Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2021, 11:21   #61
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoeveel geweld daden door christenen worden er gepleegd in Vlaanderen?
Ik ken zo geen “anderen” tenzij ik naar Rusland of Polen zou gaan.
Die gaan niet schreeuwen dat ze dat in naam 'van' doen. U leest niet wat er staat, meneer context ...

Ik zeg u dat aan geweld op iemand, vooreerst haat en minachting vooraf gaat.
Wat begrijpt u daar niet aan?
Wat wil u niet begrijpen?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 11:23   #62
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ken zo geen “anderen” tenzij ik naar Rusland of Polen zou gaan, maar dat is niet echt christelijk geïnspireerd te noemen. De wet is vervuld in Hem, het oordeel en de wraak komt God alleen toe.
Onder ne steen geleefd?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...en-wereldwijd/
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 11:26   #63
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik zeg ook niet gij geweldadig zijt.
Maar ge zult als homo maar geboren worden in zo'n fundamentalistisch gezin.
Van 'niet opzoeken' is er dan niet veel sprake hé.
Mijn punt is dat deze dictators wel doen blijken dat het homogeweld uit Vlaamse partij komt en de christelijke.

Er worden overal mensen in tragische situaties geboren en als homofiel in het westen geboren worden was het ergste niet. Als dit verandert is de oorzaak toch niet de kerk zeker? Ze zijn gescheiden van de staat en houden zich aan de wetten van het land.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 11:28   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat heeft dat met homohaat te maken?
Ik heb echt wel redelijk wat contacten in de christelijke gemeenschap uit diverse takken. Geen enkele verdoet zijn/haar tijd aan homo’s haten of daar aanzet toe te geven. Geen enkele.

Dat er voorbeelden zijn, natuurlijk. Maar het is een mug vergeleken bij de olifant.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 11:37   #65
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat heeft dat met homohaat te maken?
Ge zei dat ge van geen gewelddaden weet gepleegd door christelijke groeperinge, wel, dat zijn er een paar.
't Is geen homohaat nee, 't gaat 'enkel' om toedekken van verkrachtingen om geen imagoschade te lijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn punt is dat deze dictators wel doen blijken dat het homogeweld uit Vlaamse partij komt en de christelijke.
En mijn punt is dat die standpunten ipv enkel verworpen ook meer belachelijk moeten worden gemaakt worden aangezien ze niet gebaseerd zijn in werkelijkheid, maar in fantasietjes.
En dan heb ik het over homofobie, niet enkel geweld.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2021 om 11:40.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 11:40   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En mijn punt is dat die standpunten ipv enkel verworpen ook meer belachelijk moeten worden gemaakt worden aangezien ze niet gebaseerd zijn in werkelijkheid, maar in fantasietjes.
En dan heb ik het over homofobie, niet enkel geweld.
Dat mag, zolang ze die standpunten niet binnen een gemeenschap opdwingen.
Als islamieten door salafisme meer geweld plegen, dan is het zinloos naar VB of de paus te wijzen. Om mijn punt dan maar ineens een kat te noemen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 12:02   #67
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat mag, zolang ze die standpunten niet binnen een gemeenschap opdwingen.
Als islamieten door salafisme meer geweld plegen, dan is het zinloos naar VB of de paus te wijzen. Om mijn punt dan maar ineens een kat te noemen.
Wat de godsdienstige gemeenschap daar van vindt, zal mij worst wezen.
Dat doen zij immers ook niet als ze met hun boekje naar keuze staan te zwaaien.

