Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2018, 21:56   #181
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel, ik heb het helemaal bekeken het clipje en gelijk heeft u, die heeft daar iedereen even op zijn haar plaats gezet. Sterk werk van die man.
Idd, heb je die paar nitwits tussendoor gezien/gehoord ?
Serieus, die werden in al hun eigen achterlijkheid gewoon platgewalst door Baudet.
Ik heb ook alvast die clip opgeslagen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 22:20   #182
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, heb je die paar nitwits tussendoor gezien/gehoord ?
Serieus, die werden in al hun eigen achterlijkheid gewoon platgewalst door Baudet.
Ik heb ook alvast die clip opgeslagen.
Die werden beleefd platgewalst inderdaad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 01:39   #183
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De max die Baudet!!
Die zette daar elke poco op z'n plek.
Het Kalergie plan Diego, de zoveelste stap...
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 19:39   #184
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Het Kalergie plan Diego, de zoveelste stap...
Idd, dat nefaste omvolkingsscenario wordt nu wel héél duidelijk, zelfs voor blind geborenen.
In een andere draad vroeg ik rond, wie me de voordelen hiervan tov de autochtone bevolking kon uitleggen.
Helaas bleef het aan de kant van de Jaanies, de perfecte gutmenschen, de EU-pijpers ea rabiate witmanshaters oorverdovend stil.

There must be something rotten in Brussels/Strassbourg...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 20:09   #185
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Het ‘Global Compact’ voor een veilige, ordelijke en geregelde migratie-aanpak.
Hoe leugenachtig kan een tekst nog zijn?
De problemen van migratie situeren zich bij de illegale migratie.
In deze tekst wordt de term illegale migratie niet één keer benoemt.
Dit wordt vervangen door irregulier wat betekent: Onregelmatig
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/irregulier
Illegaal: vreemdelingenrecht: iemand die geen geldige papieren heeft voor een verblijf in een land. ...
Gevonden op https://www.juridischwoordenboek.be?zoek=illegaal
Bij mijn weten is er geen enkel land die de termen regulier/irregulier hanteert in verband met migratie.
Maar dat moet nu veranderen.
We lossen het probleem eenvoudig op door het niet bij naam te benoemen.
Als je het probleem niet kunt of moogt benoemen bestaat het ook niet.
Bijlage 109771
De VN nemen de Belgische oplossing over. We geven het probleem een nieuwe naam, dan bestaat het niet meer. Newspeak.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 20:17   #186
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Het Kalergie plan Diego, de zoveelste stap...
Btw en op gevaar af om weer Godwins naar m'n kop gegooid te krijgen, toch nog even dit:

https://www.youtube.com/watch?v=5jl-OJJVAEg
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 21:11   #187
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, dat nefaste omvolkingsscenario wordt nu wel héél duidelijk, zelfs voor blind geborenen.
In een andere draad vroeg ik rond, wie me de voordelen hiervan tov de autochtone bevolking kon uitleggen.
Helaas bleef het aan de kant van de Jaanies, de perfecte gutmenschen, de EU-pijpers ea rabiate witmanshaters oorverdovend stil.

There must be something rotten in Brussels/Strassbourg...
Misschien vertrouwd men teveel op cijfertjes :
Citaat:
Vrouwen krijgen steeds minder kinderen: "vanaf 2100 groeit de wereldbevolking niet meer"
Als er per vrouw 2,1 kinderen geboren worden, dan blijft de bevolking stabiel, maar wereldwijd daalt de fertiliteit langzaamaan. Op dit moment is in de helft van de landen een fertiliteitsgraad onder de 2,1. Daar krimpt de bevolking dus in theorie. Er zijn natuurlijk nog andere factoren die een rol spelen bij een daling of stijging van het aantal inwoners. De VN voorspelt een nulgroei vanaf 2100.

2,1 kinderen per vrouw. Zoveel is nodig om noch een stijging, noch een daling van het aantal mensen te hebben. Iets meer dan twee omdat er kinderen en jongvolwassenen sterven én omdat er net iets meer jongens dan meisjes geboren worden en tot nader order enkel de meisjes later kunnen baren.

In het medische tijdschrift The Lancet is een studie gepubliceerd die de fertiliteit van alle landen in de wereld bekijkt van 1950 tot 2017. Terwijl in 1950 wereldwijd nog 4,7 kinderen per vrouw geboren werden, is dat nu gedaald tot 2,4. In België zitten we momenteel op 1,66.

"Het dalingsritme is vrij constant", zegt Patrick Deboosere, demograaf aan de VUB "ongeveer een half procentpunt per decennium"

Drie factoren spelen daarbij een rol:
° wereldwijd daalt de kindsterfte
° stijgt de toegang tot anticonceptie
° krijgen steeds meer vrouwen scholing en gaan ze buitenshuis werken

Nulgroei wereldbevolking tegen 2100
"Maar", voegt Deboosere er aan toe "we hebben eigenlijk geen idee hoe snel het verder zal evolueren en vooral waar we gaan eindigen." De Verenigde Naties voorspellen een nulgroei tegen 2100.

