Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 13 februari 2007, 13:28   #41
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ikzelf ben voorstander van volkomen legalisatie van marihuana (en niet de half-half situatie van vandaag), omwille van de gelijkstelling met tabak en alcohol. Ik kan echter inzien waarom heel wat Nederlanders het er niet zo op hebben, vooral wanneer ze kort bij een pas geopende coffee-shop wonen.
Ik ben totaal tegenstander van de legalisatie van marihuana. Marihuana zou alleen mogen verkregen worden in de apotheek op doktersvoorschrift. Enkel marihuana voor medische doeleinden dus. Voor de rest algemeen verbod, met een strenge controle en strenge straffen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:29   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ben totaal tegenstander van de legalisatie van marihuana. Marihuana zou alleen mogen verkregen worden in de apotheek op doktersvoorschrift. Enkel marihuana voor medische doeleinden dus. Voor de rest algemeen verbod, met een strenge controle en strenge straffen.
Dat kost bakken met geld, stimuleert criminaliteit, en rebellerenden zullen alles doen voor marihuana. Lijkt mij totaal onverstandig.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:35   #43
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat kost bakken met geld

Bakken geld? Die enkele junks die zichzelf vergiftigen? Serieus.
Af en toe ne keer de polies laten chargeren op van die Reggae-feesjes, that's it.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:41   #44
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ben totaal tegenstander van de legalisatie van marihuana. Marihuana zou alleen mogen verkregen worden in de apotheek op doktersvoorschrift. Enkel marihuana voor medische doeleinden dus. Voor de rest algemeen verbod, met een strenge controle en strenge straffen.
Volgens welke logica? Wilt u ook tabak en alcohol verbieden? Indien nee, dan bent u hypocriet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat kost bakken met geld, stimuleert criminaliteit, en rebellerenden zullen alles doen voor marihuana.
Niet overdrijven. Het gaat hier niet om heroine (wat trouwens wel beter illegaal blijft omwille van de extreme schade en afhankelijkheid die samenhangt met die drug).
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:41   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Bakken geld? Die enkele junks die zichzelf vergiftigen? Serieus.
Af en toe ne keer de polies laten chargeren op van die Reggae-feesjes, that's it.
Een van de grootste redenen waarom we in Nederland dit beleid voeren is omdat het goedkoop is. We hoeven niks op te sporen, minder mensen in de gevangenis, meer belastinginkomsten, minder politie nodig, enzovoort. Zou me niks verbazen als het zo een miljard op jaarbasis scheelt.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:42   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Niet overdrijven. Het gaat hier niet om heroine (wat trouwens wel beter illegaal blijft omwille van de extreme schade en afhankelijkheid die samenhangt met die drug).
Het is geldverspilling. Heroïne is illegaal hier in Nederland en dat blijft het ook. Het is puur vergif.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:44   #47
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een van de grootste redenen waarom we in Nederland dit beleid voeren is omdat het goedkoop is. We hoeven niks op te sporen, minder mensen in de gevangenis, meer belastinginkomsten, minder politie nodig, enzovoort. Zou me niks verbazen als het zo een miljard op jaarbasis scheelt.

Ach, weet u. Persoonlijk ben ik voor een gedoogbeleid.
Wreed belangrijk vind ik het nu niet dat die marginalen moeten beschermd worden: willen ze hun hersenen om zeep? Geen erg, ze hebben er meestal toch geen.

Voordelen gedoogbeleid:
+kost niks
+er wordt geen 'signaal' (in de volksmond 'leugens' genoemd) gegeven dat er niks mis is met softdrugs.


edit: met gedoogbeleid bedoel ik
verboden
doch
er wordt niet echt op gecontroleerd

