Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 27 juni 2008, 23:42   #1
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard De Vlaamse reflex van de VLD

Waar blijft de Vlaamse reflex van de VLD?
Als er iets bij de VLD opvalt dan is het haar tweeslachtige houding in communautaire aangelegenheden. De ene dag wordt Bartje Somers erop uit gestuurd om la Belgique te redden, de volgende dag mag hij eens stoer doen voor de camera's en even pretenderen een Vlaming te zijn.
Waarom laat de VLD zich zo onder druk zetten door MR en PS en verloochent ze de rechtmatige Vlaamse eisen.
Waarom altijd dat geleuter over een "onderhandelde" oplossing wat BHV betreft, terwijl het strikt genomen gaat over de uitvoering van een gerechtelijk vonnis. Het is toch ongelofelijk dat de VLD van de grondwet een voegmat maakt louter om de franstalige liberalen te slijmen.
Durven jonge Vlaamse VLD'ers het niet op te nemen tegen verroeste oude Belgistische knarren als Decroo? Of hebben ze niets te zeggen omdat het trio Verhofstadt-Degucht-Dewael nog heel stalinistisch met de scepter zwaaien?
Pick Nick is offline  
Oud 2 juli 2008, 09:09   #2
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Waar blijft de Vlaamse reflex van de VLD?
Als er iets bij de VLD opvalt dan is het haar tweeslachtige houding in communautaire aangelegenheden. De ene dag wordt Bartje Somers erop uit gestuurd om la Belgique te redden, de volgende dag mag hij eens stoer doen voor de camera's en even pretenderen een Vlaming te zijn.
Waarom laat de VLD zich zo onder druk zetten door MR en PS en verloochent ze de rechtmatige Vlaamse eisen.
Waarom altijd dat geleuter over een "onderhandelde" oplossing wat BHV betreft, terwijl het strikt genomen gaat over de uitvoering van een gerechtelijk vonnis. Het is toch ongelofelijk dat de VLD van de grondwet een voegmat maakt louter om de franstalige liberalen te slijmen.
Durven jonge Vlaamse VLD'ers het niet op te nemen tegen verroeste oude Belgistische knarren als Decroo? Of hebben ze niets te zeggen omdat het trio Verhofstadt-Degucht-Dewael nog heel stalinistisch met de scepter zwaaien?
Flamand de service Guy VanHengel haalt weeral maar eens uit in Lalibre naar die extremistische vlamingen
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...ur-et-dur.html
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 2 juli 2008, 11:29   #3
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Ik denk dat Guy Vanhengel hier gelijk heeft. Ik sta als liberaal op individuele rechten en ik vind het beangstigend wanneer gemeenten vinden dat zij moeten ingrijpen in de taal die burgers onderling spreken (kijk naar de voorbeelden van de markt van Merchtem en het taalmeldpunt van Overijse). Dat is voor mij een stap te ver. De taalwetten regelen de relatie overheid-burger, tussen private personen is het taalgebruik vrij.
Ook de taaltest die de gemeente Vilvoorde wil invoeren is in strijd met nationale en internationale wetgeving en gaat voor mij een stap te ver. Eigendomsverwerving koppelen aan taal is not done.
Ik begrijp de mensen in de rand natuurlijk wel. Hun leefomgeving verandert razendsnel. Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.
Maar de maatregelen die nu overal in de rand worden voorgesteld willen een situatie bestendigen die niet bestaat, met middelen die niet gerechtvaardigd zijn.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:40   #4
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Guy Vanhengel hier gelijk heeft. Ik sta als liberaal op individuele rechten en ik vind het beangstigend wanneer gemeenten vinden dat zij moeten ingrijpen in de taal die burgers onderling spreken (kijk naar de voorbeelden van de markt van Merchtem en het taalmeldpunt van Overijse). Dat is voor mij een stap te ver. De taalwetten regelen de relatie overheid-burger, tussen private personen is het taalgebruik vrij.
Ook de taaltest die de gemeente Vilvoorde wil invoeren is in strijd met nationale en internationale wetgeving en gaat voor mij een stap te ver. Eigendomsverwerving koppelen aan taal is not done.
Ik begrijp de mensen in de rand natuurlijk wel. Hun leefomgeving verandert razendsnel. Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.
Maar de maatregelen die nu overal in de rand worden voorgesteld willen een situatie bestendigen die niet bestaat, met middelen die niet gerechtvaardigd zijn.
De markt van Merchtem ... kan jij mij een beslissing (schepencollege, commissie of gemeenteraad) bezorgen die bevestigd wat burgemeester De Block in de pers betreffende 'het marktreglement' heeft verkondigd?
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:42   #5
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

