Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 16:26   #181
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen kan De Wever weer achterover leunen terwijl hij zichzelf kapot lacht om zoveel domheid bij zijn tegenstanders:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467580

Eerst Groen en Sp.a, nu is Peeters aan de beurt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:34   #182
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Is geen hand geven soms een criminele daad? Iedereen is toch vrij een hand of geen hand te geven? Beleefd is anders, maar er is bij mijn weten geen wettelijke verplichting je steeds beleefd te gedragen.
Daarover gaat het toch niet Van den Berghe. Het gaat niet over het 'niet willen een hand geven'. Het gaat hier over 'het niet willen een hand geven omdat het een vrouw is'.

Dat is zoals sommige Turken die hier voorbij komen met hun vrouw. De man komt voorbij en 2 meter achter hem loopt zijn vrouw. Want uit respect voor de man mag de vrouw niet op gelijke hoogte en langs de man lopen. Welnu, iemand met zo'n mentaliteit zou ik ook niet om mijn lijst willen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2018 om 16:35.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:46   #183
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

't zou anders ook nog erger kunnen.

Aron Berger weigert vrouwen een hand te geven maar kan met zijn handen niet van de vrouwtjes blijven.

Dat zou pas stof doen opwaaien ....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:51   #184
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is zoals sommige Turken die hier voorbij komen met hun vrouw. De man komt voorbij en 2 meter achter hem loopt zijn vrouw. Want uit respect voor de man mag de vrouw niet op gelijke hoogte en langs de man lopen. Welnu, iemand met zo'n mentaliteit zou ik ook niet om mijn lijst willen.
Turken? Zeg maar gerust moslims.

We hebben hier verder inderdaad meer dan onze buik vol van godsdienstachterlijkheid.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:51   #185
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

De volgende ontwikkeling in de historie:

"Na crisisberaad bij CD&V heeft de partij beslist dat de ultraorthodoxe Aron Berger enkel kandidaat kan zijn in Antwerpen als hij zich bereid toont een hand te geven aan vrouwen. Woensdag moet Berger daar duidelijkheid over verschaffen."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180417_03467585

Het wordt echt pijnlijker en pijnlijker .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:52   #186
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Tsjeventip : Hij kan zijn handen met stront insmeren, dan wil niemand hem een hand geven en kan men hem niets verwijten.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 16:53   #187
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Dat een chassidisch-orthodoxe Jood een vrouw (behalve zijn echtgenote) geen hand wenst te geven komt bij niet-Joden eerder stuitend over. Begrijpelijk. Maar daaruit besluiten dat zij de vrouw als minderwaardig beschouwen is ook niet correct. Overigens mag wel eens onderstreept worden dat het judaïsme al even erg verdeeld is als het protestantisme. Niet alle Joden zijn gelovig. Niet alle gelovige Joden zijn orthodox. Niet alle orthodoxe Joden zijn chassidisch. Niet alle chassidische Joden zijn tegen de staat Israël.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:01   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Tsjeventip : Hij kan zijn handen met stront insmeren, dan wil niemand hem een hand geven en kan men hem niets verwijten.
Volgens mijne godsdienst moet ik op straffe van excommunicatie als ik ergens op bezoek kom in de oostelijke hoek van het huis schijten en daarna moet ik de tetten van de gastvrouw gedurende een half uur masseren.
De onverdraagzamen zetten me steevast buiten. Ik eis respect voor mijn godsdienst en mijn vrijheid de rituelen ervan uit te oefenen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 17 april 2018 om 17:02.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:13   #189
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik weet nu waarom Peeters zei dat die jood "voorlopig" mocht blijven:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467471

Dit wordt nog een pijnlijke afgang voor Peeters en CD&V. Woutke Beekske is ook al midden in de nacht van Leopoldsburg naar Antwerpen moeten rijden. Hij weet nu hoe Crombez zich nu al jaren aan een stuk voelt
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:13   #190
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tsjeverij van de bovenste plank, hypocrisie tot op het bot.

CD&V zit in een onmogelijke spreidstand, electoraal gaan ze sp.a achterna en nu moeten ze gaan hengelen naar de stem van de orthodoxe joden waardoor ze in een slecht daglicht komen te staan tegenover een deel van hun eigen achterban. Ik kan hier smakelijk om lachen
Er bereiken me andere signalen die precies het omgekeerde stellen van hetgeen jij beweert. In de grote steden heeft CD&V afgedaan maar in de meer landelijke gemeenten staan de tsjeven nog zeer sterk. Als overtuigd Vlaams-nationalist ben ik daar niet blij mee, maar je kan er niks aan veranderen. Wait and see.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:17   #191
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Kris Peeters blijft wel scoren.

Eerst zet hij de ganse CD&V in rep en roer en nu vraagt hij een Chassidische jood om de helft van de wetten van de Thora af te zweren.

Hij (en de CD&V) zal nu ook heel populair zijn bij de joodse orthodoxe gemeenschap
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:31   #192
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens mijne godsdienst moet ik op straffe van excommunicatie als ik ergens op bezoek kom in de oostelijke hoek van het huis schijten en daarna moet ik de tetten van de gastvrouw gedurende een half uur masseren.
De onverdraagzamen zetten me steevast buiten. Ik eis respect voor mijn godsdienst en mijn vrijheid de rituelen ervan uit te oefenen.
Ai, dat gaat ambras geven wanneer je op bezoek bent bij orthodoxe christenen.

