Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2021, 20:44   #241
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wel. Gratis even mijn handen wassen. Lekker meegenomen
Alcohol is feitelijk zo goed niet voor de handen omdat ze de huid uitdrogen bovendien doodt de alcohol de goede microben. Ideaal is gewoon wassen met zeep en water.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2021, 21:07   #242
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alcohol is feitelijk zo goed niet voor de handen omdat ze de huid uitdrogen bovendien doodt de alcohol de goede microben. Ideaal is gewoon wassen met zeep en water.
Ik ben maanden geleden gestopt met die alcohol aan ingang winkels. Eerder, toen er nog nazi's en later bezigheidspersoneel stond, deed ik al soms alsof.
Ik merkte trouwens recent op dat heel weinig mensen dat nog doen.
Er zijn uitzonderingen, steevast vrouwen, en even steevast zie je ze in de winkels aan verspreide locaties met middelen zo "tussendoor" al babbelende ook, en nog eens dus, die gebruiken. Niet uit paranoide leek me, want voor de rest keken ze naar niks, kwamen dichtbij anderen, raakten alles aan, eerder een soort van aangeleerde gewoonte die een tic werd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2021, 22:17   #243
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alcohol is feitelijk zo goed niet voor de handen omdat ze de huid uitdrogen bovendien doodt de alcohol de goede microben. Ideaal is gewoon wassen met zeep en water.
Daar moet ik je gelijk in geven: wassen met water en zeep.
Daarbij, op sommige locaties wordt handgel gebruikt die naar mijn reukvermogen gewoonweg stinkt. Die irritante geur blijft gewoonweg de ganse dag aan de handen plakken zodat er niets anders opzit dan eens goed de handen wassen met water en zeep bij thuiskomst.
Ik gebruik geen handgel meer, tenzij ik weet dat die lekker fris ruikt, zoals een citroendoekje waarmee je je handen ontvet na het eten op restaurant.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2022, 18:36   #244
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Vandaag iets grappigs gezien in een Colruyt bij het buitenkomen.
Een twintiger, gezicht zag er een beetje mexicaans uit.
Hun karren hebben in het midden tussen de handvaten een soort van plastieken dashboard, als ik dat zo zou kunnen omschrijven, met tekst erop.
Hij is een minuut bezig geweest met een servetjes met alcohol, 3 keer nieuwe gepakt, allicht omdat alcohol snel verdampt, minutieus in te wrijven. Het leek wel alsof ie de letters erop mooi oppoetste. Er loopt raar volk op de wereld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:39   #245
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Vandaag iets grappigs gezien in een Colruyt bij het buitenkomen.
Een twintiger, gezicht zag er een beetje mexicaans uit.
Hun karren hebben in het midden tussen de handvaten een soort van plastieken dashboard, als ik dat zo zou kunnen omschrijven, met tekst erop.
Hij is een minuut bezig geweest met een servetjes met alcohol, 3 keer nieuwe gepakt, allicht omdat alcohol snel verdampt, minutieus in te wrijven. Het leek wel alsof ie de letters erop mooi oppoetste. Er loopt raar volk op de wereld.
Dat heet smetvrees of OCD (Obsessive Compulsive Disorder) en is een psychologische aandoening. Niks om mee te lachen dus.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 19:21   #246
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat heet smetvrees of OCD (Obsessive Compulsive Disorder) en is een psychologische aandoening. Niks om mee te lachen dus.
Hoe deed ie dat vroeger dan, toen er geen ontsmettingsmiddel stond? Had ie dan mee van thuis of zo?
Feit is, ik heb in de 50 jaar die ik leefde voor 2020 NOOIT iemand de handvaten van een winkelkar zien afkuisen. Die smetvrezers gingen toen nog nie winkelen zeker?

Doet me er overigens aan denken, af en toe zie ik nog iemand ontsmettingsmiddel gebruiken. Je kunt in de afvalbak ernaast zien hoeveel aan de hand van de servetten. Er is een tijd geweest dat die bak bomvol zat en van de grond opgestapeld ertegen, vandaar mijn eerder onderwerp dat de wereld er eindelijk weer wat proper begon uit te zien.
Nu zit er amper nog iets in die bakken.
Dus het is een 1 op 100 klanten of zo geworden, en wsl nog minder. Af en toe kom ik die ene tegen, bvb naast bovenstaand geval, nog een geval in een andere Colruyt, waar het ontsmettingsmiddel net voor de roltrap staat. Die nam buiten de winkelkar mee, stopte net voor de roltrap, om die te ontsmetten. Maar zo blokkeerde ie andere klanten waaronder ik, werd bekeken, voelde zich bekeken, en het duurde nog langer. Toen trok de eerste wachtende zijn kar wat achteruit en passeerden we allemaal incluis ik. En tegenstrijdig genoeg, ie had geen masker aan. Leg de boel eens samen. Hij wil winkelkar ontsmetten om niet besmet te worden, maar door dat te doen, op die plaats, houdt hij een dozijn andere klanten een tijd in zijn buurt want ze kunnen niet door. Het besmettingsrisico uitgaande van de handvaten meer dan tenietgedaan door dat van bij een hoop mensen te staan.
Wat is de baat dan geweest, negatief?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 7 augustus 2022 om 19:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:12   #247
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoe deed ie dat vroeger dan, toen er geen ontsmettingsmiddel stond? Had ie dan mee van thuis of zo?
Feit is, ik heb in de 50 jaar die ik leefde voor 2020 NOOIT iemand de handvaten van een winkelkar zien afkuisen. Die smetvrezers gingen toen nog nie winkelen zeker?

