Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 januari 2015, 00:37   #621
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Uiteraard wordt er een agenda gevolgd wat de open grenzen-politiek en massa-imigratie betreft. Ik veronderstel zelfs dat terreurdreiging niveau 3, volle voetbalstadions, een massaal bezocht cultuurfeest in Bergen en militairen op straat daar zelfs een onderdeel van vormen.
Zo is dat en Uncle Samuel zag dat het goed was...
Diego Raga is offline  
Oud 26 januari 2015, 00:43   #622
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees maar eens goed: het gaat om culturele achtergrond als verzachtende omstandigheid. Het is geen aftoetsing van een bepaald religieus standpunt.
Zoiets komt de integratie uiteraard niet ten goede. Maar prima, op die wijze hebben we ook niet langer behoefte aan Shariarechtbanken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 26 januari 2015, 00:47   #623
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zoiets komt de integratie uiteraard niet ten goede.
Ook bij autochtonen nemen rechters soms elementen uit opvoeding, gezinssituatie, achtergrond... mee als verzachtende omstandigheden?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 januari 2015, 00:51   #624
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees maar eens goed: het gaat om culturele achtergrond als verzachtende omstandigheid. Het is geen aftoetsing van een bepaald religieus standpunt.
Zo,en ,Jan,culturele achtergrond dus,in welk land gebeurden de feiten ook alweer....

Laat de culturele achtergrond van het land waarin deze feiten gebeurden zulks wettelijk toe tegenover zijn autochtone onderdanen...

Ik dacht het niet Jan....
Svennies is offline  
Oud 26 januari 2015, 00:53   #625
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook bij autochtonen nemen rechters soms elementen uit opvoeding, gezinssituatie, achtergrond... mee als verzachtende omstandigheden?
Correct. Soms.

Gebeurt dat ook bij het veroordelen van het verkrachten van kinderen? Misschien zit er iets fout met onze justitie. Misschien is het probleem daar nog erger dan binnen onze politiek, het zou me absoluut niet verbazen. In feite wordt veroordelen eerder een kwestie van beoordelen op die manier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 26 januari 2015 om 00:57.
zonbron is offline  
Oud 26 januari 2015, 01:18   #626
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zo,en ,Jan,culturele achtergrond dus,in welk land gebeurden de feiten ook alweer....

Laat de culturele achtergrond van het land waarin deze feiten gebeurden zulks wettelijk toe tegenover zijn autochtone onderdanen...

Ik dacht het niet Jan....
Laat de culturele achtergrond van een westers land toe dat kinderen verwaarloosd worden? En toch zie je dat rechters dit soms als verzachtende omstandigheid aanbrengen.

Nogmaals, door dit element aan te brengen, spreekt de rechter zich niet uit over een religieuze praktijk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 januari 2015, 01:22   #627
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laat de culturele achtergrond van een westers land toe dat kinderen verwaarloosd worden? En toch zie je dat rechters dit soms als verzachtende omstandigheid aanbrengen.

Nogmaals, door dit element aan te brengen, spreekt de rechter zich niet uit over een religieuze praktijk.
Rechters die 'cultuur' als verzachtende omstandigheid inroepen bij verkrachtingen van minderjarigen, horen zèlf achter tralies.

Geen genade!
SDX is offline  
Oud 26 januari 2015, 01:28   #628
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Rechters die 'cultuur' als verzachtende omstandigheid inroepen bij verkrachtingen van minderjarigen, horen zèlf achter tralies.

Geen genade!
Niet "cultuur", wel in die zaak een culturele achtergrond van een bepaalde persoon. Bij autochtonen zou die omstandigheid dan waarschijnlijk omschreven worden als "opvoeding", "gezinssituatie" e.d., wat op hetzelfde dus neerkomt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 januari 2015, 01:31   #629
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet "cultuur", wel in die zaak een culturele achtergrond van een bepaalde persoon. Bij autochtonen zou die omstandigheid dan waarschijnlijk omschreven worden als "opvoeding", "gezinssituatie" e.d., wat op hetzelfde dus neerkomt.
Culturele achtergrond dan, soit, zoiets hoort achter tralies, als 't gaat om verkrachting/aanranding van kinderen.
SDX is offline  
Oud 26 januari 2015, 01:46   #630
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Inderdaad, de achtergrond van de dader in verkrachtingszaken is irrelevant. We moeten streven naar een veilige maatschappij, en daar horen verkrachters niet thuis.
Nietzsche is offline  
Oud 26 januari 2015, 03:53   #631
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

19 jarig zwanger meisje kreeg twee messteken in de buik en werd levend verbrand, ze weigerde abortus en de eer van de verwekker dreigde in het gedrang te komen. Eerwraakmoorden zouden zich in Turkije regelmatig voordoen, de daders kunnen waarschijnlijk op islamkorting/migrantenbonus rekenen door zich op hun excuuscultuur te beroepen.




