Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voelt u zich nog thuis in dit land?
Ja, ik ben oude Belg en ik voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon op het platteland. 8 17,78%
Ik ben oude Belg en voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon in de stad. 14 31,11%
Ik ben oude belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon op het patteland. 5 11,11%
Ik ben oude Belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon in de stad. 14 31,11%
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon in de stad. 2 4,44%
Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon op het platteland. 1 2,22%
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon in de stad. 1 2,22%
Ik Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon op het platteland. 0 0%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2012, 16:09   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard Voelt u zich nog thuis in dit land?

De vraag is heel simpel.

Voelt u zich (als oude Belg of Vlaming) nog thuis in dit land?

Waarom vraag ik dit?

Steeds meer hoor ik van mensen de weerklank, overal binnen Europa, dat men zijn eigen oude buurt van vroeger niet meer erkend en men niet meer weet in welk land men is.
Vandaar mijn vraag.

Ik heb een indeling gemaakt naargelang stad of platteland, omdat steden meer aan verandering onderhevig zijn dan het platteland.

Aansluitend vraag ik me af of de nieuwe Belgen (of nieuwe Europeanen) zich hier dan wel thuisvoelen, in hun gastland.


De enquête is anoniem.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2012 om 16:12.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:10   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag is heel simpel.

Voelt u zich (als oude Belg of Vlaming) nog thuis in dit land?

Waarom vraag ik dit?

Steeds meer hoor ik van mensen de weerklank, overal binnen Europa, dat men zijn eigen oude buurt van vroeger niet meer erkend en men niet meer weet in welk land men is.
Vandaar mijn vraag.

De enquête is anoniem. Mijn antwoord is 'neen'. Dan weet u dat alvast ook weer.
Met al die vreemdeligen hier kan je best naar het buitenland verhuizen...

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:13   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik heb er een enquête van gemaakt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:13   #4
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

<linkiewinkie modus>

Ik voel me altijd net als op vakantie in mijn eigen buurt...

<einde>
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:18   #5
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met al die vreemdeligen hier kan je best naar het buitenland verhuizen...

Het is niet grappig.

Heden ten dage zijn er zeer veel jongeren die eraan denken om na hun studies naar het buitenland te gaan, omdat ze het land niet meer herkennen en dit het land niet is waarin ze hun kinderen willen grootbrengen.
Dat ze vrezen vooral veel te betalen en op een lege kas uit te komen als ze zelf aan de beurt zijn (pensioenen), doet het vertrouwen ook niet groeien.

Maar bovenal om financiële redenen (het gevoel gepluimd te worden door de overheid, voor ??), gaat het nog om het gevoel dat men zich niet meer thuis voelt. Zijn eigen buurt of land niet meer herkend, als men rondkijkt zich afvraagt in welk land men is, ... Daarmee samenhangend vliegen negatieve statistieken de pan uit: criminaliteit en onveiligheid, grof geweld �* volonté, tegen een kalasjnikov of stroomstootwapen oplopen, het kan allemaal, ... dat samen met huizenprijzen die niet meer betaalbaar zijn, zowel niet om te huren als om te kopen, helpt zeker niet.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:22   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is niet grappig.

Heden ten dage zijn er zeer veel jongeren die eraan denken om na hun studies naar het buitenland te gaan, omdat ze het land niet meer herkennen en dit het land niet is waarin ze hun kinderen willen grootbrengen.
Dat ze vrezen vooral veel te betalen en op een lege kas uit te komen als ze zelf aan de beurt zijn (pensioenen), doet het vertrouwen ook niet groeien.

Maar bovenal om financiële redenen (het gevoel gepluimd te worden door de overheid, voor ??), gaat het nog om het gevoel dat men zich niet meer thuis voelt. Zijn eigen buurt of land niet meer herkend, als men rondkijkt zich afvraagt in welk land men is, ... Daarmee samenhangend vliegen negatieve statistieken de pan uit: criminaliteit en onveiligheid, grof geweld �* volonté, tegen een kalasjnikov of stroomstootwapen oplopen, het kan allemaal, ... dat samen met huizenprijzen die niet meer betaalbaar zijn, zowel niet om te huren als om te kopen, helpt zeker niet.
Je kunt je ook ophangen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:34   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag is heel simpel.

