Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 15:51   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Man, wat een hysterie omdat ze enkele poezen op en neer gooien. Die beesten werden totaal niet mishandeld, dat staat voor mij buiten kijf. Natuurlijk springt Gaia daar onmiddellijk op want zo komen ze nog eens in de publiciteit en kunnen ze hun bestaansreden nog eens bevestigen. Men interviewt de man in de straat en velen vinden dit verschrikkelijk, ze zijn het er over eens dat dit dierenmishandeling is. Hoeveel van die mensen eten vlees en zijn al ooit in een slachthuis binnen geweest? Daar zouden ze pas gruwelen. Pure hypocrisie noem ik dat.

Dat dit geen kunst was daar ben ik het mee eens
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:13   #62
Vlanin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Locatie: den Boelvaar Sigaar
Berichten: 991
Standaard

Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 22:47   #63
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Kunst is: de kloten van Jan Fabre op sterk water!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 01:44   #64
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Leuk scenario. Maar er ontbreekt nog iets aan. Fabre houdt blijkbaar ook nogal van dingen die met urineren te maken hebben. Ergens moet je er ook nog pis bij te pas brengen.
Fabre verzuipen in een glazen ton varkenspis, de ton verzegelen en dan tentoonstellen in het Museum voor Moderne Kunst ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 23:32   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Leuk scenario. Maar er ontbreekt nog iets aan. Fabre houdt blijkbaar ook nogal van dingen die met urineren te maken hebben. Ergens moet je er ook nog pis bij te pas brengen.
Da's niet moeilijk te incorporeren met zo'n anoniem graf. Daar kunnen we zelfs een groepsperformance van maken. Kunnen we langere tekstjes maken al heen en weer zwiepend met de vlezige kwast.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2012 om 23:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:37   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

De reacties is deze draad zijn al even triestig als het gooien van de katjes zelf. Fabre mag met dat laatste dan over de schreef zijn gegaan, de petitie om zijn subsidies daarvoor stop te zetten (en vooral de steun van opportunist Bungeneers hiervan) was buiten proportie en de haatmails en fysieke bedreigingen zijn dat helemaal.

Ik ben absoluut geen fan van Fabre, maar dat neemt niet weg dat ik sommige van zijn werk wel kan appreciëren: "de man die de wolken meet" en "de astronaut die de zee dirigeert" vind ik bijvoorbeeld erg knap. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om op basis van dit incident zijn hele oeuvre naar de prullenmand te verwijzen.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 november 2012 om 12:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 14:05   #67
Zenit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Fabre verzuipen in een glazen ton varkenspis, de ton verzegelen en dan tentoonstellen in het Museum voor Moderne Kunst ?
Voorwaar, "moderne kunst". Ik ben voor! Laten we meteen subsidies aanvragen zodat de maatschappij dit onontbeerlijk stukje hoogstaande hedendaagse kunst niet hoeft te missen. Laten we de ton bekleden met enkele drollen - hespeschellen zijn zo racistisch tgo de "nieuwe Belg, niet? - en het kunstwerk is af!
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 15:54   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De reacties is deze draad zijn al even triestig als het gooien van de katjes zelf. Fabre mag met dat laatste dan over de schreef zijn gegaan, de petitie om zijn subsidies daarvoor stop te zetten (en vooral de steun van opportunist Bungeneers hiervan) was buiten proportie en de haatmails en fysieke bedreigingen zijn dat helemaal.

