Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 11:00   #1
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard Acties tegen besparingen NMBS zijn niet uit te sluiten...



Omdat er geen naakte afdankingen komen maar omdat wellicht in de toekomst het personeelsbestand met ongeveer 1.000 man zou verminderd worden (volgens de CEO zelfs niet)...
'Er is nu al veel ongenoegen over de huidige toestand. Dit kan de klassieke druppel zijn. Acties zijn dan ook niet uit te sluiten', dixit Digneffe, die hoopt spontane acties te kunnen voorkomen.
Dat treinen met soms 4 reizigers worden afgeschaft kan natuurlijk volgens dat wonderlicht ook niet...
De vakbond betreurt ook dat 2.800 reizigers hun dagelijkse vroege en late treinen zullen moeten missen.


Vorm met zo'n vakbonden maar een land... en probeer daar maar eens 10 miljard mee te besparen...

Maar ja, waarschijnlijk zijn onze vakbonden jaloers op hun Griekse collega's...


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111019_009
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 18:33   #2
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht


Omdat er geen naakte afdankingen komen maar omdat wellicht in de toekomst het personeelsbestand met ongeveer 1.000 man zou verminderd worden (volgens de CEO zelfs niet)...
'Er is nu al veel ongenoegen over de huidige toestand. Dit kan de klassieke druppel zijn. Acties zijn dan ook niet uit te sluiten', dixit Digneffe, die hoopt spontane acties te kunnen voorkomen.
Dat treinen met soms 4 reizigers worden afgeschaft kan natuurlijk volgens dat wonderlicht ook niet...
De vakbond betreurt ook dat 2.800 reizigers hun dagelijkse vroege en late treinen zullen moeten missen.


Vorm met zo'n vakbonden maar een land... en probeer daar maar eens 10 miljard mee te besparen...

Maar ja, waarschijnlijk zijn onze vakbonden jaloers op hun Griekse collega's...


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111019_009
ALs ze gaan staken gaan ze in de toekomst toch al 2800 reizigers gelukkiger maken. Die hoeven die miserie niet meer mee te maken.
Idiote vakbondslullen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 18:57   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Staken moeten ze.
Wie weet komen de reizigers niet terug die afhaakten omdat ze het beu waren niet op hun werk te geraken wegens treinstakingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 09:39   #4
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: The New Kingdom
Berichten: 821
Standaard

Dat de vakbonden eens beginnen bij zichzelf. Kan wonderen doen .
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 13:17   #5
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht


Omdat er geen naakte afdankingen komen maar omdat wellicht in de toekomst het personeelsbestand met ongeveer 1.000 man zou verminderd worden (volgens de CEO zelfs niet)...
'Er is nu al veel ongenoegen over de huidige toestand. Dit kan de klassieke druppel zijn. Acties zijn dan ook niet uit te sluiten', dixit Digneffe, die hoopt spontane acties te kunnen voorkomen.
Dat treinen met soms 4 reizigers worden afgeschaft kan natuurlijk volgens dat wonderlicht ook niet...
De vakbond betreurt ook dat 2.800 reizigers hun dagelijkse vroege en late treinen zullen moeten missen.


Vorm met zo'n vakbonden maar een land... en probeer daar maar eens 10 miljard mee te besparen...

Maar ja, waarschijnlijk zijn onze vakbonden jaloers op hun Griekse collega's...


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111019_009

ik gaan ook last hebben van de afschaffing van treinen op de lijn waar ik woon !!!!! ik geraak nimeer deftig in het stad .... maar mogen blijven betalen voor dat spoor waar ik dan enkel nog last van heb ( goederen vervoer ) en jaarlijks dan extra nog 300 € mogen betalen is een echte schande !!!!

ze zouden beter bij die topfuncties is aan hun pré zitten !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 16:22   #6
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ik gaan ook last hebben van de afschaffing van treinen op de lijn waar ik woon !!!!! ik geraak nimeer deftig in het stad .... maar mogen blijven betalen voor dat spoor waar ik dan enkel nog last van heb ( goederen vervoer ) en jaarlijks dan extra nog 300 € mogen betalen is een echte schande !!!!

ze zouden beter bij die topfuncties is aan hun pré zitten !!!!
Waarschijnlijk betaal ik meer belastingen dan U...

