Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2024, 10:46   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard Rekenhof maakt brandhout - Rechtse VlaReg weer in de fout

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240131_92200100

Citaat:
De regering-Jambon schrapte bijna 1.400 jobs. Dat zou volgens de minister-president tot een ?*“slanke, performante, burger?*gerichte en toegankelijke overheid leiden”.

Het tegendeel blijkt waar, oordelen de auditeurs van het Rekenhof, die de besparingsoperatie tegen het licht hielden. De uitbestedingskosten stegen van 449 miljoen naar 612 miljoen euro. En sommige overheidsdiensten moesten toch extra mensen aanwerven, omdat ze er tal van taken bijkregen. Het resultaat is dat er ondanks de besparingen eind 2022 weer meer ambtenaren aan de slag waren dan in 2019: van 29.011 ging het naar 29.119.
Wat een rotzooi
Wat een geknoei
Die moeten toch gewoon weggestemd worden in juni ?
Of ben ik mis ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 10:55   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Ja ge vervangt een leger door een paar man, en elders moet je weer een leger aannemen (om wat te doen ? )

Ge verstaat ook dat die paar man dat niet gratis doen he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 11:18   #3
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja ge vervangt een leger door een paar man, en elders moet je weer een leger aannemen (om wat te doen ? )

Ge verstaat ook dat die paar man dat niet gratis doen he.
U en ik wel
Maar de VlaReg duidelijk niet
resultaat
meer uitgaven
meer ambtenaren
en meer stress en burn out

Fantastisch toch die rechtse zooi ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:17   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240131_92200100



Wat een rotzooi
Wat een geknoei
Die moeten toch gewoon weggestemd worden in juni ?
Of ben ik mis ?
Wegstemmen. Als je vindt dat je graag ambtenaren ziet die politiek benoemd zijn, vaak onbekwaam - ze werven een A2 aan en verwachten dat hij dingen kan op niveau van een ingenieur - , en de kantjes eraf rijden omdat ze zich gedekt weten door vakboungden en klassieke machtspartijen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:36   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wegstemmen. Als je vindt dat je graag ambtenaren ziet die politiek benoemd zijn, vaak onbekwaam - ze werven een A2 aan en verwachten dat hij dingen kan op niveau van een ingenieur - , en de kantjes eraf rijden omdat ze zich gedekt weten door vakboungden en klassieke machtspartijen.
Dat die zelfstandige consultants amper voorzien moeten worden in een pensioen, dat vergeet onze rode rakker natuurlijk. Die is van het principe, wat ik op de volgende generatie kan afschuiven, dat doen we.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:50   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240131_92200100



Wat een rotzooi
Wat een geknoei
Die moeten toch gewoon weggestemd worden in juni ?
Of ben ik mis ?
Het zou me niet verbazen dat N-VA stemmen verliest, alleen al omdat ze zich tegen de boeren keren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:55   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wegstemmen. Als je vindt dat je graag ambtenaren ziet die politiek benoemd zijn, vaak onbekwaam - ze werven een A2 aan en verwachten dat hij dingen kan op niveau van een ingenieur - , en de kantjes eraf rijden omdat ze zich gedekt weten door vakboungden en klassieke machtspartijen.
Daar valt inderdaad ook iets van te zeggen, en dan wordt de paraplu open gedaan en huren ze een consultant in.

Of dat nu over een aanbesteding voor wc papier gaat of voor een of andere high tech war room maakt in principe niet uit. (al kan ik me voorstellen dat je voor dat laatste inderdaad wat centen uitgeeft aan iemand die daar iets van kent. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 13:56   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou me niet verbazen dat N-VA stemmen verliest, alleen al omdat ze zich tegen de boeren keren.
dat is inderdaad een strategische blunder van formaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 14:01   #9
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wegstemmen. Als je vindt dat je graag ambtenaren ziet die politiek benoemd zijn, vaak onbekwaam - ze werven een A2 aan en verwachten dat hij dingen kan op niveau van een ingenieur - , en de kantjes eraf rijden omdat ze zich gedekt weten door vakboungden en klassieke machtspartijen.
Fantastisch
dat u zo denkt over het zakenkabinet van De Wever
en
ja hoor
Het personeelsbeleid is uitgewerkt door ambtenaren

NOPE dus
De rechtse VlaReg gaat weer maar eens de blunderbus in.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 14:04   #10
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou me niet verbazen dat N-VA stemmen verliest, alleen al omdat ze zich tegen de boeren keren.
Klopt
en het zal NIET PVDA zijn die die stemmen krijgt
Mij lijkt het dat Demir enorm veel schade heeft aangericht aan haar partij.
De 9de juni zal zwarter zijn dan de meesten kunnen dromen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 14:04   #11
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dat is inderdaad een strategische blunder van formaat.
Hopelijk niet meer recht te trekken
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 14:37   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hopelijk niet meer recht te trekken
ja maar de commies gaan dat gat niet dicht rijden hoor.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 15:22   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou me niet verbazen dat N-VA stemmen verliest, alleen al omdat ze zich tegen de boeren keren.
De N-VA keert zich niet tegen de boeren.
De Boerenbond heeft de boeren jarenlang voorgelogen, nu mogen wij de kastanjes uit het vuur halen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 15:34   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De N-VA keert zich niet tegen de boeren.
De Boerenbond heeft de boeren jarenlang voorgelogen, nu mogen wij de kastanjes uit het vuur halen.
Ja, hm, ik zag op tweeter toch een zekere Francken die de boeren uitschot noemde, en ze moesten opgepakt worden, iets in die zin. Dergelijke zaken gaan direct een eigen leven leiden op de sociale media.

