Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2021, 08:53   #1
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard effe je tuin gebruiken buurman

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_97761509

privé is vanaf 1 september niet meer privé, iedereen mag een toegankelijk grond betreden zonder voorafgaandelijke toestemming,

wie-oh-wie neemt de politieke verantwoordelijkheid voor deze wet ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 08:58   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.656
Standaard

De rottweiler zal het graag zien gebeuren. Aan de buurvrouw hangt een lekkere kluif....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:05   #3
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Te gek voor woorden, maar toch even dit:

"Goed nieuws voor kinderen die al eens de bal over de haag sjotten."

Dat gaat minder goed nieuws worden als er waakhonden aanwezig zijn, of moeten deze in je eigen tuin ook aan de leiband gehouden worden?
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:21   #4
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Nu waar ik woon zou dat niet echt nodig zijn dat de buren een bouwkraan in mijnen hof zetten, maar toch, stel dat ik 's avonds thuiskom en der staat hier een kraan in mijnen hof. Voor mij zou dat een regelrechte oorlogsverklaring zijn. Maar stel dat de buurman vriendelijk komt vragen dat hij mijn tuin mag gebruiken om zijn bouwkraan neer te poten omdat hij geen andere plaats beschikbaar heeft, zou ik er geen probleem van maken.
Waar zit het verschil, ik beslis over mijnen hof over mijne grond ik heb die betaald en moet er verdomme bovendien nog grondlasten op betalen ook.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 24 augustus 2021 om 09:22.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:23   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nu waar ik woon zou dat niet echt nodig zijn dat de buren een bouwkraan in mijnen hof zetten, maar toch, stel dat ik 's avonds thuiskom en der staat hier een kraan in mijnen hof. Voor mij zou dat een regelrechte oorlogsverklaring zijn. Maar stel dat de buurman vriendelijk komt vragen dat hij mijn tuin mag gebruiken om zijn bouwkraan neer te poten omdat hij geen andere plaats beschikbaar heeft, zou ik er geen probleem van maken.
Waar zit het verschil, ik beslis over mijnen hof over mijne grond ik heb die betaald en moet er verdomme nog grondlasten voor betalen ook.
Als ik thuis kom en er staat een kraan in de tuin dan zeg ik ok, altijd al eens mee willen spelen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 augustus 2021 om 09:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:26   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_97761509

privé is vanaf 1 september niet meer privé, iedereen mag een toegankelijk grond betreden zonder voorafgaandelijke toestemming,

wie-oh-wie neemt de politieke verantwoordelijkheid voor deze wet ?
Dit is hét recept voor eindeloze burenruzies!
En geloof me er smeulen een pak onderhuidse vetes tussen buren in Vlaanderen.
Dat wordt lachen, gieren, brullen voor de andere bewoners in de straat.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:42   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.430
Standaard

OK.
Straks bordje gaan kopen 'verboden toegang' en dat vooraan plaatsen.

Opgelost.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:43   #8
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.296
Standaard

Mannekes, nu niet meer komen zagen, de tijd van inspraak hierover is al jaren gepasseerd:

https://www.koengeens.be/news/2017/1...geef-je-mening

07 december 2017: Minister van Justitie Koen Geens neemt opnieuw een belangrijke stap in het hervormen van de wetboeken. Vanaf vandaag start een consultatieronde over de voorgestelde teksten van het goederenrecht, verbintenissenrecht en bewijsrecht.

Reden voor de hervorming

Het Burgerlijk Wetboek bestaat al sinds 1804 en vormt de basis van onze maatschappelijke ordening. Het beheerst het leven van de burger van wieg tot graf.

Het concept van een Burgerlijk Wetboek is ook in de 21ste eeuw niet achterhaald. Ook voor de hedendaagse samenleving is een logisch, redelijk en begrijpelijk privaat recht belangrijk. Ondanks bepaalde aanpassingen, is het Burgerlijk Wetboek na 200 jaar vanzelfsprekend niet meer afgestemd op de moderne maatschappij. Grote delen van het wetboek stemmen niet meer overeen met het recht zoals het in de praktijk wordt toegepast.

Dit initiatief maakt deel uit van de globale herziening van de basiswetgeving: de sprong naar het recht van morgen.

Laatst gewijzigd door discuz : 24 augustus 2021 om 09:44.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:44   #9
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nu waar ik woon zou dat niet echt nodig zijn dat de buren een bouwkraan in mijnen hof zetten, maar toch, stel dat ik 's avonds thuiskom en der staat hier een kraan in mijnen hof. Voor mij zou dat een regelrechte oorlogsverklaring zijn. Maar stel dat de buurman vriendelijk komt vragen dat hij mijn tuin mag gebruiken om zijn bouwkraan neer te poten omdat hij geen andere plaats beschikbaar heeft, zou ik er geen probleem van maken.
Waar zit het verschil, ik beslis over mijnen hof over mijne grond ik heb die betaald en moet er verdomme bovendien nog grondlasten op betalen ook.
Daarvoor was geen nieuwe wet nodig. De nieuwe wet bepaalt dat jij geen nee MAG zeggen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:46   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.310
Standaard

