Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2013, 14:04   #1
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard De Lille: Hopelijk na verkiezingen tolheffing in Brussel

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130712_00656527

De meest onaantrekkelijke hoofdstad van Europa gaat alweer een stapje verder in het wegpesten van automobilisten en bedrijven. De vergelijking met Londen gaat compleet niet op, want het openbaar vervoer daar is snel en proper, je gaat me ook niet vertellen dat men daar ook parkeerplaatsen voor bedrijven wegnam, even terzijde.

En wees maar zeker dat ze er komt, want Ecolo-Groen doen het goed in de peilingen te Brussel... Men treft hier natuurlijk vooral de Vlaming mee, maar dat zal deze terroristen worst wezen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 14:18   #2
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Waarom wou elke bedrijf toch in Brussel gaan zitten? Nu vinden ze er amper bekwaam werkvolk en de pendelaars beginnen er weg te blijven. Mensen die toch naar Brussel blijven gaan werken zijn in mijn ogen dikke zotten. In de file gaan aanschuiven omdat ze er enkele euro's meer verdienen dan in hun eigen regio.

Trouwens al eens 's morgens over de E19 Antwerpen - Brussel gereden? Ofwel zijn het vrachtwagens met Buitenlandse nummerplaten die rustig tegen 91 km/uur op het middelste vak hangen ofwel zijn het wagens met Nederlandse nummerplaten.

In plaats van nu al beginnen te zagen over en tolheffing zou men beter eerst eens dringend werk maken van het wegenvignet voor Buitenlanders en het kilometer rijden voor vrachtwagens. En voor dat wegenvignet zouden ze ineens ook deftig mogen door rekenen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 14:26   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Tsja, er zullen meer en meer bedrijven Brussel verlaten. En nogmaals, men kloot hier toch vooral de Vlaming mee hoor. Ik ben ook voor een kilometerheffing, zelfs voor personenwagens. Maar voor wat hoort wat in dat geval.

Met de auto naar ginds is het een ramp, met de trein is het elke dag wel iets... tsjah.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 14:28   #4
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Verkeer is sedert lang al internationaal ipv allerhande "nationale" autostrade- steden-
en tunneltaksen zou een europees systeem gekoppeld aan de ontwikkeling van het europees openbaar vervoer een hele stap vooruit zijn.

Ik kan me best voorstellen dat een dergelijke aanpak de gebieden die veel transportcongesties kennen er ook de taxatievruchten van zouden plukken en overeenkomstige investeringen zullen kunnen doen.

Uniformiteit van verkeerstekens en bewegwijzering zou bovendien de verkeersveiligheid aanzienlijk vergroten.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 14:28   #5
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Hoe een tolheffing de verkeersveiligheid gaat verhogen moet ge mij toch eens uitleggen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be