Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2006, 16:17   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ja. En ik denk dat er een meerderheid van de bevolking hier ook mee akkoord is. We kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen.
idd en je wilt toch ook je goedkope exotische weerloze hoeren niet kwijt zijn zeker he

een mens moet toch iemand kunnen gaan domineren wanneer hij thuis onder de sloef ligt
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 16:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:18   #22
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ja. En ik denk dat er een meerderheid van de bevolking hier ook mee akkoord is. We kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen.
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:25   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd en je wilt toch ook je goedkope exotische weerloze hoeren niet kwijt zijn zeker he

een mens moet toch iemand kunnen gaan domineren wanneer hij thuis onder de sloef ligt
tsstss, dit had een interessante discussie kunnen worden.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:26   #24
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
Tja, uiteindelijk kiest de illegaal zelf voor zijn situatie door hier te blijven. Dan moet hij er de mogelijke consequenties ook maar van volgen. Terugkeren naar het thuisland en het probleem is voor hem opgelost.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:34   #25
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ja. En ik denk dat er een meerderheid van de bevolking hier ook mee akkoord is. We kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen.
Ik veronderstel dat dit het antwoord is dat de maffia in mensenhandel graag zal horen. Immers, zowat iedereen weet ondertussen hoe die tewerk gaan (ongetwijfeld heb je "de matrouschka's" gevolgd op televisie). Veel (bijlange niet allemaal, geef ik gerust toe) van die mensen worden onder valse voorwendsels naar hier gelokt en we weten allemaal maar al te goed hoe het hier met hen verder afloopt. Is dus een kolfje naar de maffiahand.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:37   #26
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Tja, uiteindelijk kiest de illegaal zelf voor zijn situatie door hier te blijven. Dan moet hij er de mogelijke consequenties ook maar van volgen. Terugkeren naar het thuisland en het probleem is voor hem opgelost.
Dus u vindt dat er geen oplossing hoeft te komen. Apart, want mag ik u er op attenderen dat op deze manier ook de mensensmokkel niet goed kan worden aangepakt, aangezien de slachtoffers/illegalen zo nooit zelf aangifte zullen doen van dit soort praktijken.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:41   #27
Kundalini
Burger
 
Kundalini's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
hopelijk worden ze dan geen tweemaal aangerand he.
Zou het niet kunnen dat de zaken
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:41   #28
Kundalini
Burger
 
Kundalini's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
hopelijk worden ze dan geen tweemaal aangerand he.
Zou het niet kunnen dat de zaken gewoon
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:41   #29
Kundalini
Burger
 
Kundalini's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
hopelijk worden ze dan geen tweemaal aangerand he.
Zou het niet kunnen dat de zaken gewoon los
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:41   #30
Kundalini
Burger
 
Kundalini's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dan blijft het probleem dat een illegaal moeilijk aangifte kan doen nog steeds bestaan. Ik vraag me af wat hier de beste oplossing voor is. Misschien zou een éénmalig "get-out-of-jail- free-card" een idee zijn?
Niets doen is in ieder geval geen optie en de illegaal een verblijfsvergunning geven lijkt me ook niet wenselijk om verschillende redenen.
hopelijk worden ze dan geen tweemaal aangerand he.
Zou het niet kunnen dat de zaken gewoon los van elkaar worden behandeld?

Laatst gewijzigd door Kundalini : 24 januari 2006 om 16:42.
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:44   #31
Kundalini
Burger
 
Kundalini's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 164
Standaard

en waarom komt die posting nu vijf keren in stukjes ipv in één keer?
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:48   #32
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het geldt dus wel voor mensen die volgens uw definitie illegaal zijn. als zij klacht gaan indienen wordt hun klacht behandelt maar ze worden meteen ook buitengezet. feitelijk gezien zijn ze dus weerloos tegen mensen waartegen ze normaal gezien klacht zouden moeten kunnen neerleggen ( neem nu mensen die hen dwingen tot prostitutie bvb ).
Dat komt ervan als je kiest voor de illegaliteit
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:50   #33
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
'Waarom arresteren ze het slachtoffer?'
Toen Andrea Pesantes Orteja op 15 januari zwaar toegetakeld naar de politie stapte, verwachtte ze dat haar belagers in de cel zouden vliegen. Dat gebeurde ook, maar toen de agenten ontdekten dat de transseksuele Orteja illegaal in het land is, vloog ze zelf naar het gesloten centrum in Steenokkerzeel. 'Ongehoord', zo vindt advocaat Tom Van Dyck, die Orteja behoedde voor onmiddellijke repatriëring.

De Ecuadoraanse Andrea Pesantes Orteja (24) weet nog altijd niet goed wat haar overkomen is. Op zondag 15 januari trapte een tiental mannen omstreeks vier uur de deur van haar kamer in Brussel in. Orteja lag op dat moment te slapen. De mannen vielen haar aan en deelden rake klappen uit. Later in haar verhoor zou Orteja verklaren dat ze enkele van de mensen kende en dat een ervan haar al een achttal maanden lastigviel. "Toen ze vertrokken waren, ben ik onmiddellijk naar het ziekenhuis gegaan om mijn verwondingen door een dokter te laten vaststellen", vertelt Orteja. "Ik ben vervolgens naar de politie gegaan om een klacht in te dienen. Daarna wilde ik bij mijn zuster gaan slapen, want in mijn eigen huis voelde ik mij niet meer veilig."

