Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2018, 10:40   #201
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ok, maar nu even ontopic, met mijn kerktoren mentaliteit stel ik immers vast dat Zalando op t puntje van faillissement balanceert omdat ze de kosten die gepaard gaan met het typische terugstuurgedrag van de consument niet aan kunnen....
Er gaat nog wel wat schuiven ivm online en detailverkoop denk ik dan...
Het pure Zalando business-model zoals dat vandaag bestaat, gaat ook niet verder blijven duren. Dat klopt, maar ook dat is in de sector al een tijdje gekend. Daarom ook dat een Zalando zich meer en meer weg begint te bewegen van een zuiver distributie-platform voor digital, en meer en meer zelf aan content begint te doen. Amazon doet dat ook, maar dan in andere sectoren. Zelfs Ali Baba doet dat. Puur digital distributie is een model met te weinig marge om de resterende belevingen en services die een consument verwacht in te lossen.

Klassieke retail is trouwens op sterven na dood; er is wel een toekomst voor retail, maar dat zal retail zijn met digitale roots. De Zalando concept stores zijn daar een mooi voorbeeld van, maar zowat alle retail-deuren van luxe-brands zijn net zozeer die richting aan het uitgaan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 10:43   #202
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat moet je aan jullie politiekers vragen waarom ze nog zo van die pet-projectjes willen. Laatste dat ik hoorde trouwens, is er nog geen één die effectief in de stijgers staat




Deze puber is er redelijk zeker van dat hij er pakken meer van kent dan jij, maar deze puber heeft dan ook al zowat een kwart eeuw geen nood aan virusscanner of firewall, zonder dat hij ooit issues heeft gehad. Deze puber kleed een PC, hardware- en software-matig, dan ook volledig uit, terug aan en laat die dingen doen wat hij wil zonder zelfs nog maar enige moeite te moeten doen.
En deze puber heeft daarnaast meer ervaring met de wereld en met mensen.

Deze puber, beste boomer-fossiel Fred, is dan ook wars van jullie kerktorenmentaliteit, heeft de wereld gezien, heeft overheen de wereld gewerkt, is professioneel ook actief in het digitale retail-wereldje en heeft de vinger aan de pols van de jonge spenders in deze wereld. Dat is de toekomst beste fred, jij bent deel van het verleden. Veel plezier daar.
De wereld wacht op uw aanbevelingen.

Tot op heden klopt het alvast nergens niet.

Het moet dus naar uw mening meer fysiek met digital roots worden dat online werkt.
Niemand weet wat jij nu probeert te zeggen wat er al niet is en dat dus niet werkt.

Leg het dus eens uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2018 om 10:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 10:56   #203
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar geen pc.
Die is ondertussen al passé voor online shoppen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 11:38   #204
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
overigens, ter info, Zalando zit in behoorlijk zwaar water ...

krijgen de kosten van terugsturen niet onder controle.

veel teruggestuurde producten zijn ook niet meer verkoopbaar.
Dat klopt.
Hun verlies stijgt wanneer hun omzet stijgt.

Ze staan nu nog meer in het rood .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 12:41   #205
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Het heeft geen zin de realiteit te ontkennen. Er is al jaren een revolutie aan de gang. De retail en de on line platformen doen de klassieke commerce zéér veel pijn. De eerste slachtoffers waren de overgebleven winkels in de winkelstraten in de kleine en middelgrote steden. De winkels van grote ketens in Brussel, Gent, Antwerpen etc maken soms verlies omdat ze hun winkel op die topplaatsen als een vitrine beschouwen voor hun winkels in shopping centers buiten de steden die nog winst maken.

