Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 26 september 2005, 23:42   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Ik denk dat ik me wel al kan voorstellen wat er gebeurt als het blok in Antwerpen aan de macht komt.
Ik had zo gedacht aan kereltjes die paraderen in zwarte hemden en beige broeken, boeken die verbrandt worden op de meir, migranten die in elkaar geslagen worden, je weet wel jaren 30 en 40 stuff.
Nee, het zal veel subtieler gebeuren, ze zullen migranten uitsluiten in ghetto's en zich concentreren op "witte" wijken, waardoor ze nog minder greep zullen krijgen op sommige wijken in Antwerpen. Ook zullen ze in alle stadsfuncties hun eigen mannetjes plaatsen en komt er zeker een einde als Antwerpen culturele hoofdstad van Vlaanderen.
tomm is offline  
Oud 26 september 2005, 23:46   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het linkse bos kraamt hier weer leuke praatjes uit.

Als het VB er niks van zal bakken, dan is er geen enkele reden om hen nog langer van de macht weg te houden want ze zullen toch mislukken en bijgevolg snel van het partijpolitieke toneel verdwijnen.

Als het VB niet anders kan dan het bestaande beleid verder te zetten, dan wordt het bestaande beleid gepland en uitgevoerd door "neonazi's, fascisten,..." want het VB (dat tenslotte net hetzelfde beleid zal voeren) werd jarenlang verweten fascisten en neonazi's in maatpakken te zijn.

Ik vind ook dat ze eens aan de macht moeten komen in Antwerpen, ze zullen een ander nog slechter beleid voeren denk ik, gebaseerd op hun programma althans. Maar inderdaad het huidige stadsbestuur in Antwerpen zijn een zootje incompetenten die de stad geruïneerd hebben. Maar ik denk dat een Oostenrijks scenario zeer waarschijnlijk is, het VB stort in elkaar zodra mensen doorhebben dat hun toverformules niet werken.
tomm is offline  
Oud 26 september 2005, 23:49   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat cordon is een kwestie van fatsoen. Een weigering om met fascisten en nazi-volgelingen samen te werken.8)
Nee, gewoon een kwestie van programmatorische incompatibiliteit.
tomm is offline  
Oud 27 september 2005, 04:56   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
en die partijen bepalen dus de norm van wat "fatsoen" is?
Ok indien jij het vb een fatsoenlijke partij vind, is dat jouw zaak. Bepaalde menselijke waarden waar zij op "neerkijken" bepalen voor mij de doorslag om al dan niet met zo'n partij samen te werken.
Pietje is offline  
Oud 27 september 2005, 08:06   #45
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Als, als, als... Het Blok komt gewoon niet aan de macht, het "cordon" hebben ze trouwens zelf opgetrokken, en tot op vandaag in stand gehouden. Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 27 september 2005, 09:16   #46
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Welke ziekte heb jij dan opgedaan na al die jaren dat je ermee onder de lakens lag ?

Al die bange blanke mannen hier zeg ! Het zal heus wel meevallen hoor met het Vlaams Belang in een Antwerpse coalitie. Antwerpen zal er niet door vergaan.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blauwzwart on 27-09-2005 at 10:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Welke ziekte heb jij dan opgedaan na al die jaren dat je ermee onder de lakens lag ?

Al die bange blanke mannen hier zeg ! Het zal heus wel meevallen hoor met het Vlaams Belang in een Antwerpse coalitie. Antwerpen zal er niet door vergaan.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blauwzwart on 27-09-2005 at 10:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Welke ziekte heb jij dan opgedaan na al die jaren dat je ermee onder de lakens lag ?

Al die bange blanke mannen hier zeg ! Het zal heus wel meevallen hoor met het Vlaams Belang in een Antwerpse coalitie.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Welke ziekte heb jij dan opgedaan na al die jaren dat je ermee onder de lakens lag ?[/size]
[/edit]
__________________
Brugge

