Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2023, 18:51   #41
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

als je in Brussel Nieuwstraat een winkel binnenstapt kan je beter frans praten of je raakt niet bediend
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 19:01   #42
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrodamos Bekijk bericht
als je in Brussel Nieuwstraat een winkel binnenstapt kan je beter frans praten of je raakt niet bediend
Op de grasmarkt. Dille en Camille. mijn madam schakelt nogal gemakkelijk over in 't Frans. Na betaling groet ze, ik ook in 't Nederlands, wat een prompte boze "s'il vous plaît" van de kassierster opleverde. Ik herhaalde de groet weer in 't Nederlands, met een hatelijke blik van de kassierster tot gevolg (en een grijns van mij). Dat is de realiteit, de ontkenningen van 'Elketijd' en nog wat Waalse Vlamingenhaters tot spijt.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 juni 2023 om 19:03.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 19:11   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken verschillende scholen in Brussel die onvoldoende leerkrachten hebben. Te danken aan die onnozelaars die overal in Vlaanderen die Brussel een hellole noemen.
50 jaar geleden was dat al zo. Nochtans heb ik in die 4 jaren dat ik daar verbleef nooit één enkel probleem gehad. En die 10 jaar dat een van mijn kinderen en zijn huisgenoten daar woonden hebben die ook nooit problemen gehad. In tegendeel dat was een van de mooiste periodes in mijn leven, maar ook in dat van mijn nakomeling.
En ik ken zeer veel scholen in Vlaanderen die evenzeer een lerarentekort hebben. Je hoort nu ook niet te pogen de schijn op te wekken dat het lerarentekort in Brussels Nederlandstalig onderwijs specifiek is voor Brussel en (met opzet) zo door Vlaanderen gewild is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 19:20   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom moet men zich aanpassen in Vlaanderen?

Frans is er nog steeds verplicht op school. Gebruik dat dan toch! Wat is er op tegen?
Of investeert Vlaanderen die miljarden euro's in het taalonderwijs om NIET te gebruiken?
1. Brussel hoort wettelijk een tweetalige stad te zijn, maar leeft dat bijlange niet na;
2. Het is niet omdat het Frans nog steeds een verplicht vak is in het Vlaams onderwijs dat wij dan de feitelijke ééntaligheid in Brussel maar moeten slikken door in Brussel slaafs over te schakelen op het Frans. No way!!!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 20:25   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder Brussel zijn de overlevingskansen voor Vlaanderen en Wallonië nihil.
Wat een hoop onzin.

Alsof morgen Brussel verdampt zou worden door een sovjet nuke, Vlaanderen en wallonië mee verdampen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 20:26   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zonder vlaanderen zijn de overlevingskansen voor wallonie en brussel nihil
Financieël , Yep.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2023, 20:29   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad. Een Franstalige vriendin van mij heeft Brussel verlaten om naar het verre Oost-Vlaanderen te verhuizen. Ze heeft geen enkel probleem met Brussel. Ze wilde gewoon de stad verlaten en naar het platteland verhuizen.
Zo simpel is het. Maar dit kunnen sommige Vlamingen op dit forum niet begrijpen. Bekrompenheid en oogkleppen misschien.
Ik begrijp haar wel. In Vlaanderen kom je met welke taal dan ook, vrij ver. In Brussel is het Frans en keelschraap, en weinig anders.
Tenzij in de EU/NAVO enclaves, die eerder ivoren torens zijn met groffe, dure bewaking.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 18:57   #48
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar dit kunnen sommige Vlamingen op dit forum niet begrijpen. Bekrompenheid en oogkleppen misschien.
Beetje respect voor de hardwerkende Vlamingen die uw dop betalen, stuk religioot.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 20:47   #49
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Op de grasmarkt. Dille en Camille. mijn madam schakelt nogal gemakkelijk over in 't Frans. Na betaling groet ze, ik ook in 't Nederlands, wat een prompte boze "s'il vous plaît" van de kassierster opleverde. Ik herhaalde de groet weer in 't Nederlands, met een hatelijke blik van de kassierster tot gevolg (en een grijns van mij). Dat is de realiteit, de ontkenningen van 'Elketijd' en nog wat Waalse Vlamingenhaters tot spijt.
Hopelijk kunt ge daaruit iets leren.
En mijns inziens is het dat ge moet konsekwent zijn. Ofwel spreekt ge konsekent Nederlands en zijt ge bereid van alle gevolgen daarvan te aanvaarden nml. niet bediend worden, maar dan kunt ge nog altijd overschakelen op Engels. Ofwel houdt ge vast aan het Frans.