En ik heb nog nooit in een trein gezeten...
En moest ik die willen nemen moet ik minstens 25 km afleggen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 16:31   #7
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

De NMBS krijgt jaarlijks meer dan 3 MILJARD euro van de Belgische belastingsbetaler. Nu moeten ze 100 miljoen euro besparen. Dus ja natuurlijk gaan we staken!
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 08:15   #8
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarschijnlijk betaal ik meer belastingen dan U...
das wel een straffe uitspraak ..... U kent mijn inkomen niet , nog mijn financiële situatie nu en later niet !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En ik heb nog nooit in een trein gezeten...
En moest ik die willen nemen moet ik minstens 25 km afleggen...
U probleem , ik ben wel in de buurt van een station gaan wonen voor het gemak van een trein ....... ahja , jij bent zeker de eerste om te klagen dat mensen dronken met de wagen rijden !!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 11:15   #9
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: The New Kingdom
Berichten: 821
Standaard

Waarom willen de vakbonden eigenlijk staken? Onlangs zei Marc Descheemaecker van de NMBS dat hij goed met Lallemand van Infrabel kan samenwerken en zo tussen de lijnen kan je wel lezen dat de Holding waar Haek de grote baas van is in principe een waterhoofd is lees overbodig. Laat het nu zo zijn dat er in de Holding veel mensen zitten met een syndicale achtergrond en dat de Holding indertijd is gemaakt onder druk van de vakbonden. Dus moraal van het verhaal de vakbonden staken puur voor de lol en om de schijn hoog te houden dat ze zich zorgen maken over de reizigers? Volgens Descheemaecker kan alles wat de Holding doet worden gedaan door NMBS en Infrabel. Ontslagen zijn hier niet nodig, want veel personeelsleden vertrekken er binnen enkele maanden/jaren op pensioen.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”

Laatst gewijzigd door Frost : 24 oktober 2011 om 11:17.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 12:39   #10
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Titel van de topic dekt de lading niet !
(En dat is een doodzonde heb ik vernomen.)

Ik had verwacht dat dit over reizigers zou gaan die een trein zouden kapen...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 13:02   #11
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
das wel een straffe uitspraak ..... U kent mijn inkomen niet , nog mijn financiële situatie nu en later niet !!!!



U probleem , ik ben wel in de buurt van een station gaan wonen voor het gemak van een trein ....... ahja , jij bent zeker de eerste om te klagen dat mensen dronken met de wagen rijden !!!!!
Rijdt U dronken naar het werk (of retour)?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 13:18   #12
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Rijdt U dronken naar het werk (of retour)?
naar't werk niet ....... retour is soms anders trouwens ik ga met de fiets werken ...... de trein is voor men vrije tijd meestal ni nuchter
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 02:22   #13
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

De Belgische spoorgroep NMBS heeft in de eerste jaarhelft meer omzet geboekt en ook haar verlies iets kunnen verminderen. Dat meldt NMBS Holding. De stiptheid van het Belgische spoorverkeer ging er nog maar eens op achteruit. Maar er lijkt beterschap op komst omdat het aantal treinen die te laat arriveren nauwelijks is toegenomen.


De verbetering van het resultaat is uitsluitend te danken aan de vervoersmaatschappij NMBS, die het verlies kon reduceren van 106 tot 86 miljoen.


De omzet van de NMBS-Groep (eigen inkomsten) groeide het eerste halfjaar met 9 procent tot 804,2 miljoen.
Die toename is volgens de holding vooral te danken aan Logistics en aan de facturatie van werkprestaties voor derden zonder te verduidelijken welke.

De vracht steeg met 0,5 procent (ton-kilometer), het binnenlands reizigersvervoer met 4,5 procent, het internationaal met 6,1 procent (allebei in reiziger-kilometer).

Vertragingen

Over de stiptheid kwam minder goed nieuws. Deze cijfers hebben wel betrekking op het derde kwartaal, niet op het eerste halfjaar.


