Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2011, 07:00   #181
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik stoor me aan het feit dat onderwijzers een ambtenarenstatuut hebben en ik niet.
Je gaat dus akkoord om alles te nationaliseren.
Is genoteerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:01   #182
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een werknemer krijgt zelfs nog minder terugbetaald.
Dat hangt er van af onder welk paritair comité die werknemer werkt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:05   #183
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En de werknemers in de privé, die het hele zootje moeten betalen? Die krijgen een zeerr kleine vergoeding (niet genoeg voor het openbaar vervoer). Zij krijgt tenminste haar trein- en buskosten terugbetaald.
Ik werk in de privé en krijg alle openbaar vervoerskosten terugbetaald. Fietsvergoeding wordt ook betaald.
En wanneer ik me van de ene werkplaats naar de andere verplaats, wordt ik voor de reistijd ook doorbetaald.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:09   #184
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Voila; jouw dogma geïllustreerd.
Waar heb jij het in godsnaam over?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:11   #185
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik stoor me aan het feit dat onderwijzers een ambtenarenstatuut hebben en ik niet.
En gisteren was je nog perfect tevreden met je job?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 07:39   #186
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nee; en ik ben blij dat ik dat niet kan.

Het probleem in Haïti is niet het gebrek aan het gigantische welvaartsdistrubitie concept van publiek onderwijs - van geld van de productieve bevolking naar een onproductieve bureaucratie, voor alle duidelijkheid - maar welvaart tout court. Vast en zeker dat ze daar ook geen deftig publiek onderwijs, bancair systeem of supermarkten hebben. Geen reden om die zaken te nationaliseren.
Jij bent blij dat er in een gezin maar één kind kan studeren??

Jouw analyse kan aan onze taxichauffeur zijn reet roesten, hij leeft in de werkelijkheid.

Ik vind ze zelf beschamend: "Het probleem is welvaart"
Ja hallo, dat wisten we niet!

Openbaar, kosteloos onderwijs zou een mensenrecht moeten zijn, mensen moeten dat eisen van hun politieke verantwoordelijken, dat is pas een echte aanzet voor meer welvaart.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 11:21   #187
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik werk in de privé en krijg alle openbaar vervoerskosten terugbetaald. Fietsvergoeding wordt ook betaald.
En wanneer ik me van de ene werkplaats naar de andere verplaats, wordt ik voor de reistijd ook doorbetaald.
Is de RSZ een privé-onderneming geworden?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 11:24   #188
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Is de RSZ een privé-onderneming geworden?
Hoe kom je daar bij?
Ik werk niet bij de RSZ.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 14:07   #189
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats.
Als de overheid je kilometers gaat subsidiëren, verhelpt dat het financiële aspect van jouw probleem op korte termijn. Op lange termijn is het echter in iedereens nadeel, want de leerkrachten die in de scholen van jouw gemeente staan, kunnen op die manier gemakkelijk van 17 of 20 of 40 of 80 km verderop blijven komen, zodat jij dicht bij huis geen werk vindt.

Wat de overheid wél kan doen, is ophouden, de mensen het verhuizen te bemoeilijken door nog steeds veel te hoge "schrijfkosten" op de verkoop van vastgoed. Maar ja, die inkomsten heeft de overheid wel nodig als ze van alles moet subsidiëren, zoals vervuilend en overbodig woon-werk-verkeer dat ervoor zorgt dat werknemers minder ontspannen op het werk aankomen of minder tijd hebben om hun werk grondig te doen, of ambulances voor de verkeersslachtoffers.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 14:55   #190
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij bent blij dat er in een gezin maar één kind kan studeren??

Jouw analyse kan aan onze taxichauffeur zijn reet roesten, hij leeft in de werkelijkheid.

Ik vind ze zelf beschamend: "Het probleem is welvaart"
Ja hallo, dat wisten we niet!

