Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2022, 05:29   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard Automobilist rijdt wielertoerist dood aan oversteekplaats.

Negentienjarige wielertoerist uit Zutendaal verongelukt aan fietsoversteek op

Bilzerweg

HBVL11-08-2022


Aan de fietsoversteekplaats op de Bilzerweg in Zutendaal is donderdag rond 17.45 uur een dodelijk ongeval gebeurd. Een 19-jarige wielertoerist uit Zutendaal werd bij het oversteken van de weg door een auto aangereden. De hulpdiensten hebben het slachtoffer nog proberen te reanimeren.


De juiste omstandigheden ken ik niet.
Ik weet wel dat het daar een gevaarlijk punt is.
En ja, veel fietsers denken nog steeds dat ze voorrang hebben aan zo'n oversteekplaats.
Zelf stond ik onlangs op zo'n eilandje (oversteekplaats), er was onmiddellijk een automobilist die stopte. Ik deed teken dat ie z'n raam moest openen en heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze niet mocht stoppen aan een oversteekplaats.


HBVL
Aan de oversteekplaats is twee jaar geleden nog een ernstig ongeval gebeurd. Toen werd een fietsster die de weg overstak gegrepen door een motor.

De oversteekplaats staat geregeld ter discussie. Verkeer dat van de brug komt, kan pas vrij laat zien dat er fietsers oversteken.

De weg nodigt ook uit om sneller te rijden dan de toegelaten 70 km/u. Bestuurders klagen dan weer dat er geregeld fietsers zijn die zomaar oversteken omdat ze onterecht denken dat ze er voorrang hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:03   #2
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Negentienjarige wielertoerist uit Zutendaal verongelukt aan fietsoversteek op

Bilzerweg

HBVL11-08-2022


Aan de fietsoversteekplaats op de Bilzerweg in Zutendaal is donderdag rond 17.45 uur een dodelijk ongeval gebeurd. Een 19-jarige wielertoerist uit Zutendaal werd bij het oversteken van de weg door een auto aangereden. De hulpdiensten hebben het slachtoffer nog proberen te reanimeren.


De juiste omstandigheden ken ik niet.
Ik weet wel dat het daar een gevaarlijk punt is.
En ja, veel fietsers denken nog steeds dat ze voorrang hebben aan zo'n oversteekplaats.
Zelf stond ik onlangs op zo'n eilandje (oversteekplaats), er was onmiddellijk een automobilist die stopte. Ik deed teken dat ie z'n raam moest openen en heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze niet mocht stoppen aan een oversteekplaats.


HBVL
Aan de oversteekplaats is twee jaar geleden nog een ernstig ongeval gebeurd. Toen werd een fietsster die de weg overstak gegrepen door een motor.

De oversteekplaats staat geregeld ter discussie. Verkeer dat van de brug komt, kan pas vrij laat zien dat er fietsers oversteken.

De weg nodigt ook uit om sneller te rijden dan de toegelaten 70 km/u. Bestuurders klagen dan weer dat er geregeld fietsers zijn die zomaar oversteken omdat ze onterecht denken dat ze er voorrang hebben.
Wij hebben in de familie ook zo'n overlijden gekend nu 9 jaar geleden.
De man vond het lastig om elke boogscheut 10 keer uit zijn klikhaken te moeten los komen. En daarbij, zo redeneerde hij, wordt een fietser toch altijd in het gelijk gesteld als er iets gebeurd....
Tot een vrachtwagenchauffeur allicht een beetje onoplettend was....
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 augustus 2022 om 09:03.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:08   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Als de fietser geen voorrang had deze titel kunnen zijn :

Fietser steekt zonder kijken een voorrangsweg over en komt daarbij om het leven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:18   #4
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als de fietser geen voorrang had deze titel kunnen zijn :

Fietser steekt zonder kijken een voorrangsweg over en komt daarbij om het leven.
Helemaal akkoord
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:18   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als de fietser geen voorrang had deze titel kunnen zijn :

Fietser steekt zonder kijken een voorrangsweg over en komt daarbij om het leven.
U bent nogal vooringenomen t.o.v. wielertoeristen.

