Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 09:14   #41
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik weet het niet.
Ik haat honden en moet er totaal niet van weten.

Maar de gevaarlijke rassen die regelmatig kleuters de keel afbijten en onschuldige mensen aanvallen moeten geband worden.
Jacks en labs dus.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 09:27   #42
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Alle honden zijn gevaarlijk, elke bestaande hond is bereidt om zonder wroeging jou en de uwen dood te bijten dat is de natuur.
Honden die afgestampt worden zijn niet erg gevaarlijk, dat worden schrikbijters, zij zullen zich zo klein mogelijk maken en in een hoekje kruipen, als je dan blijft naderen zullen ze uit paniek bijten, meestal 1 beet.
Honden die getraind worden op de aanval zijn meestal welopgevoede honden, maar nooit te betrouwen daar ze leren bijten hebben.
De meest gevaarlijke honden zijn de honden die in gezinnen groot gebracht worden en domineren, zij zullen hun plaats in de roedel niet in gevaar laten brengen door nieuwkomers, ook zijn ze bereid om op te klimmen in de roedel en daarvoor te moorden. Meestal gebeurd dit echter niet omdat ze reeds de hoogste rang bekleden.
Wat mensen dikwijls als lief en aanhankelijk beschouwen is meestal voor de hond een bevestiging van zijn rang.
Kinderen die geboren worden na de komst van de hond zijn steeds een gevaar voor de rang van de hond. Niet zelden wordt de nieuwe vrouw van een hondeneigenaar niet aanvaard of gedomineerd door de hond enz enz;

Je hebt op vele punten gelijk. Het is daarom aan de roedel leider, jij dus, van alle belang om door heel consequente opvoeding het de hond duidelijk te maken dat hij de allerlaagste rang in de roedel heeft. Wel altijd in het achterhoofd houden dat een hond, alle honden, opportunisten zijn. Daarom is eens neen, altijd neen.
Zoals elk echt roedel dier zal hij, naargelang van zijn karakter, dominant - onderdanig, of zijn plaats graag aanvaarden of zich proberen op te werken.
Opvoeding is alles, consequentie zorgt ervoor dat die opvoeding goed blijft.
Je hond leren lezen is daar een zeer goede hulp bij.

Zoals reeds eerder opgemerkt, het zijn de baasjes die falen. Tenzij er een medische reden is, bv hersentumor.

En nooit, nooit een kind alleen laten bij de hond. NOOIT.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 09:42   #43
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Je hebt op vele punten gelijk. Het is daarom aan de roedel leider, jij dus, van alle belang om door heel consequente opvoeding het de hond duidelijk te maken dat hij de allerlaagste rang in de roedel heeft. Wel altijd in het achterhoofd houden dat een hond, alle honden, opportunisten zijn. Daarom is eens neen, altijd neen.
Zoals elk echt roedel dier zal hij, naargelang van zijn karakter, dominant - onderdanig, of zijn plaats graag aanvaarden of zich proberen op te werken.
Opvoeding is alles, consequentie zorgt ervoor dat die opvoeding goed blijft.
Je hond leren lezen is daar een zeer goede hulp bij.

Zoals reeds eerder opgemerkt, het zijn de baasjes die falen. Tenzij er een medische reden is, bv hersentumor.

En nooit, nooit een kind alleen laten bij de hond. NOOIT.
Volledig mee akkoord!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 09:52   #44
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Je hebt op vele punten gelijk. Het is daarom aan de roedel leider, jij dus, van alle belang om door heel consequente opvoeding het de hond duidelijk te maken dat hij de allerlaagste rang in de roedel heeft. Wel altijd in het achterhoofd houden dat een hond, alle honden, opportunisten zijn. Daarom is eens neen, altijd neen.
Zoals elk echt roedel dier zal hij, naargelang van zijn karakter, dominant - onderdanig, of zijn plaats graag aanvaarden of zich proberen op te werken.
Opvoeding is alles, consequentie zorgt ervoor dat die opvoeding goed blijft.
Je hond leren lezen is daar een zeer goede hulp bij.

Zoals reeds eerder opgemerkt, het zijn de baasjes die falen. Tenzij er een medische reden is, bv hersentumor.

