Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2012, 01:58   #41
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Je opmerking dat de de bedragen absurd laag zijn kloppen enerzijds , maar anderzijds kan je toch niet eisen dat de maatschappij werkloosheidsvergoedingen avn 2000 € gaat uitdelen .

Wanneer je een behoorlijk flatje met één slaapkomer betrekt betaal je la vlug 550 € , Tel en internet , water , Gas , Electriciteit en brandverzekering alles samen nog eens 250 € per maand is 800 € woonkost .

Er zijn veel alleenstaande die gaan werken voor 1200 € netto ja dat is heel krap .

Maar je kan U ook afvragen of alleen wonen dan ook heel verantwoord is , Ok het is een trent .
Maar in wereldsteden delen vele jonge mensen een flat met 2 ,3 of 4 mensen .
Waarom geen grote slaapzalen , zoals in de concentratiekampen ? Toch veel goedkoper ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 07:13   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is fijn, maar je hebt dus ook geen gezin met bijbehorende verantwoordelijkheden, voor veel alleenstaande ouders is het echt wel iedere maand de eindjes aan mekaar knopen.
Te vroeg met een gezin beginnen, of buiten een degelijke relatie een kind krijgen is inderdaad een van die dingen die je beter niet doet.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 07:17   #43
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En terwijl die mensen zichzelf alles ontzeggen en leven zoals arme sukkelaars zal jij je wel vetmesten, en teren op het bloed en zweet der arbeiders die je uitbuit zeker ?
Ik buit geen arbeiders uit. En mezelf vetmesten doe ik ook al niet.
Maar waarom zou ik moeten opdraaien voor bijvoorbeeld het recht van een leefloner een televisie. Ik heb het jaren zonde TV gedaan, heb nog steeds geen auto. Waarom zou ik dan moeten betalen opdat iemand die helemaal niks uitvoert zich wel dergelijke luxe zou kunnen veroorloven.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 07:22   #44
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
In deze tijd is het (bijna) onmogelijk van geen computer te hebben. Het is al computer wat de klok slaat, laten we daarin eerlijk zijn.
Maar een computer die sterk genoeg us om er wat mee te internetten en te tekstverwerken kost niks meer. Met een beetje geluk kan je een afgedankt exemplaar van een paar jaar oud voor niks krijgen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:24   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Te vroeg met een gezin beginnen, of buiten een degelijke relatie een kind krijgen is inderdaad een van die dingen die je beter niet doet.
Een ouder gezinnen zijn meestal mensen die gescheiden zijn of een langdurige relatie hadden die verbroken werd, de meeste zijn geen mensen die buiten een " dergelijke relatie" een kind kregen hoor.
Wat u zegt over te vroeg een gezin beginnen; dat is waar, maar dat maakt vaak niet echt het verschil, wel de opleiding van de alleenstaande ouder, positie op arbeidsmarkt en sociale achtergrond.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:31   #46
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik buit geen arbeiders uit. En mezelf vetmesten doe ik ook al niet.
Maar waarom zou ik moeten opdraaien voor bijvoorbeeld het recht van een leefloner een televisie. Ik heb het jaren zonde TV gedaan, heb nog steeds geen auto. Waarom zou ik dan moeten betalen opdat iemand die helemaal niks uitvoert zich wel dergelijke luxe zou kunnen veroorloven.
Ik vind een TV geen overbodige luxe, zeker niet voor wie weinig geld heeft, het is dan de meest goedkope ontspanning die beschikbaar is en bron van informatie.
Dat menszen iets moeten uitvoeren, daar ben ik het zeker mee eens, maar ook leefloners worden " geactiveerd".

En daar wringt het schoentje vaak, ga maar eens kijken in sociale woningen, hoeveel mensen er niet werken en afhankelijk zijn van een vorm van uitkering.
Dat lag gerust van mij, zelfs met TV maar niet wanneer je ondertussen niets onderneemt om die situatie ook weer achter je te kunnen laten.

Er zijn zoveel verpleegsters nodig, bejaardenverzorgers, geef die mensen de kans om te studeren en een diploma te halen met behoud van inkomsten, en zet ze daarna aan het werk!
Er zijn mensen nodig die een stiel kennen, metsters, loodgieters, hetzelfde.