Geloof me nu, jullie zijn slecht bezig.

Dat de boerenbond leugenaars zijn, dat spreekt vanzelf, ze zijn nu eenmaal CD&V.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 januari 2024 om 15:34.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 16:56   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daar valt inderdaad ook iets van te zeggen, en dan wordt de paraplu open gedaan en huren ze een consultant in.

Of dat nu over een aanbesteding voor wc papier gaat of voor een of andere high tech war room maakt in principe niet uit. (al kan ik me voorstellen dat je voor dat laatste inderdaad wat centen uitgeeft aan iemand die daar iets van kent. )
Ik geef wel toe dat ook ik erg wantrouwig sta tegenover al die overheidsopdrachten voor consultants.
Zelfs al zit er iemand van mijn dichte familie in de consultancy-branche.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 16:57   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Fantastisch
dat u zo denkt over het zakenkabinet van De Wever
en
ja hoor
Het personeelsbeleid is uitgewerkt door ambtenaren

NOPE dus
De rechtse VlaReg gaat weer maar eens de blunderbus in.
Ik ben vooral gelukkig dat de Vlaamse regering het veel beter doet dan de andere regeringen in dit on-land. Niet perfect, maar toch veel beter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 16:59   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Klopt
en het zal NIET PVDA zijn die die stemmen krijgt
Mij lijkt het dat Demir enorm veel schade heeft aangericht aan haar partij.
De 9de juni zal zwarter zijn dan de meesten kunnen dromen.
Het groene imago van Zuhal zal anderzijds ook nieuwe kiezers over de streep trekken in de goede richting.

Rustig afwachten maar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 18:32   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240131_92200100



Wat een rotzooi
Wat een geknoei
Die moeten toch gewoon weggestemd worden in juni ?
Of ben ik mis ?
Djiezes...

Het lijkt wel alsof Diependaele en Jambon een stage in financieel beheer zijn gaan volgen in Namur...


Citaat:

Het pijnlijke rapport van de Vlaamse regering: 75 miljoen euro minder naar ambtenaren, 150 miljoen méér naar consultants


Een slankere, goedkopere en betere overheid. Dat is waar de Vlaamse regering van minister-president Jan Jambon (N-VA) in 2019 naar streefde. Vijf jaar later oogt het rapport niet fraai. Wat bespaard werd op ambtenaren is in veelvoud uitgegeven aan externe medewerkers en consultants. Het Rekenhof bestudeerde de Vlaamse besparingsdrift en komt tot een aantal verbijsterende conclusies. Wij lichten er drie belangrijke uit.
Jeroen Bossaert 31-01-24

Bij de start van de legislatuur wou de Vlaamse regering het mes zetten in de loonkost van haar ambtenaren. De bedoeling was om in 2020 te beginnen met een besparing van 15 miljoen euro en vervolgens ieder jaar die besparing met nog eens 15 miljoen euro te verhogen. Op die manier zou er tegen 2024 - dit jaar dus - 75 miljoen euro minder uitgegeven moeten worden aan lonen. Dat is een forse besparing, maar ze wordt overschaduwd door een veel forsere stijging van een andere uitgavenpost.

oen minister-president Jambon aantrad, gaf de Vlaamse overheid 449 miljoen euro uit aan externe medewerkers en consultants. In 2022 - het recentste jaar waarover cijfers bestaan - zijn die kosten gestegen naar 612 miljoen euro. De stijging is bovendien structureel. Want ook in 2021 en 2020 lagen de uitgaven significant hoger dan in 2019. Gemiddeld vloeide er deze legislatuur per jaar ongeveer 150 miljoen euro extra naar externe medewerkers en consultants. Een meerderheid van de bevraagde overheidsdiensten geeft aan dat de meerkost een rechtstreeks gevolg is van de besparing op ambtenaren.

Het Rekenhof stelt voorts nog vast dat er binnen de Vlaamse overheid geen duidelijk beleid is rond het aanwerven van consultants of het uitbesteden van taken. Leidende ambtenaren hebben daar min of meer de vrije hand in. Er blijkt ook amper tijd om de doeltreffendheid van consultancy te evalueren. Nochtans worden steeds meer taken in handen gegeven van externen. Ook kerntaken van de overheid. En dat zelfs op structurele basis. In een reactie op het rapport beloofde zowel de regering als de overheid aan het Rekenhof werk te zullen maken van een beter beleid.

