Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2021, 12:09   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat er nu een steeds groter wordende categorie van mensen is die van de media verwachten dat die niks zeggen dat tegen hun eigen overtuiging ingaat.

Ik zie ook regelmatig op vrt meningen verkondigen die niet stroken met de mijne, maar daarom ga ik toch niet zeggen dat vrt slecht is?

Als je enkel wil horen wat je graag hoort begin dan een eigen blog.
Vwala: dat is het.
Die "groter wordende categorie" doet niet de minste inspanning om objectief te zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 12:55   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Probleem is (en dat wilde ik aantonen):
- de overheid moet objectief zijn
- een private persoon niet.

De vrt is betaald met belastingsgeld (en vroeger waren ze zelfs letterlijk ambtenaren)
De redactie van de vrt is onafhankelijk (en dat is ergens begrijpelijk, maar maakt alles des te genuanceerder).

Facebook en twitter zijn zoals een privaat gazetje of tijdschrift. Als zij van een bepaalde auteur niet moeten weten, dan publiceren ze daar niks.
Akkoord: ze zijn monopolisten geworden. Hoe ze dat gaan oplossen, ik weet het nog niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 13:00   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Probleem is (en dat wilde ik aantonen):
- de overheid moet objectief zijn
- een private persoon niet.

De vrt is betaald met belastingsgeld (en vroeger waren ze zelfs letterlijk ambtenaren)
De redactie van de vrt is onafhankelijk (en dat is ergens begrijpelijk, maar maakt alles des te genuanceerder).

Facebook en twitter zijn zoals een privaat gazetje of tijdschrift. Als zij van een bepaalde auteur niet moeten weten, dan publiceren ze daar niks.
Akkoord: ze zijn monopolisten geworden. Hoe ze dat gaan oplossen, ik weet het nog niet.
Maar Schoof, vind jij nu dat ze niet objectief zijn?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 14:01   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Probleem is (en dat wilde ik aantonen):
- de overheid moet objectief zijn
- een private persoon niet.

De vrt is betaald met belastingsgeld (en vroeger waren ze zelfs letterlijk ambtenaren)
De redactie van de vrt is onafhankelijk (en dat is ergens begrijpelijk, maar maakt alles des te genuanceerder).

Facebook en twitter zijn zoals een privaat gazetje of tijdschrift. Als zij van een bepaalde auteur niet moeten weten, dan publiceren ze daar niks.
Akkoord: ze zijn monopolisten geworden. Hoe ze dat gaan oplossen, ik weet het nog niet.
Ook private bedrijven hebben niet het recht te discrimineren en al zeker niet vanuit hun monopolie positie. Duitsland lijkt te beseffen wat voor een gevaar er schuilt in de afhankelijkheid van door buitenlandse bedrijven gecontroleerde sociale media.

Probeer anders eens een winkel te openen met het bordje "verboden voor chinezen en honden"....ooit kon dat en gebeurde dat ook. Willen we onder leiding van VS big tech terug naar dit soort van maatschappij?

Laatst gewijzigd door Bach : 12 januari 2021 om 14:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 14:02   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Probleem is (en dat wilde ik aantonen):
- de overheid moet objectief zijn
- een private persoon niet.


Want de overheid bestaat uit ander soort volk dan private personen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 14:18   #66
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar Schoof, vind jij nu dat ze niet objectief zijn?
Over wie heb je het? Onze openbare gesubsidieerde media? Die nog durven objectief noemen... Ze geven zelf toe dat ze er zijn om de gebeurtenissen te duiden en duiden heeft niets maar dan ook niets met objectiviteit te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 16:11   #67
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Want de overheid bestaat uit ander soort volk dan private personen ?
Vergelijk het met een arbiter die ineens denkt dat hij ook mag meesjotten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 17:24   #68
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Vergelijk het met een arbiter die ineens denkt dat hij ook mag meesjotten.
Dat is inderdaad een goede vergelijking...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 17:30   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Over wie heb je het? Onze openbare gesubsidieerde media? Die nog durven objectief noemen... Ze geven zelf toe dat ze er zijn om de gebeurtenissen te duiden en duiden heeft niets maar dan ook niets met objectiviteit te maken...
Het was een vraag aan Schoof. En mijn mening is dat de VRT objectief is ook al worden er meningen verkondigd die niet de mijne zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 21:11   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ook private bedrijven hebben niet het recht te discrimineren en al zeker niet vanuit hun monopolie positie. Duitsland lijkt te beseffen wat voor een gevaar er schuilt in de afhankelijkheid van door buitenlandse bedrijven gecontroleerde sociale media.

Probeer anders eens een winkel te openen met het bordje "verboden voor chinezen en honden"....ooit kon dat en gebeurde dat ook. Willen we onder leiding van VS big tech terug naar dit soort van maatschappij?
Probeer jij dan maar eens een stevig links stukje tekst gepubliceerd te krijgen in een stevig rechts blaadje of krant; en evenzeer het omgekeerde.