"Dat is eigenlijk een beetje een projectie van wat ze willen. Het kan net zo goed al in 2080 zijn", legt Deboosere uit ."Prognoses zijn bijzonder moeilijk omdat zeer kleine verschillen in de cijfers op een paar jaar tijd een groot verschil kunnen maken."

Als er iets minder vrouwen geboren worden dan voorspeld, dan zijn er dus ook minder potentiële moeders. Ook al krijgen ze het aantal baby's dat in lijn ligt met de verwachting, dan zijn dat in totaal toch meteen minder baby's en logischerwijs weer minder potentiële moeders.

Krimpt de bevolking dan al in de helft van de wereld?
Onder meer in de VS, in de meeste Europese landen, in Australië en Zuid-Korea ligt de fertiliteitsgraad onder de 2,1. Dat betekent echter niet dat de bevolking er op dit moment krimpt. Er zijn ook nog 2 andere factoren die een rol spelen.

De levensverwachting stijgt. De komende jaren zal de wereldbevolking nog met minstens 1 miljard mensen toenemen simpelweg omdat mensen langer leven. Grof gesteld: als mensen niet dood gaan en er wel kinderen geboren worden, neemt de bevolking toe. Terwijl de levensverwachting wereldwijd in 1950 maar 48 jaar oud was, is dat nu 72 jaar.

Het bevolkingsmomentum. Ook al daalt het aantal kinderen per moeder op een gegeven moment onder de 2, dan nog is er niet meteen een krimp. Die komt pas uitgesteld, want de moeders van morgen zijn al geboren en zijn nog even met meer dan de moeders voor hen (die dan wel minder kinderen krijgen dan hun moeders, volg je nog?).

Is een krimpende bevolking goed of niet goed?
Dat hangt natuurlijk af van wat je uitgangspunt is.

Om de kosten van de stijgende levensverwachting te betalen, heb je mensen nodig die werken. Daalt het aantal werkende mensen per gepensioneerde, dan dragen minder schouders de kosten en zijn ze dus hoger per persoon. Dat kun je ook anders oplossen dan vrouwen aansporen meer kinderen te krijgen, ook migratie kan helpen. Voetnoot daarbij is natuurlijk wel dat die mogelijkheid stopt als wereldwijd de fertiliteit onder de 2,1 duikt.
Hele artikel : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/
Maw : men geeft geen zier om hoe de gewone autochtone burger die immigratie te verwerken krijgt; men wil per se een minimum aan bevolkingsaantal. Denk dat dat beter zal zijn voor de statistieken vd leiders. (x-aantal inwoners betalen taksen, rmz etc.) Er is nood aan een ander maatschappelijk systeem lijkt me.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 21:34   #188
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Misschien vertrouwd men teveel op cijfertjes :
Hele artikel : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...-nu-minder-ki/
Maw : men geeft geen zier om hoe de gewone autochtone burger die immigratie te verwerken krijgt; men wil per se een minimum aan bevolkingsaantal. Denk dat dat beter zal zijn voor de statistieken vd leiders. (x-aantal inwoners betalen taksen, rmz etc.) Er is nood aan een ander maatschappelijk systeem lijkt me.
Gezien de huidige massa-immigratie in heel Europa meer kost dan het oplevert, is dat ook geen oplossing.
Mss moet het politieke graaisysteem en alle belastingzuipende uitgaven evenredig mee afgebouwd worden, tov de dalende bevolking....

Uit die tekst: "Om de kosten van de stijgende levensverwachting te betalen, heb je mensen nodig die werken. Daalt het aantal werkende mensen per gepensioneerde, dan dragen minder schouders de kosten en zijn ze dus hoger per persoon."

... dan zal er mss meer overblijven, om pensioenen ea noodzakelijke uitgaven te kunnen blijven financieren.
Echter, met de huidige pocokanker die alle (nog gezonde) maatschappelijke lagen aantast, zie ik dat nog niet direct gebeuren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 08:42   #189
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Had een referendum op zijn plaats geweest over het bewuste VN-migratiepact?

Bij onze Noorderburen.

Compilatie! De drie beste reacties op het VN-migratiepact van Marrakech

Zoals ik al eerder wist te schrijven, zal het de doodvonnis tekenen zijn, mocht men daar een handtekening onder zetten onder dat VN-migratiepact.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 10:01   #190
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Michel is verwittigd, als hij "straks" naar Marrakech vertrekt :


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...zet-je-een-de/
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 10:43   #191
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Michel is verwittigd, als hij "straks" naar Marrakech vertrekt :


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...zet-je-een-de/
De deuren staan al WAGENWIJD open.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 12:11   #192
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Professor arbeidsrecht Marc De Vos: "Als je het migratiepact ondertekent, zet je een deur open"
Euh? Staan ze op huidig ogenblik nog niet ver genoeg open de 'deuren?'

