Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 juni 2017, 10:36   #621
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat de omstandigheden helemaal anders zijn?

btw: de sharia is reeds van toepassing op de Filippijnse Moslims, hoor. Daardoor kunnen zij bij voorbeeld scheiden.
Als u er het volste vertrouwen in heeft dat een autonoom moslim-staatje op de Filippijnen zeker niet het voorbeeld van Atjeh zal volgen, wie ben ik dan om uw optimisme te fnuiken?
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 10:44   #622
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als u er het volste vertrouwen in heeft dat een autonoom moslim-staatje op de Filippijnen zeker niet het voorbeeld van Atjeh zal volgen, wie ben ik dan om uw optimisme te fnuiken?
Weet je, tussen 'alles' en 'niks' bestaat er een grenzeloos aantal aan mogelijkheden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:16   #623
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De sharia is gewoon niet van toepassing om niet-Moslims.
Vertel dat eens aan de 1200+ vrouwen die op oudejaarsavond 2015-'16 in Keulen van de trein stapten om prompt ingesloten en aangerand te worden.

Probeer uw uitspraak eens uit te leggen aan al die Jezedi vrouwen en kinderen die op de slavenmarkt terecht kwamen.

Of aan die 1400+ kinderen - vooral blanke meisjes - die tussen 1997 en 2013 seksueel misbruikt werden in Rotherham.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De wereld is soms eenvoudig, hé?
In jouw hoofd wel, BA. Maar er is geen verband met de realiteit.
vanderzapig is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:20   #624
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welke zeepbel?
Ik zwom eens voorbij een school vissen en zei:
"Goeiemorgen iedereen, het water is nat hé vandaag!".
Zeiden die vissen:
"Wat is dat voor iets, water?"
vanderzapig is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:40   #625
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De sharia is gewoon niet van toepassing om niet-Moslims. De wereld is soms eenvoudig, hé?
Oei, in Saoudi Arabië mogen niet islamietische vrouwen wel ongesluierd rondlopen en autorijden???
Wat kan de wereld toch eenvoudig zijn als men zijn eigen leugens geloofd...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:43   #626
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, tussen 'alles' en 'niks' bestaat er een grenzeloos aantal aan mogelijkheden.
inderdaad en daarom ook geen enkele zekerheid dat het wel los zal lopen... Ziende hoe het eraan toegaat in de moslimlanden zou men zulk een zekerheid eerder dwaasheid kunnen noemen
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:46   #627
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wees gerust, de Moros zullen zich niet afscheuren noch een kalifaat oprichten op 30% van het grondgebied binnen de Filipijnen. Zij zullen wel een autonome regio kunnen beheren, zodat ook deze kolonisatieoorlog ten einde gebracht kan worden.

En jij zult schuimbekkend verder door het leven kunnen gaan bij die afschuwelijke gedachte.
"Kolonisatieoorlog"...

Je trekt zelf de parallel met Brussel, maar bij mijn weten heb ik je daar nog nooit over een kolonisatieoorlog bezig gehoord.

Het hoedje naar de wind, nietwaar?

Man toch...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:49   #628
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De sharia is gewoon niet van toepassing om niet-Moslims. De wereld is soms eenvoudig, hé?
Er zijn sharia-rechtbanken in het VK ook.

Zolang deze niet botsen met het Engels recht, is er geen probleem.

Anders wordt het natuurlijk als ze daar niet genoeg aan hebben, en vechten voor afscheuring, zoals in het zuiden van de Filipijnen.

Denk je, serieus zeg, dat de sharia dan ook nog steeds niet zou gelden voor niet-moslims?

Hoe naïef kun je zijn om dit hier allemaal zo open en bloot op het forum uit te storten???
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:49   #629
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is verschrikkelijk er lopen hier sinds twee minuten in mij hof duizenden gewapende moslimterroristen rond. Gelukkig dat ik dit forum lees anders had ik ze niet gezien.
Maak er maar een karikatuur van. De enkele honderden slachtoffers van de voorbije aanslagen in Europa, en hun paar duizend rechtstreekse familieleden, stellen dat ten zeerste op prijs.
Skobelev is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:55   #630
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, tussen 'alles' en 'niks' bestaat er een grenzeloos aantal aan mogelijkheden.
Tjonge, dat was diepzinning.
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:56   #631
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Vertel dat eens aan de 1200+ vrouwen die op oudejaarsavond 2015-'16 in Keulen van de trein stapten om prompt ingesloten en aangerand te worden.

Probeer uw uitspraak eens uit te leggen aan al die Jezedi vrouwen en kinderen die op de slavenmarkt terecht kwamen.

Of aan die 1400+ kinderen - vooral blanke meisjes - die tussen 1997 en 2013 seksueel misbruikt werden in Rotherham.



In jouw hoofd wel, BA. Maar er is geen verband met de realiteit.
Probeer eens bij de les te blijven, of dat te moeilijk?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:57   #632
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waar staat die zin in het artikel? Toch niet moeilijk om dit te begrijpen, ik vraag je de zin in het artikel die dit bewijst. Je kan me toch simpelweg die zin in het artikel aangeven?
Er staat in het artikel, dat jij me nota bene linkt om te bewijzen dat 90% van de islamitische bevolking op de vlucht is geslagen voor de rebellen naar het regeringsleger, dat het leger 90% van de bevolking evacueerde.

