Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2013, 06:21   #3681
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vroeg het standpunt van Lionel Jospin.

Nu moet u mij eens uitleggen wat er dan problematisch is Jospin zelf aan het woord te laten?
Neen, dat werd net niet gevraagd. Er werd om jouw mening gevraagd en/of een verduidelijking van jouw standpunten.

Wat is er zo problematisch om jezelf eens aan het woord te laten? Wil je niet? Kun je niet? Een combinatie van beiden?

Even recapituleren, want je hebt het weer uiterst vakkundig genegeerd :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je hebt steevast gesproken over de daling in waarde van het traditionele (M/V) huwelijk. Het onpersoonlijke huwelijk. Het metafysische huwelijk. Je wenst het blijkbaar niet door te trekken naar het persoonlijk en/of reëel vlak. Waarom niet? Je ziet zelf ook in dat die redenering geen stand kan houden? Je kan het niet concreet vertalen?
Antwoord noch wederwoord.
Citaat:
Logischerwijze zou ik bijgevolg moeten concluderen dat mijn eigen huwelijk in waarde is gedaald.Tot mijn grote spijt of grote vreugde (het is maar hoe je het bekijkt) heb ik van die daling nog niets bemerkt. Het leven gaat hier zijn gewone gangetje. Idem dito wat betreft familie, vrienden en collega's. Nergens een massale golf van echtscheidingen te bespeuren. Nergens massaal huwelijksdrama's te bespeuren. Niet meer dan anders.
Antwoord noch wederwoord.
Citaat:
Logischerwijze dient men vervolgens te concluderen dat ook jouw huwelijk in waarde is gedaald. Hoe vertaalt die daling zich in praktijk? Kun je daar even wat concrete voorbeelden van geven? Maar misschien is jouw huwelijk om één of andere reden voor die daling in waarde immuun gebleven? Net zoals mijn huwelijk blijkbaar immuun is geleven? Net zoals (alle?) andere huwelijken immuun zijn gebleken?
Antwoord noch wederwoord.

Citaat:
Helaas. Je weigert steevast hier concreet op in te gaan.

Dus de stelling "het huwelijk is in waarde gedaald" is blijkbaar uiterst rekbaar. Niet echt gefundeerd. Eerder een gratuite bewering die niet kan worden hard gemaakt.

Met andere woorden, jouw redenering klopt al niet meer. Er blijft geen spaander heel.
QED dan maar.

Citaat:
Zeg nu zelf, we zijn ondertussen al 3.600 posts verder en nog steeds is die zogenaamde waardedaling in nevelen omhuld. Geen kat die weet waar het precies over gaat. De vragen blijven komen wegens het ontbreken van een afdoend antwoord.

Is er nu één forummer die zegt : "Verdorie, die Van Den Berghe brengt hier een degelijke argumentatie naar voor. Argumenten die daadwerkelijk stéék houden. Ik dien bijgevolg mijn eigen mening te herzien!" ?

Iemand? Al is het maar één?

Helaas. Inderdaad. Niemand.
Nope, nog steeds niemand.

Citaat:
Vind je nu zelf ook niet dat je als advocaat van het traditionele huwelijk maar een pover figuur slaat?
QED dan maar.

Citaat:
Bijgevolg nogmaals de vraag.

Graag een klaar en duidelijk antwoord. Geen gekronkel. Geen gedraai. Geen afwijkingen. Geen semantische woordspelletjes. Geen verwijzingen naar één of andere verklaring van een stel bisschoppen. En bovenal, geen metafysische spielerei.

Wees eens concreet. Vertaal die daling in waarde naar het dagelijks leven.

Hoe, waar, wanneer en waarom daalt het traditionele huwelijk in waarde door het homohuwelijk?
Zou het dit jaar nog lukken, denk je?