Doet me er overigens aan denken, af en toe zie ik nog iemand ontsmettingsmiddel gebruiken. Je kunt in de afvalbak ernaast zien hoeveel aan de hand van de servetten. Er is een tijd geweest dat die bak bomvol zat en van de grond opgestapeld ertegen, vandaar mijn eerder onderwerp dat de wereld er eindelijk weer wat proper begon uit te zien.
Nu zit er amper nog iets in die bakken.
Dus het is een 1 op 100 klanten of zo geworden, en wsl nog minder. Af en toe kom ik die ene tegen, bvb naast bovenstaand geval, nog een geval in een andere Colruyt, waar het ontsmettingsmiddel net voor de roltrap staat. Die nam buiten de winkelkar mee, stopte net voor de roltrap, om die te ontsmetten. Maar zo blokkeerde ie andere klanten waaronder ik, werd bekeken, voelde zich bekeken, en het duurde nog langer. Toen trok de eerste wachtende zijn kar wat achteruit en passeerden we allemaal incluis ik. En tegenstrijdig genoeg, ie had geen masker aan. Leg de boel eens samen. Hij wil winkelkar ontsmetten om niet besmet te worden, maar door dat te doen, op die plaats, houdt hij een dozijn andere klanten een tijd in zijn buurt want ze kunnen niet door. Het besmettingsrisico uitgaande van de handvaten meer dan tenietgedaan door dat van bij een hoop mensen te staan.
Wat is de baat dan geweest, negatief?
In de winkels staan de ontsmettingsmiddelen voor karretjes en handen stof te vergaren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:46   #248
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Er is dan ook een niet-openlijk-toegegeven paradigme shift gekomen: aangezien men eerst een gans jaar heeft volgehouden dat corona doorgegeven werd met dikke druppels en oppervlaktes, terwijl alles erop wees dat het airborne was, en het nu ook zonder dat ooit duidelijk te zeggen, eh, airborne is, is gans dat handen wassen en zo van in het begin - tenminste voor corona - totaal nutteloos geweest. Pas op, tegen bacterien en zo is dat prima. Geen gastro-enteritis meer en dergelijke. Maar tegen een airborne virus dient dat tot niks.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:48   #249
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de winkels staan de ontsmettingsmiddelen voor karretjes en handen stof te vergaren.
Gelukkig want zo extensief je handen ontsmetten is ongezond.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:51   #250
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is dan ook een niet-openlijk-toegegeven paradigme shift gekomen: aangezien men eerst een gans jaar heeft volgehouden dat corona doorgegeven werd met dikke druppels en oppervlaktes, terwijl alles erop wees dat het airborne was, en het nu ook zonder dat ooit duidelijk te zeggen, eh, airborne is, is gans dat handen wassen en zo van in het begin - tenminste voor corona - totaal nutteloos geweest. Pas op, tegen bacterien en zo is dat prima. Geen gastro-enteritis meer en dergelijke. Maar tegen een airborne virus dient dat tot niks.
Ja, maar we hebben die besmettingen net nodig. Niets verkeerd met een kleine buikgriep, daar wordt je sterk van. Als we alles gaan ontsmetten dan komen we te laat en te weinig met bepaalde pathogenen in contact, dat is een hele stap achteruit voor ons immuunsysteem.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:39   #251
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is dan ook een niet-openlijk-toegegeven paradigme shift gekomen: aangezien men eerst een gans jaar heeft volgehouden dat corona doorgegeven werd met dikke druppels en oppervlaktes, terwijl alles erop wees dat het airborne was, en het nu ook zonder dat ooit duidelijk te zeggen, eh, airborne is, is gans dat handen wassen en zo van in het begin - tenminste voor corona - totaal nutteloos geweest. Pas op, tegen bacterien en zo is dat prima. Geen gastro-enteritis meer en dergelijke. Maar tegen een airborne virus dient dat tot niks.
Op mijn werk is die zotte bazar nog steeds te zien.
De wasbakken in het reftergebouw om de handen te wassen, er waren 2 rijen van 4 kraantjes. Ze hebben toen in 2020 de 2 middelste kraantjes erafgehaald en er stoppen ingedraaid, om je zo bij het handenwassen te dwingen tot hun 150 cm. Zo een belachelijke kinderachtigheid, ik schaamde me in de plaats van diegenen die dat beslisten. Zelfde in de wc's, 2 lavabo's, 3 urinoirs, 1 lavabo en 1 urinoir afgespannen met lint. En op de spiegels aan de wasbakken, een plakkaat met de 10 stappen met figuurkes erbij hoe je je handen moest wassen....
De vloer aan het priktoestel, zo van die geelzwarte stickers en lijnen, net als aan de kassa's van supermarkten.
Van HEEL die corona tijd totnogtoe, heb ik nooit anders gezien dat hoe het vroeger was: heel de bende stond in een drom aan de prikklok, zich totaal niet aantrekkend van die lijnen op de vloer. Ze wilden naar huis, en dat was het haha.
Om maar te zeggen, die nazi's daar in brussel, dat zijn een stelletje wereldvreemden. Hoe ze zulke fratsen in hun kop konden krijgen, is enkel te verklaren door extreme dwangzucht. Zo tonen van ik ben de baas en jullie moeten braaf doen wat ik jullie befehl. Ik heb de pest aan zulk volk, ik zou ze graag bij de vuilkar steken, dat zou een gepaste straf zijn voor die bureauratten achter hun deuren "Hoge Raad Voor..".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be