En voor de groep die minder plaatsbaar is bestaat de sociale economie, beschutte werkplaatsen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:36   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Je opmerking dat de de bedragen absurd laag zijn kloppen enerzijds , maar anderzijds kan je toch niet eisen dat de maatschappij werkloosheidsvergoedingen avn 2000 € gaat uitdelen .

Wanneer je een behoorlijk flatje met één slaapkomer betrekt betaal je la vlug 550 € , Tel en internet , water , Gas , Electriciteit en brandverzekering alles samen nog eens 250 € per maand is 800 € woonkost .

Er zijn veel alleenstaande die gaan werken voor 1200 € netto ja dat is heel krap .

Maar je kan U ook afvragen of alleen wonen dan ook heel verantwoord is , Ok het is een trent .
Maar in wereldsteden delen vele jonge mensen een flat met 2 ,3 of 4 mensen .
Ok hier zijn er jongeren die een appartement delen, maar indien je dan werkloos wordt , zit je wel in de shit want voor hen ben je dan samenwonend.
Dat geldt ook voor andere uitkeringen, veel jongeren gaan ook opnieuw thuis wonen, wat dan weer gevolgen heeft voor ouders die van een uitkering afhankelijk zijn.

Het verschil tussen pakweg 750 en 2000 lijkt me trouwens nogal groot, ook een minimumloon van 1200 is gewoon te weinig voor wie alleen woont.
.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:49   #48
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar een computer die sterk genoeg us om er wat mee te internetten en te tekstverwerken kost niks meer. Met een beetje geluk kan je een afgedankt exemplaar van een paar jaar oud voor niks krijgen...
Juist, op mijn werk geven we jaarlijks honderden pc's gratis weg die end of life zijn.
Gewone desktop pc's van een jaar of 8 oud met windows xp erop, open office en een 15" lcd-scherm erbij.

Dat kost dus geen geld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:01   #49
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind een TV geen overbodige luxe, zeker niet voor wie weinig geld heeft, het is dan de meest goedkope ontspanning die beschikbaar is en bron van informatie.
Ik vind een TV gewoon overbodig. Informatie haal je sowieso beter al niet daar, zeker niet als je in een put zit waar je uit moet...
Ik heb meer dan tien jaar gewoon geen TV gehad. Heb nu wel een toestel waar ik in principe mee TV kan kijken, maar doe dit nauwelijks. Wat er bij mij op het scherm komt is gewoon spul dat ik van het internet haal...

Waarom ik dus andermans TV zou moeten betalen ontgaat mij.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:43   #50
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb jarenlang op kot gezeten voor 250-280 euro per week (als student) en de jaren daarna op een studio (+- 350-380 euro) in Antwerpen en Leuven. Nu heb ik een appartement gekocht en betaal ik (uiteraard) meer voor de aflossing hiervan, maar ik zou nog ruim toekomen met 1.000 euro per maand.

Amen mogen zeker ontspannen, maar dat moet geen honderden euro's per maand kosten. In de natuur gaan ontspannen is bij mijn weten gratis, een lidkaartje bij een bib kost meestal 5 euro, tal van gratis evenementen, ...
http://www.wommelgem.be/product.aspx?id=1586

Citaat:
OCMW Wommelgem kan, na goedkeuring van het Bijzonder Comité voor de sociale dienst, een toelage toekennen aan personen met een actief dossier bij het OCMW, voor terugbetaling van kosten voor deelname aan sportieve of culturele activiteiten.

Dit kan gaan van terugbetaling van allerhande toegangstickets (bioskoop, pretparken, theater, concert) tot tussenkomst in lidgelden voor inschrijving in een sportclub, tussenkomst in de kosten voor sportkledij, tussenkomst in de kosten voor schooluitstappen enz...