[quote=Philippe De Backer;3541553]Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.QUOTE]

Is de Jong VLD bereidt om de eigenheid van de Vlaamse rand (oa de Vlaamse taal) op te offeren aan het feit dat Brussel een kosmopolitische stad zou zijn?
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 18:47   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Guy Vanhengel hier gelijk heeft.

Uw antwoord is volkomen naast de vraag.
De vraag was:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick
Waar blijft de Vlaamse reflex van de VLD?
Als er iets bij de VLD opvalt dan is het haar tweeslachtige houding in communautaire aangelegenheden. De ene dag wordt Bartje Somers erop uit gestuurd om la Belgique te redden, de volgende dag mag hij eens stoer doen voor de camera's en even pretenderen een Vlaming te zijn.
Waarom laat de VLD zich zo onder druk zetten door MR en PS en verloochent ze de rechtmatige Vlaamse eisen.
Waarom altijd dat geleuter over een "onderhandelde" oplossing wat BHV betreft, terwijl het strikt genomen gaat over de uitvoering van een gerechtelijk vonnis. Het is toch ongelofelijk dat de VLD van de grondwet een voegmat maakt louter om de franstalige liberalen te slijmen.
Durven jonge Vlaamse VLD'ers het niet op te nemen tegen verroeste oude Belgistische knarren als Decroo? Of hebben ze niets te zeggen omdat het trio Verhofstadt-Degucht-Dewael nog heel stalinistisch met de scepter zwaaien?

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 juli 2008 om 18:48.
daiwa is offline  
Oud 2 juli 2008, 19:09   #7
bridgeton
Burger
 
bridgeton's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 121
Stuur een bericht via MSN naar bridgeton Stuur een bericht via Skype™ naar bridgeton
Standaard

Citaat:
Ook de taaltest die de gemeente Vilvoorde wil invoeren is in strijd met nationale en internationale wetgeving en gaat voor mij een stap te ver. Eigendomsverwerving koppelen aan taal is not done.
U vindt het dus normaal dat eender wie die zelfs geen Nederlands hoeft te spreken hier de goedkope huizen kan kopen wegkapen, terwijl de vlamingen zelf niet meer in staat zijn hun huur te betalen?
__________________
http://www.stevenverschoot.tk
De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand
bridgeton is offline  
Oud 2 juli 2008, 19:52   #8
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Guy Vanhengel hier gelijk heeft. Ik sta als liberaal op individuele rechten en ik vind het beangstigend wanneer gemeenten vinden dat zij moeten ingrijpen in de taal die burgers onderling spreken (kijk naar de voorbeelden van de markt van Merchtem en het taalmeldpunt van Overijse). Dat is voor mij een stap te ver. De taalwetten regelen de relatie overheid-burger, tussen private personen is het taalgebruik vrij.
Ook de taaltest die de gemeente Vilvoorde wil invoeren is in strijd met nationale en internationale wetgeving en gaat voor mij een stap te ver. Eigendomsverwerving koppelen aan taal is not done.
Ik begrijp de mensen in de rand natuurlijk wel. Hun leefomgeving verandert razendsnel. Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.
Maar de maatregelen die nu overal in de rand worden voorgesteld willen een situatie bestendigen die niet bestaat, met middelen die niet gerechtvaardigd zijn.
Beste,zouden ze niet eerst eens de gemeenten die bij Brussel horen daadwerkelijk bij brussel voegen,waarom moeten er zoveel burgemeesters en gemeentebesturen zijn? hebben ze mss geld teveel ?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline  
Oud 2 juli 2008, 20:01   #9
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Ik begrijp de mensen in de rand natuurlijk wel. Hun leefomgeving verandert razendsnel. Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.
U vergeet er wel natuurlijk bij te zetten dat Brussel in tegenstelling met andere grootsteden, te maken heeft gehad met een masale taalzuivering op nog geen 100 jaar tijd, waardoor ze nu voor 90% verfranst is en waardoor ze nu in tegenstelling met andere grootsteden volledig omringd is door een andere taalgroep.

