Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2021, 08:43   #1001
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat zegt men nu al 12 jaar
Yep die eerste Bitcoins werden bijna gratis weggeschonken ik geloof 6$ momenteel waarde op 12 jaar x 6500 = niet slecht voor een luchtbel denk ik dan.

Ik heb een wallet met 1 Bitcoin en eentje waarme ik aan een soort van daytraden doe momenteel bezit ik daarin dus:

BTC +17,8%
LTC + 11%
ETH +6%
XRP +8,63%
BCH +9%
Op 24 uur tijdspanne en bij het schrijven van dit.
Wie wil nu op de beurs gaan traden?

Allen met winst, het is natuurlijk wel zo als ik koop betaal ik 1% fee verkoop ik betaal ik ook 1% fee, spijtig maar het is wat het is. Dus ik moet dat incalculeren, maar meestal verkoop ik pas met + 7% winst.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 08:59   #1002
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is het ook. Het heeft geen praktisch nut, het vervangt niets dat niet op een andere manier beter of efficiënter gedaan kan worden.

Het succes is puur gebaseerd op het vertrouwen dat de markt er in stelt en we weten allemaal hoe volatiel dat is.

Voor mij is dit grootste overroepen hype van de laatste jaren. Ook de onderliggende technologie (blockchain) is in hetzelfde bedje ziek: leuk idee maar er zijn nauwelijks praktische toepassingen die niet op een andere manier beter/efficiënter gedaan kunnen worden.
Je kan op steeds meer plekken betalen met bitcoin en andere cryptocurrency's. Denk bijvoorbeeld aan grote Amerikaanse bedrijven zoals Amazon, Burger King en Subway. Ook in Nederland/België kan je al op veel plekken met bitcoin betalen. En niet alleen bij webshops, veel winkels accepteren bitcoin aan de kassa!

Kijk van het monopolie geld dat we gebruiken wordt steeds meer bijgedrukt zonder borgstelling door goud (zoals vroeger moest). Toen ik vroeger handel dreef met enkele Polen vroegen ze mij om een copiëertoestel om hun geld te kopiëren ik zei hen dat is valsmunterij, nee hoor in Polen was dat de gewoonte en werdt dat aanvaard (was voor de val van de muur) echt waar. Willen jullie die richting uit?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 11:29   #1003
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Je kan op steeds meer plekken betalen met bitcoin en andere cryptocurrency's. Denk bijvoorbeeld aan grote Amerikaanse bedrijven zoals Amazon, Burger King en Subway. Ook in Nederland/België kan je al op veel plekken met bitcoin betalen. En niet alleen bij webshops, veel winkels accepteren bitcoin aan de kassa!
Veel?!? In vergelijking met gebruikelijk betaalmiddelen kan je er bijna nergens mee terecht, is de verwerking traag, kost het veel geld en is het super inefficiënt (energie). Dus als betalingsmiddel is Bitcoin compleet ongeschikt.

Welk probleem rond betalingen wil je trouwens oplossen? Welk gat in de markt van betalingen probeert Bitcoin op te vullen? Ik zie het niet.

Citaat:

Kijk van het monopolie geld dat we gebruiken wordt steeds meer bijgedrukt zonder borgstelling door goud (zoals vroeger moest). Toen ik vroeger handel dreef met enkele Polen vroegen ze mij om een copiëertoestel om hun geld te kopiëren ik zei hen dat is valsmunterij, nee hoor in Polen was dat de gewoonte en werdt dat aanvaard (was voor de val van de muur) echt waar. Willen jullie die richting uit?
Wat heeft uw eerste paragraaf hier mee te maken? Bitcoin lost bovenstaand "probleem" niet op.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 11:43   #1004
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
inderdaad. het is niet de eerste keer dat hij openlijk de markt bedriegt.
anders, de vrije markt laat zich bedriegen. Daar kunnen de superrijken an sich niets aan doen.

