Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2014, 01:00   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard uitkering voor illegalen?

Na het afstuderen heb ik België verlaten. Behalve kortstondige interimjobs en studentenjobs ben ik hier nooit actief geweest op de arbeidsmarkt, en dus heb ik weinig besef over hoe veel belasting we betalen en wat er met dat geld gebeurt.

Een nicht van me komt voor haar job vaak in contact met illegalen en stoort zich mateloos aan het uitwijzingsproces in België.

Het typische scenario is dat iemand te horen krijgt dat hij/zij België spoedig moet verlaten, en in tussentijd wordt opgevangen in een bepaald asielcentrum.
Dit voor een korte periode voordat die persoon effectief wordt uitgewezen naar het land van afkomst.

Als reactie ontdoet die illegale zich van al zijn papieren en neemt hij de trein naar de andere kant van Vlaanderen. Ze komen vaak in de criminaliteit terecht en als de politie hen betrapt kunnen ze niet worden uitgewezen omdat ze geen papieren hebben.
Men weet dus niet naar welk land ze moeten worden uitgewezen, met als gevolg dat ze in België blijven.
Je kunt namelijk niet elke zwarte naar Kameroen sturen als gokje omdat hij zwart is

Nu mijn vraag

Kunnen alle illegalen in België aanspraak maken op een leefloon?
Ongeacht papieren?
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 10:57   #2
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Kunnen alle illegalen in België aanspraak maken op een leefloon? Ongeacht papieren?
Kan me niet voorstellen dat het niet zo zou zijn, de illegaal moet zich dan wel eerst kenbaar maken om dat te kunnen verkrijgen, zo lijkt me. De expert ter zake zal je het antwoord wel kunnen geven.

Citaat:
Vluchten doe je niet zomaar, maar het moet vaak wel hals over kop. Zonder ernstige redenen zet je geen stap in het onbekende. Toch vluchten over de hele wereld meer dan 10.000 mensen per dag. Volgens de Conventie van Genève (1951) is een vluchteling elke persoon die zich buiten zijn land van herkomst bevindt en die de bescherming van dat land niet meer kan of wil inroepen omdat hij/zij vreest voor vervolging op grond van ras, religie, nationaliteit, politieke opinies of lidmaatschap van een bepaalde sociale groep, of iemand die gevlucht is voor een oorlog of burgeroorlog.

De kandidaat-vluchteling of asielzoeker is degene die een asielaanvraag heeft ingediend en een voorlopig verblijf op het grondgebied heeft zolang er geen definitieve beslissing werd genomen over zijn aanvraag. In België spreekt men over een erkende vluchteling als degene die het vluchtelingenstatuut heeft verkregen en die op grond daarvan een permanent verblijfsrecht in België heeft.

De uitgeprocedeerde asielzoeker is hijof zij aan wie een uitvoerbaar bevel om het grondgebied te verlaten werd betekend. De persoon met een illegaal verblijf is degene die in België verblijft zonder te beschikken over geldige verblijfsdocumenten.

http://www.mi-is.be/be-nl/ocmw/vreemdelingen

Laatst gewijzigd door tandem : 21 juni 2014 om 10:57.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 11:00   #3
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

rare vraag.

Uit info van wat illegale aziaten:

Ze trachten als spoken in Belgie te leven.
Komen ze een flik tegen of melden ze zich dan worden ze meegenomen, bevraagd en krijgen een papiertje het grondgebied te verlaten.
2e keer dat ze dan een flik tegenkomen dan gaan ze naar een gesloten instelling in afwachting van hun uitzetting.

Ze krijgen geen geld, hebben geen rechten tot medische hulp, etc.
In mijn ogen een totaal liberaal systeem, zonder solidariteit buiten de kennissen en zelfs geen rechtspraak.
Ze zijn wel in niet in een totaal benarde positie want ze kunnen nog geld naar thuis sturen, en ze kunnen een vliegtuigticket krijgen en noodzakelijke medische hulp als ze zich aangeven. (een betere service dan bij de Arabieren)