De passagierstreinen op het Belgische spoornet reden iets minder stipt dan in de periode juli-september van 2010. Maar de daling van het aantal treinen die op tijd arriveerden, is uiterst klein. 89,4 procent van de treinen arriveerde op tijd of met een vertraging van maximum 6 minuten, 0,1 procentpunt slechter dan een jaar geleden, meldt de infrastructuurbeheerder Infrabel.

In dat cijfer zitten geen afgeschafte treinen. Als die mee in rekening worden gebracht, daalt de stipheid van 88,4 naar 88,1 procent.
Maar als externe factoren waarop Infrabel en de vervoerder NMBS geen impact hebben (zoals zelfmoorden, ongevallen, weer enz.) verwerkt worden in de cijfers, is er sprake van een verbetering van de stiptheid. Die zou dan stijgen van 93,6 naar 94,5 procent. Maar dat is dus niet wat de reiziger reëel ervaart.

Het afschaffen van treinen blijft een probleem. In de periode juli-oktober viel 5.048 stuks dat lot te beurt, of 1,5 procent van het totale aanbod.

Er werken momenteel 1000 personeelsleden minder dan vorig jaar bij nmbs.

Laatst gewijzigd door poxers : 28 oktober 2011 om 02:29.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 02:39   #14
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Dat het niet botert tussen vooral Jannie Haek (CEO NMBS-holding) en zijn CFO Michel Allé enerzijds en Marc Descheemaecker (CEO NMBS) en zijn financieel directeur Arnold De Brauwer anderzijds, is een publiek geheim in politieke en spoorkringen.

Maar dat de twee kampen hun tegenstellingen nu openlijk ventileren via persberichten over financiële cijfers is nooit gezien. Naar verluidt kregen de NMBS en Infrabel het ontwerp van het persbericht van de holding pas onder ogen vlak voor het de wereld werd ingestuurd.


De holding had gisteren gemeld dat de bedrijfskasstroom of ebitda van de NMBS was verbeterd van -106 tot -72 miljoen euro. Bij die -72 miljoen moet nog een verlies van 14 miljoen van de NMBS-dochter NMBS Logistics worden geteld. In 2010 was die activiteit nog geïntegreerd in de NMBS.

Volgens de NMBS bedroeg zijn ebitda in 2010 niet -106 miljoen maar -74,5 miljoen euro en verbeterde die niet tot -72 miljoen maar tot -66 miljoen euro. Een verschil van zes miljoen euro, exclusief NMBS Logistics. Maar de vervoersmaatschappij zegt erbij dat die cijfers geen rekening houden met de IFRS-effecten. Als de IFRS-normen wel toegepast worden, stijgt het verlies van 36,4 naar 66 miljoen euro.

Volgens de betrokkenen heeft de afwijking van de resultaten te maken met een andere interpretatie van het begrip 'ebitda'. De holding heeft het over 'ebitda cash recurrent', 'een begrip dat zij hebben uitgevonden', klinkt het bij NMBS en Infrabel.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:04   #15
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
In dat cijfer zitten geen afgeschafte treinen. Als die mee in rekening worden gebracht, daalt de stipheid van 88,4 naar 88,1 procent.
Wat berekenen ze dan eigenlijk, de aankomsttijd tussen brussel noord en brussel zuid? Want ik neem een van de "hoofdlijnen" ... 88 % stiptheid is een absolute utopie.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 12:55   #16
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
naar't werk niet ....... retour is soms anders trouwens ik ga met de fiets werken ...... de trein is voor men vrije tijd meestal ni nuchter
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 14:23   #17
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

De vakbonden plannen een 24u staking in de werkplaatsen van NMBS.

Ditmaal alle 3 de vakbonden, (ook de liberalen blijkbaar ).

24 urenstaking werkplaatsen NMBS,
van 9 november om 22 uur tot 10 november om 22 uur.


Het personeel in de ateliers van de NMBS-Groep voelt zich geviseerd door de plannen om de tewerkstelling in de werkplaatsen terug te schroeven en plant een stakingsactie op 10 november. Die wordt gesteund door zowel ACV als ACOD.
Ook VSOA doet nu mee aan de staking en zal deze steunen.