Voelt u zich (als oude Belg of Vlaming) nog thuis in dit land?

Waarom vraag ik dit?

Steeds meer hoor ik van mensen de weerklank, overal binnen Europa, dat men zijn eigen oude buurt van vroeger niet meer erkend en men niet meer weet in welk land men is.
Vandaar mijn vraag.

Ik heb een indeling gemaakt naargelang stad of platteland, omdat steden meer aan verandering onderhevig zijn dan het platteland.

Aansluitend vraag ik me af of de nieuwe Belgen (of nieuwe Europeanen) zich hier dan wel thuisvoelen, in hun gastland.


De enquête is anoniem.
Wat verwacht je dat een anonieme enquête als deze op een anoniem forum als dit zal opleveren? Ik kan je het resultaat nu al op een briefje geven: de verstokte racisten gaan hun kans schoon zien om te laten voelen dat ze tégen vreemdelingen zijn; de rabiate flaminganten zullen hun kans grijpen om nog maar eens te laten voelen dat ze tégen België zijn en een bonte verzameling algeheel verzuurden zal van de gelegenheid gebruik maken om hun algemene ongenoegen, cynisme en weltschmerz uit te drukken in een negatieve stem. Een waardeloze enquête, die een waardeloos resultaat zal opleveren over het waardeloze negativisme dat dit land in het algemeen en dit forum in het bijzonder overspoelt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:34   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Groentje slik jij antidepressiva? Of ben jij hier alleen maar om aandacht te trekken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:44   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je kunt je ook ophangen.
Als je niet meer kan bijdragen dan zulke mensonterende onzin te vertellen hebt, kan dat inderdaad de meest waardige oplossing voor je zijn.


Nog gestalked geweest door onze Moslima overigens?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:44   #10
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat verwacht je dat een anonieme enquête als deze op een anoniem forum als dit zal opleveren? Ik kan je het resultaat nu al op een briefje geven: de verstokte racisten gaan hun kans schoon zien om te laten voelen dat ze tégen vreemdelingen zijn; de rabiate flaminganten zullen hun kans grijpen om nog maar eens te laten voelen dat ze tégen België zijn en een bonte verzameling algeheel verzuurden zal van de gelegenheid gebruik maken om hun algemene ongenoegen, cynisme en weltschmerz uit te drukken in een negatieve stem. Een waardeloze enquête, die een waardeloos resultaat zal opleveren over het waardeloze negativisme dat dit land in het algemeen en dit forum in het bijzonder overspoelt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...

Wij - Fikkie en ik - houden van dit land, zijn volk en zijn leiders
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:45   #11
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

De nieuwe Belgen stemmen precies liever niet. Net als in het echt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:46   #12
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat verwacht je dat een anonieme enquête als deze op een anoniem forum als dit zal opleveren? Ik kan je het resultaat nu al op een briefje geven: de verstokte racisten gaan hun kans schoon zien om te laten voelen dat ze tégen vreemdelingen zijn; de rabiate flaminganten zullen hun kans grijpen om nog maar eens te laten voelen dat ze tégen België zijn en een bonte verzameling algeheel verzuurden zal van de gelegenheid gebruik maken om hun algemene ongenoegen, cynisme en weltschmerz uit te drukken in een negatieve stem. Een waardeloze enquête, die een waardeloos resultaat zal opleveren over het waardeloze negativisme dat dit land in het algemeen en dit forum in het bijzonder overspoelt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...
Dus je verwacht van iedereen dat hij zich niet thuisvoelt, en omdat je toon anders heel anders zou klinken, stel je jezelf daarbuiten?