In Amerika die trendsetter is van koopcentra en hypermarkten vallen harde klappen. Vele Hyper Malls zijn spook centra geworden met verlaten parkings en hoop en al nog een MacDo open en verder gebarrikadeerde gangen en verdiepen. De immense hypermarkten zijn passé dat ervaren ook de Franse distributie reuzen . De enige groeiers zijn de online reuzen die jaarlijks 20 tot 30 procent groeien. De retail is volledig overhoop gegooid. Men doet zijn shopping tijdens de koffiepauze op het werk of in alle rust thuis of op de trein etc. Wij zitten in de online retail periode of men het graag heeft of niet.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 november 2018 om 12:47.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 12:46   #206
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij mij was het een golden master card. Die werd me opgestuurd met de post terwijl ik uitdrukkelijk had gezegd ik ze zelf ging gaan ophalen
U verkoopt onzin. Ik zit ook bij KBC en ze weigeren daar pertinent om een nieuwe VISA kaart op te sturen. Bankkaarten, ja, VISA, nooit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 12:49   #207
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
overigens, ter info, Zalando zit in behoorlijk zwaar water ...

krijgen de kosten van terugsturen niet onder controle.

veel teruggestuurde producten zijn ook niet meer verkoopbaar.
Zalando, dat is een productprobleem natuurlijk. In een fysieke kleerwinkel worden er ook 5 stuks gepast en dan 1 verkocht. In een fysieke winkel is dat een kleiner logistiek probleem. Bij Zalando is dat dramatisch natuurlijk. Electronica verkopers hebben minder dat probleem. Die krijgen enkel iets retour als het defect is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 12:52   #208
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Kledij en schoenen koop ik eigenlijk ook niet online.
Meestal ga ik om de zoveel tijd eens shoppen en haal ik direct mijn gerief voor 't hele seizoen.
Een uitstapje met de madam, die doet dat graag. Hapje eten, wa shoppen, iets gaan drinken...
Ik doe het ondertussen wel vaker. Ik draag tegenwoordig maar 1 bepaald merk en daar ken ik mijn maten perfect van. Ik moet dan ook nooit iets terugsturen. Moest ik vaker dingen moeten terugsturen dan zou ik ook gewoon fysiek blijven shoppen. Maar op dit moment zie ik het echt niet meer zitten om op een zaterdag naar Gent te rijden. Het is dus niet alleen het businessmodel dat me naar online doet grijpen. Het zijn ook de beleidsmakers in de steden die mij in die richting sturen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 13:10   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik doe het ondertussen wel vaker. Ik draag tegenwoordig maar 1 bepaald merk en daar ken ik mijn maten perfect van. Ik moet dan ook nooit iets terugsturen. Moest ik vaker dingen moeten terugsturen dan zou ik ook gewoon fysiek blijven shoppen. Maar op dit moment zie ik het echt niet meer zitten om op een zaterdag naar Gent te rijden. Het is dus niet alleen het businessmodel dat me naar online doet grijpen. Het zijn ook de beleidsmakers in de steden die mij in die richting sturen.
Ik begrijp u. Over tijd moest ik in de stad zijn, Antwerpen, het is gewoon ondoenbaar, alles ligt opengebroken, je geraakt nergens, ondertussen al een paar jaar.

Ik blijf er weg, er zijn winkels genoeg die mijn centen aannemen buiten de stad. En online natuurlijk, vandaag besteld, morgen geleverd, ik heb er nog nooit klachten over gehad. PostNL, een degelijke service - dat kennen ze in Belgie niet, zelfs al ben ik vandaag niet thuis, geen probleem, als ze het niet kunnen afzetten bij de buren bijvoorbeeld, dan komen ze morgen gewoon terug.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 13:36   #210
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik doe het ondertussen wel vaker. Ik draag tegenwoordig maar 1 bepaald merk en daar ken ik mijn maten perfect van. Ik moet dan ook nooit iets terugsturen. Moest ik vaker dingen moeten terugsturen dan zou ik ook gewoon fysiek blijven shoppen. Maar op dit moment zie ik het echt niet meer zitten om op een zaterdag naar Gent te rijden. Het is dus niet alleen het businessmodel dat me naar online doet grijpen. Het zijn ook de beleidsmakers in de steden die mij in die richting sturen.
Ik werk deeltijds
In 't weekend gaat ge mij in't stad niet zien.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 13:37   #211
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U verkoopt onzin. Ik zit ook bij KBC en ze weigeren daar pertinent om een nieuwe VISA kaart op te sturen. Bankkaarten, ja, VISA, nooit.
Ing Corporate doet de master cards ook gewoon op de post hoor.

op mijn eigen vraag welliswaar.

