Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2022, 12:46   #21981
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die invasie en valse vlag beschuldigingen tegen Rusland lijken steeds meer op een cover om zelf in het offensief te gaan. Wanneer we verder kijken dan de woorden is er sinds 1989 wel degelijk een oostwaartse expansie van een de facto anti Russische organisatie bezig die haar agressie eerder al toonde (zie het bombarderen van Servië bv.). Rusland dient realistisch te zijn en te beseffen dat er geen limiet staat op de oostwaartse drang van NATO. Niet alleen Oekraïne (2014) stond op de regime change agenda, maar ook Wit Rusland. En daarna delen van Rusland zelf.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:46   #21982
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U hebt blijkbaar op een zondag middag niets anders te doen dan urenlang op deze draad speuren naar berichten waarin ik de inval niet zag aankomen.
. Dat zijn allemaal berichten uit deze draad.
Tot 23/2 zat jij te foeteren dat een inval onmogelijk was omdat moskou het zei


Tja, je hebt betere dingen te doen? Werk? Gezin? Privéleven?

Ik vrees dat de meesten u niet geloven
Mannelijk, Ziek, gehandicapt, werkloos, student, gepensioneerde, eenzaat, autist,… is het doorsneeprofiel van een veelposter
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:47   #21983
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Stel ik ergens dat Rusland het voorbeeld is?

Wat doe je met al die slimme cameras...de covid-safe pas(vol tracking software)...de digitale identiteit...allemaal instrumenten van een anti-totalitaire maatschappij?
Ah...

OK, Wappie zever dus, en conspiracy bullshit.


Mijn verontschuldigingen, ik dacht even dat je iets ernstig wou zeggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:48   #21984
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De mafkezen uit Moskou verstaan maar 1 taal: geweld. Inmiddels zijn er bijna 20 k Russische soldaten over de kling gejaagd en er gaan er nog velen volgen. De enige goede Russische soldaat, is dan ook een dode of een deserteur. Overigens ben jij ook met betrekking tot geweld ook weer enorm hypocriet. Ik heb 4 strafpunten gekregen doordat jij op het rode driehoekje hebt gedrukt.
Wat je daar postte was een oproep tot geweld op Belgische bodem. Dat kon ik zo niet laten.

Niet alleen Russische soldaten sterven maar ook en nog veel meer Oekraiense. Er zijn veel meer Russen dan Oekraieners en er vechten ook heel veel Kirgiezen, Tadjieken, Ossetiers, Oesbeken, etc.mee. Net als Tsjetsjenen hebben die het vechten in het bloed (Russen ook wel een beetje, ze hebben dat Centraal-Aziatisch kantje wellicht geerfd van de Centraal-Aziatische overheersers) en zijn niet bang van de dood.De meeste westerse vrijwilligers zijn al lang weer thuis met posttraumatisch stresssyndroom.

Het zou best zijn voor iedereen dat de oorlog en het bloedvergieten stopt vind ik en dat er een compromis komt. U zou liever hebben dat het bloedvergieten verder gaat of vergis ik mij?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:49   #21985
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat constante gestook en regen aan leugens uit Washington en Londen zijn niets anders dan manipulatie en fake news. Is ook daar standaard, herinner je je nog de "weapons of mass destruction" (naast talloze andere voorbeelden)

Poetin is duidelijk, als Oekraïne Donbas aanvalt komt er een Russische reactie (beperkt tot Donbas) zo niet, niet.

We zullen binnen enkele weken wie gelijk gekregen heeft, en wie gelogen heeft.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:50   #21986
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het was een bewuste leugen uitgebraakt door de Amerikaanse propagandamachine, met verstrekkende gevolgen.

Johnson en Biden zeggen nu al weken dat Rusland in februari ten laatste Kiev zal binnenvallen. We moeten dus nog een week wachten om te weten wie er de waarheid sprak, en wie loog.
Spannend he? Kan ik er nergens op gokken? Ik zet alles in dat ik heb, en gok dat Rusland niet in februari, noch later op het jaar Kiev zal aanvallen.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:50   #21987
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat zal uw excuus zijn als de invasie er niet komt?
Ah ik weet het al "dankzij ons is er geen invasie gekomen."
Simpele zielen als u zullen dat wel slikken, maar de meeste anderen, ook in het Westen, zullen hen niet langer serieus nemen.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:52   #21988
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
. Dat zijn allemaal berichten uit deze draad.
Tot 23/2 zat jij te foeteren dat een inval onmogelijk was omdat moskou het zei


Tja, je hebt betere dingen te doen? Werk? Gezin? Privéleven?

