Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2020, 14:49   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gisteren The Great Hack gezien. Over Cambridge Analytica en Facebook. Ze hebben wel degelijk de Brexit en de Trump verkiezingen (en nog wat Zuid Amerikaanse en andere dictators) proberen te beinvloeden oa met fake en (slechte) deepfake technieken.

Eerst alles ontkennen en dan in flagranto delicto betrapt. En de commentaar van Brittany Kaiser op Zuckie was ook kostelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=iX8GxLP1FHo

Ze zijn nu verdwenen, maar wees maar zeker dat er ondertussen anderen bezig zijn.
Dadeemelee als ik de officiële reguliere media, zonder de minste zorgen, hun fake news zie verspreiden... wat zou ik mij dan nog zorgen maken dat het nog erger kan???
Als we hen al niet meer kunnen geloven... Hewel ik denk dat de mensen weten dat dan niemand meer zo maar geloofd kan worden en dat de mensen klaar zijn om veel fake news naast zich neer te leggen...
Alles is fake... of alles wordt naar het niveau van fake teruggebracht als het de huidige machthebbers past... en vreemd maar dat wat zij dan als belangrijk willen aankondigen blijkt meestal de grootste fake te zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 14:54   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat is trouwens een gekend pervers effect van verkiezingen, en trouwens een dat maakt dat het, zelfs voor "bekwamen" de moeite niet is om U diep te interesseren voor het te verkiezen onderwerp. Immers, als gij met 5 keer meer talent en 10 keer meer moeite, een veel en veel diepgaander analyse maakt van de zaken die op het spel staan bij de verkiezing, zal uw zeer doordachte stem teniet gedaan worden door 3 idioten die er niks van begrepen hebben en zich hebben laten vangen door de simpelste propaganda.

Het is dus totaal niet kost-effectief om U, zelfs als "bekwame" ook maar wat te interesseren voor een verkiezingsinzet. Verkiezingen zijn spel-theoretisch bijzonder "pervers" - of "rijk aan mogelijkheden" zoals ge het wilt bekijken.

Het probleem is dus niet "fake news" of de "technologie", maar is inherent aan het systeem.

Zo heeft dit forum MIJN verkiezingsdaad totaal beinvloed. Maar ik beschouw verkiezingen dan ook om te lachen, en stop daar geen moeite in. Ik geloof niet in de zin van het "verkiezen van vertegenwoordigers met een blanco cheque". De enige verkiezingen die voor mij zin hebben, is de directe verkiezing van wetten.
Zo lang je dertig procent van de bevolking kunt wijs maken wat je wil; zo lang kan je het uitzingen met de grootste nonsens te verkopen...
Het is daarom ook dat het niveau van onze openbare gesubsidieerde media zo onder alle peil is want het is zelfs hun doel niet meer om de meer geinformeerde kiezers te woord te staan en te overtuigen... Als het onwetende plebs hun fake news maar geloven; meer moet dat niet zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 15:01   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De VRT en VTM praten mij niet naar de mond, maar ik vind wel dat zij neutraal aan berichtgeving doen.
Oké, als ik u was zou ik ook bang zijn van al dat fake news... Fake news is een enorm groot probleem als men niet in staat is om het te herkennen en het voor de waarheid ziet...

En dan tot de erkenning moeten komen dat zij die je dacht te kunnen en te moeten vertrouwen, de grootste fake-news de wereld in zenden... en zelfs met je eigen geld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 15:03   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is gewoon "waarom zou men een filmpje geloven". Als er geen verschillende onafhankelijke bronnen zijn die hetzelfde verkondigen, dan is er niet de minste reden om een filmpje te geloven he. Je moet geen bewijs hebben dat het fake is, je moet bewijs hebben dat het waar is. Zoniet is het redelijk waardeloos.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 15:07   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voila Facebook bant deepfake filmpjes in de aanloop naar de US verkiezingen. Ze weten blijkbaar wat er zit aan te komen.

https://www.theguardian.com/technolo...to-us-election
Hewel, nu zou ik pas bang zijn voor de gevolgen van alle fake news dat tijdens die compagnes de wereld in gezonden wordt...
Want de mensen gaan denken omdat sommig fake news verbannen is dat ze nu wel de waarheid gaan horen in plaats van dat ze evenzeer overspoeld worden door fake zoals al altijd... Maar nu is het een gekleurde fake die maar in één richting gaat... en juist dat is gevaarlijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 14:16   #46
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

om even mee te geven wat nu al mogelijk is:

Richard Nixon zijn speech mocht Apollo 11 (de maanlanding) slecht zijn afgelopen:

https://youtu.be/yaq4sWFvnAY
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be