Wie zegt dat hij niet gekeken heeft? Verkeerde inschatting of dode hoek lijkt me meer waarschijnlijk.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:30   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als de fietser geen voorrang had deze titel kunnen zijn :

Fietser steekt zonder kijken een voorrangsweg over en komt daarbij om het leven.
Fietser had geen voorrang.
In België is de fietsinfrastructuur dikwijls slechter dan in Nederland. Als je op dat punt de weg wil oversteken moet je al volledig stoppen je fiets dwars over het fietspad zetten en omkijken om goed de auto's te zien die in dezelfde richting rijden. Aan ronde punten in België is dat ook dikwijls zo. De oversteekplaats is zo dicht op het rond punt dat je al bijna ogen in je nek moet hebben om auto's te zien die van het ronde punt afrijden. In Nederland is die oversteekplaats meestal verder af (of heb je voorrang). Daardoor hoef je maar naar links te kijken en niet helemaal schuin naar achter. Als brildrager heb ik een blinde hoek als ik schuin naar achter moet kijken. Dat geeft een gevaarlijke situatie.
Wat betreft fietsveiligheid kan men in Vlaanderen nog héél veel leren van Nederland. Alhoewel het in die kleine Nederlandse dorpjes ook dikwijls laveren is tussen de auto's.

PS gisteren nog eens midden door Maastricht gefietst over de groen loper. Heerlijk.

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:24   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Voor een fietser kan het verwarrend zijn. Om te fietsen heb je uiteindelijk geen rijbewijs nodig.
Zie onderstaande afbeeldingen:

Naam: oversteekplaats.jpg
Bekeken: 132
Grootte: 21,4 KB Naam: waar-rijden-17.jpg
Bekeken: 136
Grootte: 25,2 KB

Fietsers kunnen de indruk krijgen dat ze voorrang hebben.
Automobilisten kunnen de indruk krijgen dat ze voorrang moeten geven.

Zou het niet beter zijn om die borden af te schaffen ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:55   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent nogal vooringenomen t.o.v. wielertoeristen.

Wie zegt dat hij niet gekeken heeft? Verkeerde inschatting of dode hoek lijkt me meer waarschijnlijk.
Het gedrag van wielertoeristen/terroristen in het verkeer is me meer dan bekend.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 11:22   #9
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor een fietser kan het verwarrend zijn. Om te fietsen heb je uiteindelijk geen rijbewijs nodig.
Zie onderstaande afbeeldingen:

Bijlage 116598 Bijlage 116599

Fietsers kunnen de indruk krijgen dat ze voorrang hebben.
Automobilisten kunnen de indruk krijgen dat ze voorrang moeten geven.

Zou het niet beter zijn om die borden af te schaffen ?
Hoezo voorrang?
Blauwe borden zijn D-serie GEBODSBORDEN en die leggen de weggebruiker een verplichting op...dat zou elke weggebruiker toch tenminste moeten weten.

Verplicht fietspad, G11, herkennen we aan een blauw, rond bord met een witte fiets.
De F 50 is dan weer een vierkant, blauw bord met de fietser in zwart in een witte driehoek.
F50 betekent de oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.

Zoals met alles bakt de politiek in dit apenland er helemaal niks van, verwarring zaaien en dan gaan ze ook nog wat knoeien met de verkeersregels zoals voorrang van rechts.
Op rotondes heeft degene die reeds op de rotonde rijdt voorrang en geldt de voorrang van rechts NIET (meer!) maar velen weten dat niet waardoor er steevast ongelukken blijven gebeuren op rotondes!
Bende corrupte knoeiers met een wildgroei aan verkeerborden om weer ene zijn zakken te kunnen vullen.

Aan vele fietsoversteekplaatsen zie je HAAIETANDEN, dat betekent dat de fietser moet stoppen en geen voorrang heeft.
Of kennen fietsers dat ook niet?
Of gelden haaietanden enkel voor automobilisten?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 11:44   #10
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoezo voorrang?
Blauwe borden zijn D-serie GEBODSBORDEN en die leggen de weggebruiker een verplichting op...dat zou elke weggebruiker toch tenminste moeten weten.

Verplicht fietspad, G11, herkennen we aan een blauw, rond bord met een witte fiets.
De F 50 is dan weer een vierkant, blauw bord met de fietser in zwart in een witte driehoek.
F50 betekent de oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.

Zoals met alles bakt de politiek in dit apenland er helemaal niks van, verwarring zaaien en dan gaan ze ook nog wat knoeien met de verkeersregels zoals voorrang van rechts.
Op rotondes heeft degene die reeds op de rotonde rijdt voorrang en geldt de voorrang van rechts NIET (meer!) maar velen weten dat niet waardoor er steevast ongelukken blijven gebeuren op rotondes!
Bende corrupte knoeiers met een wildgroei aan verkeerborden om weer ene zijn zakken te kunnen vullen.

Aan vele fietsoversteekplaatsen zie je HAAIETANDEN, dat betekent dat de fietser moet stoppen en geen voorrang heeft.
Of kennen fietsers dat ook niet?
Of gelden haaietanden enkel voor automobilisten?
Mag ik er fijntjes op wijzen dat het bord in de bijdrage van Rudy helemaal
GEEN gebodsbord is.