Extreem grappig dat als je nog armer bent dan de ocmw-klanten en zelfs geen leefloon hebt maar er per maand 0 binnenkomt, dat je daar dan zelfs geen recht op hebt, en ook niet op al die andere tegemoetkomingen ...
België, het land der paradoxen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:00   #51
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik vraag het mij inderdaad soms af. Waarom wil iedereen een eigen huisje hebben bijvoorbeeld. Waarom niet als je een laag inkomen hebt gewoon een flat delen met iemand. Doe je auto weg en doe alles met de fiets.
En wat betreft eten kopen: ik ben er van overtuigd dat je met een leefloon best goed en gezond kan eten. Het is een kwestie van creatief zijn, niet per se elke dag vlees willen eten, en op de aanbiedingen letten.
Mja je hebt eten en eten ...

Armoede is in het westen vooral een probleem van een gebrekkige impulscontrole en de onmogelijkheid om behoeftes niet te bevredigen of uit te stellen.
Snoepkjes, koeken, chips, frieten, restaurantbezoeken, fastfood, dingen die langs de weg/onderweg of in niet-reguliere shops verkocht worden voor het 3 dubbele van de gewone prijs, cola, ... maar anderzijds ook een automatische stofzuiger, de nieuwste frigo die piept als je 'm niet sluit, een nieuwe flatscreen, een tablet, een i-pad, een nieuwe nintendo/playstation, de nieuwste gsm, mp3-speler, .... allerlei hebbedingetjes kopen die wel leuk, mooi, handig, ... zijn en het leven makkelijker maken, maar ook vooral een poging van de commerçe zijn om in te spelen op een gecreëerde behoefte.

hoeveel van die dingen heb je nodig om te leven?
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 november 2012 om 13:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:02   #52
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als de ene pint na de andere binnen kappen voor jou vrienden ontspanning is, dan heb je dringend andere vrienden nodig...
Natuurlijk niet, maar ergens op stap gaan en 5 uur lang ergens zijn met een pint, gaat moeilijk anders.
Of snel switchen tussen plaatsen (tegenwoordig vaak omdat je overal te veel wordt lastiggevallen door allochtonen) maar de garçon die dan direct op je afkomt waardoor er dan iets genomen wordt ...

Niet iedereen hoeft ook zo naar uitgaven te kijken, zeker niet als je werkt en thuiswoont.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:08   #53
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hoeft niet zo in de aanval te gaan hoor.
Ik ken je situatie niet en zal er dus ook niet over oordelen.
Maar ik zit iedere dag tegenover die " zogenaamde armen " die " vanalles krijgen" en dat zijn WERKENDE mensen.
Wat jij zegt is gewoon niet waar, je " krijgt" helemaal niet " vanalles" integendeel, vaak moet er echt wel uit de kast gekomen worden om mensen die rechten te geven die er voor hen zijn.
Zijn er profiteurs? Zeker en daar valt echt wel iets aan te doen, maar daarvoor is vooral onder ambtenaren een mentaliteitsverandering nodig.
Daarmee wil ik niet iedere ambtenaar over dezelfde kam scheren, af en toe kom je er geweldige en hardwerkende mensen tegen.

Je hebt in ieder geval een computer en internetverbinding!
Het is erg sneu dat er een werkende klasse bestaat die haar rekeningen niet meer kan betalen. Maar ik weet dat het waar is.
Deze mensen kunnen inderdaad niet rekenen op een heel aantal voordelen, daar hun inkomen al snel te hoog zal zijn voor al die voordelen (sociale woning, gratis juridische hulp, omnium-statuut, wigw-statuut (wat ook wel van andere toestanden afhangt), sociale lening, korting bij aankoop nieuw groot huishoudapparaat, ... Dat is erg stom ... daardoor betalen die mensen zich eigenlijk blauw en spenderen ze het meerinkomen dat ze krijgen door te gaan werken volledig op aan het feit dat ze anderzijds de voordelen van niet-werken niet krijgen maar wel de nadelen (kosten voor vervoer, kledij, ... kinderopvang nodig, ervan ondervinden.

Ik merk overigens inderdaad dat de meerderheid van mijn eigen vriendenkring - hoe onrepresentatief deze ook is - inderdaad niet of gebrekkig op de hoogte is van ons sociale zekerheidssysteem.


Mijn situatie is allesbehalve grappig in elk geval. Maar dat was al duidelijk zeker?

