Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2021, 19:05   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Met al die onzekere factoren, vind ik het nog niet zo dom dat die burgemeesters zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid, en deze van de gemeente (vooral dan nog de financiële kant) willen indekken.

In gewone omstandigheden zal elke burgemeester maar al te graag toestemming geven om zo internationaal de gemeente op de kaart te zetten.
Maar nu ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 19:09   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed.
De boycot gebeurt wel door de overheid.
Kan een anarchist hiermee leven ?
Nee, de overheid saboteert haar eigen propaganda. Zoals met de Jurgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2021 om 19:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 19:17   #63
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Voor diegenen die hun geld in aandelen en andere sterk in prijs/koers gestegen beleggingen hebben gestoken, als de nazi centrale planning terug lockdowns hanteert om economie te saboteren en daarmee de koersen, is het de zaak niet te wachten tot dan, met te verkopen.
En na verkoop is het dan euro's op bankrekening, maar wat met de depositogarantie - dat is nog steeds een grote landmijn die daar ligt, gemakkelijk voor de nazi's om inflatie in toom te houden, pak gewoon alles boven X af, die koopkracht is weg, en vala nieuwe geld vervangt bestaande geld, ipv eraan toe te voegen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 juni 2021 om 19:19.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 19:26   #64
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met al die onzekere factoren, vind ik het nog niet zo dom dat die burgemeesters zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid, en deze van de gemeente (vooral dan nog de financiële kant) willen indekken.

In gewone omstandigheden zal elke burgemeester maar al te graag toestemming geven om zo internationaal de gemeente op de kaart te zetten.
Maar nu ...
Als je het nu niet laat doorgaan, dan zal er nooit nog een reden zijn om het in de toekomst wel te laten doorgaan. Als vaccins al niet meer volstaan om de maatschappij open te stellen, dan zal er nooit meer iets volstaan, of welke wortel ga je jezelf deze keer voor de neus laten houden?

Echt, het is mij een raadsel hoe onnozel sommige mensen kunnen zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 19:33   #65
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met al die onzekere factoren, vind ik het nog niet zo dom dat die burgemeesters zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid, en deze van de gemeente (vooral dan nog de financiële kant) willen indekken.

In gewone omstandigheden zal elke burgemeester maar al te graag toestemming geven om zo internationaal de gemeente op de kaart te zetten.
Maar nu ...
Het enige dat telt, voor u is , dat het n-va burgemeesters zijn, he.
En , pas op , ik ben ook voor die partij , zenne.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 19:49   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Echt, het is mij een raadsel hoe onnozel sommige mensen kunnen zijn.
Dat is de grootste les voor mij geweest. Het stimuleert enorm mijn reeds sterke drang naar genocide
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 20:03   #67
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het enige dat telt, voor u is , dat het n-va burgemeesters zijn, he.
En , pas op , ik ben ook voor die partij , zenne.
Let op ze. Schoof is ook gewoon pro fascisme en lockdowns hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 20:09   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Let op ze. Schoof is ook gewoon pro fascisme en lockdowns hoor.
Ik moet zeggen, voor mij is hij een twijfelgeval of hij nu aan een lantaarnpaal moet bengelen of niet. Zolang hij enkel maar zijn opinie ventileert, denk ik dat hij dat mag. De vraag is of hij ook *meewerkt* met de nazi's en eerlijke burgers het leven zuur maakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 22:40   #69
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Titel; Verbod Sept. Editie Tomorrowland politiek voorproefje nieuwe grote lockdown?
Ik sta er werkelijk van te kijken dat er mensen bestaan zoals u met een tunnelvisie...

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 18 juni 2021 om 22:43.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 22:42   #70
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Titel; Verbod Sept. Editie Tomorrowland politiek voorproefje nieuwe grote lockdown?
U dient niet te onderstrepen verbod om te bewijzen wat ik heb gezegd maar wel: verbod September editie Tomorrowland...!!!

Voor de zoveelste keer: Ik zei inderdaad dat men de september editie van Tomorrowland heeft verboden

Vervolgens komt u te beweren dat ik geschreven heb dat men de 2021 editie van Tomorrowland heeft verboden. U weerlegt dat met te beweren dat de burgemeesters geen toelating hebben gegeven om het event te laten doorgaan op de door de organisatoren voorgestelde data.