Ik ben absoluut geen fan van Fabre, maar dat neemt niet weg dat ik sommige van zijn werk wel kan appreciëren: "de man die de wolken meet" en "de astronaut die de zee dirigeert" vind ik bijvoorbeeld erg knap. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om op basis van dit incident zijn hele oeuvre naar de prullenmand te verwijzen.
Fabre wil niet inzien dat een groot publiek hem ziet als decadent en sobistisch. Binnen dat publiek zijn zeker wel mensen die kunstzinnig zijn, echter die niet vinden dat kunst voor een snobistische elite van de massa hoeft te zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 10:27   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Man, wat een hysterie omdat ze enkele poezen op en neer gooien. Die beesten werden totaal niet mishandeld, dat staat voor mij buiten kijf. Natuurlijk springt Gaia daar onmiddellijk op want zo komen ze nog eens in de publiciteit en kunnen ze hun bestaansreden nog eens bevestigen. Men interviewt de man in de straat en velen vinden dit verschrikkelijk, ze zijn het er over eens dat dit dierenmishandeling is. Hoeveel van die mensen eten vlees en zijn al ooit in een slachthuis binnen geweest? Daar zouden ze pas gruwelen. Pure hypocrisie noem ik dat.
³,
en wat kunst is, daar beslissen anderen bij mij niet over.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 10:39   #70
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Die Fabre is niet meer of minder dan een ordinaire nietsnut die leeft op de kap van de modale belastingbetaler. Een profiteur, een egocentrisch ventje, een blaaskaak van de bovenste plank.
Ik begrijp niet dat wat die vent produceert tot kunst kan verheven worden.
Provoceren is het enige wat die kwal kan.

Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 3 november 2012 om 10:39.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 10:40   #71
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Ik zeg het u:"Het is een complot van de N-VA!"
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 11:14   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Palestina is niet de andere kant van de wereld, hé. Dat is het Heilig Land. Of denk je dat je zonder Jezus Christus van de huidige Vlaamse cultuur had kunnen spreken?

Overigens: het zijn wel onze belastingen die Israël daar bombardeert, én via allerlei preferentiële handelsakkoorden, gratis levering van duikboten, enz... steunen wij Europese burgers met onze belastingen rechtstreeks Israël. Dus ja, dat is wel relevanter dan twee katten die omhoog werden gegooid.

Het is wel opvallend dat diezelfden die vol haat zitten tegen elke medemens die niet dezelfde taal spreekt, dezelfde religie aanhangt, of toevallig een andere huidskleur heeft, hier nu hypocriet zitten te janken over twee katten.
Wij kiezen er niet voor om belasting te betalen, dat moeten wij.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:01   #73
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Fabre, maar dat neemt niet weg dat ik sommige van zijn werk wel kan appreciëren: "de man die de wolken meet" en "de astronaut die de zee dirigeert" vind ik bijvoorbeeld erg knap. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om op basis van dit incident zijn hele oeuvre naar de prullenmand te verwijzen.
Leuk, maar waarom zou dat in godsnaam moeten betaald worden met belastingsgeld?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:51   #74
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leuk, maar waarom zou dat in godsnaam moeten betaald worden met belastingsgeld?
Waar haal je het idee vandaan dat al Fabre's werk betaald wordt/werd met belastinggeld?

En waarom moeten politieke partijen gesubsidieerd worden? Waarom moet katholiek onderwijs gesubsidieerd worden? Waarom moeten sommige bedrijven subsidies ontvangen? ...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 23:16   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wij kiezen er niet voor om belasting te betalen, dat moeten wij.
Ok, maar als er over iets gezaagd moet worden, is het toch eerder de subsidies voor Israël dan de subsidies voor Fabre, al ben ik helemaal niet te vinden voor Fabre & Co.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 14:54   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Fabre

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je het idee vandaan dat al Fabre's werk betaald wordt/werd met belastinggeld?

En waarom moeten politieke partijen gesubsidieerd worden? Waarom moet katholiek onderwijs gesubsidieerd worden? Waarom moeten sommige bedrijven subsidies ontvangen? ...
Edina. Let eens goed op wat je hierboven hebt geschreven. Je zet jezelf in het zak: zich de vraag stellen of politieke partijen moeten worden gesubsidieerd, en zich anderzijds de vraag stellen of de zogezegde kunst van Fabre moet worden aangemoedigd.

Lieve Edina. Huidige kunstenaars overleven niet zonder subsidies.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 15:37   #77
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Iets waar je een halve boek uitleg voor nodig hebt vooraleer je enigzins weet wat het moet voorstellen is geen kunst.