Multikulti in Berlin: Türke verbrennt 19-Jährige schwangere Deutsche
http://info.kopp-verlag.de/hintergru...-deutsche.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 26 januari 2015 om 04:04.
zonbron is offline  
Oud 26 januari 2015, 04:01   #632
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

http://www.bild.de/regional/berlin/l...9036.bild.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 26 januari 2015 om 04:14.
zonbron is offline  
Oud 26 januari 2015, 07:58   #633
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vergelijkt u nu seksspelletjes tussen volwassen met beider toestemming met de structurele onderdrukking van vrouwen ( wereldwijd zelfs) uit naam van een religie?
Ik vergelijk twee situaties waar een vrouw vrijwillig een onderdanige houding aanneemt. Los van het feit dat ook mannen onderdanig kunnen zijn in een SM-relatie.

Dat die vrouw eigenlijk niet beter weet, verandert niks aan het feit dat enkel dwang verboden is. Mensen die steeds staan te pronken met onze normen en waarden zouden dit moeten weten gezien dit de basis is van onze hele maatschappij.

Citaat:
En waarom zouden we het gebruikelijke " niets " doen, wanneer er wel mogelijkheden zijn?
Bij inburgering ( toch al verplicht dacht ik voor wie buiten EU hier komt wonen) kun je veel meer aandacht geven aan gelijkheid man en vrouw, en duidelijk maken dat dit niet respecteren gekoppeld wordt aan het recht op een permanente verblijfsvergunning; voor de persoon die deze gelijkheid in praktijk schendt.
Pffff, good luck. Hoe ga je dit bewijzen als de vrouw geen klacht neerlegt? En trouwens, ga je ook de autochtonen die hun vrouw als strond behandelen, aan dezelfde regels onderwerpen?

Citaat:
Want wanneer een man eist dat mevrouw op straat enkele meters achter hem loopt, blijft het daar natuurlijk niet bij, maar zal die mevrouw ook op andere manieren in haar rechten beknot zijn.
Misschien moeten wij een vermoeden van schuld inlassen...

Citaat:
Moet je daarom wanneer het signaal er is dat binnen een gezin de man om religieuze redenen mevrouw als een minderwaardig wezen beschouwt, onmiddellijk dreigen met de verblijfsvergunning afnemen?
Nee, volg een tijd op, kijk of het lukt om die man zijn gedrag aan te passen, bouw een vertrouwensrelatie op met die vrouw, zodat ze op den duur vrijer durft praten, maar wanneer het die man niet lukt, dan is er voor hem geen ruimte in dit land.
Dat is beter, dan enkel alle kosten dragen als samenleving die het gevolg zijn van onze houding van relativeren en niets doen. Want kinderen die in dit soort gezinnen opgroeien, hebben weinig kans van slagen in deze samenleving.
Wanneer een niet moslim die zou eisen van zijn vrouw twijfelen we aan zijn psychische vermogen, maar uit naam van religie zijn we plotsklaps zeer tolerant voor wat eigenlijk intolerantie/ discriminatie is.
Ah, maar dat is iets anders. Het gaat hier om maatschappelijk werk. Daar kan je niks op tegen hebben.
Maar repressief optreden is een onaanvaardbare inmenging in de individuele vrijheden.
Ik herhaal het, zolang er geen sprake is van dwang, uiteraard. Bij dwang mag een overheid natuurlijk optreden. Zolang er maar bewijzen zijn.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 26 januari 2015, 11:21   #634
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vergelijk twee situaties waar een vrouw vrijwillig een onderdanige houding aanneemt. Los van het feit dat ook mannen onderdanig kunnen zijn in een SM-relatie.

Dat die vrouw eigenlijk niet beter weet, verandert niks aan het feit dat enkel dwang verboden is. Mensen die steeds staan te pronken met onze normen en waarden zouden dit moeten weten gezien dit de basis is van onze hele maatschappij.



Pffff, good luck. Hoe ga je dit bewijzen als de vrouw geen klacht neerlegt? En trouwens, ga je ook de autochtonen die hun vrouw als strond behandelen, aan dezelfde regels onderwerpen?



Misschien moeten wij een vermoeden van schuld inlassen...



Ah, maar dat is iets anders. Het gaat hier om maatschappelijk werk. Daar kan je niks op tegen hebben.
Maar repressief optreden is een onaanvaardbare inmenging in de individuele vrijheden.
Ik herhaal het, zolang er geen sprake is van dwang, uiteraard. Bij dwang mag een overheid natuurlijk optreden. Zolang er maar bewijzen zijn.
Dat is ook wat ik schreef, de voorwaarde is wel dat een vrouw een advocaat neemt en dit voor een rechtbank brengt, vroeger zou dit vredegerecht zijn geweest maat nu waarschijnlijk de familierechtbank.

Ik zie niet in waarom je, nadat een vrouw klacht heeft ingediend en wanneer blijkt dat de man niet kan of wil begrijpen wat de wettelijke rechten hier zijn, van zijn vrouw en dat dit boven zijn culturele/ religieuze opvattingen staat, je niet kunt beslissen om geen perpanent verblijf toe te staan.

