Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2022, 20:44   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat uw brol hen helemaal niet interesseert.
We zijn allemaal Belgen en ons land heet België.
Ik acht me wel gelukkig dat in onze grondvod staat dat wij van ruime burgerlijke en politieke vrijheden genieten.
Een daarvan is dat wij het recht hebben om te ijveren voor grondvodsherzieningen.
Anderen hebben het recht om alles bij een status quo te willen behouden.

Verder voel ik me geen belg, voel ik me gegijzeld en bestolen in mijn nationaliteitsgevoelen. Ik vraag daar geen medelijden voor. Integendeel, ik amuseer me rot in mijn flamingantisme.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2022, 20:47   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Allez, de Brusselaars willen niet betalen voor de Ring, maar wel dicteren hoe die eruit moet zien.
De Janmijnkloten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 02:00   #83
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
ff de tekst onbder die kaart weergeven:



De in vet gedrukte gebieden werden dus niet bij de lage landen gerekend.



Mijn geboortestreek, de streek waar mijn voorouders gewoond hebben, had dus duidelijk niks met de Nederlanden of Vlaanderne te maken.
Anderzijds het noorden van Belgisch Limburg hoorde oorspronkelijk bij Staats-Brabant, Lommel is eigenlijk gewoon Brabants.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 02:09   #84
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Anderzijds het noorden van Belgisch Limburg hoorde oorspronkelijk bij Staats-Brabant, Lommel is eigenlijk gewoon Brabants.
Pas met de Belgische Revolutie zou het Belgisch worden. Systems voorouders hebben dus gebukt geleefd onder den Hollander/calvinist, net als de uwe. En Luyksgestel hoorde bij het Prinsbisdom Luik, thans bij Noord-Brabant.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 augustus 2022 om 02:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 11:56   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Anderzijds het noorden van Belgisch Limburg hoorde oorspronkelijk bij Staats-Brabant, Lommel is eigenlijk gewoon Brabants.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Pas met de Belgische Revolutie zou het Belgisch worden. Systems voorouders hebben dus gebukt geleefd onder den Hollander/calvinist, net als de uwe. En Luyksgestel hoorde bij het Prinsbisdom Luik, thans bij Noord-Brabant.
Volgens mij allemaal correct.
Maar er waren ook verschillende gebieden (vooral in het Maasland) die niet bij Brabant of prinsbisdom Luik hoorden. Terwijl in de huidige provincie Luik en de Oostkantons, dat sommigen hier willen teruggeven(???) aan Duitsland, vele gebieden Luxemburgs ( en dus Later Brabants) waren.

Er wordt hier heel wat gezeverd en rechten opgeëist op basis van taal uit het verleden.
Brussel terug Vlaams?
Amerika terug aan de indianen?
Zuid-Afrika terug aan de Afrikanen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 14:36   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Dat gezever over de verre geschiedenis in deze of in gene streek, is van nul de kloten belang.

Vb. mijn familienaam klinkt Hollands als een klok. Ik stam af van een uitgeweken Nederlander, minstens drie generaties terug.
Nog straffer, de naam van mijn moeder: idem dito.

Toch ben ik een volbloed Vlaming en militant flamingant. En zeker geen aanhanger van een vereniging van Vlaanderen en Nederland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 14:58   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Volgens mij allemaal correct.
Maar er waren ook verschillende gebieden (vooral in het Maasland) die niet bij Brabant of prinsbisdom Luik hoorden. Terwijl in de huidige provincie Luik en de Oostkantons, dat sommigen hier willen teruggeven(???) aan Duitsland, vele gebieden Luxemburgs ( en dus Later Brabants) waren.

Er wordt hier heel wat gezeverd en rechten opgeëist op basis van taal uit het verleden.
Brussel terug Vlaams?
Amerika terug aan de indianen?
Zuid-Afrika terug aan de Afrikanen?
Zei de man die denkt dat post-Belgisch Europa gevormd zal worden aan de hand van de afgeschafte Belgische grondwet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be