Ik zeg dat militaire operaties zoals deze, in casu de evacuatie, zo goed als altijd verplicht zijn in dergelijke omstandigheden, de redenen heb ik je al gegeven. Maar dat weet je zelf ook donders goed.

Je kan dus daarover stoppen met janken, je gekrenkte trots inslikken en nu eindelijk eens een link geven waarin jouw claim bewezen wordt, nl.:

- Dat de burgers zelf naar het leger vluchtten, uit angst voor de rebellen

- Dat al die burgers van de eerste tot de laatste moslim zijn, want jij stelt dat 90% van de moslims is gevlucht, terwijl het artikel waarnaar je linkt simpelweg stelt dat 90% van de bevolking van de stad is geëvacueerd door het leger.

En dat het niet allemaal moslims zijn in die stad, staat in hetzelfde artikel te lezen:

Katholieke burgers worden er als levend schild gebruikt door de jihadistische koppensnellers, of anti-kolonialisten, zoals grapjurk BadAtilla ze vermoedelijk liever noemt.

Ik blijf in blijde verwachting van bewijs...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:58   #633
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Vertel dat eens aan de 1200+ vrouwen die op oudejaarsavond 2015-'16 in Keulen van de trein stapten om prompt ingesloten en aangerand te worden.

Probeer uw uitspraak eens uit te leggen aan al die Jezedi vrouwen en kinderen die op de slavenmarkt terecht kwamen.

Of aan die 1400+ kinderen - vooral blanke meisjes - die tussen 1997 en 2013 seksueel misbruikt werden in Rotherham.



In jouw hoofd wel, BA. Maar er is geen verband met de realiteit.
In moslimlanden is de straf voor een verkrachting vermits genoeg getuigenissen => steniging. Pleintjes waar om de paar dagen iemand wordt gestenigd of gemarteld. Een rechtstaat uit de Middeleeuwen. "BA" wilt dat zulke praktijken hier langzaam infiltreren onder de noemer van multikul. Als de moslims toch zo graag vasthouden aan hun gewoontes kunnen we toch gewoon een aparte rechtstaat inrichten voor moslims. Kunnen we die leuke cultuur aanschouwen op onze pleinen waar om de paar dagen iemand gemarteld, gestenigd, zweepslagen, hand af kappen enz.
TV-verslaafde is offline  
Oud 1 juni 2017, 11:59   #634
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, in Saoudi Arabië mogen niet islamietische vrouwen wel ongesluierd rondlopen en autorijden???
Wat kan de wereld toch eenvoudig zijn als men zijn eigen leugens geloofd...
Ah, het ging over Saoedi-Arabië?

Ah neen, toch niet, het ging over de toepassing van de sharia in "Mindanao". Heb je daar iets zinnigs over te zeggen, misschien?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:00   #635
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tjonge, dat was diepzinning.
Jij, daarentegen, waart het totaal niet. Louter zwart-wit visie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:02   #636
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er zijn sharia-rechtbanken in het VK ook.

Zolang deze niet botsen met het Engels recht, is er geen probleem.

Anders wordt het natuurlijk als ze daar niet genoeg aan hebben, en vechten voor afscheuring, zoals in het zuiden van de Filipijnen.

Denk je, serieus zeg, dat de sharia dan ook nog steeds niet zou gelden voor niet-moslims?

Hoe naïef kun je zijn om dit hier allemaal zo open en bloot op het forum uit te storten???
En denk jij nu echt dat jij zeer objectief zijt in uw betoog?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:06   #637
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij, daarentegen, waart het totaal niet. Louter zwart-wit visie.
Ja meester.
Elio di Supo is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:06   #638
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
In moslimlanden is de straf voor een verkrachting vermits genoeg getuigenissen => steniging. Pleintjes waar om de paar dagen iemand wordt gestenigd of gemarteld. Een rechtstaat uit de Middeleeuwen. "BA" wilt dat zulke praktijken hier langzaam infiltreren onder de noemer van multikul. Als de moslims toch zo graag vasthouden aan hun gewoontes kunnen we toch gewoon een aparte rechtstaat inrichten voor moslims. Kunnen we die leuke cultuur aanschouwen op onze pleinen waar om de paar dagen iemand gemarteld, gestenigd, zweepslagen, hand af kappen enz.
Dat is net hun eis in Mindanao. Iets waar mensen als Nierika falikant tegen zijn...

Dus ja, jullie zouden misschien beter eens overleggen om toch een beetje logisch te reageren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:16   #639
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, het ging over Saoedi-Arabië?

Ah neen, toch niet, het ging over de toepassing van de sharia in "Mindanao". Heb je daar iets zinnigs over te zeggen, misschien?
In het nauw gedreven??? Het gaat over de djihad om het even waar, ook hier en niet enkel in jouw bekrompen kopje, punt...
marie daenen is offline  
Oud 1 juni 2017, 12:21   #640
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Probeer eens bij de les te blijven, of dat te moeilijk?
Ik weerleg gewoon je wereldvreemde leugens met concrete tegenvoorbeelden.
vanderzapig is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be