U bent dus bereid om de eigenheid van de vlaamse rand op te geven om aan de "noden" van een kosmopolitische stad te voldoen ? Waarvan akte...
DenDane is offline  
Oud 2 juli 2008, 20:14   #10
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Je merkt heel duidelijk aan het antwoord van meneer De Backer dat die Vlaamse reflex van de VLD van een Keulen bijvoorbeeld maar schijn is.

Bedankt voor uw eerlijkheid.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2008 om 20:15.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juli 2008, 21:32   #11
Wimmeke-Cool
Vreemdeling
 
Wimmeke-Cool's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Guy Vanhengel hier gelijk heeft. Ik sta als liberaal op individuele rechten en ik vind het beangstigend wanneer gemeenten vinden dat zij moeten ingrijpen in de taal die burgers onderling spreken (kijk naar de voorbeelden van de markt van Merchtem en het taalmeldpunt van Overijse). Dat is voor mij een stap te ver. De taalwetten regelen de relatie overheid-burger, tussen private personen is het taalgebruik vrij.
Ook de taaltest die de gemeente Vilvoorde wil invoeren is in strijd met nationale en internationale wetgeving en gaat voor mij een stap te ver. Eigendomsverwerving koppelen aan taal is not done.
Ik begrijp de mensen in de rand natuurlijk wel. Hun leefomgeving verandert razendsnel. Maar we moeten beseffen dat Brussel een kosmopolitische stad is, die ook uitdeint naar de periferie. Elke grootstad in de wereld wordt hiermee geconfronteerd. Hier moeten we dus rekening mee houden.
Maar de maatregelen die nu overal in de rand worden voorgesteld willen een situatie bestendigen die niet bestaat, met middelen die niet gerechtvaardigd zijn.

U vindt 't beangstigend wanneer gemeenten moeten ingrijpen in de taal die de burgers onderling spreken. Ik vind 't niet meer dan normaal dat 't wel gebeurt. Vlaanderen is de enige regio in België waar de Franse taal 't meest gesproken wordt naast 't Nederlands. In de andere regio's is naast 't Frans trouwens Engels de meest gesproken hoewel 't geen officiële landstaal is.

U doet dan verbaast dat men verder gaat dan de wooncode van Marino Keulen waarbij je 'n intentie verklaring moet tekenen om Nederlands te gaan leren. Toch niet meer dan normaal, als ik in Wallonië een huurcontract ga ondertekenen moet ik toch ook kennis hebben en kunnen begrijpen wat mijn rechten & plichten binnen dat huurcontract zouden zijn zodat ik mij kan verdedigen als er één of ander dispuut zou zijn.

Maatregelen nemen voor een situatie te bestendigen die niet bestaat, kan 't nog naïver

BHV moet gesplits worden zonder prijs 'n prijs te betalen, de faciliteiten waren bedoeld als 'n instrument om Franstaligen te laten integreren in Vlaanderen, met in de hoop dat ze inderloop der tijd het Nederlands onder de knie zouden krijgen. Wat stellen we nu vandaag vast?

1 De faciliteiten bestaan nog altijd
2 De verfransing neemt toe
3 Men kan op franstalige partijen stemmen binnen de provincie Vlaams-Brabant
4 Veel Franstaligen kunnen geen Nederlands
5 Nog geen 50% van het politiekorps in Brussel is tweetalig

Taaltest in strijd met allerhande wetten, men is langs politieke kant genereus & dan is 't teveel om 'n beetje return, inzet te vragen van de mensen die aanspraak willen maken op basisbehoeften zoals 'n woning. Voor wat, hoort wat. Met de beste wil van de wereld maar de linkse (al dan niet ook "liberale") rakkers moeten dringend gaan beseffen dat dit land geen liefdadigheidsinstelling is.
Wimmeke-Cool is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be