Daarom nog eens mijn standpunt, religies moeten wat meer behandeld worden naar de idiote nonsens die ze zijn, en niet stiefmoederlijk 'want het zou de mensen kunnen kwetsen die dat wel geloven'.
Onze leiders zouden beter eens wat meer Hitchslaps uitdelen en die bijbel spreekwoordelijk rond de paus zijn gezicht kletsen.
Zoals Travis al zei, begin alvast met die subsidiëring te stoppen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 12:09   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Ach, waarom zou het een zonde zijn als de homoos het zelf lekker vinden?
Er worden alleen geen kinderen uit geboren, maar daar van zijn er al meer dan genoeg op onze aard.
Of heeft God de sex alleen daarvoor bedoeld?
Dan had God de mannen niet zo geil moeten maken, ook in lust voor elkaar.
En waar is overigens Gods eigen vrouw gebleven?
Zou Hij soms ook?.......
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 12:19   #69
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ach, waarom zou het een zonde zijn als de homoos het zelf lekker vinden?
Er worden alleen geen kinderen uit geboren, maar daar van zijn er al meer dan genoeg op onze aard.
Of heeft God de sex alleen daarvoor bedoeld?
Dan had God de mannen niet zo geil moeten maken, ook in lust voor elkaar.
En waar is overigens Gods eigen vrouw gebleven?
Zou Hij soms ook?.......
Als god de mens schiep naar zijn evenbeeld zit er alvast toch een beetje pedofiel , homofiel, necrofiel en zo verder in.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 12:32   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als god de mens schiep naar zijn evenbeeld zit er alvast toch een beetje pedofiel , homofiel, necrofiel en zo verder in.
Zonder meer, God had van iedereen wat.
Hij geniet ervan en laat ons lijden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:03   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat de godsdienstige gemeenschap daar van vindt, zal mij worst wezen.
Dat doen zij immers ook niet als ze met hun boekje naar keuze staan te zwaaien.

Daarom nog eens mijn standpunt, religies moeten wat meer behandeld worden naar de idiote nonsens die ze zijn, en niet stiefmoederlijk 'want het zou de mensen kunnen kwetsen die dat wel geloven'.
Onze leiders zouden beter eens wat meer Hitchslaps uitdelen en die bijbel spreekwoordelijk rond de paus zijn gezicht kletsen.
Zoals Travis al zei, begin alvast met die subsidiëring te stoppen.
Mij maakt die subsidie niets uit, dus het is zinloos daarover te beginnen.
Met subsidie afnemen of naar anderen wijzen ga je ook het probleem niet oplossen.

Wat deze politiekers hebben gedaan is haatzaaien en verdeling. Omdat ze te laf zijn tegen het probleem op te treden, hebben ze er enkele figuren voor geschoven waarvan ze weten dat ze niet gewelddadig zijn.
Laf en goedkoop beleid waarvoor ze niet verkozen zijn en dat is de essentie. De democratie mag homoseksualiteit als normaal beschouwen, maar kan niet verwachten dat religieuzen dat zullen doen. Ook al pakt ge de subsidie af.

Appels en peren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:19   #72
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Beste Hilde Crevits, van de CD&V en andere politici,

De contraversie is niet bij een kerk, predikant of gelovige; de contraversie is bij het Woord wat absoluut is.
Wij vormen het geloof niet, het geloof vormt ons. De Bijbel weergeeft heel duidelijk in het oude en nieuwe testament dat de daad een zonde is. Er zijn veel christelijke homofielen die celibaat blijven.

Geen probleem dat de overheid en politieke partijen een andere mening delen, maar dwing dat niet op zoals u ook niet wilt dat anderen hun geloof opdwingen. Vele mensen zijn na beleid dieper in hun geloof gedoken en willen daar zo weinig mogelijk invloed van overheden ervaren. De biologie is naar God’s wet geschapen, Zijn wil geschiede; niet de uwe.

Persoonlijk vind ik ook dat politieke partijen eens iets mogen doen aan daadwerkelijk homogeweld. Wat wijzen naar het Vaticaan en andere partijen zal het probleem niet oplossen. Ware jullie niet zo selectief maar oprecht, we zouden andere vruchten van jullie beleid oogsten.
Wie voedde de haat in Beveren? Jullie denken dat als je genoeg tegengewicht in de weegschaal legt het probleem oplost of onzichtbaar wordt? Stop toch met zulk goedkoop beleid. Jullie zaaien haat en verdeeldheid bovenop een verschrikkelijke zinloze moord. Onmenselijk zelfs die situatie uit te melken in een politiek discours tegen vreedzame mensen om het daadwerkelijke probleem te negeren.
Ik vermoed jullie er zelfs van doelbewust extra verdeeldheid te zaaien, in de hoop je er wat later een ander voor kunt schuiven om daar pas op te treden. 1 vs 10000, dan is het makkelijker beleid voeren op die ene he. Zo doorzichtig.
De bijbel praat incest zelfs goed. Wat sta je daar dan te zemelen over homofilie?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:23   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De bijbel praat incest zelfs goed. Wat sta je daar dan te zemelen over homofilie?
Lees dat hoofdstuk maar eens zeer goed.
Nergens staat dat het goed is. Maar de dochters van Lot hebben hem inderdaad dronken gevoerd hun kinderwens te vervullen.

