Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2010, 10:46   #81
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat een geklets toch hier over de Nederlandse politiek.
Nederlanders kletsen al jaren zonder kennis over Vlaanderen.

Als gij definities en regels verandert dan is de partij van Wilders niet racistisch. Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.

Citaat:
Deze tweede informatieronde de uitkomst is van de eerste,
Dat is in Vlaanderen niet anders gegaan.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 10:51   #82
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Nederlanders kletsen al jaren zonder kennis over Vlaanderen.

Als gij definities en regels verandert dan is de partij van Wilders niet racistisch. Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.

Dat is in Vlaanderen niet anders gegaan.
jij kent daarentegen evenveel van de Vlaming als de gemiddelde Amerikaan: niets dus.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:05   #83
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...-beperken.aspx

Citaat:
Groot-Brittannië voert een beperking in op de toestroom van immigranten uit niet-EU-lidstaten. Dat zal minister van Binnenlandse Zaken Theresa May maandag bekendmaken.
Allemaal racisten, daar in Groot Britannië !

of?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:44   #84
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het NVa is geen 'Vlaams Blok Light'. Dat is een gratuite bewering die gij niet kunt aantonen.

Ik zal nooit NVa stemmen. Bracke is een zeikerke. Er is geen nood om België op te breken en Vlaanderen exclusief over te geven aan de incompetente generatie politici van vandaag.

Dat niet ik akkoord ben met de partij, er zijn nog partijen waar ik mij niet in kan vinden, betekent niet dat de partij zomaar met leugens door het slijk kan gehaald worden.

En dat is wat Gij doet filosoof, met die vuile populistische uitspraak. Het NVa is geen 'Vlaams Blok Light'.
Je moet gewoon eens de oude toespraken van Bart De Wever opzoeken. Zo'n uitspraken in de trant van "Walen zijn de adder aan de Vlaamse borst" en "Wallonie is een terminale patient die de aders van Vlaanderen toenijpt"
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 juni 2010 om 12:44.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:58   #85
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik begrijp jou niet. Er zijn hier geen speciale bussen voor Moslims. Geen speciale zwembaden voor Moslims (al zouden ze dat graag willen). Er zijn eigenlijk geen discriminerende maatregelen tegen wie dan ook.

Maar wat hier wél zo is is dat mensen niet op basis van hun geloof uitzonderingen mogen bedingen. En voor zover ze dat wel gelukt is is het zaak dat terug te draaien. En daar komt Wilders om de hoek kijken.

Dat maakt hem nog geen racist.
Hij wil artikel 1 van de Nederlandse grondwet (het gelijkheidsprincipe) afschaffen. Wat ben je dan................................
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:12   #86
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het NVa is geen 'Vlaams Blok Light'. Dat is een gratuite bewering die gij niet kunt aantonen.

Ik zal nooit NVa stemmen. Bracke is een zeikerke. Er is geen nood om België op te breken en Vlaanderen exclusief over te geven aan de incompetente generatie politici van vandaag.

Dat niet ik akkoord ben met de partij, er zijn nog partijen waar ik mij niet in kan vinden, betekent niet dat de partij zomaar met leugens door het slijk kan gehaald worden.

En dat is wat Gij doet filosoof, met die vuile populistische uitspraak. Het NVa is geen 'Vlaams Blok Light'.
Ge zoudt het (vuil) populisme kunnen stoppen door uit te leggen wat ge onder Vlaams Blok Light verstaat en dan uitleggen waarom het niet klopt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:14   #87
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Cordon sanitaire is een slechte uitdrukking.
Discriminatie zou een véél beter en eerlijkere uitdrukking zijn.
Een uitdrukking voor handelingen, die de opkomst van nieuwe, en meer realistisch denkende partijen verstoord.
Op die manier kunnen de bestaande profiteurs aan de macht blijven.
Een verborgen dictatuur, als het ware.
Ik kan alleen maar besluiten dat Nederlandse politici dus even bekrompen en inhalig dan de onze zijn.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:34   #88
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Je moet gewoon eens de oude toespraken van Bart De Wever opzoeken. Zo'n uitspraken in de trant van "Walen zijn de adder aan de Vlaamse borst" en "Wallonie is een terminale patient die de aders van Vlaanderen toenijpt"
schiltz over de nva

http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:40   #89
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Schiltz kwam, elke keer dat er een verkiezing in aantocht was, kloppen aan de deur van mijn toenmalig werk.
Bedelen om geld. En als tegenprestatie kon hij alle boete's die mijn werkgever kreeg, laten wegmoffelen.
Dat uitgerekend HIJ over de erfzonde praat
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:45   #90
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