Jij voelt je dus nog thuis in dit land?


(btw ik zie geen verstokte racisten op dit forum hier, die worden buitengesmeten. Net als elders. )
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:52   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Toch zielig dat men krampachtig nieuwe woorden zoekt om onderscheid te maken tussen gastarbeiders en de rest.

Probeer eens een beter formulering van je enquête-vragen. Wie associeert zich nu nog met deze karikaturen:

__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 augustus 2012 om 16:54.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:53   #14
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Last time I checked, the Farizieeërs didn't conquer us yet.

Ja natuurlijk, wat een belachelijke vraag is me dat. Maar het moet gezegd worden, het steekt hier tegen, dus bol ik het af.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:54   #15
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat verwacht je dat een anonieme enquête als deze op een anoniem forum als dit zal opleveren? Ik kan je het resultaat nu al op een briefje geven: de verstokte racisten gaan hun kans schoon zien om te laten voelen dat ze tégen vreemdelingen zijn; de rabiate flaminganten zullen hun kans grijpen om nog maar eens te laten voelen dat ze tégen België zijn en een bonte verzameling algeheel verzuurden zal van de gelegenheid gebruik maken om hun algemene ongenoegen, cynisme en weltschmerz uit te drukken in een negatieve stem. Een waardeloze enquête, die een waardeloos resultaat zal opleveren over het waardeloze negativisme dat dit land in het algemeen en dit forum in het bijzonder overspoelt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie...
Een waardeloos antwoord,kan je echt niet beter dan dit...topics naar de vodden helpen kan je goed,je bent zelf verzuurd tot en met...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:56   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Een waardeloos antwoord,kan je echt niet beter dan dit...topics naar de vodden helpen kan je goed,je bent zelf verzuurd tot en met...
Kan je iets meer specifiek uitdrukken aan wat je juist stoort ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 augustus 2012 om 16:56.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:06   #17
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als je niet meer kan bijdragen dan zulke mensonterende onzin te vertellen hebt, kan dat inderdaad de meest waardige oplossing voor je zijn.
Het is maar een suggestie, hé. Ik heb begrepen dat je een probleem hebt, dus ik help je, met het weinige dat in mijn vermogen ligt, naar oplossingen te zoeken.

Verder is je poll uiteraard waardeloos, want alle opties voor de oude Belgen gaan ervan uit dat mensen zich vroeger wél thuis voelden en vandaag "nog (steeds)" of "niet meer". Daarmee sluit je de mensen uit die zich hier nooit thuis hebben gevoeld.

Maar ik begrijp dat je werkelijke angst niet die voor vreemdelingen is. Je werkelijke angst is dat niemand je angsten deelt. D�*t zou pas verontrustend zijn. Daarom dit topic. Daarom de poll. Het is de lakmoesproef. En heel misschien het medicijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:10   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij voelt je dus nog thuis in dit land?
Absoluut!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
(btw ik zie geen verstokte racisten op dit forum hier, die worden buitengesmeten. Net als elders. )
Dan moet je maar eens een kijkje gaan nemen in de beerput van politics.be: het subforum "immigratie en integratie". Daar zal je kunnen vaststellen dat het hier nog steeds volzit met verstokte racisten. En nee, die worden hier niet buitengegooid (of toch niet voor lang). Er zijn er zelfs die na een "permanente" verbanning mochten terugkomen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:11   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Verder is je poll uiteraard waardeloos, want alle opties voor de oude Belgen gaan ervan uit dat mensen zich vroeger wél thuis voelden en vandaag "nog (steeds)" of "niet meer". Daarmee sluit je de mensen uit die zich hier nooit thuis hebben gevoeld.
Jij denkt dus dat er oude Belgen bestaan die zich hier nooit thuis hebben gevoeld. Kan het nog gekker.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:14   #20
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Absoluut!
Er zijn nu eenmaal mensen die zich overal thuis voelen. Is het niet Raf ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be