Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Kunnen verkiezingsresultaten anno 2018 vervalst worden?
Ja 7 100,00%
Nee 0 0%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2018, 13:45   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard Kunnen verkiezingsresultaten anno 2018 vervalst worden

Ik heb er grote moeite mee om te geloven dat Erdogan de verkiezingen in Turkije op een eerlijke manier gewonnen heeft. Gezien de enorme geopolitieke belangen bij federale verkiezingen, zijn er natuurlijk krachten die verkiezingsresultaten willen vervalsen. De vraag is of dat kan.

Geloven jullie dat het mogelijk is om met digitale stemkasten de resultaten te vervalsen? bvb Erdogan vs oppositie 52% - 48%

Ik geloof dat wel.

En het topic George Soros wordt altijd als een samenzwering weggezet, maar je zou je toch afvragen waarom hij geld investeert in bedrijven die zulke stemkasten voorzien.

Concern grows over Soros linked voting machines

Er zullen altijd leden zijn die met de conspiracy vlag wapperen als het over Soros gaat, maar langs de andere kant is het ook absurd om te stellen dat het politieke programma van Victor Orban gebaseerd is op fantasieën
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 14:13   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

is er in Turkije digitaal gestemd?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 14:22   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is er in Turkije digitaal gestemd?
Denk het niet. Maar Turkije is dermate gigantisch groot, en in het "primitieve binnenland", weg van de +/- moderne kust, is imo veel mogelijk.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 16:31   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.145
Standaard

Er zijn hoe dan ook dingen gebeurd tijdens de Turkse verkiezingen die niet gebeuren in andere landen die pretenderen een democratie te zijn.

Hopelijk worden er hier lessen getrokken uit het feit dat er nergens meer Turken voor Erdogan stemden dan in Belgique.

De Turken in Turkije gun ik de gevolgen op korte én lange termijn van hun keuze, maar ik ben geen liefhebber om de gevolgen te dragen van de mentaliteit van Turken die de dictator op handen dragen van het land dat ze geruild hebben voor Belgique.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 17:04   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is er in Turkije digitaal gestemd?
De meeste stemmen kwamen van Turken die in België zaten.

Waterpijprooksignalen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juni 2018 om 17:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 17:36   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb er grote moeite mee om te geloven dat Erdogan de verkiezingen in Turkije op een eerlijke manier gewonnen heeft. Gezien de enorme geopolitieke belangen bij federale verkiezingen, zijn er natuurlijk krachten die verkiezingsresultaten willen vervalsen. De vraag is of dat kan.

Geloven jullie dat het mogelijk is om met digitale stemkasten de resultaten te vervalsen? bvb Erdogan vs oppositie 52% - 48%

Ik geloof dat wel.

En het topic George Soros wordt altijd als een samenzwering weggezet, maar je zou je toch afvragen waarom hij geld investeert in bedrijven die zulke stemkasten voorzien.

Concern grows over Soros linked voting machines

Er zullen altijd leden zijn die met de conspiracy vlag wapperen als het over Soros gaat, maar langs de andere kant is het ook absurd om te stellen dat het politieke programma van Victor Orban gebaseerd is op fantasieën
Met die oude floppy systemen niet. Als het langs het internet zal gaan jazeker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 17:41   #7
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zijn hoe dan ook dingen gebeurd tijdens de Turkse verkiezingen die niet gebeuren in andere landen die pretenderen een democratie te zijn.

Hopelijk worden er hier lessen getrokken uit het feit dat er nergens meer Turken voor Erdogan stemden dan in Belgique.

De Turken in Turkije gun ik de gevolgen op korte én lange termijn van hun keuze, maar ik ben geen liefhebber om de gevolgen te dragen van de mentaliteit van Turken die de dictator op handen dragen van het land dat ze geruild hebben voor Belgique.
Ik was er voor de verkiezingen al erg van overtuigd dat Erdogan het met een nipte voorsprong zou halen.
Niet omdat dat het resultaat is, maar omdat hij onbetrouwbaar is en ik ervan overtuigd ben dat hij de boel bedot heeft.
Ook nog 52-48 om de mensen de illusie te geven dat ze in een democratie leven waarin de beste eerlijk gewonnen heeft.

Maar het lijkt me niet evident om een onderzoek op te starten en aan te tonen hoe er gesjoemeld kan worden. Onze media zitten er niet op te wachten om daarover te berichten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 21:41   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

In Turkije worden de verkiezingsuitslagen zeker niet vervalst.
De profeet waakt er gewoonweg over dat er goed gestemd en geteld wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 22:22   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Titel is volledig fout.
Er staat immers geen land bij.

Wat Turkije betreft, duidelijk 'ja'.

Moest het België zijn, dan wordt het een overtuigende 'neen'.

Dus iedereen die nu al gestemd heeft in de poll, tja... weet eigenlijk niet voor wat hij/zij gestemd heeft hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 22:48   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In België niet gesjoemeld met de verziekingen? Gewoon het systeem zelf is gesjoemel.

Uiteindelijk is het een koehandel in zitjes tussen de partijen die samenslaan om zo de meerderheid te vormen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be