En nooit, nooit een kind alleen laten bij de hond. NOOIT.
Een paar voorbeeldjes uit de buurt hier:
Er is hier een zat mens komen wonen met 2 schoolplichtige tieners die gewoon het vertikken om naar school te gaan, en ja hoor ze hebben een soort pitbull. Mijn vriendin was aan het wandelen met ons dochtertje van 4 en 1 van onze hondjes. Plots komt die hond aangestormd op een aggressieve manier, mijn vriendin roept naar die vrouw dat ze haar hond moet terug roepen, wat ze doet en gelukkig luisterd die hond en keert terug naar zijn "bazin". Mijn vrindin zegt dat hier veel kinderen zijn en dat ze haar hond aan de lijn moet houden. Antwoord: " Hik, beurk, jamaar das nen brave zelle".

Over mijn deur woont een laat ik zeggen minderbegaafde familie met 4 tienerkinderen en een pitbull, de dochter gaat steeds met die pitbull wandelen zonder leiband, let wel die pitbull is zeer agressief gemaakt ik hoor hem soms tot hier grommen als ze hem aan het tergen zijn.

Wij de normale hondeneigenaars wandelen met onze honden aan de leiband, die idioten met hun gevaarlijke honden laten hun beesten loslopen in een wijk waar 20 a 30 kinderen spelen en waar veel mensen met hun hondjes (meestal stokmaat 30 cm) wandelen.

Ik hou steeds men hart vast als ik ze zie.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 10:14   #45
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een paar voorbeeldjes uit de buurt hier:
Er is hier een zat mens komen wonen met 2 schoolplichtige tieners die gewoon het vertikken om naar school te gaan, en ja hoor ze hebben een soort pitbull. Mijn vriendin was aan het wandelen met ons dochtertje van 4 en 1 van onze hondjes. Plots komt die hond aangestormd op een aggressieve manier, mijn vriendin roept naar die vrouw dat ze haar hond moet terug roepen, wat ze doet en gelukkig luisterd die hond en keert terug naar zijn "bazin". Mijn vrindin zegt dat hier veel kinderen zijn en dat ze haar hond aan de lijn moet houden. Antwoord: " Hik, beurk, jamaar das nen brave zelle".

Over mijn deur woont een laat ik zeggen minderbegaafde familie met 4 tienerkinderen en een pitbull, de dochter gaat steeds met die pitbull wandelen zonder leiband, let wel die pitbull is zeer agressief gemaakt ik hoor hem soms tot hier grommen als ze hem aan het tergen zijn.

Wij de normale hondeneigenaars wandelen met onze honden aan de leiband, die idioten met hun gevaarlijke honden laten hun beesten loslopen in een wijk waar 20 a 30 kinderen spelen en waar veel mensen met hun hondjes (meestal stokmaat 30 cm) wandelen.

Ik hou steeds men hart vast als ik ze zie.
Vergiftig die hond.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 12:45   #46
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Vergiftig die hond.
Helpt in zo'n gevallen niet. Binnen de kortste keren zit er een nieuwe. Moest die dan nog komen van een verantwoordelijke fokker die het nodige afweet van socializeren en enkel met stabiele lijnen kweekt zou het nog niet te veel kwaad kunnen. Maar zonder twijfel komt hij van of een broodfokker of ergens een oeps nestje.
Als je dan ook hoort dat ze de hond nog eens agressief opvoeden, tsja, dat is dan dweilen met de kraan open vrees ik.

@ Homer. Is er waar jij woont een aanlijnplicht of niet? Dit kan je navragen op je lokale politie bureau. Anders heb je een reden om klacht neer te leggen.

En voor iemand terug zegt "Je hond moet altijd aangelijnd zijn" vergeet het. Er bestaat geen, herhaal geen Nationale aanlijn plicht"
Alle aanlijnplichten zijn regionaal en maken part uit van het politie reglement.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 05:08   #47
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.760
Standaard



Citaat:
Twee staffordshire terriërs takelen hond én baasje vreselijk toe in Schilde: “Een kind had deze aanval niet overleefd”
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 07:44   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.687
Standaard

Passen deze nog in onze maatschappij ?

In veel gevallen ligt het aan de baasjes zelf die hun honden geen goede 'opleiding' gegeven hebben.