Want het gaat over iemand die de keuze heeft gemaakt om hier te wonen, maar er niet in slaagt om de basisregels van deze samenleving te respecteren. Je moet die man kansen en tijd geven, om ermee te leren omgaan, maar niet vrijblijvend, wie geen inzicht wil of kan verwerven en zijn of haar religieuze: culturele opvattingen boven de wet zet, verdient geen verblijfsstatuut.
alice is offline  
Oud 26 januari 2015, 11:24   #635
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.290
Standaard

Citaat:
wie geen inzicht wil of kan verwerven en zijn of haar religieuze: culturele opvattingen boven de wet zet, verdient geen verblijfsstatuut.
Het probleem is dat die voorwaarde in Belgique nooit gesteld is geweest.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 januari 2015, 11:29   #636
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag ging niet over de "onredelijkheid", maar wel over de "onwettelijkheid". U beweerde dat zo'n gedrag strafbaar is op basis van de reeds eerder vermelde wet. Welnu, ik heb me de moeite genomen die wettekst door te nemen en ik zie nergens maar ook nergens een element dat er toe zou kunnen leiden dat de overheid in dit specifiek geval zou kunnen ingrijpen.

Ik heb mij overigens niet uitgesproken over de wenselijkheid van een dergelijk gedrag. Wel aangestipt dat het behoort tot de vrijheid.
Dan moet u maar eens even de wetgeving op huiselijk geweld nalezen of opzoeken, deze erkent psychisch, fysiek, en economisch geweld op partners.
Het is de rechter die uitspraak doet over de gegrondheid van klachten, en wanneer een vrouw zegt dat ze haar man die haar verplicht om meters achter hem te lopen omdat ze zo respect moet tonen, als psychisch vernederend ervaart, zal de rechter dit niet negeren en al zeker niet wanneer de man dit gewoon toegeeft.
Hij kan de man iets opleggen zoals therapie, of zelfs tijdelijk uit huis plaatsen zodat hij kan bezinnen, indien een rechter de feiten ernstig genoeg vindt.
Maar zoals gezegd, je moet wel eerst een advocaat nemen.
U weet dus niet waarover u het heeft dit keer, en wat me opvalt, u vindt vernederend gedrag voor vrouwen volkomen aanvaardbaar, want het hoort tot vrijheid van religie toch?
Beangstigend hoor hier op dit forum, die mensen die niets in vraag stellen wanneer het over religie gaat!
alice is offline  
Oud 26 januari 2015, 11:44   #637
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.290
Standaard

Citaat:
u vindt vernederend gedrag voor vrouwen volkomen aanvaardbaar, want het hoort tot vrijheid van religie toch?
Jan kan niet anders.
De reden is simpel. Op dat punt verschilt zijn geloof niet van de islam. De islam gaat alleen nog een héél stuk verder in het "vernederen" van vrouwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2015 om 12:06.
Knuppel is offline  
Oud 26 januari 2015, 12:05   #638
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vergelijk twee situaties waar een vrouw vrijwillig een onderdanige houding aanneemt.
Het kan alleen vrijwillig zijn als ze de keuzes geen verschil maken in de gevolgen.
DewareJakob is offline  
Oud 27 januari 2015, 18:30   #639
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is ook wat ik schreef, de voorwaarde is wel dat een vrouw een advocaat neemt en dit voor een rechtbank brengt, vroeger zou dit vredegerecht zijn geweest maat nu waarschijnlijk de familierechtbank.

Ik zie niet in waarom je, nadat een vrouw klacht heeft ingediend en wanneer blijkt dat de man niet kan of wil begrijpen wat de wettelijke rechten hier zijn, van zijn vrouw en dat dit boven zijn culturele/ religieuze opvattingen staat, je niet kunt beslissen om geen perpanent verblijf toe te staan.

Want het gaat over iemand die de keuze heeft gemaakt om hier te wonen, maar er niet in slaagt om de basisregels van deze samenleving te respecteren. Je moet die man kansen en tijd geven, om ermee te leren omgaan, maar niet vrijblijvend, wie geen inzicht wil of kan verwerven en zijn of haar religieuze: culturele opvattingen boven de wet zet, verdient geen verblijfsstatuut.
Op zich zou ik geen problemen hebben met het intrekken van een verblijfsvergunning in het kader van een strafvordering. Nu kan dat voor mensen die de nationale veiligheid of openbare orde ernstig in het gedrang hebben gebracht en dit, na een ellenlange procedure.

Dus intrekken, ja, mits tussenkomst van een rechter en na veroordelingen voor zwaarwichtige feiten. Niet omdat uw vrouw vijf meter achter jou loopt, noch omdat je door een rood licht hebt gereden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 27 januari 2015, 18:55   #640
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Ik woon in een middelgrote Vlaamse gemeente en keek deze morgen toch eens op als ik een volledig gesluierde vrouw ook het aangezicht bedekt met een kinder voiture zag lopen. Een fractie van een seconde maar, ik mijd deze soort natuurlijk net zoals zij mij mijden.

Nuttige Westerse Islam idioten krijgen hier wel een stijve van maar ik vraag me toch af hoe zo een schepsel zoals deze vrouw kan integreren. Werk vinden of contact hebben.
Gipsy is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be