Laatst gewijzigd door Len : 21 juni 2014 om 11:02.
Len is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 11:49   #4
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
rare vraag. Uit info van wat illegale aziaten: Ze trachten als spoken in Belgie te leven. Komen ze een flik tegen of melden ze zich dan worden ze meegenomen, bevraagd en krijgen een papiertje het grondgebied te verlaten. 2e keer dat ze dan een flik tegenkomen dan gaan ze naar een gesloten instelling in afwachting van hun uitzetting. Ze krijgen geen geld, hebben geen rechten tot medische hulp, etc. In mijn ogen een totaal liberaal systeem, zonder solidariteit buiten de kennissen en zelfs geen rechtspraak. Ze zijn wel in niet in een totaal benarde positie want ze kunnen nog geld naar thuis sturen, en ze kunnen een vliegtuigticket krijgen en noodzakelijke medische hulp als ze zich aangeven. (een betere service dan bij de Arabieren)
Heb me daar altijd al vragen bij gesteld, een illegaal betaalt heel wat geld om in een gammel bootje (en zonder garantie op succes) tot in Europa te geraken, de retour is gratis met het vliegtuig.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 02:01   #5
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Heb me daar altijd al vragen bij gesteld, een illegaal betaalt heel wat geld om in een gammel bootje (en zonder garantie op succes) tot in Europa te geraken, de retour is gratis met het vliegtuig.
De meeste die ik al ben tegengekomen kwamen met een vliegtuig.
familiebezoek, vakantie etc

Ik vind het best normaal dat de maatschappij de terugreis betaald.
Uiteindelijk is het een beslissing tegen iemand zijn wil, en een machtsmisbruik van de maatschappij om iemand een andere locatie toe te wijzen.
Len is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 04:51   #6
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
De meeste die ik al ben tegengekomen kwamen met een vliegtuig, familiebezoek, vakantie etc ... Ik vind het best normaal dat de maatschappij de terugreis betaald. Uiteindelijk is het een beslissing tegen iemand zijn wil, en een machtsmisbruik van de maatschappij om iemand een andere locatie toe te wijzen.
Zit veel in wat je schrijft, de wijze van transport zal inderdaad variërend zijn en afhankelijk van omstandigheden. Diegenen die met de boot komen vallen soms al uit de boot voor aankomst, dat bespaart ons de kost voor een vliegtuigticket en andere rompslomp.

'Machtsmisbruik' vind ik hier een zeer dubieus begrip, waarom zou je immers 'illegalen' terugsturen terwijl je weet dat er te weinig mensen zijn om geld te produceren voor (bv) de nakende vergrijzing? Kunnen we dan niet beter die mensen in dat asielcentrum houden en ze iets laten produceren voor de export?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 05:47   #7
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
Ik vind het best normaal dat de maatschappij de terugreis betaald.
Typische sossenpraat. De maatschappij dat zijn wel jij en ik. Die terugreis en dat onverantwoord op zoek gaan naar een land dat je voor de rest van je leven opvangt en financieel steunt (zoals Belgie), daar betaal ik wel voor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
Uiteindelijk is het een beslissing tegen iemand zijn wil, en een machtsmisbruik van de maatschappij om iemand een andere locatie toe te wijzen.
Uiteraard is het tegen iemands wil. Maar die persoon dringt wel een ander territorium binnen. De volgende stap is dat hij ook bij jouw binnenkomt en dat jij hem moet buitenzetten en een andere locatie moet toewijzen, want dat is natuurlijk typisch voor mensen met een sossen mentaliteit: het zijn wel altijd de anderen die ze opzadelen met het probleem. Die illegaal heeft zichzelf de toegang tot een ander land verschaft. Hij is de indringer. Draai de rollen niet om !! Opsluiten of terug nr. hun land van oorsprong anders geraken ze toch in het criminele milieu.

Ik zie de dag nog komen dat elk Belgisch gezin zonder kinderen bvb een illegale onderdak zal moeten bieden. Eens zien of je dan nog zo spreekt.

En al je zegt "De meeste die ik al ben tegengekomen kwamen met een vliegtuig .." leid ik daaruit af dat je in een sector die veel met migranten en illegalen werkt. Dan begrijp ik je houding. Advocaten verdienen daar, om maar een voorbeeldje te geven, ook flink hun boterham mee.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 22 juni 2014 om 05:57.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 07:03   #8
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Typische sossenpraat. De maatschappij dat zijn wel jij en ik. Die terugreis en dat onverantwoord op zoek gaan naar een land dat je voor de rest van je leven opvangt en financieel steunt (zoals Belgie), daar betaal ik wel voor.
Prachtige zinsneden, het zegt zowat alles over het intellect anno 2014.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 07:23   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Na het afstuderen heb ik België verlaten. Behalve kortstondige interimjobs en studentenjobs ben ik hier nooit actief geweest op de arbeidsmarkt, en dus heb ik weinig besef over hoe veel belasting we betalen en wat er met dat geld gebeurt.

Een nicht van me komt voor haar job vaak in contact met illegalen en stoort zich mateloos aan het uitwijzingsproces in België.

Het typische scenario is dat iemand te horen krijgt dat hij/zij België spoedig moet verlaten, en in tussentijd wordt opgevangen in een bepaald asielcentrum.
Dit voor een korte periode voordat die persoon effectief wordt uitgewezen naar het land van afkomst.