U heeft het misschien al wel eens gezien als u even uit wandelen gaat in één of ander bos.

Een touw rond de takken van een boom met een 'speeltje' eraan vastgeknoopt waar de één of andere onverlaat zijn 'gevaarlijke hond' een 'aanvalstraining????' met geeft.

Merkte ik of las ik er los naast, dat Bouvier niet in het lijstje stond.

Onze Bouvier vroeger had het niet zo voor katten.

Toen was onze tuin dan ook vrij van katachtigen

De vogels waren ook blij met de komst van de hond toen.

Extra:

Hoeveel kinderen zijn er al niet gebeten door een 'aanvalshond'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2022 om 07:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:05   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Passen deze nog in onze maatschappij ?

In veel gevallen ligt het aan de baasjes zelf die hun honden geen goede 'opleiding' gegeven hebben.

U heeft het misschien al wel eens gezien als u even uit wandelen gaat in één of ander bos.

Een touw rond de takken van een boom met een 'speeltje' eraan vastgeknoopt waar de één of andere onverlaat zijn 'gevaarlijke hond' een 'aanvalstraining????' met geeft.

Merkte ik of las ik er los naast, dat Bouvier niet in het lijstje stond.

Onze Bouvier vroeger had het niet zo voor katten.

Toen was onze tuin dan ook vrij van katachtigen

De vogels waren ook blij met de komst van de hond toen.

Extra:

Hoeveel kinderen zijn er al niet gebeten door een 'aanvalshond'
Bijlange niet zoveel als de kinderen die gebeten zijn door Labradors.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:14   #50
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.711
Standaard

Ge moet da ne keer vragen aan Mieke van Hellemond uit Schilde wat een gevaarlijke hond is.

Ik wil haar "avontuur" niet meemaken.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:15   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bijlange niet zoveel als de kinderen die gebeten zijn door Labradors.
Het verschil is, een labrador zal misschien bijten als hij schrikt of zich belaagd voelt en daarna stopt hij.
Een Staffordshire of Bull terrier blijft doorgaan.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:17   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het verschil is, een labrador zal misschien bijten als hij schrikt of zich belaagd voelt en daarna stopt hij.
Een Staffordshire of Bull terrier blijft doorgaan.
Hey, ik antwoord maar op de vraag.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:44   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.396
Standaard

Ik ben een grote hondenliefhebber, maar een nog grotere mensenliefhebber.

Een hond die iemand gebeten heeft op de openbare weg (of vergelijkbaar ... bla bla ..), zou op eenvoudig bevel van de politiecommissaris onmiddellijk afgemaakt moeten worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:00   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mijn vorig hondje is gestorven en toen zei ik geen hond meer want dat sterven had me nogal gepakt.

Na een tijdje krijg ik natuurlijk weer die drang om een hondje te hebben en begon ik advertenties te bekijken.

Ik zie dat er enorm veel broodfok aangaande is met zoete advertenties die bol van de leugens staan.

Per ras bekijk ik dan voor welke erfelijke ziekten ze vatbaar zijn. Dat is dus ook gigantisch.

Toen zag ik dit.
https://www.sciencealert.com/what-po...rs-of-breeding

Toen las ik iets over fci stamboom en dat lijkt ook al boerenbedrog op grote schaal te zijn.

En nu is mijn goesting over.

Met dank aan al die experts hondenkenners akka broodfokkers die er in geslaagd zijn zowat ieder ras kapot te fokken.

Bovendien zijn ze peperduur en hoe duurder en beter de fokker des te meer ben je opgelicht meestal. Ze worden ziek en gaan dood zelfs met de beste bloedlijnen op hun papieren. Totaal verwaarloosbaar als het er op aankomt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 april 2022 om 11:08.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:09   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn vorig hondje is gestorven en toen zei ik geen hond meer want dat sterven had me nogal gepakt.

Na een tijdje krijg ik natuurlijk weer die drang om een hondje te hebben en begon ik advertenties te bekijken.

Ik zie dat er enorm veel broodfok aangaande is met zoete advertenties die bol van de leugens staan.

Per ras bekijk ik dan voor welke erfelijke ziekten ze vatbaar zijn. Dat is dus ook gigantisch.