Alleen begrijp ik niet waar jij precies werkt gezien je geen beambte blijkt te zijn (en ik vind het ook raar dat men blijkbaar van mening is dat iemand die uit is geweest door ziekte zijn diploma niet meer mag behalen waar hij of zij op een boogscheut van verwijderd is, omdat hij inmiddels een te hoge leeftijd heeft bereikt - nu ik weet niet of dat van de ambtenaren uitkomt - het lijkt van wel - of van de politiek benoemden) ... op een sociaal secretariaat dan misschien of bij een vzw?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:17   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik vind een TV gewoon overbodig. Informatie haal je sowieso beter al niet daar, zeker niet als je in een put zit waar je uit moet...
Ik heb meer dan tien jaar gewoon geen TV gehad. Heb nu wel een toestel waar ik in principe mee TV kan kijken, maar doe dit nauwelijks. Wat er bij mij op het scherm komt is gewoon spul dat ik van het internet haal...

Waarom ik dus andermans TV zou moeten betalen ontgaat mij.
Goed, u heeft geen TV nodig, maar dit betekent nog niet dat anderen dit ook niet nodig hebben. U betaald ook niet " andermans TV maar sociale bijdragen die ervoor zorgen dat wie geen inkomsten uit werk heeft, kan overleven.
Ja, er zijn profiteurs, maar dat is echt niet iedere leefloner die toevallig ook een TV heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:18   #55
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kinkt goed, en hoe ga je dit doen?
Stel je bent alleenstaand en hebt ene leefloon van pakweg 750 euro.
Je huur met vaste lasten ( gas, water en elekrticiteit en verzekeringen) bedraagt 550 euro.
Dan hou jij dus 200 euro over, daarvan moet je spullen kopen voor persoonlijke hygiene, schoonmaak, onderhoud appartement.
Dan hou je nog een 180 euro over voor een hele maand.
Gezond eten is duurder dan goedkoop en ongezond, niet vlees maar vooral fruit en groenten, bruin brood en beleg, koffie en openbaar vervoer of zelf onderhoud fiets zijn duur.
Ik hoor het u en anderen graag vertellen maar dat zijn meestal niet de mensen die het moeten doen.
Ik moet het doen ... over dat gezond eten moet ik wel even het volgende kwijt: schrap gewoon alle zoetigheden en vervang die door fruit en bruin brood. Anders is het echt niet mogelijk neen.
Toen ik deze maand mijn fiets die werkelijk zowat niet meer vooruit ging liet maken viel ik ook omver ... 75 euro ... meer dan je er vermoedelijk voor zou krijgen bij een verkoop en het bedrag dat hij gekost heeft ...
Heel grappig. Maarja je kan moeilijk vragen je slechte wiel terug te monteren en de remkabels terug los te trekken.
De rest tja ... nu kan ik het nog met mijn spaargeld maar gezien dat cijfer heel snel van vier getallen naar drie zal gaan, zal ik binnenkort een zeer groot probleem hebben.
Een put graven zeker, gezien het ocmw vindt dat ik later wel moet afgeven maar nu niks mag krijgen, kwestie van mensen die willen werken zeker niet te motiveren en ze bij voorkeur gefrustreerd te maken...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:20   #56
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed, u heeft geen TV nodig, maar dit betekent nog niet dat anderen dit ook niet nodig hebben. U betaald ook niet " andermans TV maar sociale bijdragen die ervoor zorgen dat wie geen inkomsten uit werk heeft, kan overleven.
Ja, er zijn profiteurs, maar dat is echt niet iedere leefloner die toevallig ook een TV heeft.
Als iemand mij nu plots een envelop zou brengen met de 750 euro leefloon alleenstaande (en dat liefst iedere maand zou doen! ), zou ik er alvast geen tv mee kopen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:22   #57
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is erg sneu dat er een werkende klasse bestaat die haar rekeningen niet meer kan betalen. Maar ik weet dat het waar is.
Deze mensen kunnen inderdaad niet rekenen op een heel aantal voordelen, daar hun inkomen al snel te hoog zal zijn voor al die voordelen (sociale woning, gratis juridische hulp, omnium-statuut, wigw-statuut (wat ook wel van andere toestanden afhangt), sociale lening, korting bij aankoop nieuw groot huishoudapparaat, ... Dat is erg stom ... daardoor betalen die mensen zich eigenlijk blauw en spenderen ze het meerinkomen dat ze krijgen door te gaan werken volledig op aan het feit dat ze anderzijds de voordelen van niet-werken niet krijgen maar wel de nadelen (kosten voor vervoer, kledij, ... kinderopvang nodig, ervan ondervinden.