Het zou inderdaad alsnog doorgang kunnen vinden op andere data: november/december? Maar dat is evenwel totaal onwaarschijnlijk aangezien Tomorrowland een openluchtfestival is dat het moet hebben van goed weer en aangename temperaturen.

Waar u kennelijk niet mee kan leven is dat het niet geven van een toelating om iets te laten doorgaan (op een bepaalde datum) wat mij betreft hetzelfde is als een verbod op dat event (op die bepaalde datum).

Dat is dus uw probleem, niet het onze! Het zou grappig zijn als het niet om te huilen was. Hoe noemt men die aandoening eigenlijk? Mierenneuken?

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 18 juni 2021 om 22:44.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 22:54   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
U dient niet te onderstrepen verbod om te bewijzen wat ik heb gezegd maar wel: verbod September editie Tomorrowland...!!!

Voor de zoveelste keer: Ik zei inderdaad dat men de september editie van Tomorrowland heeft verboden

Vervolgens komt u te beweren dat ik geschreven heb dat men de 2021 editie van Tomorrowland heeft verboden. U weerlegt dat met te beweren dat de burgemeesters geen toelating hebben gegeven om het event te laten doorgaan op de door de organisatoren voorgestelde data.

Het zou inderdaad alsnog doorgang kunnen vinden op andere data: november/december? Maar dat is evenwel totaal onwaarschijnlijk aangezien Tomorrowland een openluchtfestival is dat het moet hebben van goed weer en aangename temperaturen.

Waar u kennelijk niet mee kan leven is dat het niet geven van een toelating om iets te laten doorgaan (op een bepaalde datum) wat mij betreft hetzelfde is als een verbod op dat event (op die bepaalde datum).

Dat is dus uw probleem, niet het onze! Het zou grappig zijn als het niet om te huilen was. Hoe noemt men die aandoening eigenlijk? Mierenneuken?
Zinloos om daarover te discussiëren.
Wie wil nog een ticket kopen voor een openluchtfestival in november of december.
Zelfs de organisatoren weten dat dit een hopeloze zaak is.

Ondertussen werd beslist dat privé-agenten de certificaten mogen controleren. De regelgevende teksten volgen. Aldus A. Verlinden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2021, 23:37   #72
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Waarom Somers zich opwerpt als redder van Tomorrowland

Waarom?

Weer een uitweg om zich van de zaak El Kaouakibi te distantiëren of zie ik dat te dramatisch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 06:24   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

We weten nu toch al lang dat een regelgeving,eigenlijk over gelijk wat,niet overal tot hetzelfde resultaat leid...Wat is me dat toch allemaal.

Een andere optie is dat de organisatoren naar de rechter stappen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 07:15   #74
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als ze nu nog het zelfde zouden doen voor pukkelpop dan zullen ze niet veel kandidaten bij de jeugd nog vinden voor het vaccin.
Voila daar zijn we...De zuurpruim N-VA burgemeesters spelen een idioot politiek spelletje in de hoop de enorm succesvolle Vivaldi-politiek ivm met de corona-vaccins te boycotten.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 07:21   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Voila daar zijn we...De zuurpruim N-VA burgemeesters spelen een idioot politiek spelletje in de hoop de enorm succesvolle Vivaldi-politiek ivm met de corona-vaccins te boycotten.


Als jongeren geneesmiddelen beginnen te slikken om naar feestjes mogen te gaan, dan is het misschien beter dat we die waanzin stoppen, he.

Mensen dienen geneesmiddelen te nemen voor hun gezondheidsoverwegingen, niet om aan overconsumptie te doen omwille van administratieve gekte.

Zoals ik elders heb aangegeven, is de immuniteit veel breder en sterker als je een vaccin neemt NA besmetting, een immuniteit waaraan de onbesmet gevaccineerde niet kan aan tippen.

Natuurlijk is het een beetje idioot om mensen die zwaar gezondheidsrisico lopen bij besmetting eerst een besmetting laten op te lopen. Maar het illustreert dat het immunitair minder interessant is om mensen die geen last hebben van de ziekte, te vaccineren VOOR ze besmet werden.

Dit is een stevige reden om op te houden met te jonge mensen te vaccineren voor ze besmet werden.

Ideaal gezien worden jonge mensen dus eerst besmet. Nadien kunnen zij, bij gebrek aan verder rondgaan van het virus, eventueel een vaccin boost krijgen.