Het getoonde bord is een aanwijzingsbord of inlichtingsbord.
En dat dat in de bijdrage van Rudi getoond is betekent ;

Verkeersbord F50 - Oversteekplaats voor fietsers en bromfietsers.
https://www.verkeersbord.be/officiee...-bromfietsers/

Dit bord informeert de gebruikers van een hoofdweg dat er een oversteekplaats voor fietsers zit aan te komen. Normale chauffeurs met normale denkpatronen gaan dan op zijn minst extra goed uitkijken en toch een beetje meer voorzichtig zijn.

Tja...dat er ongelukken gebeuren met knuppels die niet eens de soorten verkeersborden kennnen....tja een apeland is meestal bevolkt met apen, zou ik zo zeggen, Marie.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 augustus 2022 om 11:45.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 11:55   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoezo voorrang?
Blauwe borden zijn D-serie GEBODSBORDEN en die leggen de weggebruiker een verplichting op...dat zou elke weggebruiker toch tenminste moeten weten.

Verplicht fietspad, G11, herkennen we aan een blauw, rond bord met een witte fiets.
De F 50 is dan weer een vierkant, blauw bord met de fietser in zwart in een witte driehoek.
F50 betekent de oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.

Zoals met alles bakt de politiek in dit apenland er helemaal niks van, verwarring zaaien en dan gaan ze ook nog wat knoeien met de verkeersregels zoals voorrang van rechts.
Op rotondes heeft degene die reeds op de rotonde rijdt voorrang en geldt de voorrang van rechts NIET (meer!) maar velen weten dat niet waardoor er steevast ongelukken blijven gebeuren op rotondes!
Bende corrupte knoeiers met een wildgroei aan verkeerborden om weer ene zijn zakken te kunnen vullen.

Aan vele fietsoversteekplaatsen zie je HAAIETANDEN, dat betekent dat de fietser moet stoppen en geen voorrang heeft.
Of kennen fietsers dat ook niet?
Of gelden haaietanden enkel voor automobilisten?
Je hebt gelijk hoor.
Die haaietanden zijn zelfs niet nodig wetende dat een fietser geen voorrang heeft aan een oversteekplaats.

Kijk. Iedereen weet dat een voetganger op een zebrapad voorrang heeft.
Ik ben er zeker van dat er mensen zijn die een oversteekplaats voor fietsers beschouwen als een soort zebrapad maar dan wel voor fietsers.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 12:04   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Mag ik er fijntjes op wijzen dat het bord in de bijdrage van Rudy helemaal
GEEN gebodsbord is.

Het getoonde bord is een aanwijzingsbord of inlichtingsbord.
En dat dat in de bijdrage van Rudi getoond is betekent ;

Verkeersbord F50 - Oversteekplaats voor fietsers en bromfietsers.
https://www.verkeersbord.be/officiee...-bromfietsers/

Dit bord informeert de gebruikers van een hoofdweg dat er een oversteekplaats voor fietsers zit aan te komen. Normale chauffeurs met normale denkpatronen gaan dan op zijn minst extra goed uitkijken en toch een beetje meer voorzichtig zijn.

Tja...dat er ongelukken gebeuren met knuppels die niet eens de soorten verkeersborden kennnen....tja een apeland is meestal bevolkt met apen, zou ik zo zeggen, Marie.
Bedankt voor de rechtzetting Willem.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 12:11   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wij hebben in de familie ook zo'n overlijden gekend nu 9 jaar geleden.
De man vond het lastig om elke boogscheut 10 keer uit zijn klikhaken te moeten los komen. En daarbij, zo redeneerde hij, wordt een fietser toch altijd in het gelijk gesteld als er iets gebeurd....
Tot een vrachtwagenchauffeur allicht een beetje onoplettend was....
Die klikpedalen is nog zoiets he, waarom is dat vandoen ?

Als ge uw voeten niet op uw trappers kunt houden leer dan eerst met de fiets rijden he.

Maar ja ze willen er zo veel mogelijk uitzien als echte coureurs natuurlijk. dus klikpedalen. Maar je rijdt wel op de openbare weg he. Niet op een afgesloten circuit.

Zonde voor de man in kwestie natuurlijk,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 12:14   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent nogal vooringenomen t.o.v. wielertoeristen.

Wie zegt dat hij niet gekeken heeft? Verkeerde inschatting of dode hoek lijkt me meer waarschijnlijk.
Laat het ons een vooroordeel noemen dat nogal vaak eens bevestigd wordt. Als ge sommige van die gasten bezig ziet. Van zodra ze zo een belachelijk koersbroekske aandoen lijkt de bloedtoevoer naar hun hersenen afgesneden te worden.