Jouw voorbeeld is helemaal naast de kwestie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2021, 21:17   #71
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

De roep om censuur vanuit de Vivaldi troep doet mij toch echt denken aan 1984, met zijn Ministerie van Waarheid, dat constant bezig was met de geschiedenis te herschrijven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:06   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De roep om censuur vanuit de Vivaldi troep doet mij toch echt denken aan 1984, met zijn Ministerie van Waarheid, dat constant bezig was met de geschiedenis te herschrijven.
Tuurlijk, ik vind dat raar dat niemand dat ziet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 11:57   #73
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Ik walg zo hard van de censuur die de sociale media en techmonopolisten opleggen, en van de goegemeente die dat luid toejuicht - en om nog meer van dat huilt -, zo hard dat ik mijn zin om nog aan discussies deel te nemen totaal voel uitdoven. Doe zo voort en sta dan verstelt als er echt naar geweld wordt gegrepen of echte staatsgrepen worden gepleegd. De poging van 'links' en de vakbonden om de regering Michel1 te doen vallen met gewelddadige betogingen en algemene stakingen had veel veel veel ja echt veeeel meer weg van een staatsgreep dan de machteloze vertoning van Trump en zijn activistische aanhang. De sociale media en techbedrijven bieden hun diensten zonder veel problemen aan echte dictators en gewelddadige regimes wereldwijd aan. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe hard ik walg van wat ik nu waarneem, van wat onze opiniemakers, politici, ... allemaal durven poneren. Ik hoop dat ze ooit gaan inzien dat ze zeer ver heen zijn - verder heen dan Trump die weigert zijn nederlaag te erkennen - maar ik vrees dat ze te hard in hun bubbels leven. Schrijnend is het, echt schrijnend. Als men cartoonisten al het belet cartoons te verspreiden is men veel te ver gegaan. Dit ruikt veel meer naar dictatuur en staatsgreep dan gelijk wat ik vier jaar lang van Trump en co heb gezien en gehoord, de 'bestorming van het capitool' inbegrepen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 13:37   #74
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik walg zo hard van de censuur die de sociale media en techmonopolisten opleggen, en van de goegemeente die dat luid toejuicht - en om nog meer van dat huilt -, zo hard dat ik mijn zin om nog aan discussies deel te nemen totaal voel uitdoven. Doe zo voort en sta dan verstelt als er echt naar geweld wordt gegrepen of echte staatsgrepen worden gepleegd. De poging van 'links' en de vakbonden om de regering Michel1 te doen vallen met gewelddadige betogingen en algemene stakingen had veel veel veel ja echt veeeel meer weg van een staatsgreep dan de machteloze vertoning van Trump en zijn activistische aanhang. De sociale media en techbedrijven bieden hun diensten zonder veel problemen aan echte dictators en gewelddadige regimes wereldwijd aan. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe hard ik walg van wat ik nu waarneem, van wat onze opiniemakers, politici, ... allemaal durven poneren. Ik hoop dat ze ooit gaan inzien dat ze zeer ver heen zijn - verder heen dan Trump die weigert zijn nederlaag te erkennen - maar ik vrees dat ze te hard in hun bubbels leven. Schrijnend is het, echt schrijnend. Als men cartoonisten al het belet cartoons te verspreiden is men veel te ver gegaan. Dit ruikt veel meer naar dictatuur en staatsgreep dan gelijk wat ik vier jaar lang van Trump en co heb gezien en gehoord, de 'bestorming van het capitool' inbegrepen.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik post de laatste tijd veel omdat er vaak geen zinnig antwoord meer mogelijk is op wat opiniemakers en politici uitkramen, omdat hun woordenbrij zo dom is én omdat zij in de bubbel van hun eigen gelijk zitten (je kan evengoed tegen een muur staan praten). En inderdaad: sar een hond aan de ketting lang genoeg en hij bijt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 13:42   #75
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was een vraag aan Schoof. En mijn mening is dat de VRT objectief is ook al worden er meningen verkondigd die niet de mijne zijn.
Ha, ha, alsof objectiviteit verengd wordt tot het feit of ze al of niet mijn mening verkondigen...
en daaruit bekrompen afleiden dat zij die hen niet objectief vinden niet verdragen dat hun eigen mening niet verkondigd wordt...
Dat is nu eens plat opportunisme en regelrechte volksverleiding...
Enfin het is zelfs pure leugen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 13:45   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De sociale media en techbedrijven bieden hun diensten zonder veel problemen aan echte dictators en gewelddadige regimes wereldwijd aan.
Ja, je kan zeggen dat ze de moderne versie zijn van de Oost-Indische Compagnie he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be