Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2012, 23:02   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Oei , lees ik daar een beetje agresiviteit in ?

Is dat de manier waarop de Moslims het antwoord gaan geven op onze vraag naar vrede ?


Hebben wij westerlingen het recht op een beetje behoud van onze cultuur , van onze vrijheden ,
van onze manier van leven ,
van onze socilae rechten waarvoor we gewerkt hebben .

Of moeten we dat allen afgeven , zonder verzet ?
Jij zou door de grond moeten zakken van schaamte. Ik word duizelig als ik uw post lees. Een inburgeringscursus zou u goed doen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 23:06   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij zou door de grond moeten zakken van schaamte. Ik word duizelig als ik uw post lees. Een inburgeringscursus zou u goed doen.
De Vlaamse herfst doet U duidelijk geen goed. Een decennialange zonnekuur in een of andere Dar-El-Islam woestijn lijkt me aangewezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 23:23   #43
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Vlaamse herfst doet U duidelijk geen goed. Een decennialange zonnekuur in een of andere Dar-El-Islam woestijn lijkt me aangewezen.
Oefffff eindelijk wat hulp hé maat . Dacht dat ik het hier heleaal alleen moest klaren .

Als je op een vredevolle manier iets voorsteld , krijgen ze moeilijk hé .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 23:30   #44
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij zou door de grond moeten zakken van schaamte. Ik word duizelig als ik uw post lees. Een inburgeringscursus zou u goed doen.
Ja , dat is zo als je een karakterke hebt dat altijd moet gelijk krijgen en het lukt niet hé .

En wat heeft de inburgerings cursus daar mee te maken ?

Mijn eigen vrouw heeft die ook gevolgd , S' avonds wel te verstaan , want over dag ging ze al werken . ze spreekt na 2 jaar heel goed nederlands en heeft vele vlaamse vrienden en op het werk hebben ze haar zeer graag .

heb je een probleem ? waarom wordt je duizelig ?

Met wat kan ik helpen ?

Je verteld zo weinig van jezelf , iets mis gelopen met die inburgering , of ze zetten U toch niet aan t'werk zeker ?
Kom je bedrogen uit over het westers leven ?

Hadden ze U nooit verteld dat je iets zou moeten doen zoals werken om te overleven en wat comfort te hebben ? stoute mensen zeg .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 23:55   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dan doet uw vrouwtje het beter dan de best betaalde uitkeringstrekkende familie in België, de Saksen Coburgers.

Ook beter dan vele 3de generatie "jongeren", die met een keelschraperig accent om sigaretten bedelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 00:22   #46
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan doet uw vrouwtje het beter dan de best betaalde uitkeringstrekkende familie in België, de Saksen Coburgers.

Ook beter dan vele 3de generatie "jongeren", die met een keelschraperig accent om sigaretten bedelen.
Zo is dat , ze werkt elke dag van 7.30 tot 14 uur zonder één minut pauze te nemen en zonder één minuut te gaan zitten . en heeft in 2 jaar niet één dag afwezig geweest . ze kent inmiddel de code van 850 artikels gewoon uit haar hoofd , en heeft de voledige controle over de versheid van de haar toegewezen producten, en de winkel heeft een hogere quotering gekregen van de voedselinspectie sinds ze daar werkt , omdat er zelden een product aan haar aandacht ontsnapt .
Ik ben echt aape trots op haar . Haar werkgever ken ik al 15 jaar en die zijn heel ,heel erg streng op proffesioneel vlak in hun winkel , samen met een twintig tal collega's is ze kwa , verantwoordelijkheid en mentaliteit , de groepsgeest helemaal mee als enige allochtone .

Jammer genoeg moet ik dan ook zeggen dat er nagenoeg altijd een personeels tekort is en dat in die 2 jaar er al zeker 20 allochtonen zijn begonnen en allemaal met de meest uiteenlopende trukjes en streken terug aan de uitkering zitten . k'mag natuurlijk niet veralgemenen en de afkomst toelichten zeker ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 00:46   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En verontrust het jou niet dat er zoveel brave gematigde moslims zijn die desondanks gruwelijk aanslagen , die daden niet veroordelen maar heel oppervakkig blijven de vragen als meesters in dialoog kunnen ontwijken ?