Toen zag ik dit.
https://www.sciencealert.com/what-po...rs-of-breeding

Toen las ik iets over fci stamboom en dat lijkt ook al boerenbedrog op grote schaal te zijn.

En nu is mijn goesting over.
Het beste is om lokaal te kopen bij particuliere fokkers die slecht 1 ras kweken. Die mogen slechts 2 nesten per jaar hebben. De goede fokkers zullen je ook uitnodigen om het nest en de moederhond te komen bekijken vóór de koop. En je zal zien dat dat nest met de moederhond in huis (meestal zelfs de woonkamer) opgroeit.
Hou er wel rekening mee dat je afhankelijk van het ras een pak meer dan 1000 euro betaalt.

En sommige rassen zijn zo doorgefokt (Franse bulldog,…) dat je die best niet neemt.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:19   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het beste is om lokaal te kopen bij particuliere fokkers die slecht 1 ras kweken. Die mogen slechts 2 nesten per jaar hebben. De goede fokkers zullen je ook uitnodigen om het nest en de moederhond te komen bekijken vóór de koop. En je zal zien dat dat nest met de moederhond in huis (meestal zelfs de woonkamer) opgroeit.
Hou er wel rekening mee dat je afhankelijk van het ras een pak meer dan 1000 euro betaalt.

En sommige rassen zijn zo doorgefokt (Franse bulldog,…) dat je die best niet neemt.
Die zijn er idd ook nog. De moeder is op zijn minst een noodzakelijke voorwaarde om te weten dat het wel degelijk een particulier nest is.

Ik zie veel advertenties van dergelijke nestjes zonder de moeder.
Dat zijn natuurlijk valse broodfok die geplaatst worden bij valse particulieren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:21   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.174
Standaard

"Gevaarlijke honden" zijn meestal het resultaat van inteelt fokken, en/of "verkeerd baasje" (sommigen trainen hun hond echt om aan te vallen).
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een Rottweiler, en zij was pure "vanillecrème" in de omgang, en even vriendelijk met kinderen als een Golden Retriever.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:28   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Gevaarlijke honden" zijn meestal het resultaat van inteelt fokken, en/of "verkeerd baasje" (sommigen trainen hun hond echt om aan te vallen).
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een Rottweiler, en zij was pure "vanillecrème" in de omgang, en even vriendelijk met kinderen als een Golden Retriever.
Bij ja kijk maar eens in het asiel.
Het zit vol met stafford en dergelijke.

Dat kan best een braverik zijn maar wat zitten ze dan allemaal in een asiel?

Mensen moeten ophouden zomaar honden te kopen om geld te verdienen achter die puppy's.

Ze dragen er toch geen zorg voor zoals ze zouden moeten doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:38   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Gevaarlijke honden" zijn meestal het resultaat van inteelt fokken, en/of "verkeerd baasje" (sommigen trainen hun hond echt om aan te vallen).
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een Rottweiler, en zij was pure "vanillecrème" in de omgang, en even vriendelijk met kinderen als een Golden Retriever.
Sommige rassen zijn doorgefokt op hun vechtechteigenschappen. Dat zit in hun genen, dat krijg je er niet uit. Het enige dat je kan doen is een doorgedreven gehoorzaamheidstraining. Bijna niemand doet dat uiteraard, dus die rassen verbied je best.
Rottweilers horen daar niet bij, zij kunnen wel omwille van hun omgang gevaarlijk zijn als ze niet gesocialiseerd zijn.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 12:02   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sommige rassen zijn doorgefokt op hun vechtechteigenschappen. Dat zit in hun genen, dat krijg je er niet uit. Het enige dat je kan doen is een doorgedreven gehoorzaamheidstraining. Bijna niemand doet dat uiteraard, dus die rassen verbied je best.
Rottweilers horen daar niet bij, zij kunnen wel omwille van hun omgang gevaarlijk zijn als ze niet gesocialiseerd zijn.
Ik heb destijds een rottweiler gehad en dat was een brave. Maar het blijft een rottweiler en als hij aanzet moet je een sterke riem hebben en stevig op uw benen staan of hij trekt u gewoon mee.

Geen hond voor slechte baasjes alvast.

En ze worden meestal ook ziek, lam en gaan dan dood.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be