Citaat:
je kan wel niet anders dan hem bewonderen. rijk worden door lucht te verkopen en schulden te maken.
Doen andere bedrijven ook.

Als Musk of beter Tesla eind januari over een 3-tal dagen gekocht zou hebben, daar stond de Bitcoin ~33% lager dan vandaag.

Moest Tesla zo geleidelijk aan hun 1,5 miljard verkopen dan hebben ze pakweg $ 500 miljoen winst? Dat is zelfs meer als voor een gans kwartaal lucht te verkopen.

Euh waarom kopen die eigenlijk steeds meer lucht van Tesla en **ook andere EV-constructeurs ?


**Enkel 2019 alle constructeurs, ZEV enkel Californië:
Citaat:

ZEV credit balances as of 2019 Source: California air resources board

https://seekingalpha.com/article/439...its-real-truth

Tesla's ZEV Credits - The Real Truth

Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2021 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 11:58   #1005
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Veel?!? In vergelijking met gebruikelijk betaalmiddelen kan je er bijna nergens mee terecht, is de verwerking traag, kost het veel geld en is het super inefficiënt (energie). Dus als betalingsmiddel is Bitcoin compleet ongeschikt.

Welk probleem rond betalingen wil je trouwens oplossen? Welk gat in de markt van betalingen probeert Bitcoin op te vullen? Ik zie het niet.


Wat heeft uw eerste paragraaf hier mee te maken? Bitcoin lost bovenstaand "probleem" niet op.
U bent echt niet op de hoogte denk ik.
Er is zelfs een Visa betaalkaart met bitcoins waarmee u aan de ATM automaten geld kan afhalen en in winkels reeds kan betalen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 9 februari 2021 om 11:58.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 12:02   #1006
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Free money dus. Het strafste van alles is dat hij daar nog mee weg komt ook. De rijkste mens ter wereld die nog rijker wordt door zijn machtige positie uit te spelen en er zijn heelder groepen mensen die dat fantastisch vinden.
Als ge er gewoon op staat te kijken misschien niet.
Als ge meesurft op die golf, ja laat maar pompen zou ik zeggen.

Goud is ook grotendeels een sociaal construct.
En papieren geld al zeker.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 9 februari 2021 om 12:04.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 12:28   #1007
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
U bent echt niet op de hoogte denk ik.
Er is zelfs een Visa betaalkaart met bitcoins waarmee u aan de ATM automaten geld kan afhalen en in winkels reeds kan betalen.
Nog eens: op welke manier is dat beter dan geld met een gewone bankkaart afhalen uit de muur? De fees zijn zeker al hoger, dus dat kan het niet zijn. De waarde van Bitcoin is ook heel onstabiel dus dat maakt het gebruik als courant betaalmiddel zeer onpraktisch.

Er wordt geweldig lyrisch gedaan over Bitcoin omwille van soms zeer vergezochte redenen (sommigen vinden het zelfs een boest voor groene energie, compleet waanzinnig als je weet hoeveel energie het ecosysteem consumeert).

Bitcoin is een beleggingsproduct geworden, als conventioneel betaalmiddel is het bijzonder ongeschikt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 12:32   #1008
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als ge er gewoon op staat te kijken misschien niet.
Als ge meesurft op die golf, ja laat maar pompen zou ik zeggen.