Toen de Vlaamse regering in 2019 besloot om de schaaf over de personeelsbudgetten te halen, deed ze dat zonder duidelijk plan. “De beslissing over de besparing werd politiek gevalideerd zonder voorafgaande personeelsbehoefteplannen op te stellen”, schrijft het Rekenhof. Dat werd nochtans in 2016 nadrukkelijk aanbevolen. Het Rekenhof zei toen dat administraties eerst moesten kunnen bekijken wat de werklast op hun diensten was. En hoe het takenpakket verder zou evolueren. Die oefening werd niet gemaakt.

Er was enkel een algemeen principe dat ongeveer één op de drie vertrekkende ambtenaren niet meer vervangen zou worden. Hoe de besparingen concreet ingevuld moesten worden, was aan de leidende ambtenaren om te bepalen. De regering pleegde amper overleg met de diensten en tot op vandaag blijkt het ook moeilijk om te achterhalen waarom dienst X soms meer moest besparen dan dienst Y. Want gedurende de legislatuur zijn er ook uitzonderingen gemaakt op de besparingsronde. Zo konden sommige diensten toch nog extra aanwervingen doen, terwijl andere de buikriem fors moesten aanhalen. Het Rekenhof ziet daar weinig lijn in.

Hebben die besparingen een beter functionerende overheid opgeleverd? Die vraag is zelfs voor het Rekenhof moeilijk te beantwoorden. De overheid volgde namelijk niet systematisch op wat de impact van de besparingen is geweest. Daardoor kunnen er vandaag geen objectieve vaststellingen gedaan worden.
Voldoende

Het Rekenhof kon enkel een enquête organiseren bij de diensten. Zij mochten zelf aangeven wat de impact van de besparingen op de dienstverlening zou kunnen zijn geweest. Op de meeste punten gaf een meerderheid van de diensten zichzelf een ‘voldoende’. Het betekent dat de service volgens hen gelijk is gebleven de voorbije jaren, ondanks de besparingen. Ongeveer één op de drie durfde iets verder te gaan en stelde dat de service op sommige vlakken beter zou zijn geworden. Een minderheid stelde dat de kwaliteit van de dienstverlening zou zijn achteruitgegaan.

Toch blijkt niemand exact te weten wat we concreet gewonnen hebben door de besparingsronde. Het Rekenhof is dan ook streng in zijn eindoordeel. “De huidige besparingsronde is hoofdzakelijk kwantitatief gerealiseerd. De beoogde ambities voor een slanke en performante overheid zijn niet gestructureerd, maar eerder ad hoc en beperkt behaald.”
https://www.hln.be/binnenland/het-pi...ants~af4b846c/
kernwoorden : -per jaar- extra 150 mio euro- om verdomme hetzelfde te doen...

En qua methodiek : de boer die het hardste kan roepen, wint.

Géén werklastmeting, en behoeftestudie zoals het rekenhof al in 2019 vroeg... Neen, men heeft de leidinggevenden laten 'bricoleren'.

Allemaal niet nodig... Gewoon één op de drie gepensioneerden niet vervangen. Opgelost !

En niet alleen in planning & voorbereiding zijn het minkukels, ze hebben ook geen enkele meting van de resultaten van hun 'management' zodat degelijke evaluatie achteraf problematisch blijkt.

Zouden ze dat hoofdstuk bij de consultants niet aangekocht hebben ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 31 januari 2024 om 18:33.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 18:52   #19
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240131_92200100



Wat een rotzooi
Wat een geknoei
Die moeten toch gewoon weggestemd worden in juni ?
Of ben ik mis ?
En schulden gestegen naar 300 procent
En begroting ferm in het rood

Weggestemd in juni?

Die blijven daarop stemmen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 18:58   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Een ZWARE fout die de ene na de andere Vlaamse regering blijft maken is "regelitis"......

En hoe meer wetjes en regeltjes,tot op het absoluut kinderachtige af,hoe meer ambtelijk "werk" dient "verzet" te worden.Door ambtenaren ,of daar anderen....

Ja,ook duizeden mensen die formeel in de "privé" werken zijn eigenlijk bezig met het toepassen van ambtelijke regeltjes ...en zijn een soort ambtenaren die zo niet mogen heten...

Ook JJ is niet tot de absolute kern gegaan.....

Ik twijfel of politici die zoiets vlakaf en vooraf zeggen verkozen zouden kunnen worden.....Ik bedoel,mijn stem krijgen die,maar de inmiddels al een paar miljoen Vlamingen die op een of andere manier een afhankelijkheid hebben van Vlaams Overheidsmanna niet.....

De Belgische ziekte is verbatim overgenomen in het Vlaamse Regereerapparaat....we zien regelmatig eens de koppetjes wijzigen maar het is ZIEKELIJK.....

Nu staan de boeren,aangemoedigd door de perverten van de Boerenbond(hoofdoorzaak van de problemen overigens,zeker in de intensieve veeteelt),weer de boel te blokkeren.....

Daar is vast ook wel weer een ambtenaar voor "bevoegd",die NIKS kan en mag doen...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 31 januari 2024 om 19:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be