Als reactie ontdoet die illegale zich van al zijn papieren en neemt hij de trein naar de andere kant van Vlaanderen. Ze komen vaak in de criminaliteit terecht en als de politie hen betrapt kunnen ze niet worden uitgewezen omdat ze geen papieren hebben.
Men weet dus niet naar welk land ze moeten worden uitgewezen, met als gevolg dat ze in België blijven.
Je kunt namelijk niet elke zwarte naar Kameroen sturen als gokje omdat hij zwart is

Nu mijn vraag

Kunnen alle illegalen in België aanspraak maken op een leefloon?
Ongeacht papieren?
Dat van naar de andere kant van het land gaan is er volgens mij niet meer bij.
Illegalen worden geregistreerd met vingerafdruk en alles, alle gegevens gaan in een centrale databank, ik geloof dat deze zelfs Europees raadpleegbaar is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 07:54   #10
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat van naar de andere kant van het land gaan is er volgens mij niet meer bij. Illegalen worden geregistreerd met vingerafdruk en alles, alle gegevens gaan in een centrale databank, ik geloof dat deze zelfs Europees raadpleegbaar is.
Idd, is bij onze nieuwe paspoorten ook zo, illegalen zouden dan ook hun vingerafdruk moeten kunnen vervalsen. Weldra enkel nog recht op leven bij afgifte van een geldige vingerafdruk, we zijn op goede weg.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 08:36   #11
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Na het afstuderen heb ik België verlaten. Behalve kortstondige interimjobs en studentenjobs ben ik hier nooit actief geweest op de arbeidsmarkt, en dus heb ik weinig besef over hoe veel belasting we betalen en wat er met dat geld gebeurt.

Een nicht van me komt voor haar job vaak in contact met illegalen en stoort zich mateloos aan het uitwijzingsproces in België.

Het typische scenario is dat iemand te horen krijgt dat hij/zij België spoedig moet verlaten, en in tussentijd wordt opgevangen in een bepaald asielcentrum.
Dit voor een korte periode voordat die persoon effectief wordt uitgewezen naar het land van afkomst.

Als reactie ontdoet die illegale zich van al zijn papieren en neemt hij de trein naar de andere kant van Vlaanderen. Ze komen vaak in de criminaliteit terecht en als de politie hen betrapt kunnen ze niet worden uitgewezen omdat ze geen papieren hebben.
Men weet dus niet naar welk land ze moeten worden uitgewezen, met als gevolg dat ze in België blijven.
Je kunt namelijk niet elke zwarte naar Kameroen sturen als gokje omdat hij zwart is

Nu mijn vraag

Kunnen alle illegalen in België aanspraak maken op een leefloon?
Ongeacht papieren?
Neen. Krachtens art 2, §2, 1° van wet van 8 juli 1976 (OCMW-wet Nederlands taalgebied) blijft de hulp aan illegalen beperkt tot het verlenen van dringende medische hulp. Voor illegale kinderen wordt dat uitgebreid tot 'de materiële hulp die onontbeerlijk is voor de ontwikkeling'.
Bovendien mag die hulp krachtens datzelfde artikel enkel worden verleend in een federaal opvangcentrum.

Voor illegalen die niet in dergelijk opvangcentrum verblijven zijn er dus geen voorzieningen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 08:46   #12
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Neen. Krachtens art 2, §2, 1° van wet van 8 juli 1976 (OCMW-wet Nederlands taalgebied) blijft de hulp aan illegalen beperkt tot het verlenen van dringende medische hulp. Voor illegale kinderen wordt dat uitgebreid tot 'de materiële hulp die onontbeerlijk is voor de ontwikkeling'. Bovendien mag die hulp krachtens datzelfde artikel enkel worden verleend in een federaal opvangcentrum. Voor illegalen die niet in dergelijk opvangcentrum verblijven zijn er dus geen voorzieningen.
Interessant, hoe overleven die mensen dan?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 08:48   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Interessant, hoe overleven die mensen dan?
Raad eens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:03   #14
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Raad eens.
Zwartwerk?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:20   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Na het afstuderen heb ik België verlaten. Behalve kortstondige interimjobs en studentenjobs ben ik hier nooit actief geweest op de arbeidsmarkt, en dus heb ik weinig besef over hoe veel belasting we betalen en wat er met dat geld gebeurt.

Een nicht van me komt voor haar job vaak in contact met illegalen en stoort zich mateloos aan het uitwijzingsproces in België.

Het typische scenario is dat iemand te horen krijgt dat hij/zij België spoedig moet verlaten, en in tussentijd wordt opgevangen in een bepaald asielcentrum.
Dit voor een korte periode voordat die persoon effectief wordt uitgewezen naar het land van afkomst.

