor een volgend staatsbezoek...

Een nieuw sterk voorbeeld van het zwalkende beleid inzake de aanpak van de crisis:

Volgens de doorgaans goed ingelichte Nederlandse krant De Telegraaf gaat het NL kabinet vandaag (vrijdag) beslissen om de horeca alsook de winkels aldaar de komende tijd vervroegd te laten sluiten vanaf 17 uur...:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2136...n-blijven-open

Terwijl naar verluidt ons overlegcomité vandaag gaat beslissen om de horeca te laten sluiten vanaf 24.00 uur, middernacht dus...

Met andere woorden: Nu het buiten flink kouder wordt gaan de Nederlandse caféklanten zich gedwongen voelen om dichter bijeen te troepen op kortere tijd (meer kans op besmettingen dus)...

Terwijl de Belgische uitbaters allicht een toestroom zullen te verwerken krijgen van weer een andere massa Nederlanders die massaal naar België zullen komen afgezakt voor een hapje en een drankje... (dus ook meer volk bijeen hier: ook meer kans op transmissie van het virus)

Begrijpe wie kan!
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 26 november 2021 om 01:33.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 06:38   #2
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Voor mij is de horeca toch definitief dicht.

Het positieve van deze maatregel is dat mijn gevaccineerde vrienden nu wat minder op café gaan zitten, en ik al eens gemakkelijker met iemand zal kunnen afspreken. Ik zou wel een vroeger sluitingsuur kiezen om ze nog wat meer te ontmoedigen. Zolang de bejaarden overdag hun koffie kunnen gaan drinken en een pannenkoek gaan eten is alles ok
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 06:44   #3
worried.civilian
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2021
Berichten: 206
Standaard

Inderdaad, de tijdstippen van waarop je naar een winkel kan gaan krimpen. Dus is er méér mogelijkheid tot transmissie.

Precies alsof die regeringen er alles aan doen om méér mensen ziek te maken?

Als je logisch nadenkt: heeft dat virus een interne klok die zegt "enkel na 17u besmetten"? Of "enkel als het donker is besmettelijk zijn"?

Politiek & logica... Soms ver te zoeken.
worried.civilian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:01   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Het wordt 23u00 in België.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:06   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Als er één ding is dat de coronacrisis met zekerheid heeft bewezen dan is het wel het complete failliet van de Europese gedachte van eenwording...

Mijn inziens heeft de Europese Unie sedert het uitbreken van de covid-crisis definitief opgehouden te te bestaan.

Ik was al bijna vergeten dat we een "Europese President" hadden ("hebben"), zekere Charles Michel... Waar zit dat stuk onbenul eigenlijk verstopt? Doorheen deze crisis is hij quasi onzichtbaar gebleven.

Hij zou (samen met poppemie Ursula Van der Leyen) een strakke regie moeten voeren door het corona-beleid van de verschillende lidstaten op elkaar te laten afstemmen maar is in geen velden of wegen te bekennen. Wellicht is hij aan het werk als huismeid in het paleis van Erdogan en is hij nu de stoelen aan het schikken voor een volgend staatsbezoek...

Een nieuw sterk voorbeeld van het zwalkende beleid inzake de aanpak van de crisis:

Volgens de doorgaans goed ingelichte Nederlandse krant De Telegraaf gaat het NL kabinet vandaag (vrijdag) beslissen om de horeca alsook de winkels aldaar de komende tijd vervroegd te laten sluiten vanaf 17 uur...:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2136...n-blijven-open

Terwijl naar verluidt ons overlegcomité vandaag gaat beslissen om de horeca te laten sluiten vanaf 24.00 uur, middernacht dus...

Met andere woorden: Nu het buiten flink kouder wordt gaan de Nederlandse caféklanten zich gedwongen voelen om dichter bijeen te troepen op kortere tijd (meer kans op besmettingen dus)...

Terwijl de Belgische uitbaters allicht een toestroom zullen te verwerken krijgen van weer een andere massa Nederlanders die massaal naar België zullen komen afgezakt voor een hapje en een drankje... (dus ook meer volk bijeen hier: ook meer kans op transmissie van het virus)

Begrijpe wie kan!
Ik denk dat het mandaat van Charles niet verlengd zal worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:17   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Als er één ding is dat de coronacrisis met zekerheid heeft bewezen dan is het wel het complete failliet van de Europese gedachte van eenwording...
Dat is dan weer toe te juichen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:27   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Als er één ding is dat de coronacrisis met zekerheid heeft bewezen dan is het wel het complete failliet van de Europese gedachte van eenwording...

Mijn inziens heeft de Europese Unie sedert het uitbreken van de covid-crisis definitief opgehouden te te bestaan.

Ik was al bijna vergeten dat we een "Europese President" hadden ("hebben"), zekere Charles Michel... Waar zit dat stuk onbenul eigenlijk verstopt? Doorheen deze crisis is hij quasi onzichtbaar gebleven.

Hij zou (samen met poppemie Ursula Van der Leyen) een strakke regie moeten voeren door het corona-beleid van de verschillende lidstaten op elkaar te laten afstemmen maar is in geen velden of wegen te bekennen. Wellicht is hij aan het werk als huismeid in het paleis van Erdogan en is hij nu de stoelen aan het schikken voor een volgend staatsbezoek...

Een nieuw sterk voorbeeld van het zwalkende beleid inzake de aanpak van de crisis:

Volgens de doorgaans goed ingelichte Nederlandse krant De Telegraaf gaat het NL kabinet vandaag (vrijdag) beslissen om de horeca alsook de winkels aldaar de komende tijd vervroegd te laten sluiten vanaf 17 uur...:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2136...n-blijven-open

Terwijl naar verluidt ons overlegcomité vandaag gaat beslissen om de horeca te laten sluiten vanaf 24.00 uur, middernacht dus...

Met andere woorden: Nu het buiten flink kouder wordt gaan de Nederlandse caféklanten zich gedwongen voelen om dichter bijeen te troepen op kortere tijd (meer kans op besmettingen dus)...

Terwijl de Belgische uitbaters allicht een toestroom zullen te verwerken krijgen van weer een andere massa Nederlanders die massaal naar België zullen komen afgezakt voor een hapje en een drankje... (dus ook meer volk bijeen hier: ook meer kans op transmissie van het virus)

Begrijpe wie kan!
Wees blij dat die kleuter van een charel michel contained zit in een europees bureau en niet te veel kan mis doen.

Verder is het inderdaad zo dat de EU definitief zijn totale overbodigheid heeft bewezen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 07:35   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Oh jee. België dit jaar beter dan Nederland dus.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 08:18   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Oh jee. België dit jaar beter dan Nederland dus.
Inderdaad. Nu nog maar zien of het blijft duren. Het is trouwens bijzonder teleurstellend dat landen waar men eerst dacht dat de gekte een flattening the curve onderging, uiteindelijk toch grote pieken van waanzin kennen. Daar zou beter ook een vaccin tegen komen. Ik denk dat lantaarnpalen goed zouden vaccineren tegen toekomstige zulke opstoten, maar ik krijg mijn lantaarnpaal vaccinatie certificaat er maar niet doorgedrukt...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 08:23   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan weer toe te juichen
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 06:26   #11
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Ik vertrek! Zelfs op de fiets ben ik binnen een kwartier in België....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be