Ik zou zeggen dat komt er van als zij altijd op de kleine man zijn kap wild besparen (lees lagere rangen aanvallen), en het echte probleem niet wild aanpakken.
De ateliers zijn reeds al meer dan een jaar aan het leeglopen, en er is een achterstand in onderhoud aan het opstapelen.

Er lopen ondertussen wel voor milioenen euro's aan externe consultants rond in de ateliers om te kijken wat beter kan zouden zij niet beter die treinen herstellen
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 15:07   #18
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
De vakbonden plannen een 24u staking in de werkplaatsen van NMBS.

Ditmaal alle 3 de vakbonden, (ook de liberalen blijkbaar ).

24 urenstaking werkplaatsen NMBS,
van 9 november om 22 uur tot 10 november om 22 uur.


Het personeel in de ateliers van de NMBS-Groep voelt zich geviseerd door de plannen om de tewerkstelling in de werkplaatsen terug te schroeven en plant een stakingsactie op 10 november. Die wordt gesteund door zowel ACV als ACOD.
Ook VSOA doet nu mee aan de staking en zal deze steunen.


Ik zou zeggen dat komt er van als zij altijd op de kleine man zijn kap wild besparen (lees lagere rangen aanvallen), en het echte probleem niet wild aanpakken.
De ateliers zijn reeds al meer dan een jaar aan het leeglopen, en er is een achterstand in onderhoud aan het opstapelen.

Er lopen ondertussen wel voor milioenen euro's aan externe consultants rond in de ateliers om te kijken wat beter kan zouden zij niet beter die treinen herstellen
Waarschijnlijk is dit voor onze vakbonden een opwarmertje...
Grootse acties zullen onvermijdelijk komen wanneer ons landje de Europese 'aanbevelingen' gaat invullen...

U kent het wel... Griekse stakingen, bedrijfsbezettingen, kruispunten bezetten...uiteindelijk het land totaal plat leggen... ter bescherming van de kleine man...

-------------------------------------

Volgens een studie van de VUB zou de PVDA een populistische partij zijn...
Zouden die profs niet zo vriendelijk willen zijn de - volgens velen - door die partij geïnfiltreerde vakbonden eens op de rooster te leggen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 29 oktober 2011 om 15:08.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:08   #19
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarschijnlijk is dit voor onze vakbonden een opwarmertje...
Grootse acties zullen onvermijdelijk komen wanneer ons landje de Europese 'aanbevelingen' gaat invullen...

U kent het wel... Griekse stakingen, bedrijfsbezettingen, kruispunten bezetten...uiteindelijk het land totaal plat leggen... ter bescherming van de kleine man...

-------------------------------------

Volgens een studie van de VUB zou de PVDA een populistische partij zijn...
Zouden die profs niet zo vriendelijk willen zijn de - volgens velen - door die partij geïnfiltreerde vakbonden eens op de rooster te leggen...

Ik denk dat dat moet meevallen, Belgie is niet Griekenland.
Anderszijds word het denk ik wel eens tijd dat Europa eens iets positief doet voor al haar inwoners en niet alleen voor Griekenland en banken met eigenbelang.
Men kan bv. eens een europese premie toveren, voor al wie werkt een premie'tje, al was het maar om te paaien ..
ze zijn ze nu toch volle bak aan het drukken, ze kunnen ze eens een dagje laten doordraaien

Laatst gewijzigd door poxers : 29 oktober 2011 om 17:10.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 17:37   #20
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Ik denk dat dat moet meevallen, Belgie is niet Griekenland.
Anderszijds word het denk ik wel eens tijd dat Europa eens iets positief doet voor al haar inwoners en niet alleen voor Griekenland en banken met eigenbelang.
Men kan bv. eens een europese premie toveren, voor al wie werkt een premie'tje, al was het maar om te paaien ..
ze zijn ze nu toch volle bak aan het drukken, ze kunnen ze eens een dagje laten doordraaien
Ik denk niet dat U beseft wat er op ons af gaat komen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 29 oktober 2011 om 17:37.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be