Om zich toch maar niet te moeten uitspreken tegen de islaam ?
Dan moet je leren een dialoog op te zetten, ik ken er die de aanslagen niet veroordelen, maar evengoed die dit wel doen.
Zijn er moslims die denken dat uiteindelijk hun religie hier de samenleving zal bepalen? Ja.
Evengoed zijn er die dit zelf liever ook niet zien gebeuren.
Het probleem zit eerder bij een dom en vooral blind beleid,daar moet je jezelf op concentreren, leg iedereen dezelfde rechten en plichten op en schaf de apartheidsindustrie af.
Natuurlijk spreken moslims zich niet makkelijk uit tegen islam, hun kennis is dan ook vaak traditioneel gekleurd, kritisch denken is niet hun sterkste punt.

Maar dit betekent nog niet dat iedere moslim staat te springen om onder het juk van hun radicale broeders te leven, of dat zij daar allemaal aanhangers van zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 05:21   #48
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De moslim aanslagen wereldwijd maken volgens mij toch deel uit van een oorlog.
Ja, maar je kan nog steeds niet zeggen: het is A tegen B.
Nog steeds zal men zeggen dat het maar een klein deel van A is die zich tegen B kant.
Wat volgens mij wel zo is, is dat er in de kern van het geloof van A een ingebakken haat voor B zit en dat, wanneer A zich georganiseerd als groep, B aanvalt, er heel veel van die zogezegde vrienden van groep B, zich achter de rest van A zal scharen, en dan is de oorlog compleet.

Weeral, dit is een mogelijke piste, maar volgens mij wel een realistische, binnen X aantal jaar.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je nu reeds een groep uit de samenleving kan weren alvorens ze een mogelijk iets zouden kunnen doen in een mogelijke toekomst.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:18   #49
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Een nieuwe versie van de Koran zou veel problemen kunnen oplossen.
Ik kan met moslims werken en praten,zolang het gesprek niet indruist tegen de Koran.Als het over belangrijke dingen gaat dan plooien ze zich terug naar wat in dat boek staat.Zo kunnen we niet praten over gelijkheid.Dat boek staat als een muur tegen vrije meningsuiting.En elke nieuwe generatie krijgt het ingeprent.

Dus niet het hele geloof moet bestreden worden,maar de haatstukken moeten uit de Koran.Mensen-en vrouwenrechten bewegingen zouden dat is mogen aanpakken.Die haatstukken beginnen Adolf in te halen als het op slachtoffers aankomt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:21   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kust ons kloten nekeer!
ONDER uw boerka?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:25   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vraag dat eens aan de tekenaars van de EU, van de consumptiemaatschappij, van de TV-programma's en van de entertainment-samenleving. Je mag het ook eens aan de banken en beurzen vragen. Wat jij doet, is gewoon een vijand zoeken om een burgeroorlog te kunnen beginnen. Net wat Europa zo hard nodig heeft.
volgens mij zijn dit totaal verschillende dingen.

men heeft
a) de economische crisis en
b) de ongelimiteerde import van onaangepasten die het maatschappelijke weefsel ook nog eens willen kapot maken.

ik ga niet beweren dat a) niks met b) te maken heeft, maar het zijn weldegelijk twee aparte vormen van gerichte destabilisatie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:36   #52
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Een nieuwe versie van de Koran zou veel problemen kunnen oplossen.
Ik kan met moslims werken en praten,zolang het gesprek niet indruist tegen de Koran.Als het over belangrijke dingen gaat dan plooien ze zich terug naar wat in dat boek staat.Zo kunnen we niet praten over gelijkheid.Dat boek staat als een muur tegen vrije meningsuiting.En elke nieuwe generatie krijgt het ingeprent.

Dus niet het hele geloof moet bestreden worden,maar de haatstukken moeten uit de Koran.Mensen-en vrouwenrechten bewegingen zouden dat is mogen aanpakken.Die haatstukken beginnen Adolf in te halen als het op slachtoffers aankomt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:47   #53
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Moet de islaam teruggedrongen worden tot zijn kernlanden , en moet men de islaam afdwingen haar godsdienst humaan te gaan beleven en in hun landen een economisch en leefbare beschaving en samenleving te installeren .
Het probleem is dat we het veel te ver hebben laten komen.

Laten we echter niet de fout maken om de fouten van de islam te kopiëren.
Het verdringen van niet-moslims is net wat er vandaag gebeurt in verschillende regio’s met een moslimmeerderheid.

