Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Bekijk resultaten enquête: Ik zal protesteren, U ook?
Ik ook. 8 80,00%
Ik niet, de aarde mag kapot. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 00:09   #1
andreas nys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard

Heeft er iemand eigenlijk al eens nagedacht over de afgelopen verkiezingen? En wat ze eventueel teweeg zullen brengen?

Ok, CD&V, NV-A is de winnar, doch wordt hun overwinning door een zwarte vlek overkoepeld; de forse steiging van het Vlaams Blok, naar mijn mening terecht beschuldigd van racisme, en dus wederom voor mij ontoelaatbaar dat ze de plak gaan zwaaien.
Uit het verleden weten we dat de NV-A een samenwerking met het blok wel zag zitten, ze waren er niet vies van. Toch braken ze het cordon-sanitaire niet en gingen ze in zee met de CD&V. Nu blijven deze 3 partijden nog altijd rechtsgericht. En is het dus ook niet uitgesloten dat een van de twee winnaars een samenwerking zal overwegen,...

De gevolgen daarvan zullen niet toelaatbaar zijn. Overal blauw op straat, vreemdelingen moeten zich nu al zorgen beginnen maken, de jeugd wordt gemanipuleerd; mag niet meer uitgaan, heeft geen vrijheid meer,...
Snappen jullie dat België steeds meer en meer een soort 'Amerika' begint te worden?

En ook de samenwerking van de CD&V NV-A, SP.a Spirit & de VLD kan niet veel goeds in zich hebben.
Er komen moeilijke tijden aan voor België, en niet alleen voor ons, maar als het VB ook zoveel zetels heeft i/h Europese parlement ziet het er ook niet goed uit voor Europa.


Ik zal protesteren, U ook?
__________________
"The man who worships silver and gold shall surely lose his own soul, then fade away"

Manne, realiseer jullie eens dat niet alles om geld draait! Er moet gewoon een goed uitgewerkt machtssysteem komen, en geen gevecht van partijen die allemaal o-zo-graag een zeteltje meer willen om hun gezag te tonen. De enige goede weg die er is, is die van
Vrede, Liefde en Gerechtigheid

denk daar maar eens over na, ...
andreas nys is offline  
Oud 14 juni 2004, 00:11   #2
Salubrio
Vreemdeling
 
Salubrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 47
Standaard

Ja, laten we allen protesteren! Dat is blijkbaar heel erg in tegenwoordig. Maar eerst even een constructieve oplossing aandragen misschien?

--S--
__________________
All your dt-fouten are belong to us!
Salubrio is offline  
Oud 14 juni 2004, 00:43   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

in europa behaalde het blok minder stemmen dan in vlaanderen. hoeveel ze halen, het maakt niets uit, op europees vlak betekent het blok niets. er zijn grote europese partijen, die de nationale partijen verzamelen. die bepalen de werking in het europese parlement. er is geen extreem rechtse organisatie op europees niveau, waardoor het blok niks kan doen.

ik denk dat er wel voldoende mensen bereid zijn om via een optocht een signaal te geven dat ze het blok niet in de meerderheid willen, maar wie gaat hier enig initiatief voor nemen?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 14 juni 2004, 00:53   #4
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
er zijn grote europese partijen, die de nationale partijen verzamelen.
ze noemen het politieke families

Ik kan ook het nut niet zien van het VB in de EU, maar ja, inderdaad, veel zullen ze dara niet kunne uitrichten, ze zijn te klein.
Een optocht tegen iets waar een deel van het volk op heeft gestemd vind ik ondermaats en democratie onwaardig. Ge kunt beter uw energie insteken om de VBstemmers te begrijpen (en dus niet uit te kakken) hun mening te respecteren en hun problemen en standpunten aanpakken. Denk je nu echt dat 1 mijoen vlamingen rascistisch zijn? Ik durf te beweren van niet en ik heb gelijk ook. Maar ja, het is makkelijker te protesteren dan uiteindelijk iets uit te richten. Ik hoop dat de huidige politiekers wijzer zijn geworden uit de winst van het VB.
lustige lezer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be