Misschien dat de gastvrouw wel één en ander door de vingers gaat zien wanneer je haar de gebruikelijke aandacht aan het geven bent.

Of je krijgt een pets tegen je kop, dat kan ook.
vanderzapig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:36   #193
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kris Peeters blijft wel scoren.

Eerst zet hij de ganse CD&V in rep en roer en nu vraagt hij een Chassidische jood om de helft van de wetten van de Thora af te zweren.

Hij (en de CD&V) zal nu ook heel populair zijn bij de joodse orthodoxe gemeenschap
Hij kan natuurlijk altijd nog handschoenen aandoen ,
dan is er ook geen fysiek contact.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:36   #194
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

en over het onverdoofd slachten geen woord
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:41   #195
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en over het onverdoofd slachten geen woord
Toch wel. In het nieuws zojuist gehoord dat hij moest: handen drukken van vrouwen, gemengd onderwijs goedkeuren, onverdoofd slachten afkeuren en nog iets.
Dat zal hij natuurlijk allemaal doen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:44   #196
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toch wel. In het nieuws zojuist gehoord dat hij moest: handen drukken van vrouwen, gemengd onderwijs goedkeuren, onverdoofd slachten afkeuren en nog iets.
Dat zal hij natuurlijk allemaal doen
Dit is gewoon om te lachen. En dat bedoel ik letterlijk

Wat hebben de groen, de sossen en de tjeven eigenlijk gedaan? Een meeting gehouden om af te spreken hoe ze elk op toer volk naar N-VA kunnen jagen?

Zijn die nu echt ZO dom ?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:45   #197
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toch wel. In het nieuws zojuist gehoord dat hij moest: handen drukken van vrouwen, gemengd onderwijs goedkeuren, onverdoofd slachten afkeuren en nog iets.
Dat zal hij natuurlijk allemaal doen
Als hij dat zweert op zijn eerste communiezieltje is't allemaal in orde.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:56   #198
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Er bereiken me andere signalen die precies het omgekeerde stellen van hetgeen jij beweert. In de grote steden heeft CD&V afgedaan maar in de meer landelijke gemeenten staan de tsjeven nog zeer sterk. Als overtuigd Vlaams-nationalist ben ik daar niet blij mee, maar je kan er niks aan veranderen. Wait and see.
In landelijke, achterlijke gemeenten zoals in het achterlijke West-Vlaanderen scoort CD&V inderdaad nog goed. Hun kiespubliek bestaat dan ook voornamelijk uit boeren met kiespijn en bejaarden met dementie en parkinson. Deze doelgroepen sterven echter langzaam maar zeker uit dus is het vroeg of laat toch gedaan met CD&V.


De grote steden zijn trouwens nog steeds veel belangrijker dan de vele landelijke dorpen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:59   #199
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus komt nog een de hypocrisie er bovenop
bij een moslim zijn we akkoord dat het niet kan en bij een jood gaan alle paraplu's en excuses open waarom het meot kunnen en niet erg is.
Hypocrisie ?
Het is al sinds het ontstaan van het sjoemel merk België dat de toen almachtige christenpartij met de donderpreken van op de preekstoel van de kerk en later CVP-CD&V geloof en hun eenzijdige interpretatie regels in de politiek, justitie enz. dictatoriaal deed implanteren.

Enkele weken terug stelden PS en dus ook de andere linksen voor om de leken staat in de grondwet in te schijven. Ook Open VLD, uit monde van Patrick Dewael voeg om onmiddellijk werk te maken van het vast legen in de grondwet van “scheiding geloof en staat”.

NVA wou zelfs nog verder gaan en ook in de grondwet te laten opnemen om ook extremistische partijen te verbieden.

Dat CD&V nu en extreme Jood strategische presenteert in de partij is duidelijk bedoeld om te verhinderen dat in de grondwet komt te staan dat er “scheiding moet zijn tussen geloof en staat”!!!!!!

Als er een hypocriete, huichelende partij is die links-rechts en over al wil punten halen om de macht zijn het de sjeven = “kerksen”.

Verduidelijking “DE KERKSEN” zij die vooraan in de kerk zitten, burgemeester en co… om de macht maar hun naasten zeker NIET eren, alleen zich zelf spijzen en laven = CVP-CD&V. Die “kerksen” hebben voor het sjoemel merk België gezorgd, graaien, liegen, bedriegen, maffia met zwijgplicht….waardoor de andere partijen dit voorbeeld volgden!

Wanneer maakt men werk van het vastleggen in de grond wet van “scheiding geloof en staat” er zijn al genoeg doden gevallen door de eeuwen heen door die machtswellust van de geloven!

Hoeveel % vertegenwoordigt CD&V en cdH nog in het sjoemel merk België? Waar de tjeven nu van uit de EU blijven dicteren wat hier moet gebeuren ….

Werk dus voor de meerderheid om in de grond wet “scheiding geloof en staat” voor eens en altijd in te beitelen.
Wat en begin kan zijn naar de opkuis van het sjoemel merk België.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 18:06   #200
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Peeters in het VTM nieuws: eerst lachte hij het weg als een boer met kiespijn en was het allemaal geen probleem en niet lang daarna was het plots bittere ernst en moest die jood zich aanpassen of opkrassen
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be