Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 2 juli 2008, 14:54   #1
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard Open-VLD v.s. Jong VLD

Vindt u het een gezonde situatie dat een jongerenafdeling van een politieke partij andere standpunten inneemt dan haar moederpartij? Of ziet u Jong VLD als een 'aparte' beweging/vereniging/partij?

(ben zelf voorzitter van VBJ (groot) Antwerpen)
__________________
Bert Deckers is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:24   #2
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Ik vind dat dit moet kunnen. We laten onze leden vrij om te kiezen of ze al dan niet lid willen worden van OpenVLD. Wat we vooral doen zijn jongeren samen brengen rond het liberalisme. We laten hen ongedwongen kennis maken met politiek, liberale denkers en standpunten.
We hebben als Jong VLD de taak kom de kritische waakhond te zijn van Open VLD. En we doen dit denk ik ook. We hebben de regeringsdeelname aan Leterme I bv vanuit de jongeren niet gesteund.
Ook inhoudelijk hebben we soms andere standpuntetn dan Open VLD. Zo zijn wij bv. voorstander van een vlaktaks, terwijl de partij een systeem met 3 belastingsschalen voorstaat. We hebben ook duidelijke standpunten over landbouwbeleid bv. Voor ons moeten de Europese landbouwsubsidies sterk hervormd worden en op termijn verdwijnen. We hebben dus op sommige vlakken andere standpunten en proberen deze ook op congressen uit te dragen en zo de partijlijn te beïnvloeden.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:29   #3
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ik vind dat dit moet kunnen. We laten onze leden vrij om te kiezen of ze al dan niet lid willen worden van OpenVLD. Wat we vooral doen zijn jongeren samen brengen rond het liberalisme. We laten hen ongedwongen kennis maken met politiek, liberale denkers en standpunten.
We hebben als Jong VLD de taak kom de kritische waakhond te zijn van Open VLD. En we doen dit denk ik ook. We hebben de regeringsdeelname aan Leterme I bv vanuit de jongeren niet gesteund.
Ook inhoudelijk hebben we soms andere standpuntetn dan Open VLD. Zo zijn wij bv. voorstander van een vlaktaks, terwijl de partij een systeem met 3 belastingsschalen voorstaat. We hebben ook duidelijke standpunten over landbouwbeleid bv. Voor ons moeten de Europese landbouwsubsidies sterk hervormd worden en op termijn verdwijnen. We hebben dus op sommige vlakken andere standpunten en proberen deze ook op congressen uit te dragen en zo de partijlijn te beïnvloeden.
Waarom heeft de Jong VLD de regeringsdeelname aan Leterme I niet gesteund?

Wat de vlaktaks betreft staat Jong VLD dichter bij LDD dan bij de VLD?
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:36   #4
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Omdat we vonden dat er in het akkoord niet voldoende garantie was dat liberale maatregelen zouden worden uitgevoerd. Mijn tussenkomst op het congres vind je hier.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:38   #5
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Omdat we vonden dat er in het akkoord niet voldoende garantie was dat liberale maatregelen zouden worden uitgevoerd. Mijn tussenkomst op het congres vind je hier.
Wees eens concreet!

Wat de vlaktaks betreft staat Jong VLD dus dichter bij LDD dan bij de VLD?
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 15:52   #6
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Omdat we vonden dat er in het akkoord niet voldoende garantie was dat liberale maatregelen zouden worden uitgevoerd. Mijn tussenkomst op het congres vind je hier.
Maar Jong VLD heeft moeten inbinden! Als Jong VLD los zou staan van de VLD ... waarom moet u dan als Jong VLD'er een punt gaan verdedigen op een congres van de VLD?
Objectief is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:10   #7
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Ja, op het punt van de vlaktaks staan we vandaag dichter bij LDD. Maar een partij kies je natuurlijk niet op 1 punt alleen.
Ja, we hebben die stemming verloren. We staan ook niet los van Open VLD (vandaar onze naam, Jong VLD), maar onze leden zijn niet de facto allemaal lid van Open VLD. Ikzelf ben lid van Open VLD, dus mag ik een punt verdedigen op het congres van Open VLD. Een punt dat gedragen is door leden van mijn organisatie.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 2 juli 2008, 16:15   #8
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Ja, op het punt van de vlaktaks staan we vandaag dichter bij LDD. Maar een partij kies je natuurlijk niet op 1 punt alleen.
Ja, we hebben die stemming verloren. We staan ook niet los van Open VLD (vandaar onze naam, Jong VLD), maar onze leden zijn niet de facto allemaal lid van Open VLD. Ikzelf ben lid van Open VLD, dus mag ik een punt verdedigen op het congres van Open VLD. Een punt dat gedragen is door leden van mijn organisatie.
Dank u voor uw eerlijk antwoord.
Objectief is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be