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 september 2005 om 09:18.
Blauwzwart is offline  
Oud 27 september 2005, 09:36   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ok indien jij het vb een fatsoenlijke partij vind, is dat jouw zaak. Bepaalde menselijke waarden waar zij op "neerkijken" bepalen voor mij de doorslag om al dan niet met zo'n partij samen te werken.
over welke menselijke waarden heb je het?
jan hyoens is offline  
Oud 27 september 2005, 09:46   #48
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
over welke menselijke waarden heb je het?
De moord op André Cools wellicht ?
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline  
Oud 27 september 2005, 10:01   #49
luke dierick
Burger
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Coolbawn,Cy Tipperary North,RoI
Berichten: 164
Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard toekomst van de VB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Mocht Pim Fortuin niet van het leven beroofd geweest zijn, zou hij de blaffende honden in zijn eigen partij (wat er nog van overblijft teminste 'quasi nada') tot bedaren hebben kunnen brengen denk je? Neen ik denk van niet, de LPF was sowieso gedoemd om inmekaar te storten. Een soortgelijke scenario zie ik gebeuren met het VB.
Daar wachten heel wat mensen sedert lang op...blijkbaar. Maar ze moeten met mij vaststellen dat het nog lang kan duren , langer dan het bestaan van Belgie...ondertussen gaat hetVB (niettegenstaande de verdeeldheid in rangen van rechts, denk aan NVA) elke verkiezing vooruit...
Luke
__________________
geen
luke dierick is offline  
Oud 27 september 2005, 10:04   #50
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Ik denk dat ik me wel al kan voorstellen wat er gebeurt als het blok in Antwerpen aan de macht komt.
Ik had zo gedacht aan kereltjes die paraderen in zwarte hemden en beige broeken, boeken die verbrandt worden op de meir, migranten die in elkaar geslagen worden, je weet wel jaren 30 en 40 stuff.
U heeft een rijke verbeelding!
Valt daar wat mee te leven?

Terug over naar 2005 nu.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 27-09-2005 at 11:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Ik denk dat ik me wel al kan voorstellen wat er gebeurt als het blok in Antwerpen aan de macht komt.
Ik had zo gedacht aan kereltjes die paraderen in zwarte hemden en beige broeken, boeken die verbrandt worden op de meir, migranten die in elkaar geslagen worden, je weet wel jaren 30 en 40 stuff.
U heeft een rijke verbeelding!
Valt daar wat mee te leven?

Terug over naar 2005 nu.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Ik denk dat ik me wel al kan voorstellen wat er gebeurt als het blok in Antwerpen aan de macht komt.
Ik had zo gedacht aan kereltjes die paraderen in zwarte hemden en beige broeken, boeken die verbrandt worden op de meir, migranten die in elkaar geslagen worden, je weet wel jaren 30 en 40 stuff.
U heeft een rijke verbeelding!
Valt daar wat mee te leven?

Over naar 2005 en out.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 27 september 2005 om 10:04.
Egidius is offline  
Oud 27 september 2005, 10:06   #51
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Het begind wat eentonig te worden inderdaad, het is net een versleten bakeliete plaat die decenias lang blijft haperen.
In het begin vond je het best opwindend?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 september 2005, 10:08   #52
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ga je mond met zeep spoelen guderian. Het VB is op fascistische grondvesten gebouwd. Dat zij verplicht zouden zijn (gezien de Belgische wetten) een bepaalde koers te varen (die hen natuurlijk niet zou aanstaan), maakt hen niet minder fascistisch .
Ze zouden zich dus aan de Belgische wetten houden? Toch maar zachte eitjes, die fascisten...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 september 2005, 10:11   #53
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ze zouden zich dus aan de Belgische wetten houden? Toch maar zachte eitjes, die fascisten...

Egidius

"Ideale schoonzonen" hé
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline  
Oud 27 september 2005, 10:16   #54
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Van dat miljoen zijn er laat ons zeggen 300.000 nationalisten, 500.000 racisten en 200.000 "malcontenten" (het soort mensen dat wel nooit tevreden zal zijn).
Een interessante oefening!
('k Zou trouwens wel eens willen weten of hier ook wetenschappelijk onderzoek naar gebeurd is).

Volgens jou zijn er in Vlaanderen dus zo'n 600.000 radikale Vlaamsnationalisten (300.000 van het Vlaams Belang en 300.000 van de NVA)? Ik vind dat een optimistische schatting.

Die 500.000 racisten intrigeren me. Dat zou toch moeten betekenen dat eenieder er elke dag een paar tegenkomt?

200.000 "malcontenten" zie jij.
Volgens mij is dat aandeel veel groter. Toch als je "malcontent" ruim genoeg definieert, in de zin van mensen die het fundamenteel oneens zijn met de grote beleidskeuzes die de elite maakt. Ik ken heel wat mensen die zeggen op het Belang te blijven stemmen tot het establishment ze als een gewone partij begint te behandelen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 september 2005, 10:16   #55
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
In het begin vond je het best opwindend?

Egidius

Opwindend? Nee ik wordt niet geil van partij kreten, jij wel?
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
Oud 27 september 2005, 10:18   #56
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Misschien zijn de kiezers van het Vlaams Belang gewoon mensen die zich achter de standpunten van die partij scharen en zich niet kunnen vinden in de standpunten van andere partijen ?