Fabre is een kunstenmaker, geen kunstenaar.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 16:35   #78
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

De linkse hulptroepen komen de kunstenmaker Jan Fabre te hulp. Het duurde even, maar nu zijn ze op gang.
"Woede over Fabre is hypocrisie ten top"
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-ten-top.dhtml
Trek je je bek open over het katwerpen, dan ben je een hypocriet. Wie wil dat nu zijn? Dus dien je je bek te houden. De argumentatie zal velen bekend voorkomen:
Citaat:
"Deze verontwaardiging is buiten alle proportie, en bovendien heel erg selectief. Op dezelfde dag werden in ons land duizenden schapen zonder verdoving gekeeld. Ongetwijfeld zijn er die dag ook een paar honderden varkens geslacht. Terwijl we ons druk maken over de katten van Fabre wordt er in Syrië aan de lopende band gemoord. Waar is hier de volkswoede? Waarom doen we daar niet zo hysterisch over? Deze verontwaardiging is, als je het mij vraagt, de hypocrisie ten top. Als gevolg van al die heisa mocht de filmploeg van Fabre zelfs niet meer binnen in de Antwerpse Zoo. Welnu, ik kan u verzekeren dat er in de kooien van die zoo dieren gevangen zitten die veel zwaarder mishandeld worden dan de katten van Fabre."
En niet de katten zijn slachtoffer van de kunst, nee dat is Jan.
Citaat:
Een petitie die ervoor pleit om Fabres subsidies af te pakken krijgt in geen tijd 10.000 handtekeningen. Fabres fanpagina op facebook wordt plots een haatpagina, een vergaarbak voor de meest ranzige verwensingen. De kunstenaar leeft inmiddels al een aantal dagen ondergedoken. Bang voor de volkswoede.
Het is gewoon jaloezie van mensen die geen 88.000 euro subsidie weten te versieren.
En dan wordt er gepsychologiseerd van de koude grond.
Citaat:
Zou het kunnen, dat hier naast de liefde voor het dier ook de haat jegens kunstenaars een rol speelt? "Ik kan me voorstellen dat dit incident door sommigen wordt aangegrepen om eens goed hun gal te spuwen op de elitaire, arrogante kunstenaar," zegt filosoof Johan Braeckman (UGent). "Maar helemaal sluitend vind ik die verklaring in dit geval niet. Jan Fabre is naar mijn aanvoelen net een publieksvriendelijke kunstenaar. Zo'n werk als De man die de wolken meet, dat roept toch geen walging of afschuw op? Fabre agiteert toch niet? Eerlijk gezegd: ik vind dit een bizarre case. Natuurlijk zijn sommige mensen verontwaardigd als er met katjes wordt gesold. En natuurlijk loopt niet iedereen even hoog op met de kunst. Maar de reacties op dat filmpje zijn echt wel buitenproportioneel."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 18:22   #79
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je het idee vandaan dat al Fabre's werk betaald wordt/werd met belastinggeld?
Er gaan sloten geld naar dat soort spullen, direct en indirect: aankoop door musea, tentoonstellingen, subsidies voor de werking van culturele centra, prijzen dit en dat...

Nutteloos. De staat moet stoppen met geld uit te geven dat bij individuele kunstenaars terecht komt.

Citaat:
En waarom moeten politieke partijen gesubsidieerd worden?
Dat moeten ze niet. Het establishment koopt op die manier de partijen.

Citaat:
Waarom moet katholiek onderwijs gesubsidieerd worden?
Omdat wij geld betalen aan de staat voor de opvoeding van onze kinderen, en de staat blijkbaar wil bepalen hoe die opvoeding er moet uitzien.

Afschaffen die handel. Enkel een herverdelingseffect is aangewezen, bijvoorbeeld door de uitreiking van schoolcheques zodat de ouders zelf de school van hun keuze kunnen betalen.

Citaat:
Waarom moeten sommige bedrijven subsidies ontvangen? ...
Afschaffen!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 12:13   #80
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Er werd hier een eindje terug in vraag gesteld of Fabre wel of geen gesubsidieerde kunstenmaker is.
Dat is hij. Met 840.000 euro
Lees het maar na in deze lijst: blz. 6 onderaan: Troubleyn/Jan Fabre vzw 840.000 4 jaar.
http://m.cobra.be/polopoly_fs/1.1341...rsubsidies.pdf
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be