Maar een halfslachtige houding waarbij ge eerst een uw goodwill toont door Frans te spreken, en wat later u harder opstelt door over te schakelen naar het Nederlands, dat wekt bij uw gesprekspartner alleen maar wrevel op in de trant van : " hij kan wel Frans maar het steekt hem tegen".
Het is zonder twijfel goed bedoeld van jullie, maar ge merkt dat ge daarmee alleen maar onbegrip en misprijzen oogst.

Maar al even erg, zoniet nog erger, is de fout die ik al eens maakte: eerst beginnen in het Nederlands en als ik dan niet gedaan kreeg wat ik gedaan wilde krijgen overschakelen naar het Frans. Dan krijgt ge zeker de stempel van fanatieke famingant en dan gaat ge ook af als een gieter.

Neen, het beste is eerst goed na te denken en de pro's en kontra's afwegen en steeds een konsekwente houding aan te nemen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 juni 2023 om 21:03.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 20:56   #50
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dar had ik nadien ook gelezen. Eens te meer is de boodschap, lees een draad van het begin tot het einde en reageer dan. Dat maakt dan een reaktie misschien overbodig, en vermijdt ge van in een genante situatie te komen!
Ik wéét het wel, nu het ook nog toepassen

Maar terzake; wat suggereert ge nu ? Dat in die school eigenlijk een taalstrijd woedde waarbij de Nederlandstalingen gepest werden door de Franstalingen, en wel precies omdat ze Nederlandstalig waren...?

Dat zou wel een heel nieuw licht werpen op de situatie.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 juni 2023 om 20:57.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 22:13   #51
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel.

Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten

,maar dan op onze voorwaarden
Niet akkoord.

Brussel is Vlaams grondgebied, en zal dat ook altijd blijven.
Elke poging van de Walen om beslag te leggen op Brussel, beschouw ik als een zoveelste minachting van de betalende Vlaming en het Nederlands hier in België.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 22:41   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Beetje respect voor de hardwerkende Vlamingen die uw dop betalen, stuk religioot.
Respect voor Vlaams-Nationalisten die op de Franstaligen spuwen? En wat nog?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 22:50   #53
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Respect voor Vlaams-Nationalisten die op de Franstaligen spuwen? En wat nog?
Jaarlijks gaan er miljarden €€ naar Wallonië, no questions asked, en nog minder tegenspraak getolereerd.

Bovendien is het in de Belgische Grondwet vastgelegd dat een Vlaming minder waard is dan een Waal.
Er zijn namelijk minder Waalse stemmen nodig om eenzelfde minister te verkiezen, dan Vlaamse stemmen.
+
De faciliteiten die zouden uitdoven, die zich hebben vertaald in het volledige verfransen van Brussel.
-> Kunnen we dus vaststellen dat er grondwettelijke discriminatie jegens de Vlaming is in BE?

De minachting om het Nederlands te spreken in oorlogen, hebben geleid tot vele dode Vlaamse soldaten omdat de Frans sprekende officieren weigerden of niet konden NL spreken.

Het ontbreken van les Nederlands in Wallonië.


Allemaal positieve uitingen van een Waal om zijn Nederlandstalige landgenoot te waarderen en te respecteren??

Ik denk al enige voorbeelden waarom een betalende Vlaming zich wel eens "nerveus" zou kunnen maken op een Waal.
Terecht...
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 26 juni 2023 om 22:52.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 22:53   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik begrijp haar wel. In Vlaanderen kom je met welke taal dan ook, vrij ver. In Brussel is het Frans en keelschraap, en weinig anders.
Tenzij in de EU/NAVO enclaves, die eerder ivoren torens zijn met groffe, dure bewaking.
Over welke talen hebt u het? Behalve het Frans in privé en het Nederlands met de Vlamingen komen geen andere talen aan bod.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 02:49   #55
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Niet akkoord.

Brussel is Vlaams grondgebied, en zal dat ook altijd blijven.
Elke poging van de Walen om beslag te leggen op Brussel, beschouw ik als een zoveelste minachting van de betalende Vlaming en het Nederlands hier in België.
Leggen de Walen beslag op Brussel of de verfranste Brusselaars ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 13:49   #56
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Hopelijk kunt ge daaruit iets leren.
En mijns inziens is het dat ge moet konsekwent zijn. Ofwel spreekt ge konsekent Nederlands en zijt ge bereid van alle gevolgen daarvan te aanvaarden nml. niet bediend worden, maar dan kunt ge nog altijd overschakelen op Engels. Ofwel houdt ge vast aan het Frans.