wat zou daar trouwens mis mee zijn? die wordt pas actief na activatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 13:40   #212
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik doe het ondertussen wel vaker. Ik draag tegenwoordig maar 1 bepaald merk en daar ken ik mijn maten perfect van. Ik moet dan ook nooit iets terugsturen. Moest ik vaker dingen moeten terugsturen dan zou ik ook gewoon fysiek blijven shoppen. Maar op dit moment zie ik het echt niet meer zitten om op een zaterdag naar Gent te rijden. Het is dus niet alleen het businessmodel dat me naar online doet grijpen. Het zijn ook de beleidsmakers in de steden die mij in die richting sturen.
draagt gij nu nog altijd diezelfde 501 van toen je 20 was??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:07   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U verkoopt onzin. Ik zit ook bij KBC en ze weigeren daar pertinent om een nieuwe VISA kaart op te sturen. Bankkaarten, ja, VISA, nooit.
Neen. Waarom zou ik daarover liegen ? Ik zweer u dat ze mijn golden mastercard met de post hebben opgestuurd. Dat moet nu zowat een 6 tal maanden geleden zijn. En nogmaals het is de waarheid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:07   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
draagt gij nu nog altijd diezelfde 501 van toen je 20 was??
Je zegt daar zoiets, ik wou een tijd geleden een paar nieuwe broeken kopen, en ik dacht aan jeans.

Kom in ik de jeanswinkel en ik vraag achter broeken. Laten ze me daar broeken zien, die zijn bleek afgewassen, zitten vol met gaten, die zien er rotversleten uit. Vraag ik ofdat ze geen nieuwe broeken heeft, zonder gaten en dergelijke meer. Het antwoord was nee.

Ik wist gelijk niet meer wat te zeggen, valt niet dikwijls voor.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:09   #215
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zegt daar zoiets, ik wou een tijd geleden een paar nieuwe broeken kopen, en ik dacht aan jeans.

Kom in ik de jeanswinkel en ik vraag achter broeken. Laten ze me daar broeken zien, die zijn bleek afgewassen, zitten vol met gaten, die zien er rotversleten uit. Vraag ik ofdat ze geen nieuwe broeken heeft, zonder gaten en dergelijke meer. Het antwoord was nee.

Ik wist gelijk niet meer wat te zeggen, valt niet dikwijls voor.


en die versleten broeken heb je thuis nog liggen natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:10   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ing Corporate doet de master cards ook gewoon op de post hoor.

op mijn eigen vraag welliswaar.

wat zou daar trouwens mis mee zijn? die wordt pas actief na activatie.
Ja daar had ik niet direct aan gedacht toen. Vandaar mijn paniek om niks waarschijnlijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:14   #217
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


en die versleten broeken heb je thuis nog liggen natuurlijk.
Ja, daarom wou ik nieuwe kopen.

Blijken mijn versleten broeken nu meer geld waard te zijn dan toen ik ze nieuw heb gekocht vroeger.

Het is ver gekomen.

Al goed dat ik het sportieve type ben en dat ik daarom nog trainingsbroeken - ja van Nike en Adidas, heb liggen om aan te doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:14   #218
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zegt daar zoiets, ik wou een tijd geleden een paar nieuwe broeken kopen, en ik dacht aan jeans.

Kom in ik de jeanswinkel en ik vraag achter broeken. Laten ze me daar broeken zien, die zijn bleek afgewassen, zitten vol met gaten, die zien er rotversleten uit. Vraag ik ofdat ze geen nieuwe broeken heeft, zonder gaten en dergelijke meer. Het antwoord was nee.

Ik wist gelijk niet meer wat te zeggen, valt niet dikwijls voor.
Hiersé broeder, ik koop de mijne ....in Nederland natuurlijk.

https://www.schulteherenmode.nl/pier...blauw/A338109/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:15   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja daar had ik niet direct aan gedacht toen. Vandaar mijn paniek om niks waarschijnlijk.
Uw Xanax wat laten verhogen Fred.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 14:16   #220
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hiersé broeder, ik koop de mijne ....in Nederland natuurlijk.

https://www.schulteherenmode.nl/pier...blauw/A338109/
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be