Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2015, 08:00   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.468
Red face Belg wil 130 km/u rijden op snelweg

Bron

Het was al eerder aan de orde op forum dezes.

Detail tekst:

Citaat:
80 procent van de Belgen is voorstander van een systeem waarbij je op snelwegen 130 kilometer per uur mag rijden bij droog weer en 110 als het regent. Dat blijkt uit een onderzoek van mobiliteitsorganisatie Touring bij meer dan 1.000 Belgen.
Dat is een lachertje zeker? Met de regelmaat van de klok kom ik terecht op het circuit E17/E40.

130? Best eigenaardig dat er velen zijn die daar ver over die 130 komen voorbijgevlogen.

Prachtige wagens zie je op de banen, wagens met een massa aan PK's 400 �* 550 (lees: die veel mensen echt niet onder de 'voet hebben/baas' kunnen), wagens met dashboards die een vliegtuig waardig zijn (lees: teveel afleiding voor de meeste mensen)

Voortgaande dat er enorm veel bestuurders zijn die totaal geen idee hebben van wat een remafstand is bij bepaalde snelheden/situaties. Die dat totaal verkeerd inschatten. Ook gezien gisteren, filevorming en zij die kwamen aangevlogen op linker rijbaan moesten vol in de remmen (wagens weken uit bij het remmen omdat ze het bijna niet haalden, gevaarlijk zeg maar) gaan ondanks andere bestuurders hun 4 pinkers al opgezet hadden om anderen erop te attenderen dat er vertraagd verkeer was.

Kanten Gent zag ik een jongeling die bij het veranderen van rijbaan nooit maar ook nooit zijn richtingsaanwijzer gebruikt heeft. Joint sfeertje in de wagen dacht ik tijdens het voorbijrijden.

Zo zie je maar, het verkeer begint er leuker en leuker op te worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2015 om 08:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 08:09   #2
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Is een van de redenen dat ik een vertegenwoordiger in dienst heb genomen (begint op 01/01/2016). Zodat ik niet meer de weg op moet. Of toch veel minder. Dan zal het beperkt blijven tot rijden rond de plaatselijke kerktoren en de roadtrips op vrije dagen. Of een uitzonderlijk werkbezoek aan een grote klant. Vandaag is in het verkeer rijden = een grote brok ellende van depressieve en onder de prozac zittende werkslaven en hangmat luiaards. 99% van de mensen in een wagen zijn totaal onbekwaam om in een wagen te mogen rijden. En het zal er niet beter op worden.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 09:40   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.168
Standaard

Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 11:03   #4
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Een beetje hypocriet dat je enkel in Duitsland wilt racen, niet?
Die Duitse bevolking houdt heel erg vast aan hun 'Kein Limit-Strecken' maar ze vinden het absoluut niet plezant dat er wat stoere boys uit het buitenland komen racen.
Daarnaast zijn de groenen in Duitsland serieus hun best aan het doen om overal 120 km/u in te voeren. Nationaal kunnen ze dit niet, maar op regionaal en op bundesland-niveau proberen ze overal 'Teststrecke für Tempolimit' in te voeren.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 11:34   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Toch opmerkelijk dat bij al dat "racen " op (onverlichte) Autobahnen - door menige stoere Ausländer uit buurlanden - de Autobahnen eerder tot de veiligere behoren, in verkeersdodencijfers uitgedrukt per miljard voertuigkilometers: (voor zover er landencijfers zijn van 2012)
Alleszins ~ 20 % veiliger als BE.
Citaat:
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf

Austria : 1.7 (130 kmh)
Belgium: 2.1 (120 kmh)
Czech Republic: 2.8 (130 kmh)
Denmark: 0.7 (130 kmh/110 Kmh 45 %)
Finland: 1.9 (120 kmh)
France: 1.7 (130 kmh/110 kmh regen)
Germany: 1.7 (130 aanbevolen op 2/3)
Hungary: 4.8 (130 kmh)
Slovenia: 3.2 (130 kmh)
Switzerland: 2.9 (120 kmh)(wegens Belgisch busongeval Sierre 28 doden)
USA : 3.4 (113 �* 129 kmh)
gemiddeld: 2.4 (26,9/11);
- BE met 2.1 zou dan ook bijna bij de veiligere snelweglanden behoren met een paar maatregelen (teveel kopstaartdoden, ontbrekende afstandshandhaving?)
- Maar met 1,7 of minder hoort men echt bij de veiligere, uitschieter DK die hebben nochtans ook 130 kmh

