Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2014, 15:21   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard een s c h i t t e r e n d stukje....

http://www.express.be/articles/nl/co...jgt/205733.htm

Het is geschreven,uiteraard,naar aanleiding van het Delhaize geval,maar de schrijver trekt het dan vlot en op heel interessante wijze open.
of......onze maatschappelijke en economische inrichting,in de brede zin,is defect geraakt....
Men kan de analyse hiervan niet meer wegmoffelen achter "politiek-correct gewauwel" of bedelven onder wat extra subsidies.

Dit herstellen zal betekenen dat we moeten fors breken met zovele "vanzelfsprekendheden"...opdat iedereen weer zijn eigen werk doet.

Wat we zelf doen,doen we beter,nietwaar?

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juni 2014 om 15:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 17:18   #2
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.express.be/articles/nl/co...jgt/205733.htm

Het is geschreven,uiteraard,naar aanleiding van het Delhaize geval,maar de schrijver trekt het dan vlot en op heel interessante wijze open.
of......onze maatschappelijke en economische inrichting,in de brede zin,is defect geraakt....
Men kan de analyse hiervan niet meer wegmoffelen achter "politiek-correct gewauwel" of bedelven onder wat extra subsidies.

Dit herstellen zal betekenen dat we moeten fors breken met zovele "vanzelfsprekendheden"...opdat iedereen weer zijn eigen werk doet.

Wat we zelf doen,doen we beter,nietwaar?
Elke 'waarheid' komt in drie fasen ...

(1) ze wordt belachelijk gemaakt
(2) ze wordt krachtdadig tegengewerkt, ontkend, genegeerd ...
(3) ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen

Schopenhauer
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 11:57   #3
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Van Eetvelt heeft wellicht gelijk dat er nogal wat mensen gemakkelijk gebruik maken van het tijdskrediet. Maar waar hij zedig over zwijgt is dat het tijdskrediet voor de (grotere) bedrijven heel veel geld opbrengt. Namelijk dank zij vooral middenkaders die overstappen naar ‘viervijfden’ , maar in de praktijk wel dezelfde verantwoordelijkheden en evenveel werk moeten verrichten. Dat is geen flexibiliteit meer, maar een rendementsverhoging van 20 % die daarenboven nog minder kost.

http://www.express.be/articles/nl/co...jgt/205733.htm
Heeft er iemand het e-mail adres van Van Eetvelt? De laatste keer hebben we eens gevraagd waar de grens van het economisch grensnut ergens ligt, het vermoeden is toen ontstaan dat de mailserver het begeven heeft. We zouden de vraag opnieuw willen stellen maar dan willen we zeker zijn dat het bericht ook aankomt, iemand?

Laatst gewijzigd door tandem : 16 juni 2014 om 11:58.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 16:37   #4
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Link werkt niet.

Nogal moeilijk er iets over te zeggen dus.

En als dit het zoveelste gelul is over mensen die niet hard genoeg werken : misschien moet er eens wat beter betaald worden.

Hebt U er enig idee van wat een cassierster verdient in de Delhaize bijvoorbeeld ? Gene vette in elk geval. Ik zou me dan ook niet in een breuk werken.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 juni 2014 om 16:47.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 18:26   #5
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Link werkt niet.

Nogal moeilijk er iets over te zeggen dus.

En als dit het zoveelste gelul is over mensen die niet hard genoeg werken : misschien moet er eens wat beter betaald worden.

Hebt U er enig idee van wat een cassierster verdient in de Delhaize bijvoorbeeld ? Gene vette in elk geval. Ik zou me dan ook niet in een breuk werken.
Vrees dat je computer geprogrammeerd werd om linken niet te laten werken, hier werkt de link wel
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 07:41   #6
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Link werkt niet.

Nogal moeilijk er iets over te zeggen dus.

En als dit het zoveelste gelul is over mensen die niet hard genoeg werken : misschien moet er eens wat beter betaald worden.

Hebt U er enig idee van wat een cassierster verdient in de Delhaize bijvoorbeeld ? Gene vette in elk geval. Ik zou me dan ook niet in een breuk werken.
Via de link kan je verder linken, misschien werkt onderstaande link wel, interessant en terecht, meen ik

Citaat:
"Omdat we menen dat de grote maatschappelijke uitdagingen nood hebben aan creatieve antwoorden, slim kopiëren van wat elders al beter gebeurt en omdat te veel politici zich daarbij quasi enkel toeleggen op het verdedigen van de belangen en vooral de privileges van het eigen apparaat en de directe achterban, Omdat we merken dat de meeste media niet alleen onder commerciële en tijdsdruk staan, maar dat ze ook verregaand toegeven aan de druk vanuit de politieke wereld om bijna eender welke mediatieke spelletjes en misleiding ruim aandacht te geven, en omdat ze zelden kritische vragen stellen en de cruciale informatie aanreiken om te kunnen begrijpen."

http://de-bron.org/content/waarom
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 14:03   #7
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Intussen kreeg ik de link wel aan het werk. Mijn conclusie blijft evenwel dezelfde.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 15:12   #8
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Intussen kreeg ik de link wel aan het werk. Mijn conclusie blijft evenwel dezelfde.
Idd, er is nog werk aan de winkel maar dat is een werkje dat net andersom stelt. De oefening werd gelanceerd om met z'n allen 20 hr/wk te werken en dan te kijken of we voldoende kunnen produceren om in onze behoeften te voldoen. Het antwoord verbluffend.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 17:01   #9
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Link werkt niet.

Nogal moeilijk er iets over te zeggen dus.

En als dit het zoveelste gelul is over mensen die niet hard genoeg werken : misschien moet er eens wat beter betaald worden.

Hebt U er enig idee van wat een cassierster verdient in de Delhaize bijvoorbeeld ? Gene vette in elk geval. Ik zou me dan ook niet in een breuk werken.
Nee, vertel het mij.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 17:03   #10
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Nee, vertel het mij.
12.63 €/hr, afhankelijk van een aantal factoren
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 17:08   #11
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Ik heb gelezen dat een voltijdse kassierster met 20j dienst op +/- 2.400 bruto/maand zou komen.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 17:19   #12
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat een voltijdse kassierster met 20j dienst op +/- 2.400 bruto/maand zou komen.
Dat zou vergeleken dan op 15,50388 €/hr komen, anciënniteit dikt aan
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 20:32   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.451
Standaard

Al die opgesomde specifieke 'teloorgangen' delen maar 1 oorzaak: diefstal. Een resem gevolgen van de legale diefstal die overal plaatsgrijpt. Waarom is er geen tijd voor uitleg? Waarom wordt er niks meer hersteld? Omdat elke activiteit langs de vingers van een dief passeert, en de activiteit onrendabel maakt. Waarom is concurrentie moordend? Omdat een steeds verder slinkend restant post-diefstal moet worden verdeeld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be