Of gaan we blijven veranderen van onderwerp teneinde er niet al te diep moeten op in te gaan? Wetende dat je jezelf onvermijdelijk vast rijdt?
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 januari 2013 om 06:40.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 06:38   #3682
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eens te meer lees ik een aantal opeengestapelde oordelen, maar geen enkele argumentatie.
Dat klopt. Van jouw hand hebben we hier nog geen enkele argumentatie kunnen lezen.

Behoudens wat holle nietszeggende slogans �* la "daling in waarde van het huwelijk" - wat je verder niet wenst te verklaren.

Verder veel gedraai, gekronkel en verwijzingen naar één of andere verklaring van een stel Franse bisschoppen.

Maar argumentatie? Nope. Nul komma nul.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 07:17   #3683
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Opvoeding zonder waarden is geen opvoeding. 't Is slechts verzorging die zich beperkt tot materiële aspecten.
Ik zeg net dat er zich een hele wereld bevindt tussen een opvoeding zonder waarden en indoctrinatie en dit is jouw antwoord?
Heb jij ze nog alle vijf?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 07:20   #3684
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Wagens interesseren me ook niet. Ben ik dan tegen auto's?


Meen jij nu écht te denken dat dit vergelijkbaar is?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 07:21   #3685
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er wordt hier zodanig veel onzin gespuid zonder dat men de primaire bronnen raadpleegt. Ik lees hier bijvoorbeeld van alles over de pauselijke toespraak voor de curie alsook die voor de Franse bisschoppen. Alleen schijnt niemand de moeite te doen daadwerkelijk de teksten zelf erop na te slaan. Liever loopt men de halfbakken inhoud van een krantenartikel achterna.

Als u dus iets over het standpunt van Jospin wil weten, dan lijkt me het best gewoon eens te luisteren naar het fragment. 't Is kort. Ook de begeleidende tekst is kort. Heus geen uren leeswerk.
Omdat niemand zo dom is om teksten te willen lezen van pedofielen met ingebeelde vriendjes. Zo simpel is dat.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:26   #3686
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht


Meen jij nu écht te denken dat dit vergelijkbaar is?
Het is best wel hilarisch, ja.

Heeft toch een spontane glimlach bij mij ontlokt.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:30   #3687
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is best wel hilarisch, ja.

Heeft toch een spontane glimlach bij mij ontlokt.
Ik denk dat het leven zalig moet zijn wanneer je het kunt aanschouwen door zo'n simplistische bril. Je hoeft niets in vraag te stellen, kent geen wroeging en hebt altijd gelijk.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:32   #3688
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Neen, dat werd net niet gevraagd. Er werd om jouw mening gevraagd en/of een verduidelijking van jouw standpunten.
U doet er dan best aan even dit opnieuw te lezen:

Citaat:
Vertel dan misschien eens in het kort wat de Franse bisschoppen en mevrouw Jospin inhoudelijk aan het debat bijdragen ...
Er is geen sprake van een vraag naar 'mijn' standpunt, naar 'mijn' mening. Wel die van de Franse bisschoppen. Wel die van Jospin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:35   #3689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik zeg net dat er zich een hele wereld bevindt tussen een opvoeding zonder waarden en indoctrinatie en dit is jouw antwoord?
Ja, dat is inderdaad mijn antwoord. Er bestaat immers geen "waardenvrije" opvoeding. Dan zouden ouders hun rol beperken tot een louter verzorgende functie: eten en drinken geven, onderdak en kleding voorzien. Iedere ouder brengt natuurlijk veel meer aan.

Of hebt u daar een andere visie op misschien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:36   #3690
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Meen jij nu écht te denken dat dit vergelijkbaar is?
Waar loopt de vergelijking dan mank?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:41   #3691
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat is inderdaad mijn antwoord. Er bestaat immers geen "waardenvrije" opvoeding. Dan zouden ouders hun rol beperken tot een louter verzorgende functie: eten en drinken geven, onderdak en kleding voorzien. Iedere ouder brengt natuurlijk veel meer aan.

