Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2018, 12:45   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me onzin. Die bedrijven willen gewoon dat hun vacatures hier worden opgevuld.
Maar dat is blijkbaar met wat beschikbaar is op de arbeidsmarkt, al erg moeilijk.
Waarom is dat onzin? Denk je dat ze hier blijven uit altruïsme? Hoeveel zijn er al niet vertrokken, na eerst subsidies te hebben getrokken, omdat het rendement en de winst ergens anders hoger ligt?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 12:48   #42
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In vergelijking met economische migratie zijn asielaanvragers die verblijfsrecht krijgen een minderheid denk ik.
Daar zijn wellicht geen concrete cijfers over want het beeld van de migratie moet nog altijd zo positief mogelijk blijven nietwaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 12:56   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom is dat onzin? Denk je dat ze hier blijven uit altruïsme? Hoeveel zijn er al niet vertrokken, na eerst subsidies te hebben getrokken, omdat het rendement en de winst ergens anders hoger ligt?
Omdat niet ieder bedrijf vanuit economische redenen naar het buitenland kan gaan wat ook niet de bedoeling is, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 12:58   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Daar zijn wellicht geen concrete cijfers over want het beeld van de migratie moet nog altijd zo positief mogelijk blijven nietwaar.
Nee, omdat concrete cijfers over het aantal illegalen ontbreekt en ook moeilijk vast te stellen is. Maar gezien de instroom lijkt me dit hoger dan wie asiel krijgt. Onlangs berichtte de media nog, de overgrote meerderheid zijn economische migranten die voor asiel niet in aanmerking komen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:00   #45
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als bedrijven hier geen personeel meer vinden moeten ze maar vertrekken. Naar oorden waar er wel nog personeel beschikbaar is ipv dat personeel met alle geneugten, naar hier te importeren.
Al eens gekeken naar wat hier de laatste jaren binnengekomen is? Moest jij werkgever zijn zou jij die aanwerven???
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:34   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Al eens gekeken naar wat hier de laatste jaren binnengekomen is? Moest jij werkgever zijn zou jij die aanwerven???
Als ik zie waarmee ik moet samenwerken, dan kan ik je zeggen, het maakt de werkgever niet veel uit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:56   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Al eens gekeken naar wat hier de laatste jaren binnengekomen is? Moest jij werkgever zijn zou jij die aanwerven???
Dat ligt er maar aan welk werk, ongeschoold of niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:56   #48
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik zie waarmee ik moet samenwerken, dan kan ik je zeggen, het maakt de werkgever niet veel uit.
Wat wil je hiermee juist zeggen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:03   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat wil je hiermee juist zeggen?
Wat ik schrijf. Zolang er maar iets op de vloer staat dat ademt is het blijkbaar al voldoende voor productie. Techniek zal de miserie wel opruimen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:12   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat niet ieder bedrijf vanuit economische redenen naar het buitenland kan gaan wat ook niet de bedoeling is, toch?
Als ze in 't buitenland 5% meer winst kunnen maken, denk je dat ze zullen blijven?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:13   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Al eens gekeken naar wat hier de laatste jaren binnengekomen is? Moest jij werkgever zijn zou jij die aanwerven???
Neen, maar ik ben dan ook een racist.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:13   #52
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ik schrijf. Zolang er maar iets op de vloer staat dat ademt is het blijkbaar al voldoende voor productie. Techniek zal de miserie wel opruimen.
Geen idee, is dat echt zo? En wie zijn die werknemers dan die volgens u voor de functie niet voldoen? Interimmers?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:14   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, maar ik ben dan ook een racist.
Daar geloof ik niets van
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:15   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als ze in 't buitenland 5% meer winst kunnen maken, denk je dat ze zullen blijven?
Blijkbaar wel? Ik zag nog geen massale verdwijningen van alle bedrijven naar goedkopere landen. Misschien zijn sommige bedrijven daar wel mee bezig maar daarom niet de volledige economie hier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:17   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blijkbaar wel? Ik zag nog geen massale verdwijningen van alle bedrijven naar goedkopere landen. Misschien zijn sommige bedrijven daar wel mee bezig maar daarom niet de volledige economie hier.
Renault, Ford, Opel,....om er maar enkele grote op te noemen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 20:56   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen idee, is dat echt zo? En wie zijn die werknemers dan die volgens u voor de functie niet voldoen? Interimmers?
De grootste hoop van de productiemensen en een aantal van het hoger kader.