Tijd om de 'deuren' terug te gaan sluiten lijkt mij meer aan de orde.

Ook Italië zal VN-Migratiepact Marrakesh niet ondertekenen.

Naast Italië zijn er nog tal van landen die het idiote pact weigeren te tekenen en gelijk hebben zij.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 16:34   #193
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De vrees is dat rechters en vooral advocaten het gaan gebruiken om hier toch rechten los te weken buiten de wet om, het is ondertekend dus ...

Idem met de mensenrechten, de uitspraken van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zijn bindend, zelfs als dit tegen de grondwet van een land ingaat. Zij baseren zich op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Als dit Europees Hof voor de Rechten van de Mens nu ook dit verdrag zal gebruiken als basis (wat ze zeker zullen doen) dan staat heel dit pact opeens boven onze wetten.

De EU zal het pact ondertekenen in onze naam, dus om er onderuit te komen zullen we uit de EU moeten stappen.

https://www.tijd.be/opinie/paleis/ee.../10070185.html

.
Nog eens: stoppen met dat EU gedoe!
Wat we zelf gaan doen gaan we beter doen, zeker op gebied van vreemde invallers waar we geen boodschap aan hebben!
Wanneer een aantal omgevende landen samen nieuwe afspraken maken op meerdere gebieden kunnen we er enkel maar beter uit komen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 18:46   #194
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

En nog maar een negatief advies :


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...e-rechtsstaat/
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 22:43   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

De dramatische tekst op het plaatje komt anders vrij duidelijk over dacht ik of zou ik beter stoppen met denken en mijn 'verstand' op nul zetten en mijn blik op oneindig?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 november 2018 om 22:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 06:52   #196
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Reeds 8 landen hebben al vlakaf gezegd tegen de resolutie te zullen stemmen. Slovakije volgt hoogstwaarschijnlijk ook. In Belgie kan de regering nog vallen over het immigratiepact.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 07:43   #197
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.680
Standaard

De halve wereld krijgt recht op humanitaire visa staat er in het pact.
Die humanitaire visa zouden ze beter afschaffen. Ik herinner me nog hoe een rijke Belgische familie dat gebruikten om Syrische vrienden naar hier te krijgen. Alle andere Syriërs werden zo zwaar gediscrimineerd. Unia hield zich stil.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 08:13   #198
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, dat nefaste omvolkingsscenario wordt nu wel héél duidelijk, zelfs voor blind geborenen.
In een andere draad vroeg ik rond, wie me de voordelen hiervan tov de autochtone bevolking kon uitleggen.
Helaas bleef het aan de kant van de Jaanies, de perfecte gutmenschen, de EU-pijpers ea rabiate witmanshaters oorverdovend stil.

There must be something rotten in Brussels/Strassbourg...
Allemaal goed en wel. Wanneer komt er een ommekeer?
Wat gebeurt er erna? Welke locatie voor de berechting van die landverraders? Welke straf? Nürnberg 2.0
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 13:53   #199
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De halve wereld krijgt recht op humanitaire visa staat er in het pact.
Die humanitaire visa zouden ze beter afschaffen. Ik herinner me nog hoe een rijke Belgische familie dat gebruikten om Syrische vrienden naar hier te krijgen. Alle andere Syriërs werden zo zwaar gediscrimineerd. Unia hield zich stil.
Was het dat baronesje uit de Walen niet?

Staat mij precies iets van voor.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 14:04   #200
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Reeds 8 landen hebben al vlakaf gezegd tegen de resolutie te zullen stemmen. Slovakije volgt hoogstwaarschijnlijk ook. In Belgie kan de regering nog vallen over het immigratiepact.
Tjah, in 'dom' België zou men er de regering nog laten over struikelen, gewoon het pakt NIET tekenen lag te moeilijk of te gevoelig naar het schijnt?

Meer landen willen migratiepact niet tekenen.

Migratie verlamt Europa

Ik val in herhaling als ik deze er even bij zet.

Niet dat ik groot fan ben van de dame in kwestie maar ze haalt wel een punt.

Hillary Clinton: ‘Europa moet immigratie terugdringen om populisten te stoppen’

Er zijn véél vluchtelingen, migranten, landverraders, 'hoorn des overvloeds' zoekers, 'Paard van Troje' menners bij die uit landen komen waar er totaal niets aan de hand is.

Dat zijn gewoon legers die men op de EU afstuurt maar men wil het nog steeds niet begrijpen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be