Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2009, 17:05   #61
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door multa Bekijk bericht
Ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt. Ik ging door op jouw logica ivm de electronica-sector en jij zei daarop dat mijn kritiek niet geldig was omdat:



Dan vraag ik mij af waarom mensen hun consumptieuitstelgedrag zouden laten afhangen van de manier waarop de prijsdaling tot stand gekomen is. Ik vind dat een vrij vreemde hypothese.

ik vind dat ook een vreemde hypothese. ik blijf erbij: een deflatie is in theorie slecht omdat het leidt tot uitstel van consumptie.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 19:36   #62
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Het enige alternatief voor dit systeem is ruilhandel
Dat is een mooie om 2009 mee af te sluiten. Het staat er gewoon zoals het er staat.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:05   #63
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
omdat het huidige systeem aanzet tot innovatie, vernieuwing, creatie van welvaart, en bovendien in zeer grote mate toelaat dat iedereen zijn dromen verwezenlijkt
Kan je dit ook aantonen? Want dat zie ik in het huidig systeem niet gebeuren; tenzij de overheid subsidies geeft en maatregelen treft die dit aanmoedigen.

Citaat:
(dit laatste is: zij die hard willen werken, schoppen het door de band zeer ver, zij die 9to4 willen werken kunnen dat ook én profiteren zelfs mee van de welvaartscreatie van de meer ambitieuzen onder ons).
Wat moet ik me voorstellen bij "schoppen het ver"? Wat houdt dit in?

Citaat:
en nu braaf je bed in, linkiewinkie.
Wat bedoel je?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:22   #64
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Waarom zou je het moeten weten? Het geld waarmee die manager's betaald worden is jouw geld niet. Jij hebt daar niet gewerkt. Waarom zou jij daar aanspraak op kunnen maken? Waarom is men aan jouw verantwoording schuldig?
Ik wil dat weten uit gewone menselijke nieuwsgierigheid. Waarom mag dat niet?
En als ik er wel werk, mag ik het dan weten?
Waarop maak ik aanspraak? Op kennis?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:33   #65
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Waarom zou je het moeten weten? Het geld waarmee die manager's betaald worden is jouw geld niet. Jij hebt daar niet gewerkt. Waarom zou jij daar aanspraak op kunnen maken? Waarom is men aan jouw verantwoording schuldig?
Er is gewoon niet genoeg geld om inkt te kopen, dat is alles. God z’n fout.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 22:50   #66
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Er zijn er velen. Zoals die mensen die komen solliciteren "om een papierke te krijgen"...
Nogal zwak niet, als ik jouw stelling moet volgen, dan hebben gehandicapten, zieken etc. geen bestaansrecht.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 23:01   #67
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Nogal zwak niet, als ik jouw stelling moet volgen, dan hebben gehandicapten, zieken etc. geen bestaansrecht.
In de wereld der monetaire dwaasheid is dat inderdaad zo, niet rendabele actoren zijn een domper op de winsthypnose. In het beste geval zal men er nog iets voor doen als het ook met winst kan geboekt worden, en dat heeft niet zozeer iets met menselijkheid te maken. Over economie kennen ze ook alles.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 10:16   #68
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Nogal zwak niet, als ik jouw stelling moet volgen, dan hebben gehandicapten, zieken etc. geen bestaansrecht.

ik denk niet dat dajjal ergens gezegd heeft dat er niet enkele (sociale) correcties op een zuivere marktwerking zouden kunnen zijn.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 10:16   #69
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je dit ook aantonen? Want dat zie ik in het huidig systeem niet gebeuren; tenzij de overheid subsidies geeft en maatregelen treft die dit aanmoedigen.


Wat moet ik me voorstellen bij "schoppen het ver"? Wat houdt dit in?


Wat bedoel je?


jongen... jongen.... jongen......
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 10:22   #70
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
jongen... jongen.... jongen......
Als jij je tot dit niveau van discussiëren beperkt; laat dan maar.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 17:37   #71
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil dat weten uit gewone menselijke nieuwsgierigheid. Waarom mag dat niet?
En als ik er wel werk, mag ik het dan weten?
Waarop maak ik aanspraak? Op kennis?
Omdat mensen die dat vragen meestal al van de veronderstelling uitgaan dat die managers te veel verdienen. En ze dat dan als een excuus willen gebruiken om controle uit te oefenen op de lonen van anderen. Als dat in jouw geval niet zo is, en je gewoon dat wil weten zonder bijbedoelingen, heb ik daar geen probleem mee.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 18:23   #72
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
ik vind dat ook een vreemde hypothese. ik blijf erbij: een deflatie is in theorie slecht omdat het leidt tot uitstel van consumptie.
je bent wel nooit zeker van de toekomst, dus uitstellen is niet altijd winnen. Uitstellen van bvb een huis kopen kan bvb u hier momenteel 15% gespaard doen hebben.. Maar je bent dat echt wel niet zeker.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 20:28   #73
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Omdat mensen die dat vragen meestal al van de veronderstelling uitgaan dat die managers te veel verdienen. En ze dat dan als een excuus willen gebruiken om controle uit te oefenen op de lonen van anderen. Als dat in jouw geval niet zo is, en je gewoon dat wil weten zonder bijbedoelingen, heb ik daar geen probleem mee.
Als we de vraag stellen hoeveel een politicus verdient - bvb om na te gaan in welke mate de clichés over zelfbediening en postjespakken kloppen - dan maakt niemand de opmerking: 'dat zijn uw zaken niet'. In tegendeel: dan wordt volkomen terecht gewezen op het feit dat die politici betaald worden met gemeenschapsgeld. Wanneer we in de media iets lezen over de loonkosten van politici (of over het aantal politici), dan is dat bijna zonder uitzondering met bijbedoelingen. Men tracht dan immers die loonkosten te drukken (vaak zonder zelfs nog maar te kijken naar de opbrengsten van dat overheidsapparaat).
Wanneer een manager, aandeelhouder of ceo belachelijk veel verdient (vaak weten we dat niet eens), dan komt dat geld ook ergens van, aangezien ook hun loon uiteindelijk betaald wordt. Dat kan gebeuren op kosten van de consument wanneer de prijs van het product die extra loonkosten bevat. Dat kan gebeuren op kosten van de samenleving en de werknemers wanneer die extra loonkosten beter besteed waren geweest bij het aanleggen van bedrijfsreserves. Waarom zou je hier niet met bijbedoelingen mogen vragen naar die inkomens in de privésector? Politiek is net zoals informatie niet vrijblijvend.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 31 december 2009 om 20:32.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 22:20   #74
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard Werken omte leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Jij werkt een dag om 10 vogelhuisjes in elkaar te steken. Opbrengst voor het bedrijf ? Ergens 20 euro of zo na aftrek van wat je het bedrijf kost.

Een financieel directeur in een bedrijf optimaliseert de workflow, wat tot een besparing voor het bedrijf van een miljoen of 5 per jaar leidt. Zelfs na aftrek van het miljoen per jaar salaris van die directeur, verdient het bedrijf 4 miljoen per jaar.



Heeft deze arabische tekst ook iets te maken met de discussie ?kan jij hem dan eens vertalen,dajjal???

Laatst gewijzigd door an1958 : 31 december 2009 om 22:21.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 23:43   #75
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Heeft deze arabische tekst ook iets te maken met de discussie ?kan jij hem dan eens vertalen,dajjal???
el-masi7 ed-dadjjaal of al-masih ad-dajjal is een soort mohammedaanse versie van de Antichrist: de valse pedofeet. Is een handtekening van forummer dajjal en staat onder al zijn posts.

Gelukkig 2010
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be