Om een voorbeeld te geven, Enig idee hoeveel peperdure, gekalibreerde roestvast stalen manometers er stuk gaan gedurende een jaar omdat "ze" ermee smijten? Of hoeveel keer techniekers stekkers moeten vervangen aan mobiele apparaten, als het stopcontact niet gewoon mee uit de muur is getrokken?
En da's maar een klein greepje uit het gamma van "extra werk" dat richting techniek gesmeten wordt.

En neen, ik werk niet in een beschermde werkplaats, maar in een farmaceutische firma.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 10:30   #57
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Al eens gekeken naar wat hier de laatste jaren binnengekomen is? Moest jij werkgever zijn zou jij die aanwerven???
Dude, je kan ze niet eens allemaal aanwerven... tenzij aan hongerlonen maar dat mag ook niet.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 10:49   #58
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vindt u moeten aantonen dat je over voldoende woonruimte en inkomen beschikt een verstrenging van de wet op gezinshereniging?
Dat lijkt me eerder basisvoorzieningen niet?
Er is dus helemaal geen " migratiestop" of beperking op gezinsvorming of hereniging.
Wat bedoel je met " het strikter maken van de sociale zekerheid"?
Natuurlijk zijn dat verstrengingen. Woonst is misschien een basisvoorziening maar welk inkomen er minimum moet zijn, is toch wel subjectief. Daarbij mogen gezinsherenigers zeker de 5 eerste jaren niet terugvallen op een leefloon of men krijgt bv. het bevel om het land te verlaten (wat in de praktijk al is gebeurd).
Asielzoekers daarentegen krijgen vanaf het begin een leefloon, als springplank voor integratie in de samenleving. Maar ik vind dat daar een limiet op mag komen, bv. max X maanden.
U weet goed genoeg wat ik bedoel met strikere sociale zekerheid, o.a. de degressiviteit werkloosheidsuitkeringen is daarvan een voorbeeld.
Er zijn maar weinig plaatsen in de wereld waar je quasi een hangmat krijgt omdat je er wil wonen of naartoe hebt moet vluchten. Dat België hier niets aan doet is eigenlijk wel masochistisch.
Voor de rest is een bepaalde opvang en hervestiging van asielzoekers de prijs die je betaalt voor VN oorlogen, daar kun je door allerlei internationale verdragen niet omheen. Een zekere partij in Vlaanderen probeert dit momenteel te veranderen
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 10:53   #59
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu, u zult altijd werk vinden, want voor sommige jobs wordt uitdrukkelijk naar allochtonen gevraagd. .
Puik redeneerwerk.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 10:57   #60
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De grootste hoop van de productiemensen en een aantal van het hoger kader.

Om een voorbeeld te geven, Enig idee hoeveel peperdure, gekalibreerde roestvast stalen manometers er stuk gaan gedurende een jaar omdat "ze" ermee smijten? Of hoeveel keer techniekers stekkers moeten vervangen aan mobiele apparaten, als het stopcontact niet gewoon mee uit de muur is getrokken?
En da's maar een klein greepje uit het gamma van "extra werk" dat richting techniek gesmeten wordt.

En neen, ik werk niet in een beschermde werkplaats, maar in een farmaceutische firma.
Ok.. maar betekent dit dan niet dat het beleid van uw bedrijf niet de juiste mensen aan werft, en waarom is dit zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be