Of hebt u daar een andere visie op misschien?
Nogmaals: tussen een opvoeding zonder waarden en indoctrinatie is een wereld van verschil.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:41   #3692
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar loopt de vergelijking dan mank?
Als je dat moet vragen, loopt er in jouw hoofd veel mank. Te veel.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:44   #3693
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Nogmaals: tussen een opvoeding zonder waarden en indoctrinatie is een wereld van verschil.
Nogmaals, er bestaat geen opvoeding zonder waarden. Of kunt u dat anders misschien eens duiden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 10:05   #3694
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals, er bestaat geen opvoeding zonder waarden. Of kunt u dat anders misschien eens duiden?
Dat gij niet begrijpt dat de twee extremen daarmee aangeduid worden, geeft een antwoord op mijn vraag of gij ze nog alle vijf hebt.

En maar kronkelen om de essentie te vermijden.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:05   #3695
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dat gij niet begrijpt dat de twee extremen daarmee aangeduid worden, geeft een antwoord op mijn vraag of gij ze nog alle vijf hebt.

En maar kronkelen om de essentie te vermijden.
Wat moge dan wel de essentie zijn?

Juist, dat iedere opvoeding een waardenoverdracht betekent en in die zin ook altijd een vorm van "indoctrinatie" inhoudt. Ouders willen immers altijd graag een bepaalde waardenschaal, visie op mens en wereld... hun kinderen meegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:29   #3696
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zondag grote betoging tegen homohuwelijk in Frankrijk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:30   #3697
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat moge dan wel de essentie zijn?

Juist, dat iedere opvoeding een waardenoverdracht betekent en in die zin ook altijd een vorm van "indoctrinatie" inhoudt. Ouders willen immers altijd graag een bepaalde waardenschaal, visie op mens en wereld... hun kinderen meegeven.
Religieuze indoctrinatie op school en aan minderjarigen moet verboden worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:32   #3698
Graham C.
Provinciaal Statenlid
 
Graham C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U doet er dan best aan even dit opnieuw te lezen:



Er is geen sprake van een vraag naar 'mijn' standpunt, naar 'mijn' mening. Wel die van de Franse bisschoppen. Wel die van Jospin.
Hier neem je toch wel een loopje met de waarheid... Ik citeer mezelf even:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Zoals ik al zei: mijn Frans is niet al te best. Ik ben dus niet van plan om de uiteenzetting van die bisschoppen te gaan ontcijferen. Bovendien is het niet hùn uiteenzetting die me interesseert, maar de jouwe. Ik heb er nu al enkele keren naar gevraagd en kan alleen maar vaststellen dat je het antwoord ontwijkt. Ik vraag me af waarom je dat doet... Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in die 80.000 berichten die je op dit forum gepost hebt alleen maar originele ideeën neergeschreven hebt. Ik kan me voorstellen dat je jezelf wel eens eerder herhaald hebt. Voortgaand op wat ik in dit topic gelezen heb, doe je dat zelfs vrij vaak. Dan blijft natuurlijk de vraag waarom je het antwoord op mijn vraag uit alle macht probeert te ontwijken... Ik vind dat bijzonder vreemd.
Zoals je ziet was het oorspronkelijk wel degelijk jouw mening waar ik naar informeerde. Aangezien je je echter steevast blijft verschuilen achter de uitspraken van onder meer de Franse bisschoppen, het Franse hooggerechtshof en meer recent nog mevrouw Jospin, kan ik alleen maar mijn eerdere conclusie bevestigen: je ontwijkt het inhoudelijk debat. Toch wel een beetje een vreemde houding op een discussieforum...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:43   #3699
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zondag grote betoging tegen homohuwelijk in Frankrijk
En de dame achter die betoging is niet katholiek, niet gelovig en meent dat homofilie en homoseksualiteit moreel aanvaardbare seksuele uitingen zijn. Alleen is ze van oordeel dat het huwelijk enkel iets hoort te zijn voor een relatie man-vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:44   #3700
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Religieuze indoctrinatie op school en aan minderjarigen moet verboden worden.
Laten we dan maar alle opvoeding afschaffen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be