Maar bij haar zus zou Orteja niet meer raken die avond. Nadat ze haar verhaal gedaan had aan de politie en de woonplaats van een belager had getoond, bleek dat de politie contact had opgenomen met de Dienst Vreemdelingenzaken. Zij liet Orteja, die illegaal in het land is, onmiddellijk overbrengen naar het gesloten centrum in Steenokkerzeel. Even later kreeg de verbouwereerde Orteja te horen dat ze vijf dagen later op een vlucht naar Quito gezet zou worden. "Het is toch ongelooflijk", foetert ze. "Ik ben hier het slachtoffer. Waarom arresteren ze mij? Ik begrijp er niets van. Ik had er geen moment bij stilgestaan dat ik niet naar de politie kon gaan als mij iets overkwam. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht dat ze mij zouden uitwijzen."

Orteja beslist een advocaat in de arm te nemen. "Ze nam contact op met de advocate die haar eerder bijgestaan had in het dossier voor haar asielaanvraag", vertelt advocaat Tom Van Dyck. "Omdat ik in deze materie al enkele van die zaken pro bono behandeld had, kwam die advocate bij mij te rade. Ik heb meteen het dossier overgenomen. De zaak interesseert mij."

Hamvraag is of de Dienst Vreemdelingenzaken in deze in de fout is gegaan. Met andere woorden: riskeert een illegaal die slachtoffer wordt van een misdaad echt om zelf de pineut te worden als hij naar de politie stapt? "Wel, als je volgens de letter van de wet redeneert, dan zou dit inderdaad kunnen", moet Van Dyck toegeven. "In de vreemdelingenwet uit 1980 staan geen uitzonderingen voor slachtoffers van gewelddaden. Maar als je het Verdrag van de Rechten van de Mens erbij neemt, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat dit niet de bedoeling geweest kan zijn. Een duidelijk slachtoffer maakt zichzelf louter en alleen door aangifte te doen een tweede maal slachtoffer. Dit zet de deur wijd open voor misbruik, op alle mogelijke wijzen, van de vaak alleenstaande moeders die hier 'illegaal' zijn. Als men zichzelf de facto opsluit door aangifte te doen van slagen en verwondingen of verkrachting, wie zal dat risico dan nog nemen?"

De Morgen 24/1/2006
De aanranders van dit mens moeten opgespoord en in de bak gezet worden, en hij/zij het land uit, indien illegaal aanwezig.Simpel niet?En legaal.Wie zit hier trouwens verlegen achter nog zo een transseksueel?Waarom werd deze trouwens overvallen?betrokken in louche zaken?Prostitutie mischien...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:54   #34
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Waarom werd deze trouwens overvallen?betrokken in louche zaken?Prostitutie mischien...
Ik veronderstel dat het de taak van de gerechtelijke diensten is om dit uit te zoeken. Misschien zit er wel een netwerk achter.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:54   #35
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini Bekijk bericht
hopelijk worden ze dan geen tweemaal aangerand he.
Zou het niet kunnen dat de zaken gewoon los van elkaar worden behandeld?
Maar waar leg je de grens dan: Kan de Illegaal dan gedurende het hele onderzoek niet opgepakt worden (niet wenselijk, dan krijg je valse aangiften), of alleen bij de aangifte en de dag erna (lastig voor het onderzoek), of alleen bij elk contact met de politie voor het onderzoek (ook geen veilig idee voor de illegaal en die zal dan nog steeds niet snel aangifte doen), of........

Je kan de illegaal ook tijdens het onderzoek opsluiten en ze daarna weer laten gaan (zal waarschijnlijk hun aangiftebereidheid ook niet echt vergroten).

Eigenlijk nog best wel een lastig probleem als je het zo bekijkt.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:55   #36
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Dat komt ervan als je kiest voor de illegaliteit
Dat is struisvogelgedrag.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:57   #37
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Eigenlijk nog best wel een lastig probleem als je het zo bekijkt.
is de reden waarom ik het hier postte.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:58   #38
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
'Waarom arresteren ze het slachtoffer?'
Ze arresteren niet het slachtoffer, ze arresteren iemand die flagrant in overtreding is met de wet. Of is die wet plots niet meer toepasbaar op iemand, van zodra die het slachtoffer is geworden van een misdaad?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 17:03   #39
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ze arresteren niet het slachtoffer, ze arresteren iemand die flagrant in overtreding is met de wet. Of is die wet plots niet meer toepasbaar op iemand, van zodra die het slachtoffer is geworden van een misdaad?
Ik veronderstel dat ze hier met "het slachtoffer" bedoelen "degene die overvallen is" (en dus uiteraard van die overval het slachtoffer is).
Je hoort me niet zeggen dat die persoon niet in overtreding is volgens onze Belgische wetgeving, maar de problematiek opent wel wegen voor de criminaliteit. Zie eventjes alle postings hierboven beste.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 17:08   #40
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Zeg, had ik niet ergens gelezen dat in de wetgeving ter bestrijding van de mensenhandel een soort bescherming is ingebouwd ten voordele van de slachtoffers van mensenhandelaars die aangifte gaan doen? Of droom ik dat maar en is e.e.a. alweer een "voluntaristisch" product van paars (-groen)?
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be