Openbaar, kosteloos onderwijs zou een mensenrecht moeten zijn, mensen moeten dat eisen van hun politieke verantwoordelijken, dat is pas een echte aanzet voor meer welvaart.
Je blinde haat is, wel ja, blind. Je slaagt er zelfs niet meer in een mening accuraat voor te stellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juli 2011 om 15:00.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 15:38   #191
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je blinde haat is, wel ja, blind. Je slaagt er zelfs niet meer in een mening accuraat voor te stellen.
Wat is er niet accuraat genoeg?
Ik vertrek vanuit een concreet voorbeeld.

En jij stelt: het is door het gebrek aan welvaart.
Dan begin ik te geloven dat voor sommigen inderdaad ons publiek onderwijssysteem niet gewerkt heeft.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2011 om 15:38.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:31   #192
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is er niet accuraat genoeg?
Ik vertrek vanuit een concreet voorbeeld.

En jij stelt: het is door het gebrek aan welvaart.
Dan begin ik te geloven dat voor sommigen inderdaad ons publiek onderwijssysteem niet gewerkt heeft.
Een deel van jouw voorstelling van wat ik zei was verkeerd. Ik zie immers niet dat ik blij ben dat maar 1 kind onderwijs kon volgen, maar dat ik blij ben dat ik die situatie mij niet kan inbeelden.

En euhm... als je gaat ontkennen dat het probleem van de taxi chauffeur niet 'publiek onderwijs' is maar welvaart tout court, dan vraag ik me toch af wie er hier zit te dromen. Haïti heeft geen probleem van een gebrek aan (publiek) onderwijs, maar een gebrek aan welvaart om onderwijs mogelijk te maken. Eerst welvaartsstijgingen, dan pas onderwijs. (Vermits (formeel) onderwijs nauwelijks invloed heeft op de totale welvaart en voornamelijk een consumptiegoed is, natuurlijk.)

Je stelling dat 'kosteloos, publiek onderwijs' een weg naar welvaart is, is, voor alle duidelijk, volledig verkeerd. Want er bestaat niet zoiets als 'kosteloos' publiek onderwijs; 'kosteloos, publiek onderwijs' is een gigantische kost voor de samenleving in zijn geheel - i.e. belastingen - om een gigantische massa bureaucraten, leerkrachten en controleurs te betalen die zelf nauwelijks iets bijdragen aan de welvaartscreatie in dat land. Dat is dus alleen maar mogelijk als er al grote welvaart is. Dat is de evidentie zelve.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 juli 2011 om 17:33.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:34   #193
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Neen, Adriaan:
Eerst onderwijs, welvaart volgt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:42   #194
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, Adriaan:
Eerst onderwijs, welvaart volgt.
...ik sta werkelijk perplex.

Gelukkig dat die mythe in de grote mensenwereld al is achterhaald.

Het Westen is niet rijk geworden omdat we onze kinderen in scholen hebben gestoken. Het Westen heeft kinderen in scholen kunnen steken omdat we rijk zijn geworden.

Het probleem in de derde wereld is niet 'gebrek aan informatie'. Het probleem in derde wereld is kapitaalsinvesteringen, een kleine fractie daarvan is 'human' (intellectual) capital. Dat klopt. Maar denken dat publiek onderwijs - de 12 jaar straf die we al onze kinderen aandoen om informatie zonder verband te leren op commando, bepaald door een elite uit de hoofstad, gebeoordeeld op hun capaciteiten vis a vis elkaar (en vooral versus de middelmatigen) - een 'weg' uit armoede is, is onmogelijk te begrijpen.

Gelukkig dat dat dan ook geen deel is van het debat.

En, natuurlijk, het meest duidelijke punt nog eens herhalen: intellectuele opvoeding en scholen zijn niet hetzelfde. In zoverre dat intellectuele opvoeding nodig is - wat nodig is, maar in relatief beperkte mate - heb je daar geen onderwijssysteem nodig zoals de 12 jaar straf die wij onze kinderen aandoen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 23:35   #195
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waarom zou de vakbond iets moeten doen omdat jouw wagen veel verbruikt?

Ik zou zeggen koop een nieuwe, zoiets met ECO gedoens, je krijgt veel korting en later zal blijken dat het een zeer goede investering was.

