Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 2 juli 2008, 12:09   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard Kris Peeters

Ik vind Kris Peeters toch een groter licht dan Leterme.
- duidelijke taal
- lineaire redeneringen
- efficient in aanpak...

wat denkt U ?
brother paul is offline  
Oud 2 juli 2008, 13:12   #2
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/

Laatst gewijzigd door Philippe De Backer : 2 juli 2008 om 13:16.
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 13:30   #3
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.
En bij de VLD natuurlijk niet he
De lobbygroepen en bevriende externe consultants lopen er de deuren plat
of het voortdurend gesjoemel met aanbestedingen zoals vandaag weeral in de krant http://www.standaard.be/Artikel/Deta...0F&word=eandis
Maar wat wil als je grote baas een sjoemelaar en topfraudeur is.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 2 juli 2008, 13:39   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

De kunst van een bekwaam bestuurder is precies deze mannetjes te doorprikken en de juiste beslissingen te nemen en de beste contracten aan de meest efficiente prijs te laten uitvoeren.

Hier zie je weer een voorbeeldje hoe overtechnisch alles wordt in deze vrije wereld
brother paul is offline  
Oud 2 juli 2008, 13:44   #5
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 13:48   #6
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.
Bij de VLD zijn er al evengoed belangengroepen en gunstelingen van de partij alleen zijn deze integenstelling tot de CD&V minder bekend.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:37   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.
bedoelt u ACV en CM ?

in welke mate is het delegeren van ACV leden en CM bestuurders naar de kieslijsten compatiebel met het streefdoel een efficient goed bestuur te organiseren ?
En ik had de indruk dat VLD precies tien jaar terug daardoor een klinkende overwinning kon optekenen ?
brother paul is offline  
Oud 2 juli 2008, 18:40   #8
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Hij heeft het waarschijnlijk over Unizo, waar Peeters voorzitter was tot en met de dag dat hij plots minister werd zonder ooit aan een verkiezing te hebben deelgenomen
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008

Laatst gewijzigd door danielsjohan : 2 juli 2008 om 18:40.
danielsjohan is offline  
Oud 2 juli 2008, 18:45   #9
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.
Door de communautaire problemen, die België reeds lang verlammen, te berde te brengen wordt Leterme constant tegengewerkt en geviseerd? En dat in tegenstelling tot Verhofstadt, die de echte problemen voordurend voor zich uitschoof. Daarom was hij ook erg geliefd bij de Franstaligen.
rik47 is offline  
Oud 2 juli 2008, 20:45   #10
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.
En Fientje die om haar tientje komt
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juli 2008 om 20:46.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juli 2008, 20:48   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Door de communautaire problemen, die België reeds lang verlammen, te berde te brengen wordt Leterme constant tegengewerkt en geviseerd? En dat in tegenstelling tot Verhofstadt, die de echte problemen voordurend voor zich uitschoof. Daarom was hij ook erg geliefd bij de Franstaligen.
Meer nog Verhofstadt heeft de Franstaligen dusdanig rot verwend dat ze met niets meer content zijn. En dat alles om het postje te behouden. Ik herinner mij nog goed Verhofstadt in 2005 toen hij BHV weglachte wanneer de onderhandelingen mislukt waren.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juli 2008, 20:50   #12
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Peeters = UNIZO

Cd&V = vooral ACW
azert is offline  
Oud 2 juli 2008, 21:05   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

je kunt toch geen partij runnen waar er permanent een clash heerst tussen twee clans unizo-acw ?
brother paul is offline  
Oud 2 juli 2008, 21:13   #14
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

2 clans? en de boerenbond en de kerk dan?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 2 juli 2008, 21:50   #15
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt toch geen partij runnen waar er permanent een clash heerst tussen twee clans unizo-acw ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
2 clans? en de boerenbond en de kerk dan?
en ook nog n-va

Cd&v'ers zijn al decennialang evenwichtskunstenaar op de standenbalk.
azert is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be