Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2012, 23:28   #101
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en je joker opgebruikt hebt dus zijn ook je andere punten opgebruikt (hangt samen).
in principe zul je voor sommige vakken nog lager zitten en al een paar vakken 'meegenomen' hebben (anders kan het niet dat je joker op is).
in dat geval is het logisch dat ocmw zegt dat je genoeg 'gestudeerd' hebt en je op dat punt niet meer steunt (en verwacht dat je solliciteert).
Gesolliciteerd heb ik genoeg. Werk vinden is een ander paar mouwen.
Buiten achter de vuilkar hangen natuurlijk bijvoorbeeld, maar noem mij eens iemand van alle werklozen die hier niet voor in aanmerking komt?
(Dan kom ik er nog het minst voor in aanmerking wegens mijn fysiek/medische problematiek - iets wat niets met "de" ziekte te maken heeft maar wel maakt dat ik geen staand of zwaar fysiek werk mag doen - vrees ik ... :-/)

En als de on- of laaggeschoolden zich zelfs daar te goed voor voelen en vinden dat ze een betere job moeten krijgen, waarom mag iemand die haar laatste jaar enkel nog moet beëindigen dat dan niet vinden?
Dat moet je mij eens uitleggen... want met dat raadsel zit ik eigenlijk al lang (vanuit vdab en ocmw merk ik - en dat bevestigen anderen ook - een zeer grote tendens om hooggeschoolden, liefst de meest hooggeschoolden - in fysieke jobs te duwen waar ze totaal niet in passen. Waarbij we ons de vraag stellen of ze dit ook doen met degenen wiens profiel wèl met deze jobs overeenkomt, vooral gezien deze groepen oververtegenwoordigd zijn in de werkloosheidscijfers.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 november 2012 om 23:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be