Zonder te kijken oversteken behoort dan tot de standaardprocedure.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 15:08   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...
Zelf stond ik onlangs op zo'n eilandje (oversteekplaats), er was onmiddellijk een automobilist die stopte. Ik deed teken dat ie z'n raam moest openen en heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze niet mocht stoppen aan een oversteekplaats.[/b][/color]
....
De fietser heeft daar geen voorrang, maar in heel wat gevallen zal ikzelf daar toch mijn automobilistenvoorrang graag afgeven.

Zeker en vast bijvoorbeeld als er kinderen staan te wachten of als ik ze zie aankomen.

Ik ben namelijk een heer in het verkeer.

En ik vermoed dat je voorrang afgeven in die omstandigheden niet gecatalogiseerd gaat worden als hinderlijk het verkeer afremmen.

Wat niet belet dat de enige reden dat ik niet geregeld echte wielerTERRORisten overhoop rijd, is dat dat schrammen geeft op mijn oude maar nog mooie wagen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 18:45   #16
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laat het ons een vooroordeel noemen dat nogal vaak eens bevestigd wordt. Als ge sommige van die gasten bezig ziet. Van zodra ze zo een belachelijk koersbroekske aandoen lijkt de bloedtoevoer naar hun hersenen afgesneden te worden.

Zonder te kijken oversteken behoort dan tot de standaardprocedure.
Dus........Koersbroekje spant aan de ballen .....daar krijg je hoofdpijn van ......dan knijpen ze hun ogen dicht van de pijn ....er dan zien ze het verkeer niet al "doortrappend" en bots .....oplossing wegcode aanpassen en koersbroeken verbieden?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 19:29   #17
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die klikpedalen is nog zoiets he, waarom is dat vandoen ?

Als ge uw voeten niet op uw trappers kunt houden leer dan eerst met de fiets rijden he.

Maar ja ze willen er zo veel mogelijk uitzien als echte coureurs natuurlijk. dus klikpedalen. Maar je rijdt wel op de openbare weg he. Niet op een afgesloten circuit.

Zonde voor de man in kwestie natuurlijk,
Er is niks mis aan een klikpedaal, het is bij juist gebruik zelfs veel veiliger dan een gewone pedaal. Het is het gedrag van de gebruiker dat verkeerd is.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 19:52   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die klikpedalen is nog zoiets he, waarom is dat vandoen ?

Als ge uw voeten niet op uw trappers kunt houden leer dan eerst met de fiets rijden he.

Maar ja ze willen er zo veel mogelijk uitzien als echte coureurs natuurlijk. dus klikpedalen. Maar je rijdt wel op de openbare weg he. Niet op een afgesloten circuit.

Zonde voor de man in kwestie natuurlijk,
Zonder SPD's kom ik niet buiten met mijn rijdende strandstoel, ik heb die fucking nodig op de Belgische wegen. "Leg Suck" sucks bakstenen uit de grond.

Langs de andere kant, ik blijf dan ook lekker liggen als ik stop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2022 om 19:52.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:01   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Mag ik er fijntjes op wijzen dat het bord in de bijdrage van Rudy helemaal
GEEN gebodsbord is.

Het getoonde bord is een aanwijzingsbord of inlichtingsbord.
En dat dat in de bijdrage van Rudi getoond is betekent ;

Verkeersbord F50 - Oversteekplaats voor fietsers en bromfietsers.
https://www.verkeersbord.be/officiee...-bromfietsers/

Dit bord informeert de gebruikers van een hoofdweg dat er een oversteekplaats voor fietsers zit aan te komen. Normale chauffeurs met normale denkpatronen gaan dan op zijn minst extra goed uitkijken en toch een beetje meer voorzichtig zijn.

Tja...dat er ongelukken gebeuren met knuppels die niet eens de soorten verkeersborden kennen....tja een apenland is meestal bevolkt met apen, zou ik zo zeggen, Marie.
Helemaal mee eens.
Jammer dat er steeds chauffeurs zijn die menen dat ze moeten stoppen, waardoor jonge fietsers denken dat ze voorrang hebben aan zo'n oversteekplaats.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:03   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De fietser heeft daar geen voorrang, maar in heel wat gevallen zal ikzelf daar toch mijn automobilistenvoorrang graag afgeven.

Zeker en vast bijvoorbeeld als er kinderen staan te wachten of als ik ze zie aankomen.

Ik ben namelijk een heer in het verkeer.

En ik vermoed dat je voorrang afgeven in die omstandigheden niet gecatalogiseerd gaat worden als hinderlijk het verkeer afremmen.

Wat niet belet dat de enige reden dat ik niet geregeld echte wielerTERRORisten overhoop rijd, is dat dat schrammen geeft op mijn oude maar nog mooie wagen.
Als de politie u ziet stoppen aan een oversteekplaats, zal de politie u er op aanspreken.
Als iedereen z'n eigen verkeersregels begint te maken, dan krijg je pas chaos.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be