De enige weg om geweld te vermijden is volgens mij een streep trekken en wederkerigheid op eisen.
Zonder staalhard te liegen of compleet wereldvreemd te zijn is immers er geen kat die kan beweren dat het goed zit met die wederkerigheid en de islam.
Recent bleek nog uit een Koppen reportage hoe gevoelig het ligt om uit de islam te stappen en dat hebben we nota bene over mensen in België.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 09:47   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Een nieuwe versie van de Koran zou veel problemen kunnen oplossen.
Ik kan met moslims werken en praten,zolang het gesprek niet indruist tegen de Koran.Als het over belangrijke dingen gaat dan plooien ze zich terug naar wat in dat boek staat.Zo kunnen we niet praten over gelijkheid.Dat boek staat als een muur tegen vrije meningsuiting.En elke nieuwe generatie krijgt het ingeprent.

Dus niet het hele geloof moet bestreden worden,maar de haatstukken moeten uit de Koran.Mensen-en vrouwenrechten bewegingen zouden dat is mogen aanpakken.Die haatstukken beginnen Adolf in te halen als het op slachtoffers aankomt.
het is Adolf die zijn "Mein Kampf" (Jihad) heeft gebaseerd op die koranverzen... maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:06   #55
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wat stellen we vast , Dat ze zich niet integreren in onze samenleving maar als een apparte samenleving binnen onze maatschappij manifesteren maar dan vooral op kosten en ten onderhoud van onze samenleving.
Moslims zullen zich, vanwege hun geloof, nooit integreren.
Zij zullen naast ons leven in hun eigen gecreeërde segregaties.
Op zich geen probleem zolang ze zich houden aan onze wetten.

Men moet dus beseffen dat als men praat over een integratiebeleid voor moslims men eigenlijk flauwekul vertelt.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:07   #56
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zeg je niet gewoon: "een goede Moslim is een dooie Moslim"?
Zou tijd en energie besparen, niet?
Hmmm ... woorden in iemands mond proberen te leggen.
Dit bedoelt Klarekijk duidelijk niet dus.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:12   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja, maar je kan nog steeds niet zeggen: het is A tegen B.
Nog steeds zal men zeggen dat het maar een klein deel van A is die zich tegen B kant.
Wat volgens mij wel zo is, is dat er in de kern van het geloof van A een ingebakken haat voor B zit en dat, wanneer A zich georganiseerd als groep, B aanvalt, er heel veel van die zogezegde vrienden van groep B, zich achter de rest van A zal scharen, en dan is de oorlog compleet.

Weeral, dit is een mogelijke piste, maar volgens mij wel een realistische, binnen X aantal jaar.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je nu reeds een groep uit de samenleving kan weren alvorens ze een mogelijk iets zouden kunnen doen in een mogelijke toekomst.
Daar ben ik niet zo zeker van, ik heb mijn aanhouding al verlengd gezien met als enige grond recidive, en dat lijkt me toch om misdaden die ik misschien in de toekomst zou plegen te voorkomen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:15   #58
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeker, die aanslagen waren het werk van radicale Islamitische terreurgroepen, je hoort me zeker niet zeggen dat die niet bestaan. Radicaal gedachtengoed moet je bestrijden, ook hier, in Belgie.
De islam is een bom gedragen door de moslimgemeenschap.
En het zijn de radicalen die inderdaad steeds de lont aansteken.
Maar dat neemt niet weg dat geregeld de moslimgemeenschap ontploft en niet diegene die de lont aansteken.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:16   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Moslims zullen zich, vanwege hun geloof, nooit integreren.
Zij zullen naast ons leven in hun eigen gecreeërde segregaties.
Op zich geen probleem zolang ze zich houden aan onze wetten.

Men moet dus beseffen dat als men praat over een integratiebeleid voor moslims men eigenlijk flauwekul vertelt.
We spreken dus, als we het over de multiculturele maatschappij hebben, in wezen over toegepaste apartheid.

Wanneer is apartheid dan van iets intrinsiek slecht naar iets dat onvoorwaardelijk goed is gegaan? Want ik herinner me de tijd dat apartheid iets van blanke nazi's was.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:19   #60
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We spreken dus, als we het over de multiculturele maatschappij hebben, in wezen over toegepaste apartheid.

Wanneer is apartheid dan van iets intrinsiek slecht naar iets dat onvoorwaardelijk goed is gegaan? Want ik herinner me de tijd dat apartheid iets van blanke nazi's was.
Segregatie is een feit of dat nu goed of slecht is het is er.
Niemand kan dat ontkennen toch.

Apartheid was een gëintroduceerd systeem.
De segregatie hier is iets wat de moslims zelf willen en is dus niet opgelegd.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be