Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 juli 2008, 15:09   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Het klassieke argument is dat de economie zou krimpen als je te fel bezuinigt.

Maar inderdaad de interesten zijn gezakt van 8% > 5% en moet op begrotingsniveau 3% ademruimte gegeven hebben
Onze economie is gegroeid in het zog van europa, en moet 20-30% ademruimte gegeven hebben.
Onze werkloosheid staat op papier laag, maar daar zit de fraude van de regering, zij stelt de maaltijdsex-jobs gelijk aan niet meer werkloos; terwijl de vakbond nog altijd mag parasiteren op die mensen... Maar de PWAcheques hebben de mensen gewoon een extra inkomen bezorgd..., het is het inkomen van de werkende burger die gedfiskaliseerd wordt naar werklozen...

Ook voor de belastingen moet je redeneren vanuit europa: hoe kun je een economie gelijkschakelen in casu als onze grootste handelspartners precies wel inkomsten werven via tolheffingen, 30% personenbelasting heffen bvb...

ALs je wilt gelijkschakelen zal er sowieso een planning moeten opgemaakt worden en een gelijkschakeling geprogrammeerd worden. Zoals bvb dat gebeurd is voor de voorheffing op interesten...

Bekijk de zaken ook eens positiever: heksenjacht op fraude ??? Onze economie zit al genoeg met intimidatie, laten we de zaken eens positief aanpakken.

Je verkoopt een abonnement van het rijksregister aan de bedrijven voor 1000-20.000euro per jaar naargelang het aantal requests.: dat is positief.

Je verkoopt een licentie om onze wegen te gebruiken arato van 1euro/100km.: geen taks maar het recht om de wegen te gebruiken. De opbrengst wordt integraal in de begroting geinvesteerd. Worden wegenwerken duurderd dan wordt die taks duurder. Je weet wat je betaalt.

Je maakt een flat-tax van 1euro/killogram CO2 en CO2 genererende produkten... Zowel aankoop als gebruik ervan ontmoedigen. Recht evenredig met de export en de CO2 die ze veroorzaken. Of een CO2 gemoduleerd BTW stelsel... Stop produkten in ABCDEF categorie en naargelang is de BTW 0% -100% voor de F produkten. Een BBQ op kolen wordt dus duurder dan een gasBBQ. etc

Je maakt een gezondheidsBTW systeem die mensen moet aansporen minder suiker en minder veradigde vetten te eten. terug een type BTW stelsel van 0% - 100% Maar vergeet bvb de aftrekbaarheid van BTW voor voeding in casu van bedrijven... Ken jij één rechtspersoon die voedsel nodig heeft ???

Je maakt een marihuanataks net zoals je een alcohol taks hebt.

Een auto kan geleased worden door een firma, maar privékilometers en privéverbruik moet een werknemer met leasewagen net zogoed voelen in zijn portemonnee als een gewone gebruiker. De incentive om zuiniger te rijden moet ook daar aanwezig zijn, ofwel verbied je alle aftrekbaarheid van brandstoffen, en moet een werknemer defacto altijd zijn diesel voorschieten en arato van de bedrijfskilometers terugbetaald worden.

Al deze systemen tesamen moeten voldoende ruimte geven om onze arbeid minder weg te belasten..

Anderzijds stel dat we een shocktherapie toepassen op Vlaanderen en Wallonie, en de twee instellingen alaminute saneren tot de essentie.... vrag ik mij af, gezien het open karakter van onze Belgische economie of ze daarmee zichtbaar zou krimpen ?? Volgens mijn niet
brother paul is offline  
Oud 1 juli 2008, 16:49   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Duveltje 382.
Ik zou je aanraden eens op een kerkhof rond te wandelen en dan zou je er van verschieten hoe veel mensen daar liggen van die leeftijd, veel nog jonger, en die dus weinig of niets hebben kunnen genieten van hun pensioen.

Langer werken zegt de overheid dan.
Idd dat wil ik daar nu net ook mee zeggen,men zou juist de pensioenleeftijd terug moeten verlagen om genoeg mensen te hebben om de economie draaiende te houden
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 1 juli 2008, 17:08   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Het is natuurlijk makkelijk om met grote holle woorden te spreken, maar als jij een systeem stabiel vindt waarbij steeds minder mensen voor steeds meer mensen moeten betalen tegenover een systeem dat in the big picture steeds omhoog gaat



Natuurlijk, op korte termijn zijn er laagtes, maar als je je daar op gaat baseren, doe je -de term is al gevallen- aan korte termijnvisie.
Correctie, onder het keynesianisme betaalde het kapitaal mee, in het neoliberalisme niet. Nogal wiedes dat er dan problemen ontstaan, die extern zijn van het feit dat anders het repartitiesysteem meer dan zijn deugdelijkheid heeft bewezen. Daarom dat ik dan ook pleit voor "euthanesia of the rentier", het is een parasiterende factor die duidelijk de maatschappelijke cohesie verstoort. Mijn visie is dan ook louter op lange termijn gericht.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 1 juli 2008, 17:32   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, onder het keynesianisme betaalde het kapitaal mee, in het neoliberalisme niet. Nogal wiedes dat er dan problemen ontstaan, die extern zijn van het feit dat anders het repartitiesysteem meer dan zijn deugdelijkheid heeft bewezen. Daarom dat ik dan ook pleit voor "euthanesia of the rentier", het is een parasiterende factor die duidelijk de maatschappelijke cohesie verstoort. Mijn visie is dan ook louter op lange termijn gericht.
Praetorian kent zijn economie niet, zoveel is duidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 1 juli 2008, 18:37   #25
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, onder het keynesianisme betaalde het kapitaal mee, in het neoliberalisme niet.
Ik wist niet dat er geen meerwaarde, geen dividend en geen pensioenfondsen meer waren in het "neoliberalisme". Misschien hebben we het over iets heel anders.

Citaat:
Mijn visie is dan ook louter op lange termijn gericht.
Verklaar u nader.
Montalcino is offline  
Oud 2 juli 2008, 06:41   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, onder het keynesianisme betaalde het kapitaal mee, in het neoliberalisme niet. Nogal wiedes dat er dan problemen ontstaan, die extern zijn van het feit dat anders het repartitiesysteem meer dan zijn deugdelijkheid heeft bewezen. Daarom dat ik dan ook pleit voor "euthanesia of the rentier", het is een parasiterende factor die duidelijk de maatschappelijke cohesie verstoort. Mijn visie is dan ook louter op lange termijn gericht.
ik vind uw grafiek mooi, het herinnert mij dat we aan de vooravond van een petroleumcrisis zijn, en beste jongens. ALs 1966 = 2008 dan zie je dat we nog 14 jaar dalende beurzen voor de boeg hebben, en 14 jaar inflatie, en 14 jaar stijgende prijzen en 14 jaar inleveren en 14 jaar crisis en 14 jaar einde van de tunnel politics...

Pasop ik ben geen pessimist.
brother paul is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be