Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2021, 16:40   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar de deontologie hoort te slaan op de uitvoering van je beroep en niet iemands priveleven!
Schande dat dit is gebeurt, wat die mevrouw in haar privetijd doet gaat niemand aan. Mochten we mannen zo beoordelen had de helft geen job meer!
Alice. Het gebeurt misschien niet zo veel, maar nu ben ik ben ik toch volledig met je eens.
De tijd dat een dokter of schoolmeester niet op ging om de waardigheid te bewaren, is al lang voorbij. Of zo dacht ik toch.
Het begrip "waardigheid" van het beroep kan dus nog altijd worden misbruikt.
Een vrouwelijke psychologe of seksuologe pleitte er onlangs voor om het citaat in verband met "waardigheid" te vervangen door "beroepsfout", concreter en iets minder rekbaar.
En ja, het toont aan dat de perceptie tegenover wat vrouwen privé doen nogal kan verschillen tegenover wat mannen uitspoken.
Er valt veel over te zeggen.
Ik kan mij vergissen, maar ik vond het spijtig dat ze plots bereid was om haar penning als psychologe in te leveren. Dit had ze niet moeten doen. Verbeter mij als ik het verkeerd heb begrepen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:51   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar de deontologie hoort te slaan op de uitvoering van je beroep en niet iemands priveleven!
Schande dat dit is gebeurt, wat die mevrouw in haar privetijd doet gaat niemand aan. Mochten we mannen zo beoordelen had de helft geen job meer!
Die scheidingslijn is niet zo strikt. Wat doe je vb. met een kinderarts die in zijn vrije tijd met kinderen stoeit? Of een diëtist die alle dagen McDonalds eet een een BMI van rond de 30 heeft?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:52   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar de deontologie hoort te slaan op de uitvoering van je beroep en niet iemands priveleven!
Schande dat dit is gebeurt, wat die mevrouw in haar privetijd doet gaat niemand aan. Mochten we mannen zo beoordelen had de helft geen job meer!
Inderdaad. Ze moeten haar tittel teruggeven en gerechtskosten in vijfvoud terug vergoeden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:55   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad. Ze moeten haar tittel teruggeven en gerechtskosten in vijfvoud terug vergoeden.
Het spijtige is, vind ik, of ik zou mij moeten vergissen, is dat ze die titel vrijwillig heeft ingeleverd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:00   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het spijtige is, vind ik, of ik zou mij moeten vergissen, is dat ze die titel vrijwillig heeft ingeleverd.
Dat weet ik, ik zag ze in “De Afspraak”. Dat deed ze volgens mij om een eindeloos proces te voorkomen. (Kosten)
Net daarom moeten ze alle gemaakte kosten in vijfvoud terugbetalen aan haar en haar tittel terug geven.
Ze heeft die tittel eerlijk behaald en mensen kunnen kiezen om erbij te gaan of niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:07   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat weet ik, ik zag ze in “De Afspraak”. Dat deed ze volgens mij om een eindeloos proces te voorkomen. (Kosten)
Net daarom moeten ze alle gemaakte kosten in vijfvoud terugbetalen aan haar en haar tittel terug geven.
Ze heeft die tittel eerlijk behaald en mensen kunnen kiezen om erbij te gaan of niet.
Bestaan er kosten voor een tuchtraad ?