Goud is ook grotendeels een sociaal construct.
En papieren geld al zeker.
Natuurlijk, geld verdienen aan iets is altijd plezant. Maar dat heeft weinig te maken met het hele verhaal dat er soms aan vast wordt gehangen (gevecht tegen de elite/banken/blablabla). Face it: het zijn ook hier weer de rijksten die hier het meeste aan zullen verdienen: het is gewoon een beleggingsproduct geworden (zoals goud maar dan instabieler).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 12:52   #1009
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Natuurlijk, geld verdienen aan iets is altijd plezant. Maar dat heeft weinig te maken met het hele verhaal dat er soms aan vast wordt gehangen (gevecht tegen de elite/banken/blablabla). Face it: het zijn ook hier weer de rijksten die hier het meeste aan zullen verdienen: het is gewoon een beleggingsproduct geworden (zoals goud maar dan instabieler).
Kijk u heeft ongetwijfeld geld op de bank waarvoor u zelfs de bank moet betalen om het bij te houden, of u speelt reeds van het ontstaan van Lotto op de lotto eerst zuinigjes 100 bft per week momenteel minsten 4 maal per week voor pakweg 40 €uro. Wat is de kans dat u miljonair wordt?
Nu Bitcoins, de voorspelling is dat de Bitcoin tegen 2025 ongeveer 1 000 000 Dollar waarde zal hebben. een fabeltje, kan zijn maar de kans dat u met Bitcoin een grote slag slaat ligt volgens mij veel hoger dan met spaarrekening, beursaandelen of loterij.

PS. De Bitcoin is sinds zijn ontstaan 12 jaar geleden 6000 maal in waarde vermeerderd. Wat doet het beter? Mining?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 13:00   #1010
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk u heeft ongetwijfeld geld op de bank waarvoor u zelfs de bank moet betalen om het bij te houden, of u speelt reeds van het ontstaan van Lotto op de lotto eerst zuinigjes 100 bft per week momenteel minsten 4 maal per week voor pakweg 40 €uro. Wat is de kans dat u miljonair wordt?
Nu Bitcoins, de voorspelling is dat de Bitcoin tegen 2025 ongeveer 1 000 000 Dollar waarde zal hebben. een fabeltje, kan zijn maar de kans dat u met Bitcoin een grote slag slaat ligt volgens mij veel hoger dan met spaarrekening, beursaandelen of loterij.

PS. De Bitcoin is sinds zijn ontstaan 12 jaar geleden 6000 maal in waarde vermeerderd. Wat doet het beter? Mining?
U bevestigt gewoon wat ik zeg: het is een ordinair beleggingsproduct geworden. Probleem is wel dat er intrinsiek nauwelijks iets tegenover staat. Gevaarlijk dus want de koers kan ook inzakken (en dat is destijds al eens gebeurd).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 13:07   #1011
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Face it: het zijn ook hier weer de rijksten die hier het meeste aan zullen verdienen: het is gewoon een beleggingsproduct geworden (zoals goud maar dan instabieler).
Zo gaat het nu eenmaal met alles.
Eens de rijken zien dat je er nog rijker mee kan worden, treden ze in.
En grootschaliger als de loodgieter die zich een paar bitcoin kan veroorloven.
Maar die rijken duwen zo wel de prijs van die loodgieter zijn assets naar boven.
Al de rest over 'gevecht tegen de elite' zijn hippie-sprookjes.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 14:25   #1012
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
U bevestigt gewoon wat ik zeg: het is een ordinair beleggingsproduct geworden. Probleem is wel dat er intrinsiek nauwelijks iets tegenover staat. Gevaarlijk dus want de koers kan ook inzakken (en dat is destijds al eens gebeurd).
Het eigenaardige is dat ik in bitcoin verzeild ben geraakt omwille van het willen kunnen aankopen van internet services zonder mijn identiteit vrij te geven. Als je met een krediet kaart betaalt is dat vaneiges onmogelijk.

Ja, het is grotendeels een beleggingsproduct, maar voor anonimiteit is het toch wel te pruimen. En ik reken ook wel op het ontstaan van een ondergrondse markt eens alles wat officieel is volledig zal gesovietiseerd zijn - iets wat met het corona gebeuren in een ongelofelijke stroomversnelling is geraakt.

Om aan wapens te geraken en zo is het waarschijnlijk toch een goed betaalmiddel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 14:32   #1013
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het eigenaardige is dat ik in bitcoin verzeild ben geraakt omwille van het willen kunnen aankopen van internet services zonder mijn identiteit vrij te geven. Als je met een krediet kaart betaalt is dat vaneiges onmogelijk.