dat zijn situaties die in Nederland nauwelijks voorkomen maar tekenend voor het superieure tot in het merg corrupte België. Maar dat kan voor alle partijen voordelig zijn, dus waarom ook niet.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 13:55   #91
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
dat zijn situaties die in Nederland nauwelijks voorkomen maar tekenend voor het superieure tot in het merg corrupte België. Maar dat kan voor alle partijen voordelig zijn, dus waarom ook niet.
Kijk als ik zo iets zeg, dan gaan alle Nederlanders in blok op het driehoekje klikken om mij bij de moderatie aan te klagen voor racisme.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:53   #92
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik heb jarenlang voor een Belgische fa in de Congo gewerkt - ook al heette het toen anders. Ik heb al meerdere malen te kennen gegeven België een prettig land te vinden met een (eet)cultuur die mij uitstekend past.
Van mij dus geen kwaad woord over België.
Met de politiek ligt dat uiteraard anders. Daar moeten harde waarheden gezegd kunnen worden. En geen enkele Nederlander zal op dat blokje drukken, ik zeker niet, ook al ben ik geen Nederlander.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:55   #93
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik lees enkel dat de dubbele nationaliteit een probleem is voor Wilders.

Het standpunt dat iemand met een dubbele nationaliteit geen burgemeester kan zijn lijkt me verdedigbaar.
Het standpunt dat iemand met een dubbele nationaliteit slechts voor de helft in het land mag verblijven lijkt me ook verdedigbaar. De vraag is welke helft: de voorkant of de achterkant?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 18:59   #94
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...-beperken.aspx



Allemaal racisten, daar in Groot Britannië !

of?
Nee, enkel de Tory's die nu aan de macht zijn.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 juni 2010 om 19:00.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 19:07   #95
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Helaas... dan zou het net JA dus moeten zijn.

Scheiding van kerk en staat slaat op de scheiding van de resp. machten ... het betekent niet eens de scheiding van religie en politiek.
Anders zou de CD&V al lang verboden moeten zijn.

Voor de rest zijn België en Nederland (tot nu toe) seculaire ( <> secularistische ) staten zoals ge zegt ....en wat niet meer wilt zeggen dan de staat bemoeit zich niet met religie.
Voorwaarde is wel dat die religie de BW erkennen en respecteren.
Dáár ligt dus de grens en nergens anders.

Over dat erkennen en respecteren kan je nog uren memmen maar in de praktijk betekent dat gewoon dat de uiting ervan zich beperkt tot net binnen de wettelijke grenzen.
Wat wilt zeggen dat in principe zo'n boekske of leer zowat alles kan en mag stellen incluis het neuken van 10 jarigen ,...waarom niet.
Het wordt pas een probleem als individuele gelovigen daar ook naar gaan handelen ( idem dito voor een willekeurige andere persoon ) en/of leidende figuren zouden gaan aanzetten om daar naar de gaan handelen.
U vertelt onzin. Scheiding politiek en religie betekent dat niet een religieuze macht maar burgers bepalen wat en hoe.
Het betekent niet dat je geen politieke partij mag stichten en volgens democratisch spelregels deelnemen aan politiek,zoals het CD &V een voorbeeld van is, dan zou je ook ineens al een Islamitische partij moeten verbieden!
Je mag op eender welk gedachtengoed proberen deel te nemen aan het politieke landschap zolang dit gedachtengoed niet in strijd is met onze wetgeving.
Scheiding der machten betekent dat de burger en niet kerk of moskee bepaalt wat en hoe, dus waarom u dit anders voorstelt ontgaat me even.

Voor de rest kan ik me voor een keertje vinden in uw uitleg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 19:16   #96
Black Bl°c
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 102
Standaard

Facisme hoort niet, dus dat cordon is niet meer dan normaal en hoeft verder geen uitleg.
Black Bl°c is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 19:44   #97
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Soit eigenlijk is het geen cordon aangezien men wel met Wilders gepraat heeft over regeringsvorming.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 juni 2010 om 19:44.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 20:14   #98
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Soit eigenlijk is het geen cordon aangezien men wel met Wilders gepraat heeft over regeringsvorming.
Het NU een cordon.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 20:18   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het NU een cordon.
In dat geval kan je stellen dat elke oppositiepartij in een cordon sanitaire zit. Op basis waarvan maak je het onderscheid?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 21:18   #100
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In dat geval kan je stellen dat elke oppositiepartij in een cordon sanitaire zit. Op basis waarvan maak je het onderscheid?
In het ene geval is het allemaal koek en ei voor Nederlanders. Niks aan de hand.
In het andere geval wordt er door Nederlanders moord en brand geschreeuwd. Kan alleen in België wordt er dan geroepen door Nederlanders.

Op basis van wat maken jullie een onderscheid ?
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be