Hoe zou dat wel komen met al "die racers"?
Rijdt men dan geconcentreerder en kijkt men dan meer uit zijn doppen?
Minder tijd voor te foefelen achter het stuur, rijdt men relaxer omdat er méér keuze is aan gereden snelheden?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2015 om 11:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 12:31   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch opmerkelijk dat bij al dat "racen " op (onverlichte) Autobahnen - door menige stoere Ausländer uit buurlanden - de Autobahnen eerder tot de veiligere behoren, in verkeersdodencijfers uitgedrukt per miljard voertuigkilometers: (voor zover er landencijfers zijn van 2012)
Alleszins ~ 20 % veiliger als BE.
- BE met 2.1 zou dan ook bijna bij de veiligere snelweglanden behoren met een paar maatregelen (teveel kopstaartdoden, ontbrekende afstandshandhaving?)
- Maar met 1,7 of minder hoort men echt bij de veiligere, uitschieter DK die hebben nochtans ook 130 kmh

Hoe zou dat wel komen met al "die racers"?
Rijdt men dan geconcentreerder en kijkt men dan meer uit zijn doppen?
Minder tijd voor te foefelen achter het stuur, rijdt men relaxer omdat er méér keuze is aan gereden snelheden?
Die Freie Autobahnen in Duitsland liggen allemaal tussen Kuttekhove en Puttekesvenne waar er weinig verkeer is. Op de drukke autobanen zijn er in Duitslad ook snelheidsbeperkingen (die nageleefd worden).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 12:55   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Denk ik ook.
Als ik 120 werkelijke snelheid rij wordt ik weinig ingehaald maar moet heel veel inhalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 13:30   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk ik ook.
Als ik 120 werkelijke snelheid rij wordt ik weinig ingehaald maar moet heel veel inhalen.
Dat zal een afgelegen baan zijn waar u op aan het rondrijden bent dan, want als ik 120 aan het rijden ben op de E17/E40 denk ik soms dat er wat aan mijn wagentje is, daar men mij allemaal voorbijvliegt tegen snelheden waar ik alleen maar kan van dromen en die dan nog op een racecircuit proberen te halen, niet op de openbare wegen.

Weinig, bitter weinig mensen die er ook even bij stilstaan dat als er echt iets mocht mislopen, die 120km/u al een behoorlijke klop is op tot stilstand te komen tegen wat dan ook.

Niet dat ik de mensen wil bang maken daarmee maar toch is het opletten geblazen daar een ongeval soms in een héél klein hoekje ligt.

Zelfs op de 'brug der zuchten' aan Gent waar de 90km/u van toepassing is, vliegt men je voorbij, zelfs vrachtwagens halen er in.

Daar staat een trajectcontrole apparaat maar of dat werkt???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 december 2015 om 13:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 13:54   #9
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Freie Autobahnen in Duitsland liggen allemaal tussen Kuttekhove en Puttekesvenne waar er weinig verkeer is. Op de drukke autobanen zijn er in Duitslad ook snelheidsbeperkingen (die nageleefd worden).
Tiens, ik kan mij nochtans herinneren dat ik op de invalssnelwegen naar München ook onbeperkt mocht rijden. Dynamische borden geven het Kein Tempolimit teken wanneer het verkeer het toelaat.
Dit was zo'n 3 jaar terug nog.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:08   #10
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zal een afgelegen baan zijn waar u op aan het rondrijden bent dan, want als ik 120 aan het rijden ben op de E17/E40 denk ik soms dat er wat aan mijn wagentje is, daar men mij allemaal voorbijvliegt tegen snelheden waar ik alleen maar kan van dromen en die dan nog op een racecircuit proberen te halen, niet op de openbare wegen.

Weinig, bitter weinig mensen die er ook even bij stilstaan dat als er echt iets mocht mislopen, die 120km/u al een behoorlijke klop is op tot stilstand te komen tegen wat dan ook.

Niet dat ik de mensen wil bang maken daarmee maar toch is het opletten geblazen daar een ongeval soms in een héél klein hoekje ligt.

Zelfs op de 'brug der zuchten' aan Gent waar de 90km/u van toepassing is, vliegt men je voorbij, zelfs vrachtwagens halen er in.

Daar staat een trajectcontrole apparaat maar of dat werkt???
Je weet dat er een doodeenvoudige oplossing bestaat voor je angsten en bedenkingen?