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 13 februari 2007 om 13:44.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:45   #48
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een van de grootste redenen waarom we in Nederland dit beleid voeren is omdat het goedkoop is. We hoeven niks op te sporen, minder mensen in de gevangenis, meer belastinginkomsten, minder politie nodig, enzovoort.
Wat een onzin. Enkel verkoop van hoeveelheden marihuana onder de 5 gram/persoon is legaal alsook de verkoop van psychedelische paddestoelen en enkele andere relatief weinig gebruikte softdrugs in kleine hoeveelheden. Aankoop van grotere hoeveelheden en zelfs de kweek van marihuana is nog steeds verboden, wat betekent dat elke coffeeshop illegaal haar produkten moet aankopen en burgemeesters de coffeeshops sterk in hun greep hebben. Harddrugs zijn ook nog steeds verboden. Hoe is dit een systeem dat zoveel geld kan uitsparen?!?!
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:48   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Wat een onzin. Enkel verkoop van hoeveelheden marihuana onder de 5 gram/persoon is legaal alsook de verkoop van psychedelische paddestoelen en enkele andere relatief weinig gebruikte softdrugs in kleine hoeveelheden. Aankoop van grotere hoeveelheden en zelfs de kweek van marihuana is nog steeds verboden, wat betekent dat elke coffeeshop illegaal haar produkten moet aankopen en burgemeesters de coffeeshops sterk in hun greep hebben. Harddrugs zijn ook nog steeds verboden. Hoe is dit een systeem dat zoveel geld kan uitsparen?!?!
Het gebruik van meer marihuana is niet verboden. Je mag maximaal, nu althans, 6 plantjes kweken. Er zijn proeven gaande in Maastricht om de softdrugs volledig te legaliseren, onder toezicht van de gemeente via licenties.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:51   #50
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Wreed belangrijk vind ik het nu niet dat die marginalen moeten beschermd worden: willen ze hun hersenen om zeep? Geen erg, ze hebben er meestal toch geen.
Ik ken intellectuelen met een diploma rechten of informatica die dagelijks blowen (en die wel degelijk werkzaam zijn in de sector waarin ze hun diploma hebben behaald). Ik ken heel wat meer universiteitsstudenten die dit zo nu en dan eens doen. Het zijn zeker niet enkel marginalen die al eens een joint opsteken.

Net zoals alcohol en tabak, wordt marihuana gebruikt door mensen uit alle lagen van de bevolking. Zowel de schadelijke gevolgen als de "positieve" gevolgen zijn te vergelijken met die van tabak en alcohol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Voordelen gedoogbeleid:
+kost niks
+er wordt geen 'signaal' (in de volksmond 'leugens' genoemd) gegeven dat er niks mis is met softdrugs.
Een gedoogbeleid is hypocriet en lost niets op. Tenslotte blijf je zitten met het feit dat andere softdrugs (alcohol en tabak) wel legaal te verkrijgen zijn.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 13 februari 2007 om 13:53.
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:51   #51
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er zijn proeven gaande in Maastricht om de softdrugs volledig te legaliseren, onder toezicht van de gemeente via licenties.
Heb je meer details hierover?!
IlluSionS667 is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:56   #52
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Een gedoogbeleid is hypocriet en lost niets op. Tenslotte blijf je zitten met het feit dat andere softdrugs (alcohol en tabak) wel legaal te verkrijgen zijn.
hypocriet? lost niets op?
de staat zegt: we zijn er tegen doch we gaan niet actief op zoek om u te klissen. wat is daar in godsnaam hypocriet aan?
ik vind het hypocrieter om te zeggen: neenee, met softdrugs is niks verkeerd, kan geen kwaad, doe gerust.

tabak wordt meer en meer geweerd.

alcohol is maatschappelijk al duizenden jaren een belangirjk deel van de maatschappij. dat verbieden is zinloos. bovendien is het in normaal gebruik niet schadelijk. Het is niet zo dat u plots paranoia-aanvallen krijgt, zoals bij marihuana wel kan.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 13:59   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Heb je meer details hierover?!
Heeft me een tijdje gekost. Ik weet trouwens niet zeker of het nu daadwerkelijk aan de gang is. We hebben nu namelijk geen kabinet :

MAASTRICHT - PvdA, VVD en D66 dringen bij minister Donner (Justitie) aan op een test in Maastricht met het reguleren van de handel en teelt van cannabis. Vertegenwoordigers van de fracties presenteerden vrijdag samen met burgemeester Leers van Maastricht het zogenoemde Manifest van Maastricht waarin die wens is vastgelegd.


Daarnaast wordt in het manifest een dringend appèl gedaan op Donner om gehoor te geven aan de wil van de meerderheid van Tweede Kamer om het pilotproject mogelijk te maken. Concreet betekent dit dat er voor de duur van het experiment geen prioriteit moet worden gegeven aan opsporing en vervolging van telers en handelaren die zich aan afspraken met de gemeente Maastricht houden.

‘Goed regelen is beter dan de illegaliteit in knuppelen’, vatte Leers samen. De drie partijen VVD, D66 en PvdA gaan op 14 december tijdens het softdrugsdebat in de Tweede Kamer minister Donner vragen het Maastrichtse experiment mogelijk te maken.


‘De bal ligt nu bij Donner’, zei PvdA-Tweede Kamerlid Albayrak vrijdag in Maastricht. ‘Donner moet het Openbaar Ministerie in Maastricht een aanwijzing geven om telen van en handelen in softdrugs niet te vervolgen’.