Ja, het is grotendeels een beleggingsproduct, maar voor anonimiteit is het toch wel te pruimen. En ik reken ook wel op het ontstaan van een ondergrondse markt eens alles wat officieel is volledig zal gesovietiseerd zijn - iets wat met het corona gebeuren in een ongelofelijke stroomversnelling is geraakt.

Om aan wapens te geraken en zo is het waarschijnlijk toch een goed betaalmiddel.
Wiet heb ik iig al eens gekocht via bitcoin
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 15:28   #1014
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wiet heb ik iig al eens gekocht via bitcoin
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 15:42   #1015
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het eigenaardige is dat ik in bitcoin verzeild ben geraakt omwille van het willen kunnen aankopen van internet services zonder mijn identiteit vrij te geven. Als je met een krediet kaart betaalt is dat vaneiges onmogelijk.

Ja, het is grotendeels een beleggingsproduct, maar voor anonimiteit is het toch wel te pruimen. En ik reken ook wel op het ontstaan van een ondergrondse markt eens alles wat officieel is volledig zal gesovietiseerd zijn - iets wat met het corona gebeuren in een ongelofelijke stroomversnelling is geraakt.

Om aan wapens te geraken en zo is het waarschijnlijk toch een goed betaalmiddel.
Waar is die anonimiteit voor nodig? Waarom zou iemand interesse hebben in jouw aankopen (gesteld dat het geen wapens of zo zijn)?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 15:49   #1016
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Mijn ding niet, uiteraard zijn de believers van het eerste uur daar niet arm van geworden.
Maar ik koop het zeker(nu) b niet, er zit teveel lucht in, net als in de bigtech aandelen zoals Tesla, de bubbel is er, de vraag is alleen wanneer ie barst...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 16:44   #1017
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Waar is die anonimiteit voor nodig? Waarom zou iemand interesse hebben in jouw aankopen (gesteld dat het geen wapens of zo zijn)?
Informatie in de handen van de vijand is altijd een nadeel. En er is ook het idee dat men op elk ogenblik uw toegang tot uw eigen geld kan ontzeggen. Met bitcoins gaat dat niet. Je kan gelijk waar ter wereld zijn, en je kan aan je coins. Dat is niet noodzakelijk het geval met bankengeld. Als je bijvoorbeeld op de vlucht bent voor je staat, dan is het bijzonder gevaarlijk om bankengeld te gebruiken. Met bitcoins is dat wel te doen.

Het is een beetje je voorbereiden op de volgende nazi inval, maar "van binnen uit" he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2021 om 16:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 16:53   #1018
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Informatie in de handen van de vijand is altijd een nadeel. En er is ook het idee dat men op elk ogenblik uw toegang tot uw eigen geld kan ontzeggen. Met bitcoins gaat dat niet. Je kan gelijk waar ter wereld zijn, en je kan aan je coins. Dat is niet noodzakelijk het geval met bankengeld. Als je bijvoorbeeld op de vlucht bent voor je staat, dan is het bijzonder gevaarlijk om bankengeld te gebruiken. Met bitcoins is dat wel te doen.

Het is een beetje je voorbereiden op de volgende nazi inval, maar "van binnen uit" he.
En jij bent zeker dat men daar ook niets tegen kan bedenken?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 16:57   #1019
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Mijn ding niet, uiteraard zijn de believers van het eerste uur daar niet arm van geworden.
Maar ik koop het zeker(nu) b niet, er zit teveel lucht in, net als in de bigtech aandelen zoals Tesla, de bubbel is er, de vraag is alleen wanneer ie barst...
Andere aandelen hebben geen lucht nodig om failliet te gaan.

Vooral die kopen.

Wirecard had een Duitse banklicentie...

Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2021 om 17:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2021, 16:59   #1020
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
En jij bent zeker dat men daar ook niets tegen kan bedenken?
Kijk, bitcoin floreert vooral... in China he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be