Voor oudere mensen is dat niet van toepassing, want de winst in betere immuniteit wordt teniet gedaan door de eventuele gezondheidsschade door de besmetting zelf natuurlijk, anders was er helemaal geen vaccin nuttig.

Maar nu ligt het wetenschappelijk dus vast dat de immuniteit van jongere mensen beter gediend is door eerst natuurlijk besmet te worden voor ze een vaccin krijgen.

De "vivaldi politiek" ter zake is gewoon de voortzetting van de politiek van vorig jaar: het gros van de jeugd nadeel berokkenen ten voordele van een piepklein kliekje bejaarden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2021 om 07:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 07:22   #76
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met al die onzekere factoren, vind ik het nog niet zo dom dat die burgemeesters zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid, en deze van de gemeente (vooral dan nog de financiële kant) willen indekken.

In gewone omstandigheden zal elke burgemeester maar al te graag toestemming geven om zo internationaal de gemeente op de kaart te zetten.
Maar nu ...
Och ja, het verlies van die miljoenen euros door internationale bezoekers voor de gemeentekas van die nva burgemeesters zullen de burgers maar al te graag bijleggen door verhoging van opcentiemen voor het zich willen indekken van de burgervaders voor een virus dat al lang gemuteerd is. Ze krijgen er tenslotte ook nog hun nachtrust voor terug.(en dat is voor vlaamse azijnpissers het belangrijkste, eigen pens en anderen geen plezier gunnen, zo kennen we ze weer)
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 08:06   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Een inmiddels "bekende" medeforummer gaf al aan dat jongeren schijnbaar eerst geneesmiddelen (vaccins zeg maar) gaan moeten toegediend worden om naar feestjes te mogen gaan....
Ironisch genoeg hebben die jongeren dat,inderdaad,voor niks nodig.
Ik wil er ook aan toevoegen dat diezelfde jongeren arrestatie en vervolging riskeren als ze ,tijdens feestgang,betrapt zouden worden op het gebruik van andere "pharma" die ze inderdaad niet nodig zouden moeten hebben om te feesten.

Ik bedoel maar....het hangt aan alle kanten gerafeld en scheef....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2021 om 08:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 08:06   #78
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Als jongeren geneesmiddelen beginnen te slikken om naar feestjes mogen te gaan, dan is het misschien beter dat we die waanzin stoppen, he.
Waar dienen zulke feestjes anders voor dan voor het slikken, spuiten, smoren...van drugs (geneesmiddele)
Ohja...voor de meisjes om tentsletje te gaan uithangen.
En zonder festivalneukers geen tentsletjes natuurlijk.

Maar toch zit er achter dit N-VA burgemeesters-verbod een politieke bijbedoeling...daar moet je met die rechtsen nooit aan twijfelen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 08:22   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zinloos om daarover te discussiëren.
Wie wil nog een ticket kopen voor een openluchtfestival in november of december.
Zelfs de organisatoren weten dat dit een hopeloze zaak is.

Ondertussen werd beslist dat privé-agenten de certificaten mogen controleren. De regelgevende teksten volgen. Aldus A. Verlinden.
Ongelofelijk, dus ze gaan een privé firma toegang geven tot de Europese databanken? Dat gaat niet lukken vrees ik, je zal dus makkelijk binnen kunnen met de QR code van iemand anders.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 09:04   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zinloos om daarover te discussiëren.
Wie wil nog een ticket kopen voor een openluchtfestival in november of december.
Zelfs de organisatoren weten dat dit een hopeloze zaak is.


Ondertussen werd beslist dat privé-agenten de certificaten mogen controleren. De regelgevende teksten volgen. Aldus A. Verlinden.
Het probleem is dat er te veel festivals zijn en men dus in een steeds grotere vijver moet gaan vissen.
TML is dan ook een internationaal festival.
Van de festivalgangers zijn vele zelfs geen EU-burgers.
Zo'n kleine 10 000 komen uit de UK en nog eens enkele duizenden komen uit Azië en Afrika afgezakt voor dat festival. En dan komen er ook nog eens enkele duizenden vanuit Amerika.
Vele gaan niet op het festival geraken wegens gebrek aan attest, maar de controle is slechts bij de ingang van de festivalweide, niet bij de gemeentegrenzen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be