Hoe kan je zien of een grond bewerkt is om er over te mogen lopen als er geen verbodsbordje hangt ? Wordt begraasd worden door vee als bewerkt zijn aanzien ?
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:50   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.843
Standaard

Zulke wetten zijn cadeaus aan de N-VA en het VB, als die tenminste de juiste- afwijzende, houding aannemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:51   #12
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe kan je zien of een grond bewerkt is om er over te mogen lopen als er geen verbodsbordje hangt ? Wordt begraasd worden door vee als bewerkt zijn aanzien ?
ik vermoed (hoop) dat een omheind domein als ontoegankelijk wordt beschouwd, zou wat zijn...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:52   #13
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Daarvoor was geen nieuwe wet nodig. De nieuwe wet bepaalt dat jij geen nee MAG zeggen.
'Het recht van morgen' van Geens, gesteund door de voltallige regering en de hele juridische sector is dus letterlijk het wegnemen van het recht om nee te mogen zeggen!

Dat zijn nog eens wetten voor de democratie van de 21ste eeuw, nietwaar, als de overheid en de industrie het vanaf nu gaan strafbaar maken om nee te zeggen tegen hun 'vooruitgang'.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:55   #14
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_97761509

privé is vanaf 1 september niet meer privé, iedereen mag een toegankelijk grond betreden zonder voorafgaandelijke toestemming,

wie-oh-wie neemt de politieke verantwoordelijkheid voor deze wet ?

Nieuw pestwetje om je buren weg te jagen.
De maroccaantjes gaan lachen, gans de kroostrijke familie aan het voetballen in je tuin en je eigendom direct de helft minder waard..
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:57   #15
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Past allemaal in dit kader:Is-this-leaked-info-really-Trudeaus-crazy-COVID-plan-for-2021-You-decide-...-The-CANADIAN-REPORT.pdf

Ofte Klaus "You will own nothing and you will be happy" Schwab zijn plan met het WEF.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:57   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Nieuw pestwetje om je buren weg te jagen.
De maroccaantjes gaan lachen, gans de kroostrijke familie aan het voetballen in je tuin en je eigendom direct de helft minder waard..
Zeg hen dat ze de eerste hulpdoos meebrengen, want de honden hier, ik denk niet dat die zich iets aantrekken van wetten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 09:57   #17
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210823_97761509

privé is vanaf 1 september niet meer privé, iedereen mag een toegankelijk grond betreden zonder voorafgaandelijke toestemming,

wie-oh-wie neemt de politieke verantwoordelijkheid voor deze wet ?
Wiens idee was dit? En hebben alle vivaldi-idioten dit zomaar goedgekeurd?
Dus op eender welk moment kan er iemand onze tuin binnen lopen?

- wat als er een hond losloopt in je eigen tuin?
- wat als er een elektrische kabel bloot ligt?
- wat als ik naakt in onze tuin zit?
- wat als ik een bbq heb met 1 persoon meer dan toegelaten door de corona-richtlijnen?

Als je goed overweg kunt met je buren was die nieuwe wet niet nodig. Indien niet, dan gaat die nieuwe wet voor meer problemen dan oplossingen zorgen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 10:00   #18
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Past allemaal in dit kader:Bijlage 114812

Ofte Klaus "You will own nothing and you will be happy" Schwab zijn plan met het WEF.
Kunnen we een picknick in zijn tuin organizeren?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 10:01   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wiens idee was dit? En hebben alle vivaldi-idioten dit zomaar goedgekeurd?
Dus op eender welk moment kan er iemand onze tuin binnen lopen?

- wat als er een hond losloopt in je eigen tuin?
- wat als er een elektrische kabel bloot ligt?
- wat als ik naakt in onze tuin zit?
- wat als ik een bbq heb met 1 persoon meer dan toegelaten door de corona-richtlijnen?

Als je goed overweg kunt met je buren was die nieuwe wet niet nodig. Indien niet, dan gaat die nieuwe wet voor meer problemen dan oplossingen zorgen.
Er zijn ook goede kanten aan deze wet, het is niet alles kommer en kwel.

Zo is er hierover de straat een huis met zo'n pad waarlangs je naar de achtertuin kan lopen. In de zomer kan ik die tuin gebruiken om te repeteren met de metalband. Al eens gezien wat repetitiekoten kosten? Zo'n open tuin is gratis te gebruiken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2021, 10:02   #20
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Daarvoor was geen nieuwe wet nodig. De nieuwe wet bepaalt dat jij geen nee MAG zeggen.
Den aanleg van mijn tuin heeft 3000+ gekost, zet hij een kraan dan krijgt hij de factuur zeker weten.
Maar het is natuurlijk zo dat dit weer 1 van die achterlijke wetjes is gestemd door wereldvreemde politiekers die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden. In RL denk ik niet dat er buren zijn die zomaar een kraan in uwen hof neerpoten zeker daar de meest kranen wel van op het straat tot over het dak naar de buurmans eigen tuin kunnen reiken
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be