Ik merk overigens inderdaad dat de meerderheid van mijn eigen vriendenkring - hoe onrepresentatief deze ook is - inderdaad niet of gebrekkig op de hoogte is van ons sociale zekerheidssysteem.


Mijn situatie is allesbehalve grappig in elk geval. Maar dat was al duidelijk zeker?

Alleen begrijp ik niet waar jij precies werkt gezien je geen beambte blijkt te zijn (en ik vind het ook raar dat men blijkbaar van mening is dat iemand die uit is geweest door ziekte zijn diploma niet meer mag behalen waar hij of zij op een boogscheut van verwijderd is, omdat hij inmiddels een te hoge leeftijd heeft bereikt - nu ik weet niet of dat van de ambtenaren uitkomt - het lijkt van wel - of van de politiek benoemden) ... op een sociaal secretariaat dan misschien of bij een vzw?
Leven van 0 inkomsten kan niemand, waarom heb je geen studiebeurs als zelfstandige student??
Ik ben inderdaad geen ambtenaar, dat klopt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:23   #58
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als iemand mij nu plots een envelop zou brengen met de 750 euro leefloon alleenstaande (en dat liefst iedere maand zou doen! ), zou ik er alvast geen tv mee kopen.
Nee, daar zou je ook niet genoeg geld voor hebben!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:24   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
In deze tijd is het (bijna) onmogelijk van geen computer te hebben. Het is al computer wat de klok slaat, laten we daarin eerlijk zijn.
Absoluut. Deze laptop was noodzakelijk voor mijn studies (en een laptop omdat ik geen plaats heb voor een heel systeem en het ook goedkoper bleek - heb er 500 voor betaald, een jaar of 5 oud, doet het van geen kanten meer en kan nog net de meest recente programma's draaien.
Nu had ik op dat moment een glazen bol gehad en geweten dat ik jaren later in de kou mocht blijven staan voor de ocmw "een menswaardig bestaan voor iedereen"-deur ... weet ik niet wat ik zou hebben gedaan.

Jammergenoeg kan ik er geen videootjes meer op kijken gezien recent iets met één of andere flashplayer werkt, wat hij niet verwerkt krijgt.
Erg frustrerend want dat was mijn enigste bron van ontspanning (zonder dat je buiten moet komen om te gaan wandelen in stad of "natuur" - maar zeker dat laatste gaat natuurlijk niet 's avonds of 's nachts...).
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 november 2012 om 13:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:25   #60
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik moet het doen ... over dat gezond eten moet ik wel even het volgende kwijt: schrap gewoon alle zoetigheden en vervang die door fruit en bruin brood. Anders is het echt niet mogelijk neen.
Toen ik deze maand mijn fiets die werkelijk zowat niet meer vooruit ging liet maken viel ik ook omver ... 75 euro ... meer dan je er vermoedelijk voor zou krijgen bij een verkoop en het bedrag dat hij gekost heeft ...
Heel grappig. Maarja je kan moeilijk vragen je slechte wiel terug te monteren en de remkabels terug los te trekken.
De rest tja ... nu kan ik het nog met mijn spaargeld maar gezien dat cijfer heel snel van vier getallen naar drie zal gaan, zal ik binnenkort een zeer groot probleem hebben.
Een put graven zeker, gezien het ocmw vindt dat ik later wel moet afgeven maar nu niks mag krijgen, kwestie van mensen die willen werken zeker niet te motiveren en ze bij voorkeur gefrustreerd te maken...
Enkel snoep schrappen is echt niet voldoende hoor. Ook fruit en groenten zijn relatief duur.
Ik begrijp dat je studeert en een slechte gezondheid hebt, hoelang studeer je dan al?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be