En on topic: 130 en meer zou niet onlogisch zijn. De bedenkingen van Touring slagen trouwens op weinig. Jullie noorderburen tonen daarbij de weg en die zitten met een wegennet dat even druk is. (al moet gezegd dat de Nederlanders gigantisch meer efficiënt en effectief zijn in hun wegenbeheer - in vergelijking daarmee is België zowat de brousse)

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 8 december 2015 om 14:10.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:10   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is een van de redenen dat ik een vertegenwoordiger in dienst heb genomen (begint op 01/01/2016). Zodat ik niet meer de weg op moet. Of toch veel minder. Dan zal het beperkt blijven tot rijden rond de plaatselijke kerktoren en de roadtrips op vrije dagen. Of een uitzonderlijk werkbezoek aan een grote klant. Vandaag is in het verkeer rijden = een grote brok ellende van depressieve en onder de prozac zittende werkslaven en hangmat luiaards. 99% van de mensen in een wagen zijn totaal onbekwaam om in een wagen te mogen rijden. En het zal er niet beter op worden.
Ik bewonder mensen als jij die van zichzelf beseffen dat ze te zenuwachtig zijn voor of in sommige omstandigheden, en daar dan de juiste conclusie uit trekken, namelijk van die omstandigheden trachten weg te blijven.

Verder kan ik maar mijn kleine eigen persoonlijk gedachtje uiten:
ik ben voorstander om wat te doen aan de klimaat-problematiek en aan het gejaagd leven dat velen hun hart het doet begeven:
110 km bij droog weer;
90 km bij nat weer voor personenwagens; 85 voor alles boven 3.5 ton en voor minibusjes.

Wie dan teveel tijd zou verliezen door lang onderweg te zijn, moet maar een alternatief zoeken, zoals iemand aanwerven, telewerk, videoconferentie ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:10   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.

Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
Ik vind 120 niet ok.......Ik heb altijd gevonden dat 130 aanvoelt als een meer natuurlijke snelheid zowel voor de auto als voor de bestuurder.
Er moet iets van zijn gezien 130 in oa Duitsland de aanbevolen snelheid is.
En als er iets is waar Duitsers in uitblinken is het hun manier van rijden en hun kennis over auto's.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:16   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Freie Autobahnen in Duitsland liggen allemaal tussen Kuttekhove en Puttekesvenne waar er weinig verkeer is. Op de drukke autobanen zijn er in Duitslad ook snelheidsbeperkingen (die nageleefd worden).
En weet je waarom die zo goed worden nageleefd ? Opdat er ook nog een route is voorzien waar mensen zich eens eventjes kunnen laten gaan.....eens eventjes van een zekere vrijheid en verantwoordelijkheid kunnen genieten....een kleine ontsnappingsroute geeft mensen hoop en zin in het leven.
Als je mensen die gecontroleerde vrijheid gunt dan kan je hen ook veel makkelijker vragen om zich ook waar en wanneer nodig aan de regels te houden
Dat geldt voor alles.....gewoon alles afschaffen en verbieden zorgt alleen maar voor wrevel frustratie en ongehoorzaamheid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:20   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zal een afgelegen baan zijn waar u op aan het rondrijden bent dan, want als ik 120 aan het rijden ben op de E17/E40 denk ik soms dat er wat aan mijn wagentje is, daar men mij allemaal voorbijvliegt tegen snelheden waar ik alleen maar kan van dromen en die dan nog op een racecircuit proberen te halen, niet op de openbare wegen.

Weinig, bitter weinig mensen die er ook even bij stilstaan dat als er echt iets mocht mislopen, die 120km/u al een behoorlijke klop is op tot stilstand te komen tegen wat dan ook.

Niet dat ik de mensen wil bang maken daarmee maar toch is het opletten geblazen daar een ongeval soms in een héél klein hoekje ligt.

Zelfs op de 'brug der zuchten' aan Gent waar de 90km/u van toepassing is, vliegt men je voorbij, zelfs vrachtwagens halen er in.

