Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2024, 20:44   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lof der Zotheid heeft het over radicaal en gewelddadig.
De rellen/plunderingen in Brussel na een verloren voetbalmatch al vergeten?

Normale Hooligans houden het iets gerichter en minder winstgevend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 20:47   #82
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Normale Hooligans houden het iets gerichter en minder winstgevend.
De "normale Hooligans " zijn marxisten misschien? Gelieerd aan de PTB?

Geen winstoogmerk. Alleen maar dom geweld. Dat?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 21:00   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De "normale Hooligans " zijn marxisten misschien? Gelieerd aan de PTB?
Geen flauw idee, maar ik weet wel dat Hooligans over het algemeen hun geweld richten op de tegenstrevers en de nabije omgeving.

Citaat:
Geen winstoogmerk. Alleen maar dom geweld. Dat?
Dus plunderen vind u wel slim geweld?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2024, 22:04   #84
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De rellen/plunderingen in Brussel na een verloren voetbalmatch al vergeten?

Normale Hooligans houden het iets gerichter en minder winstgevend.
En met dat paar honderd gewelddadige, radicaal zou ik ze niet noemen, geteisem vervolledigt ge de 20 miljoen wereldwijd en de 500.000 in Europa van Lof der Zotheid en discrediteert ge mijn cijfers? Ik denk dat ge aan dezelfde duim als Lof der Zotheid zit te zuigen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 00:12   #85
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Theo Francken wil alvast niet Israel maar Zuid Afrika voor het ICJ dagen. Die vermoorden blanken volgens Theo.

Wanneer gooien ze die gek de partij uit?


https://twitter.com/FranckenTheo/sta...07672132612582
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 00:28   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Theo Francken wil alvast niet Israel maar Zuid Afrika voor het ICJ dagen. Die vermoorden blanken volgens Theo.

Wanneer gooien ze die gek de partij uit?


https://twitter.com/FranckenTheo/sta...07672132612582
Ze hebben boeren onteigend op basis van huidskleur en zwarte settlers jaagden blanke boeren uit hun boerderijen door brutale moorden en overvallen. Tja

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 januari 2024 om 00:29.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 06:47   #87
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Theo Francken wil alvast niet Israel maar Zuid Afrika voor het ICJ dagen. Die vermoorden blanken volgens Theo.

Wanneer gooien ze die gek de partij uit?


https://twitter.com/FranckenTheo/sta...07672132612582

Een kwart miljoen doden door moord op tien jaar in Zuid-Afrika (slechts een klein deel ervan zijn blanken)(elk jaar dus evenveel doden als er vorig jaar in de Gazaoorlog vielen!); het land levert wapens aan Rusland en neemt met China en Rusland deel aan militaire oefeningen (en dat is niet om welvaart en democratie te verdedigen) ... zo'n land lijkt me niet echt gerechtigd een ander land met de vinger te wijzen! Allen die het opnemen voor de Chinezen, Russen, Palestijnen en de Bantoes kunnen maar beter de daad bij het woord voegen en naar een van die paradijzen verhuizen. Hypocriete nestbevuilers zijn het.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 januari 2024 om 06:49.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 07:39   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Eerder vabdaag heb ik het volgende gepost: ....

Uw sentimenten in deze kwestie zijn niet aangeboren, dunkt mij. (1)

Die sentimenten van (extremistische) moslims ook niet, dunkt mij. (2)

Als we het daar over eens kunnen worden is er wellicht een andere en humanere benadering mogelijk van de problematiek waarvoor u hier nogal drastische oplossingen adviseert. (3)

Anders moeten we ons begrip van humaniteit, of gewoon menselijkheid maar eens gaan bijstellen. En dan verliest elke discussie enige zin. (4).

--- Ik geeft toe, het zijn geen directe en duidelijke vragen. Maar ik heb ze genummerd om ze te markeren.

Als we het over vraag 1 eens zijn dan zijn we het ook eens over 2 denk ik.