En wat draagt dat geleuter nu bij tegen homogeweld van degene die niet bij naam genoemd mogen worden?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:34   #74
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mij maakt die subsidie niets uit, dus het is zinloos daarover te beginnen.
Met subsidie afnemen of naar anderen wijzen ga je ook het probleem niet oplossen.
Al goed dat ge beseft dat het een probleem is.

Citaat:
Wat deze politiekers hebben gedaan is haatzaaien en verdeling.
Maar dat Crevits tweet dat ze plaatsvervangende schaamte voelt voor wat de paus zegt en dat homofilie geen zonde is, is toch geen haat zaaien?
En als jij dat zo opvat, leef dan naar je eigen woorden:
Dat dit mensen beledigt kan best zijn, maar moet je eens optellen hoe vaak iedereen algemeen beledigd wordt door het leven.

Citaat:
De democratie mag homoseksualiteit als normaal beschouwen, maar kan niet verwachten dat religieuzen dat zullen doen. Ook al pakt ge de subsidie af.
De mening van religieuzen is dan ook irrelevant imo, ze is niet gelieerd aan de realiteit, maar aan fabeltjes.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:52   #75
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lees dat hoofdstuk maar eens zeer goed.
Nergens staat dat het goed is. Maar de dochters van Lot hebben hem inderdaad dronken gevoerd hun kinderwens te vervullen.

En wat draagt dat geleuter nu bij tegen homogeweld van degene die niet bij naam genoemd mogen worden?
Het staat er idd niet met zoveel woorden in dat het niet goed is. Anderzijds wordt zijn vrouw (van Lot) bestraft voor een futiliteit (omkijken over haar schouder naar vernietiging van Sodom) door te veranderen in een zoutpilaar. Maar zatte Lot die op zijn dochters kruipt kan dan weer wel. Ook gemerkt hoe Lotje mooi uit de wind wordt gezet door het feit dat het zijn dochters ware die hem zat voerden?

En eerlijk gezegd begrijp ik heel d eopzet van uw post niet goed. Hoe gaat het labelen van homofilie als zonde in GODSNAAM bijdragen tot het afnemen van geweld tegen homo's?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:53   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Al goed dat ge beseft dat het een probleem is.



Maar dat Crevits tweet dat ze plaatsvervangende schaamte voelt voor wat de paus zegt en dat homofilie geen zonde is, is toch geen haat zaaien?
En als jij dat zo opvat, leef dan naar je eigen woorden:
Dat dit mensen beledigt kan best zijn, maar moet je eens optellen hoe vaak iedereen algemeen beledigd wordt door het leven.



De mening van religieuzen is dan ook irrelevant imo, ze is niet gelieerd aan de realiteit, maar aan fabeltjes.
Als ze de daders niet bij naam kunnen noemen maar zo narcistisch genoeg zijn zichzelf als goede te verkopen op degene die geen geweld pleegden, is dat huichelarij van de bovenste plank.

Het is gewoon de handen schoon wassen en de schijn scheppen dat ze iets aan het probleem doen; maar ze zaaien er alleen maar meer haat door.
Walgelijke generatie politici, ze zijn echt van hun vader den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:55   #77
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het staat er idd niet met zoveel woorden in dat het niet goed is. Anderzijds wordt zijn vrouw (van Lot) bestraft voor een futiliteit (omkijken over haar schouder naar vernietiging van Sodom) door te veranderen in een zoutpilaar. Maar zatte Lot die op zijn dochters kruipt kan dan weer wel. Ook gemerkt hoe Lotje mooi uit de wind wordt gezet door het feit dat het zijn dochters ware die hem zat voerden?

En eerlijk gezegd begrijp ik heel d eopzet van uw post niet goed. Hoe gaat het labelen van homofilie als zonde in GODSNAAM bijdragen tot het afnemen van geweld tegen homo's?
Het staat er gewoon niet in, dus omdat u koud noch heet bent spuw ik uw lauwe afkooksels terug uit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 maart 2021 om 14:56. Reden: Het staat er niet in = de Bijbel keurt het niet goed.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:55   #78
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Wat een verward draadje.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 14:57   #79
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het staat er gewoon niet in, dus omdat u koud noch heet ben spuw ik uw lauwe afkooksels terug uit.
Hoe bedoel je dat het er niet in staat? Het verhaal van Lot is opgemomen in Genesis.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 15:00   #80
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat het er niet in staat? Het verhaal van Lot is opgemomen in Genesis.
Zie reden edit
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be