‘De regering luistert momenteel meer naar Jacques Chirac dan naar burgemeester Leers’, vindt Albayrak. VVD-Kamerlid Weekers vulde aan: ‘Als het ons hier in Zuid-Limburg lukt, kunnen we het verder uitrollen, we krijgen namelijk verzoeken binnen van burgemeesters uit het hele land’.

Leers benadrukte dat de ‘legale’ wiettelers geen crimineel verleden mogen hebben, en een sluitende boekhouding moeten voeren. ‘Maar we gaan geen staatsbedrijf oprichten en geen accijns heffen.’ Albayrak vulde aan: ‘De winst die deze telers maken, moet worden gebruikt voor het bestrijden van de illegale wietteelt en voor preventie’.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 februari 2007 om 14:00.
liberalist_NL is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:25   #54
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Volgens CIA-bron

Roman Catholics 17.33% van een goeie 6.5 miljard mensen.

Dat maakt meer dan 1 miljard rooms katholieken. Hoeveel PdvA'ers zijn er al weer?


Ik zou zeggen dus
Horrible nightmare!
1. ik had het over vlaanderen en daarin is gelukkig slechts een heel marginale minderheid nog conservatief en praktiserend katoliek. Een minderheid die volgens mij zo goed als overtroefd wordt door de pvda intussen.

2. als we wereldwijd gaan dan kan je met 17 percent ook in t geheel niet op tegen het percentage dat in armoede leeft.

3. de cd en v is er zich gelukkig van bewust dat slechts een marginale minderheid van de vlamingen nog praktiserend katoliek is en lacht daarom de eisen van deze marginalen ( mensen die aan de rand van de maatschappij leven in een eigen "droom"wereldje ) terecht met een gerust hart weg.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 15:27.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:28   #55
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

vandaar de C in hun CDV?


Ik herhaal dus mijn vraag: Wat is er nog Christelijk aan de Cdv?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:29   #56
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ik vind het feit dat ze niet luisteren naar de conservatieve katolieken heel christelijk van de cd en v

het is echt een teken van naastenliefde om niet aan hun onverdraagzaamheid toe te geven
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 15:30.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:31   #57
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik vind het feit dat ze niet luisteren naar de conservatieve katolieken heel christelijk van de cd en v

het is echt een teken van naastenliefde om niet aan hun onverdraagzaamheid toe te geven
Welke onverdraagzaamheid? Leg eens uit?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:35   #58
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Welke onverdraagzaamheid? Leg eens uit?
de onverdraagzaamheid ten opzichte van alles en iedereen dat een ander waarden en normen stelsel heeft dan het katolieke.

als het postings betreft van maxforwestland dan gaat het zelfs over onverdraagzaamheid ten op zichte van mensen met een andere huidskleur, mensen met een andere seksuele voorkeur

voor mijn part mogen mensen zoals max4wstlnd gerust een katolieke normen en waarden kader hebben. Maar uit wat hij schrijft vindt hij dat het opgelegd moet worden. Die tijd is gelukkig voorgoed voorbij en voor een partij zoals de cd en v is het evident om zoiets nog zelfs niet meer te overwegen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 15:36.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:39   #59
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de onverdraagzaamheid ten opzichte van alles en iedereen dat een ander waarden en normen stelsel heeft dan het katolieke.

Maar laten we Max4westland er uit laten aub, ik heb niks met die kerel te maken.


Als u het heeft over de 10 geboden, dan is er idd een onverdraagzaamheid tov stelen, liegen, bedriegen, moorden enz.

En maar goed ook. Ziet u nog andere "onverdraagzaamheid"?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 15:39   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
er is daar met absolute zekerheid een kiespubliek voor dat zelfs niet zo groot is als het kiespubliek van de pvda. Zoniet zou de katolieke partij van woeste zijn blijven bestaan. Je kan zondags ook eens in de kerk gaan kijken hoeveel kiezers zo n achterlijke partij vandaag de dag zou hebben.
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=3689 Meer dan de helft van de Vlamingen is nog gelovig. Maar veel mensen hebben niet zoveel vertrouwen meer in de kerk. Hoewel de meesten toch ook nog wel behoefte hebben aan bepaalde rituelen om hun geloof te beleven. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek Geloof in Vlaanderen van het marketingbureau Compagnie. Dat bureau vindt ook dat de kerk meer gebruik zou moeten maken van communicatie-en marketing om zichzelf te promoten. Bron ATV
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be