Ik vind het hoe dan ook moedig wat ze heeft gedaan. Het is ook niet voor iedereen weggelegd als bijvoorbeeld de job als psychologe je enig bron van inkomsten is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:37   #87
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die scheidingslijn is niet zo strikt. Wat doe je vb. met een kinderarts die in zijn vrije tijd met kinderen stoeit? Of een diëtist die alle dagen McDonalds eet een een BMI van rond de 30 heeft?
Of een Minister van Volksgezondheid van 140 kg?
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 18:04   #88
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het spijtige is, vind ik, of ik zou mij moeten vergissen, is dat ze die titel vrijwillig heeft ingeleverd.
Dat vind ik juist heel goed. Het bewijst dat ze stevig in haar schoenen staat en niet de gemakkelijke weg kiest als die tegen haar principes ingaat. Als ik nood aan psychologische bijstand zou hebben, zou dat net zijn wat ik wil. Wat ben je met een psycholoog die met de wind meedraait ?
Die kluppel die haar aangeklaagd heeft echter.... Spijtig dat we die zijn naam niet kennen. Stel je voor dat je per ongeluk daar terecht komt op zoek naar hulp.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:37   #89
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In een draad over Kaat Bollen?
De wet van Abu Bakhr hé
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:39   #90
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar de deontologie hoort te slaan op de uitvoering van je beroep en niet iemands priveleven!
Schande dat dit is gebeurt, wat die mevrouw in haar privetijd doet gaat niemand aan. Mochten we mannen zo beoordelen had de helft geen job meer!
Ja, denk maar aan Sean, Peter en Stan. En die hadden nog minder aan dan tasseltjes of jarretellen
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:53   #91
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die scheidingslijn is niet zo strikt. Wat doe je vb. met een kinderarts die in zijn vrije tijd met kinderen stoeit? Of een diëtist die alle dagen McDonalds eet een een BMI van rond de 30 heeft?
Als dat stoeien is in de betekenis van wat M. Jackson eronder begreep, dan zal die kinderarts in de gevangenis zitten en zal hij sowieso niet veel klanten meer bedienen. Een diëtiste met een paar maten meer zal volgens mij minder klanten hebben dan een ranke den, maar zal niet berispt worden door de Diëtistencommissie (als zoiets al bestaat). Maar een psycholoog die in haar vrije tijd sexy poseert, dat doet volgens mij niks af aan haar professionele bekwaamheid.
Mocht ze mij nu voor een sessie in haar kantoor ontvangen in jarretellen en met een duizelingwekkend diep decolleté, ja dan zou ik niet op haar psychologensofa gaan liggen, want volgens mij betaal je in dat geval meer dan het standaard tarief voor een psycholoog (en wordt niet terugbetaald hé)
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:01   #92
tropisteveel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 januari 2012
Berichten: 71
Standaard

De psychologencommissie zijn ook hun titel niet waard.

Als je nu dus een vrouw bent die zich graag sexy kleedt en zelf naar de psycholoog moet, mag je je meteen minderwaardig en een heel klein beetje vies voelen. Want dat is de boodschap die ze uitdragen.

Dat zal wat hetzelfde gevoel geven als met een kort rokje op straat lopen in Molenbeek.
tropisteveel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:42   #93
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De wet van Abu Bakhr hé
Ik probeer dat net niet te doen. Ik heb die wet gepost ter attentie van die twee andere muppets. Hun berichten bevonden zich net boven mijn bericht met de Wet van Abu Bakr Al-Godwin. Misschien hebben zij interesse om over rellen in Brussel in de draad van Kaat Bollen te tetteren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 05:33   #94
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/tuchtr...nbsp~a7bf4549/

Daaraan zie je ...

Een beetje typisch eigenlijk. Wie al te hard ageert tegen wat op zich normaal is, vecht vooral met zichzelf of heeft één ander te verbergen en hanteert het ageren als afleiding.

Een beetje vergelijkbaar met wie geen nagel heeft om aan de bruine reet te krabben. Zo iemand zal ook vaker onnodig geld uitgeven; net om de schijn te wekken dat hij geld heeft.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 09:39   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/tuchtr...nbsp~a7bf4549/

Daaraan zie je ...