Of is dat té logisch en te weinig vergezocht voor de tegenstanders ?
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline  
Oud 27 september 2005, 10:20   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik vind ook dat ze eens aan de macht moeten komen in Antwerpen, ze zullen een ander nog slechter beleid voeren denk ik, gebaseerd op hun programma althans. Maar inderdaad het huidige stadsbestuur in Antwerpen zijn een zootje incompetenten die de stad geruïneerd hebben. Maar ik denk dat een Oostenrijks scenario zeer waarschijnlijk is, het VB stort in elkaar zodra mensen doorhebben dat hun toverformules niet werken.
Dus, de huidige regenboogcoalitie heeft de stad geruïneerd, en het VB zal hetzelfde doen, daarbij al dan niet geholpen door sabotage van de hogere overheden.

Heb je al eens nagedacht welk effect dat zal hebben op de doorsnee Antwerpse burger, en wat er daarna zal gebeuren? Alle partijen, ook het alternatief, zullen dan immers verbrand zijn en verworpen worden door de publieke opinie.

Lijkt me geen al te geruststellende gedachte...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 september 2005, 13:48   #58
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Als, als, als... Het Blok komt gewoon niet aan de macht, het "cordon" hebben ze trouwens zelf opgetrokken, en tot op vandaag in stand gehouden. Met afval kruipt niemand onder de lakens, tenzij de enkelingen die het er voor over hebben om een kwalijke ziekte op te doen... Duidelijk ?
Je hebt zelf jarenlang tot het VB behoort! En wel tot de radicale zijde gelet op uw aanwezigheden op de DVU-manifestaties in Passau!


Overigens, het is niet omdat jij niet wil dat het VB aan de macht komt, dat dit ook niet zal gebeuren. Daarvoor ben je net iets té marginaal Luciano, een gefrustreerd peetje uit Brugge, quantité négligeable die nergens nog au sérieux wordt genomen door uw uitspraken die wijzen op diepgaande frustraties.

Nog een jaar kan je een grote mond op zetten in de Brugse gemeenteraad Luciano, En dan is het ook daar voorbij...
Guderian is offline  
Oud 27 september 2005, 20:53   #59
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Je hebt zelf jarenlang tot het VB behoort! En wel tot de radicale zijde gelet op uw aanwezigheden op de DVU-manifestaties in Passau!

Nog een jaar kan je een grote mond op zetten in de Brugse gemeenteraad Luciano, En dan is het ook daar voorbij...
Beste Guderian,
Echt niet netjes van jou om Vrij en Leefbaar Brugge te ontbloten, met insinuaties rond te schoppen en omfloerst te dreigen.
Een archetypische fascistoïde truuk van de foor, toch?
Virmiljoen

You know when you've been tangoed![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 27-09-2005 at 21:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Je hebt zelf jarenlang tot het VB behoort! En wel tot de radicale zijde gelet op uw aanwezigheden op de DVU-manifestaties in Passau!

Nog een jaar kan je een grote mond op zetten in de Brugse gemeenteraad Luciano, En dan is het ook daar voorbij...
Beste Guderian,
Echt niet netjes van jou om Vrij en Leefbaar Brugge te ontbloten, met insinuaties rond te schoppen en omfloerst te dreigen.
Een archetypische fascistoïde truuk van de foor, toch?
Virmiljoen

You know when you've been tangoed![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Je hebt zelf jarenlang tot het VB behoort! En wel tot de radicale zijde gelet op uw aanwezigheden op de DVU-manifestaties in Passau!

Nog een jaar kan je een grote mond op zetten in de Brugse gemeenteraad Luciano, En dan is het ook daar voorbij...
Beste Guderian,
Echt niet netjes van jou om Vrij en Leefbaar Brugge te ontbloten, met insinuaties rondschoppen en omfloerst dreigen.
Een archetypische fascistoïde truuk van de foor, toch?
Virmiljoen

You know when you've been tangoed![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 september 2005 om 20:54.
4x10E6 is offline  
Oud 27 september 2005, 21:19   #60
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Beste Guderian,
Echt niet netjes van jou om Vrij en Leefbaar Brugge te ontbloten, met insinuaties rond te schoppen en omfloerst te dreigen.
Een archetypische fascistoïde truuk van de foor, toch?
Virmiljoen

You know when you've been tangoed!
Politiek = oorlog met andere middelen. Kill or be killed!
Guderian is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be