Als reactie ontdoet die illegale zich van al zijn papieren en neemt hij de trein naar de andere kant van Vlaanderen. Ze komen vaak in de criminaliteit terecht en als de politie hen betrapt kunnen ze niet worden uitgewezen omdat ze geen papieren hebben.
Men weet dus niet naar welk land ze moeten worden uitgewezen, met als gevolg dat ze in België blijven.
Je kunt namelijk niet elke zwarte naar Kameroen sturen als gokje omdat hij zwart is

Nu mijn vraag

Kunnen alle illegalen in België aanspraak maken op een leefloon?
Ongeacht papieren?
Je nicht leeft zelf op kosten van de belastingbetaler, maar laat haar eens een tijdje werken in een fabriek aan de lopende band, eens zien of ze dan nog zo pro-verblijsvergunning is.

Illegalen verblijven hier inderdaad niet luxe.
Maar vaak word vergeten dat illegalen mensen zijn die de Belgische wetten overtreden.
Ik vindt het straf dat men het wel normaal vind dat iemand die door het roodlicht rijd, 5 jaar kan opgesloten worden, maar dat iemand die illegaal hier verblijft daarvoor zou moeten beloond worden.

En nee, geen enkele illegale kan aanpraak maken op enige tussenkomst van de overheid.
Illegaal betekend namelijk onwettig. Een illegaal kan dus geen aanspraak maken op wettelijk geregelde zaken, want voor de wet bestaat die persoon niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:22   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Neen. Krachtens art 2, §2, 1° van wet van 8 juli 1976 (OCMW-wet Nederlands taalgebied) blijft de hulp aan illegalen beperkt tot het verlenen van dringende medische hulp. Voor illegale kinderen wordt dat uitgebreid tot 'de materiële hulp die onontbeerlijk is voor de ontwikkeling'.
Bovendien mag die hulp krachtens datzelfde artikel enkel worden verleend in een federaal opvangcentrum.

Voor illegalen die niet in dergelijk opvangcentrum verblijven zijn er dus geen voorzieningen.
Vanaf het ogenblik dat een illegale word opgepakt is het geen illegale meer, maar een uitgewezen vluchteling in gevangeschap.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:26   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Prachtige zinsneden, het zegt zowat alles over het intellect anno 2014.
Je moet eens gaan beseffen dat Belgie niet voor het OCMW van heel de wereld kan spelen.
Onze staatsschulden stijgen elke dag, als we dan ook nog heel de wereld gaan onderhouden, dan mogen wij binnen enkele jaren opzoek gaan naar overheid die ons onderdak en voedsel wil geven, want dan moet de staat geen 50% van je inkomen, maar je volledige inkomen aanslagen om de rest te kunnen onderhouden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:28   #18
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Raad eens.
Ze creëren heel wat jobs voor anderen dat ten goede komt van het BNP?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:31   #19
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet eens gaan beseffen dat Belgie niet voor het OCMW van heel de wereld kan spelen.
Onze staatsschulden stijgen elke dag, als we dan ook nog heel de wereld gaan onderhouden, dan mogen wij binnen enkele jaren opzoek gaan naar overheid die ons onderdak en voedsel wil geven, want dan moet de staat geen 50% van je inkomen, maar je volledige inkomen aanslagen om de rest te kunnen onderhouden.
Draai je dan niet de rollen om, zou het niet handiger zijn om eerst iets van economie te leren en pas dan naar de neveneffecten te kijken als gevolg van het onbegrip dat hierover bestaat? Ik bedoel maar, bijvoorbeeld ...

Citaat:
Hoewel Schumpeter sommige jonge wiskundig economen aanmoedigde en zelfs enige tijd voorzitter was van de Econometric Society (1940-41), was Schumpeter geen wiskundige, maar veeleer een econoom, die probeerde om sociologische begrippen in zijn economische theorieën te integreren. Vanuit huidig perspectief heeft men betoogd dat Schumpeters ideeën over de conjunctuurcyclus en economische ontwikkeling niet konden worden gevangen in de wiskunde van zijn tijd - om ze gedeeltelijk te formaliseren heeft men het toen nog niet bestaande begrippenkader van de niet-lineaire dynamische systemen nodig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_...eve_destructie
Die staatsschulden kan je zonder probleem oplossen door gebruik te maken van de economische tools die beschikbaar zijn.

Laatst gewijzigd door tandem : 22 juni 2014 om 09:33.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 09:35   #20
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zwartwerk?
Zo gezien zijn er veel meer illegalen dan we denken, ook met paspoort en verblijfsvergunning. De heropleving van Sabena is nakend.

Laatst gewijzigd door tandem : 22 juni 2014 om 09:36.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be