Een beetje typisch eigenlijk. Wie al te hard ageert tegen wat op zich normaal is, vecht vooral met zichzelf of heeft één ander te verbergen en hanteert het ageren als afleiding.
Eén van de drie tuchtrechters die psychologe Kaat Bollen (35) veroordeelden na onder meer de pikante foto’s, is op non-actief gezet na een klacht over grensoverschrijdend gedrag. Dat bevestigt de Psychologencommissie. De man maakte gebruik van de diensten van de Limburgse prostituee Sigrid Schellen (33), nadat hij haar twee jaar in therapie had gehad. “Hoe hypocriet is dat niet?”, zegt Schellen, die de klacht indiende. “Tot mijn verbazing loodste hij me naar zijn praktijk, naar het zeteltje waar ik als zijn patiënte had gezeten.” Bron: HLN

Ik maak mij wel de bedenking waarom een prostituee die haar diensten aanbood plots een klacht indient voor grensoverschrijdend gedrag.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 09:51   #96
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eén van de drie tuchtrechters die psychologe Kaat Bollen (35) veroordeelden na onder meer de pikante foto’s, is op non-actief gezet na een klacht over grensoverschrijdend gedrag. Dat bevestigt de Psychologencommissie. De man maakte gebruik van de diensten van de Limburgse prostituee Sigrid Schellen (33), nadat hij haar twee jaar in therapie had gehad. “Hoe hypocriet is dat niet?”, zegt Schellen, die de klacht indiende. “Tot mijn verbazing loodste hij me naar zijn praktijk, naar het zeteltje waar ik als zijn patiënte had gezeten.” Bron: HLN

Ik maak mij wel de bedenking waarom een prostituee die haar diensten aanbood plots een klacht indient voor grensoverschrijdend gedrag.
?

U leest toch zelf wat u post, hoop ik? Als die dame naar een psychiater gaat, dan zit zij daar als cliënte van die psychiater; en dus niet als prostituee.

Waar haalt u het idee eigenlijk vandaan, dat zij haar diensten aanbood?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:10   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
?

U leest toch zelf wat u post, hoop ik? Als die dame naar een psychiater gaat, dan zit zij daar als cliënte van die psychiater; en dus niet als prostituee.

Waar haalt u het idee eigenlijk vandaan, dat zij haar diensten aanbood?
Ik lees wat er staat: "De man maakte gebruik van de diensten van de Limburgse prostituee Sigrid Schellen (33), nadat hij haar twee jaar in therapie had gehad."

En dit is inderdaad hypocriet, als die psycholoog in de tuchtraad zetelt die vindt dat het privéleven van Kaat Bollen niet verenigbaar is met haar job.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:22   #98
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees wat er staat: "De man maakte gebruik van de diensten van de Limburgse prostituee Sigrid Schellen (33), nadat hij haar twee jaar in therapie had gehad."

En dit is inderdaad hypocriet, als die psycholoog in de tuchtraad zetelt die vindt dat het privéleven van Kaat Bollen niet verenigbaar is met haar job.
Het is een dunne lijn Rudy. Zij heeft haar diensten niet 'aangeboden' e. Hij heeft haar om diensten gevraagd. Als psychiater (ook al was da na de therapie) had/heeft hij nog een machtspositie over haar. Hij had dat niet mogen doen. Ik zie dit ook als grensoverschrijdend gedrag.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:46   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
?

U leest toch zelf wat u post, hoop ik? Als die dame naar een psychiater gaat, dan zit zij daar als cliënte van die psychiater; en dus niet als prostituee.

Waar haalt u het idee eigenlijk vandaan, dat zij haar diensten aanbood?
Psychiater =/= psycholoog.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:48   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het is een dunne lijn Rudy. Zij heeft haar diensten niet 'aangeboden' e. Hij heeft haar om diensten gevraagd. Als psychiater (ook al was da na de therapie) had/heeft hij nog een machtspositie over haar. Hij had dat niet mogen doen. Ik zie dit ook als grensoverschrijdend gedrag.
Ik kan mij voorlopig enkel baseren op de inleiding van uw geciteerde artikel uit HLN.
De rest zit blijkbaar achter een betaalmuur.

Hoe dan ook, machtspositie of niet, de pot verwijt de ketel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be