Daar staat een trajectcontrole apparaat maar of dat werkt???
Sowieso is je overlevingskans dan omzeggens nul ......net als dat zou zijn bij 130 of veel meer.
Maar als je daar bang voor bent staat het je vrij de gewone weg ipv de autosnelweg te nemen alwaar de snelheid minder hoog ligt.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:26   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Een beetje hypocriet dat je enkel in Duitsland wilt racen, niet?
Die Duitse bevolking houdt heel erg vast aan hun 'Kein Limit-Strecken' maar ze vinden het absoluut niet plezant dat er wat stoere boys uit het buitenland komen racen.
Daarnaast zijn de groenen in Duitsland serieus hun best aan het doen om overal 120 km/u in te voeren. Nationaal kunnen ze dit niet, maar op regionaal en op bundesland-niveau proberen ze overal 'Teststrecke für Tempolimit' in te voeren.
Ik heb tal van Duitse vrienden allen autoliefhebbers.....ik heb die daar nog nooit één opmerking horen over maken ?
Voor Duitsers maakt snelheid nu éénmaal deel uit van het leven net als wapens dat zijn voor Amerikanen en cannabis dat is voor Nederlanders....
In tegenstelling tot de inwoners zelf zijn het meestal alleen de buitenlanders die zich daar druk over maken.....Ik hoor in Amsterdam nooit iemand zeuren over jointjes.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 december 2015 om 14:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:33   #16
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb tal van Duitse vrienden allen autoliefhebbers.....ik heb die daar nog nooit één opmerking horen over maken ?
Voor Duitsers maakt snelheid nu éénmaal deel uit van het leven net als wapens dat zijn voor Amerikanen en cannabis dat is voor Nederlanders....
In tegenstelling tot de inwoners zelf zijn het meestal alleen de buitenlanders die zich daar druk over maken.....Ik hoor in Amsterdam nooit iemand zeuren over jointjes.....
Lees dan eens een Duitse krant of magazine
Het is ook meer dan logisch dat de doorsnee Duitser lastig op mensen die denken dat er op de Autobahn geen regels gelden (geen snelheidslimiet =/= geen regels) en tegen hoge snelheden komen rijden die ze niet gewend zijn.
Ik was ooit ook zo
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:36   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zal een afgelegen baan zijn waar u op aan het rondrijden bent dan, want als ik 120 aan het rijden ben op de E17/E40 denk ik soms dat er wat aan mijn wagentje is, daar men mij allemaal voorbijvliegt tegen snelheden waar ik alleen maar kan van dromen en die dan nog op een racecircuit proberen te halen, niet op de openbare wegen.
:
Echt?
Op de E40 waar ik op rij ben ik heel gelukkig als ik eens 120 kan rijden.
Ik sta meestal in de file of er is toch vertraagd verkeer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:51   #18
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Jammer dat Touring niet gevraagd heeft wat ze vinden van 180, wat voor mij toch meer aanvoelt als een natuurlijke snelheid

En ik zou dolblij zijn als ze 110 zouden rijden bij regen - de meesten gaan dan tegen 95 links (uit de spatten van de camions blijven, mannekes!) rijden...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 14:59   #19
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Jammer dat Touring niet gevraagd heeft wat ze vinden van 180, wat voor mij toch meer aanvoelt als een natuurlijke snelheid

En ik zou dolblij zijn als ze 110 zouden rijden bij regen - de meesten gaan dan tegen 95 links (uit de spatten van de camions blijven, mannekes!) rijden...
180 is voor velen te snel (zeer oncomfortabele snelheid in de goedkopere en middenklasse wagen: te veel lawaai, trillingen, .....) en het verbruikt te veel.
(Ik heb zelf al meermaals gereden tegen hoge snelheid met auto's gaande van 20.000 euro tot 80.000 euro)
Zo ziet men dat op de stukken onbeperkt in Duitsland nog geen 15% sneller rijdt dan 160 km/u. Het percentage sneller dan 180 km/u ligt nog veel lager.
Ik ben wel van mening dat het een zeer mooi systeem is in Duitsland omdat men zelf de vrijheid heeft om zijn snelheid te kiezen. Dus wanneer men sneller wil, dan mag dat. Ook al rijdt nog geen 5% sneller dan 200 km/u, zelfs een snelheidslimiet van 200 km/u zou de vrijheid beperken mocht iemand uit de andere 95% toch eens 200 willen rijden.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 15:00   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En weet je waarom die zo goed worden nageleefd ? Opdat er ook nog een route is voorzien waar mensen zich eens eventjes kunnen laten gaan.....eens eventjes van een zekere vrijheid en verantwoordelijkheid kunnen genieten....een kleine ontsnappingsroute geeft mensen hoop en zin in het leven.
Als je mensen die gecontroleerde vrijheid gunt dan kan je hen ook veel makkelijker vragen om zich ook waar en wanneer nodig aan de regels te houden
Dat geldt voor alles.....gewoon alles afschaffen en verbieden zorgt alleen maar voor wrevel frustratie en ongehoorzaamheid.
Ja dat is waar, maar Duitsland is dan ook een veel groter land dan België en zeker Vlaanderen (dat eigenlijk één grote stad met een hoop buitenwijken is). Hier in de buurt zit de E40 en de E314 bijna altijd vol. Misschien zou men in Wallonie en West-Vlaanderen wat autostrades moeten maken waar men kan doorvlammen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be