Maar een halfslachtige houding waarbij ge eerst een uw goodwill toont door Frans te spreken, en wat later u harder opstelt door over te schakelen naar het Nederlands, dat wekt bij uw gesprekspartner alleen maar wrevel op in de trant van : " hij kan wel Frans maar het steekt hem tegen".
Het is zonder twijfel goed bedoeld van jullie, maar ge merkt dat ge daarmee alleen maar onbegrip en misprijzen oogst.

Maar al even erg, zoniet nog erger, is de fout die ik al eens maakte: eerst beginnen in het Nederlands en als ik dan niet gedaan kreeg wat ik gedaan wilde krijgen overschakelen naar het Frans. Dan krijgt ge zeker de stempel van fanatieke famingant en dan gaat ge ook af als een gieter.

Neen, het beste is eerst goed na te denken en de pro's en kontra's afwegen en steeds een konsekwente houding aan te nemen.
Niet goed gelezen JVA. Mijn madam sprak Frans, ik enkel Nederlands.
Dat doe ik ook consequent. De taal van de streek waar ik ben. Nederlands in Brussel en Vlaanderen/Nederland. Frans in Franstalige gebieden. Duits in Duitstalige gebiedenn, Engels in Engelstalige. Waar ik de taal niet machtig ben verontschuldig ik mij daarover, en vraag ik of ik een andere taal mag gebruiken.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 juni 2023 om 14:16.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 13:51   #57
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dar had ik nadien ook gelezen. Eens te meer is de boodschap, lees een draad van het begin tot het einde en reageer dan. Dat maakt dan een reaktie misschien overbodig, en vermijdt ge van in een genante situatie te komen!
Ik wéét het wel, nu het ook nog toepassen

Maar terzake; wat suggereert ge nu ? Dat in die school eigenlijk een taalstrijd woedde waarbij de Nederlandstalingen gepest werden door de Franstalingen, en wel precies omdat ze Nederlandstalig waren...?

Dat zou wel een heel nieuw licht werpen op de situatie.....
Toch is het zo, met als bijkomend feit de oververtegenwoordiging van "Nieuwe Belgen" in de Franstalige school.
NB. Het waren twee aparte scholen, het ene een straat verder dan de andere, niet één school met Franstalige en Nederlandstalige afdeling. Ze deelden alleen (nog) de naam.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 juni 2023 om 14:10.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 13:54   #58
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Respect voor Vlaams-Nationalisten die op de Franstaligen spuwen? En wat nog?
Eerst in eigen boezem kijken. Je doet goed genoeg je best met het spreekwoordelijk spuwen, maar dan op de Vlamingen. Indien jouw houding model staat over hoe Walen tegenover Vlamingen staan, is er reden genoeg om op de Walen te spuwen, en toch doe ik dat niet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 juni 2023 om 14:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 20:51   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad. Een Franstalige vriendin van mij heeft Brussel verlaten om naar het verre Oost-Vlaanderen te verhuizen. Ze heeft geen enkel probleem met Brussel. Ze wilde gewoon de stad verlaten en naar het platteland verhuizen.
Zo simpel is het. Maar dit kunnen sommige Vlamingen op dit forum niet begrijpen. Bekrompenheid en oogkleppen misschien.
En waarom vertrok ze niet naar Wallonië ,

daar is nog meer platte land dan in Vlaanderen?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 21:01   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Op de grasmarkt. Dille en Camille. mijn madam schakelt nogal gemakkelijk over in 't Frans. Na betaling groet ze, ik ook in 't Nederlands, wat een prompte boze "s'il vous plaît" van de kassierster opleverde. Ik herhaalde de groet weer in 't Nederlands, met een hatelijke blik van de kassierster tot gevolg (en een grijns van mij). Dat is de realiteit, de ontkenningen van 'Elketijd' en nog wat Waalse Vlamingenhaters tot spijt.
Kijk dat soort erveringen is om woedend te worden. Ik doe steeds mijn uiterste best om vriendelijk en correct te zijn tegenover het personeel in een winkelzaak. Maar wanneer je ervaart dat ze je op dergelijke racistische wijze bejegenen dan zou je het gekochte en nog niet betaalde beter gewoon laten liggen en met een triomfantelijk "Tot genoegen!" het gewoon afbollen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be