Bij 3 en 4 opper ik de mogelijkheid om in plaats van genocide van moslims iets te veranderen aan de dogmatiek achter de terreur van 7 oktober. Ik voeg toe, aan de leer van de Jihad. Wil u dat overwegen?
Zie ook https://islamwaarheid.com/jihad-en-geweld/

Het internationale gerechtshof dat de aanklacht genocide van Zuid-Afrika behandelt zal toch ook de leer van de Jihad moeten betrekken in haar overwegingen. Zo'n volk zal je nabuur maar eens zijn. Ziet u mogelijkheden?
1 neen, het resultaat noemt men ervaring
2 daar twijfel ik aan, dat zit in in hun genen en is het fundament van hun opvoeding en geloof
3 na tientallen jaren het enkel bergaf te zien gaan rest er geen oplossing dan een drastische, alle andere opties zijn geprobeerd en uitgeput
4 Om een quote te gebruiken: menselijkheid/beschaving is slechts een heel dun laagje vernis op het barbarisme dat in ieder schuilt. In de ene al wat meer dan de andere. Islamieten moeten het m.i. zonder pot vernis doen.

Uw voorstel tot leer van de jihad kan mijn rug op. Wie oorlog en terrorisme voert omwille van een imaginair vriendje ontbreekt meer dan één vijs in zijn hoofd.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 januari 2024 om 07:41.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 07:42   #89
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Theo Francken wil alvast niet Israel maar Zuid Afrika voor het ICJ dagen. Die vermoorden blanken volgens Theo.

Wanneer gooien ze die gek de partij uit?


https://twitter.com/FranckenTheo/sta...07672132612582
Ga je dat ontkennen misschien?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:21   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Maar als men genocide als universeel recht propageert en verheerlijkt, dan is vrijheid en zekerheid voor volken, steden en families onmogelijk.
Dat is dan ook een illusoir concept, de "zekerheid" van volkeren. Het leven laat geen zekerheid toe. Dat is er een basis concept van.

Ik zie niet in waar je vrijheid en zekerheid zou moeten mengen: vrijheid schept onzekerheid uiteraard.

Genocide is geen "universeel recht" dat "gepropageerd" moet worden, het is de intrinsieke basis vrijheid die er a priori al is. Enkel de vrijheid tot genocide verbieden kan die beperken, en dat moet dan via een afspraak. Om die afspraak te willen maken, moet men daar voordeel aan hebben. Als men daar geen voordeel aan heeft, is er geen enkele reden om die afspraak te maken.

Kortom, men gaat enkel maar akkoord met het opofferen van zijn intrinsieke vrijheid tot genocide, als men denkt daar zelf voordeel bij te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:23   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat ik bedoelde is dat men met die opvatting geen moreel bezwaar kan maken tegen de opdracht van Mohammed om de ongelovigen en afgodenaanbidders uit te roeien.
Ik maak daar dan ook geen moreel bezwaar tegen. Ik stel vast dat dat zo is, en dus moeten wij moslims als vijanden beschouwen, meer is daar niet aan.

Ik maak ook geen moreel bezwaar tegen wespensteken. Als er een nest in mijn zolder zit, dan ga ik daar niet moreel over jammeren, dan weet ik dat die wespen zullen handelen volgens wijzen die niet in mijn voordeel zijn, en dan is mijn beste manier om met die situatie om te gaan, het uitroeien van dat wespennest. Dat bevat geen enkel moreel oordeel, enkel maar een kosten-baten overweging.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2024 om 08:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:29   #92
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
1 neen, het resultaat noemt men ervaring
2 daar twijfel ik aan, dat zit in in hun genen en is het fundament van hun opvoeding en geloof
3 na tientallen jaren het enkel bergaf te zien gaan rest er geen oplossing dan een drastische, alle andere opties zijn geprobeerd en uitgeput
4 Om een quote te gebruiken: menselijkheid/beschaving is slechts een heel dun laagje vernis op het barbarisme dat in ieder schuilt. In de ene al wat meer dan de andere. Islamieten moeten het m.i. zonder pot vernis doen.