Ik vrees dat de meesten u niet geloven
Mannelijk, Ziek, gehandicapt, werkloos, student, gepensioneerde, eenzaat, autist,… is het doorsneeprofiel van een veelposter
Daarom beperk ik me tot deze draad. Ik ga straks met vrienden iets drinken in Gent (jammer dat die rotvlag zo hoog hangt en ik heb hoogtevrees... ) en naar een museum.
Op het werk zijn er veel dode momenten en dan durf ik ook wel posten. Of van en naar het werk in de trein, dus 2 u per dag.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 april 2022 om 12:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:54   #21989
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De president belooft dat de misdadigers die meer dan vijftig mensen levend verbrand hebben in Odessa gevonden zullen, gevangen gezet en berecht. Klare taal.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:55   #21990
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
. Dat zijn allemaal berichten uit deze draad.
...

...


Mannelijk, Ziek, gehandicapt, werkloos, student, gepensioneerde, eenzaat, autist,… is het doorsneeprofiel van een veelposter
Pwhaahahahaahaahhaaa


Je beschrijft daar perfect 't profiel van edwinp & C°
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:55   #21991
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helemaal niet wat Biden en co. voorspelden. Zoals ik al zei draait het allemaal rond Donbas, invasie van Kiev zoals Biden en Johnson logen is bullshit.

Oekraïne koos ervoor Minsk niet na te leven. Poetin heeft gisteren nog intensief met westerse leiders gebeld om Oekraîne een laatste kans te bieden dit te doen. Ze weigerden. Jammer dan, nu wordt Donbas onafhankelijk.
Overigens volgens Kiev en de VS waren er Russische troepen in Donbas sinds 2014, dus kunnen ze niet zeggen dat dit een "nieuwe, grootschalige invasie" is.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:55   #21992
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zal beperkt blijven tot Donbas, zoals ik al zei op deze draad.

Al de voorspellingen van Johnson en Biden zullen bullshit blijken.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:57   #21993
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Moet 'n harde klap zijn.

Oekraïne staat zelfs niet meer op 1 bij 't Nieuws op TV.
Er wordt zelfs meer zendtijd besteed aan andere zaken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:58   #21994
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Het zal dan niet lang duren voordat de inwoners van Zuid- en Oost-Oekraïne zelf de wapens zullen opnemen tegen het regime in Kiev.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 12:58   #21995
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

@ edwinp

U moet de context waarin een bericht geplaatst wordt erbij nemen. U rukt het o.m. uit de tijdslijn.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:00   #21996
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland valt geen soeverein land binnen. De Lugansk en Donetsk Volksrepublieken hadden een akkoord getekend met Kiev, ook ondertekend door het Westen en Rusland, om deze kwestie vreedzaam op te lossen. Dat lukte niet, dus nu erkent Moskou de onafhankelijkheid van deze republieken, net zoals het Westen de onafhankelijkheid van Kosovo erkende.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:01   #21997
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat je in de westerse media niet te weten komt is hoe de mood in Oekraïne is, de berichtgeving is zeer eenzijdig. Veel Oekraïners zijn de oorlog meer dan beu, en vervloeken Maidan. Ze weten ook dat Donbas bij Rusland wil, dat weten ze al van voor de val van de Sovjet-Unie. De haat tegen de uiterst-rechtse milities is overal toegenomen zelfs in West-Oekraïne.
Als Zelensky de verkiezingen wil winnen, zal hij moeten een vredeskoers varen. Economisch zal het niet meer lukken, de toestand is catastrofaal.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:02   #21998
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wanneer zal Moskou nu eindelijk Kiev binnenvallen vanuit het noorden en het oosten zoals liegebeesten Johnson en Biden al weken beweren?

De verkiezingen van Yanukovich was niet FAKE, dat is pas fake nieuws, zowel de VS, de EU als de OVSE feliciteerden Yanukovich met zijn verkiezingsoverwinning in 2010. Het is duidelijk dat U fake nieuws en leugens verspreid, als zou de verkiezingen van Yanukovich in 2010 niet democratisch zijn.
De opstanden in Kharkov en Odessa zijn mislukt omdat er gruwelijk geweld gebruikt werd. En ja, ongetwijfeld geven neo-nazi's daar nog elk jaar een feestje voor, liefst een barbecue dat zou toepasselijk zijn...



KYIV, 8 February 2010 - Ukraine's run-off presidential election confirmed the international election observation mission's assessment that the electoral process met most OSCE and Council of Europe commitments.
The professional, transparent and honest voting and counting should serve as a solid foundation for a peaceful transition of power.

"Yesterday's vote was an impressive display of democratic elections. For everyone in Ukraine, this election was a victory. It is now time for the country's political leaders to listen to the people's verdict and make sure that the transition of power is peaceful and constructive," said João Soares, President of the OSCE Parliamentary Assembly and Special Co-ordinator of the OSCE short-term observers.


https://www.osce.org/node/51888

U bent dus opnieuw door de mand gevallen als een leugenaar, de "de fake verkiezing van de crimineel Yanoekovich" zei U. U werd op een flagrante leugen betrapt.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:03   #21999
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland wil ook niet heel Oekraine annexeren he. Dat heeft Poetin nergens gezegd.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2022, 13:05   #22000
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar ben ik 100 % zeker van, ze zullen Kiev niet aanvallen.Amerikaanse en Britse bullshit.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be