Klagen, klagen, klagen en zelf schuldig zijn.
Zo is dat, die eco toestanden zijn dankzij de staat best goedkoop.
Maar verdorie, nu met mijn tankkaart kan ik helemaal geen afscheid meer nemen van mijn 4x4.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 21:50   #196
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!
zeer juist,

en dat u het openbaar vervoer zou moeten nemen is belachelijk,
alsof de bussen of treinen rijden, aangepast aan uw uurrooster

en dan kan het gebeuren dat je vanaf het station nog een half uur te voet naar de school moet gaan

Wij willen terugbetaling van de vervoerskosten

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:02   #197
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?


denkt u dat de traditionele vakbonden gaan tussenkomen?

weet u nog niet dat die hun leden niet steunen?

aan de top zit een select clubje gewoon hun eigenbelangen te verdedigen,
leden laten ze gewoon in de kou staan

In de kamers van Beroep gebruikt men Stasipraktijken,
leerkrachten maken geen schijn van kans,
met medeplichtigheid van de vakbonden die er tussen zitten

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 08:18   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
denkt u dat de traditionele vakbonden gaan tussenkomen?

weet u nog niet dat die hun leden niet steunen?

aan de top zit een select clubje gewoon hun eigenbelangen te verdedigen,
leden laten ze gewoon in de kou staan

In de kamers van Beroep gebruikt men Stasipraktijken,
leerkrachten maken geen schijn van kans,
met medeplichtigheid van de vakbonden die er tussen zitten

www.neutr-on.be
Als u daar niet mee akkoord bent , dan zoeken ze wel een leerkracht die dichterbij woont, er zijn er genoeg, men kan u onmiddellijk vervangen. .
Tenzij natuurlijk indien u wiskunde geeft aan de laatste twee jaren van de Latijn-Wiskunde , dan komen ze u desnoods met een taxi ophalen .
Dat zijn nu eenmaal de wetten van de economie .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 19:37   #199
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als u daar niet mee akkoord bent , dan zoeken ze wel een leerkracht die dichterbij woont, er zijn er genoeg, men kan u onmiddellijk vervangen. .
Tenzij natuurlijk indien u wiskunde geeft aan de laatste twee jaren van de Latijn-Wiskunde , dan komen ze u desnoods met een taxi ophalen .
Dat zijn nu eenmaal de wetten van de economie .
beste,

één leerkracht op de twee stapt binnen de vijf jaar uit het onderwijs

waarom? desorganisatie, slechte werkomstandigheden, geen materiaal, onbekwame directies, geen boeken, agressie, geen waardering
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 07:57   #200
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...ik sta werkelijk perplex.

Gelukkig dat die mythe in de grote mensenwereld al is achterhaald.

Het Westen is niet rijk geworden omdat we onze kinderen in scholen hebben gestoken. Het Westen heeft kinderen in scholen kunnen steken omdat we rijk zijn geworden.

Het probleem in de derde wereld is niet 'gebrek aan informatie'. Het probleem in derde wereld is kapitaalsinvesteringen, een kleine fractie daarvan is 'human' (intellectual) capital. Dat klopt. Maar denken dat publiek onderwijs - de 12 jaar straf die we al onze kinderen aandoen om informatie zonder verband te leren op commando, bepaald door een elite uit de hoofstad, gebeoordeeld op hun capaciteiten vis a vis elkaar (en vooral versus de middelmatigen) - een 'weg' uit armoede is, is onmogelijk te begrijpen.

Gelukkig dat dat dan ook geen deel is van het debat.

En, natuurlijk, het meest duidelijke punt nog eens herhalen: intellectuele opvoeding en scholen zijn niet hetzelfde. In zoverre dat intellectuele opvoeding nodig is - wat nodig is, maar in relatief beperkte mate - heb je daar geen onderwijssysteem nodig zoals de 12 jaar straf die wij onze kinderen aandoen.

Zou het niet kunnen dat het zoals bij de kip en het ei is ? Ze zijn (dienen) samen (te) geëvolueerd (evolueren). Welvaart zonder onderwijs bestaat niet, onderwijs zonder welvaart bestaat niet. Complementair of hoe heet dat.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be