Uw voorstel tot leer van de jihad kan mijn rug op. Wie oorlog en terrorisme voert omwille van een imaginair vriendje ontbreekt meer dan één vijs in zijn hoofd.
Dat is veel te somber. Jonge moslims die naar het westen vluchten zijn vaak progressief, spreken beter engels dan ik, ontdekken hun natuurlijke aanleg voor "vrije omgangsvormen" mode en haarstijl en communicatie. U plaatst zich buiten de beschaving. U woont misschien in een dorp of een container?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:33   #93
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat is veel te somber. Jonge moslims die naar het westen vluchten zijn vaak progressief, spreken beter engels dan ik, ontdekken hun natuurlijke aanleg voor "vrije omgangsvormen" mode en haarstijl en communicatie. U plaatst zich buiten de beschaving. U woont misschien in een dorp of een container?
Moslims zijn per definitie niet beschaafd. Hun geloof laat dat niet toe. Waar ik woon zijn eigenlijk uw zaken niet, al wil je er denigrerend over doen. Het is nog wel een zo goed als moslim-vrije zone en we willen dat liefst zo houden.
Als ze beter Engels spreken dan u dan zegt dat meer over uw kennis van het Engels dan over de jonge moslims.
De jonge moslims waar ik op het werk mee in contact kom spreken slechts heel gebrekkig of geen Engels. Hooguit Frans en hun eigen rochelend dieventaaltje.
Container? Mijn woning is net geschat op 800k€, daar koop je al een klein containerdorp voor.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 januari 2024 om 08:36.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:34   #94
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik maak daar dan ook geen moreel bezwaar tegen. Ik stel vast dat dat zo is, en dus moeten wij moslims als vijanden beschouwen, meer is daar niet aan.

Ik maak ook geen moreel bezwaar tegen wespensteken. Als er een nest in mijn zolder zit, dan ga ik daar niet moreel over jammeren, dan weet ik dat die wespen zullen handelen volgens wijzen die niet in mijn voordeel zijn, en dan is mijn beste manier om met die situatie om te gaan, het uitroeien van dat wespennest. Dat bevat geen enkel moreel oordeel, enkel maar een kosten-baten overweging.
Wij hebben er eeuwen over gedaan om politiek en godsdienst te scheiden, en u bent er nog niet in geslaagd. Dan is discussiëren met u nog zinloos. U heeft een moreel probleem net als Hamas..
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:35   #95
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lof der Zotheid heeft het over radicaal en gewelddadig.
Clitorissen afsnijden noem ik gewelddadig, hoe ze hun vrouwen behandelen ook. In Pakistan werden gezondheidswerkers vermoord wanneer ze waarschuwden voor de nadelen van inteelt. Probeer eens de islam te beledigen in gelijk welk moslim land.

Zo kom je toch op duizelingwekkende aantallen. Moslims zijn gewoon extreem gewelddadig. Westerlingen hebben dan hun kunde om te vechten en weerstand te bieden zo goed als verloren, alleen van ver zo wat bommen smijten zodat je er niet persoonlijk mee geconfronteerd wordt, dat is het zowat.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:36   #96
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moslims zijn per definitie niet beschaafd. Hun geloof laat dat niet toe. Waar ik woon zijn eigenlijk uw zaken niet, al wil je er denigrerend over doen. Het is nog wel een zo goed als moslim-vrije zone en we willen dat liefst zo houden.
Container? Mijn woning is net geschat op 800k€, daar koop je al een klein containerdorp voor.
Dan zat ik goed met mijn inschatting. Heb vertrouwen in uw regering.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:38   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wij hebben er eeuwen over gedaan om politiek en godsdienst te scheiden, en u bent er nog niet in geslaagd. Dan is discussiëren met u nog zinloos. U heeft een moreel probleem net als Hamas..
Zijn wij als Westen verplicht om moslims over heel de wereld van voldoende voedsel en water te voorzien zodat ze kunnen voortdoen met ongebreideld kweken? Moeten wij dit blijven onderhouden en waarom?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:43   #98
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zijn wij als Westen verplicht om moslims over heel de wereld van voldoende voedsel en water te voorzien zodat ze kunnen voortdoen met ongebreideld kweken? Moeten wij dit blijven onderhouden en waarom?
Dat is een ander onderwerp. Het zegt mij niets. Ik bedank.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 08:44   #99
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dan zat ik goed met mijn inschatting. Heb vertrouwen in uw regering.
Grapjas, er is over de laatste +2000 jaar geen enkele regering geweest die het goed heeft voorgehad met de bevolking, geen enkele.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 januari 2024 om 08:45.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2024, 09:48   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Grapjas, er is over de laatste +2000 jaar geen enkele regering geweest die het goed heeft voorgehad met de bevolking, geen enkele.
Het is eerder een gezond wantrouwen in de regeringen die we hebben wat het voor een individu beter kan maken.

Paranoïa is pas een ziekte als er niemand achter u aan zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be