Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2018, 10:36   #521
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die geplande stop van een half uur kan dan evengoed een uur of langer worden.
Of helemaal geen stop, omdat men thuis oplaadt.

Tesla model 3 verbruik bij normaal rijden, stadverkeer en gewone wegen, gemiddelde snelheid kan men uitrekenen: (~60 kmh)
Citaat:

https://electrek.co/2018/01/04/tesla...ions-answered/
Efficiency at various speeds? Didn’t do rigorous testing on the same flat stretch at various speeds, but in mixed Southern California driving in mild weather on multiple “normal” drives, each ended up getting around 240-270Wh/mi, which is about what the EPA numbers indicate. This is with 19 inch wheels, so with aero wheels or when paying more attention to efficiency you should be able to beat EPA mileage numbers, or if driving “in a spirited manner” or in adverse weather conditions you’ll get less than that. Quite efficient, but it’s no Hyundai Ioniq (which I got 175Wh/mi (!!!) with)
of 14,5-15 kWh/100 km in de ICE wereld onmogelijk. En 60 kmh gemiddeld op gewone wegen door Noord-Limburg dan moet ik al veel geluk hebben met het verkeer en verkeerslichten.

En zeggen dat er zijn die 10,9 kWh/100 km verbruiken:
Citaat:
https://electrek.co/2017/08/18/elect...extended-test/
Meanwhile, the Hyundai IONIQ EV, a normal, even nice-looking car (I got a fair amount of compliments), which seats 4 adults comfortably and a fifth with a bit of squeezing, with all the normal amenities you would expect out of a modern car and a reasonably comfortable interior if nothing particularly luxurious (and plenty of cupholders), gets 250km/160mi on the same NEDC test. From a 28 kWh battery, that translates to 5.71 mi/kWh or 175 Wh/mi. (*on the EPA test, the IONIQ gets 124 miles, but I used NEDC to compare against the XL1, which was never sold in the US)

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2018 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 10:47   #522
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn veel mensen die enkel van bestuurder wisselen en dus slechts enkele minuten stoppen.
Daarnaast verbruikt een voertuig meer als het in vollast word gebruikt.
Met die 4 oplaadbeurten ga je er dus niet komen, als je een sleurbarak achter je wagen hebt hangen.
En dan moet er een supercharger ter beschikking zijn.
Toen ik gisteren stopte langst de snelweg E17, waren alle laadpunten aan het wegrestaurant in gebruik en stonden er nog andere met een plug in dwaas te kijken, door het raam, wachtend tot er een oplaadpunt vrij kwam.
Heb je er ook op gelet hoe snel de wagens zonder plug weer weg waren ?

Of gingen die ook allemaal iets verplicht junkfood eten en drinken , dure kost per km word dat dan met al die extra´s om nog maar te zwijgen van de gezonde lucht die ze daar samen met hun kinderen inademen terwijl ze staan te wachten tot het stekkerke vrijgekomen is. Yeah vakantie !!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 10:54   #523
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Heb je er ook op gelet hoe snel de wagens zonder plug weer weg waren ?

Of gingen die ook allemaal iets verplicht junkfood eten en drinken , dure kost per km word dat dan met al die extra´s om nog maar te zwijgen van de gezonde lucht die ze daar samen met hun kinderen inademen terwijl ze staan te wachten tot het stekkerke vrijgekomen is. Yeah vakantie !!
Verspil gij maar graag uw tijd:

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:06   #524
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die geplande stop van een half uur kan dan evengoed een uur of langer worden.
Jij moogt gerust nog meer tijd verspillen door te tanken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg
Heb je er ook op gelet hoe snel de wagens zonder plug weer weg waren ?

Of gingen die ook allemaal iets verplicht junkfood eten en drinken , dure kost per km word dat dan met al die extra´s om nog maar te zwijgen van de gezonde lucht die ze daar samen met hun kinderen inademen terwijl ze staan te wachten tot het stekkerke vrijgekomen is. Yeah vakantie !!
Had zelf maar enkele minuten nodig om te tanken.
Was binnen de 10 minuten terug vertrokken.
Heb dus echt niet staan wachten om te zien hoelang die daar hebben staan ronddraaien.
Ik wilde na een lange werkdag zo snel mogelijk naar huis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:09   #525
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Had zelf maar enkele minuten nodig om te tanken.
Was binnen de 10 minuten terug vertrokken.
Heb dus echt niet staan wachten om te zien hoelang die daar hebben staan ronddraaien.
Ik wilde na een lange werkdag zo snel mogelijk naar huis.
Tja dat is zo het probleem met fossiele wagens, die kunnen niet thuis opladen zoals elke electrische wagen.

(PS we hebben thuis 2 fossiele wagens, dus ik weet wat dat voor een probleem is )

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2018 om 11:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:10   #526
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of helemaal geen stop, omdat men thuis oplaadt.

Tesla model 3 verbruik bij normaal rijden, stadverkeer en gewone wegen, gemiddelde snelheid kan men uitrekenen: (~60 kmh)


of 14,5-15 kWh/100 km in de ICE wereld onmogelijk. En 60 kmh gemiddeld op gewone wegen door Noord-Limburg dan moet ik al veel geluk hebben met het verkeer en verkeerslichten.

En zeggen dat er zijn die 10,9 kWh/100 km verbruiken:
Wel pech voor mij dat ik gisteren bijna 600km op snelwegen heb moeten afleggen en slechts 100km op secundaire wegen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:12   #527
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel pech voor mij dat ik gisteren bijna 600km op snelwegen heb moeten afleggen en slechts 100km op secundaire wegen.
Aha, dan ben je bij die 2% uitzonderingen?

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2018 om 11:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:15   #528
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja dat is zo het probleem met fossiele wagens, die kunnen niet thuis opladen zoals elke electrische wagen.
Jawel hoor, normaal tank ik thuis of op het bedrijf. Maar had gisteren te veel kilometers om met een tank toe te komen.
Ik heb je trouwens al de vraag gesteld, hoe moet dat voor mensen die geen garage of oprit hebben en niet voor hun deur kunnen/mogen parkeren?
Er zijn zelfs mensen die niet eens in hun eigen straat mogen parkeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:20   #529
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jawel hoor, normaal tank ik thuis of op het bedrijf. Maar had gisteren te veel kilometers om met een tank toe te komen.
Ik heb je trouwens al de vraag gesteld, hoe moet dat voor mensen die geen garage of oprit hebben en niet voor hun deur kunnen/mogen parkeren?
Er zijn zelfs mensen die niet eens in hun eigen straat mogen parkeren.
Ook daar bestaan simpele oplossingen voor.

Ik weet van een Tesla-bestuurder die meer dan 72.000 km per jaar aflegt.
Zijn kms en laadgedrag zijn zelfs geregistreerd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:39   #530
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook daar bestaan simpele oplossingen voor.
Vertel ze ons dan eens, welke oplossing kan iemand die niet thuis kan opladen vandaag toepassen?

Citaat:
Ik weet van een Tesla-bestuurder die meer dan 72.000 km per jaar aflegt.
Zijn kms en laadgedrag zijn zelfs geregistreerd.
Een auto moet mij niet controleren, ik ben baas over mijn auto en niet omgekeerd.
De garage moet niet kunnen nagaan hoeveel ik beslat en onbelast rij, de garage moet niet kunnen nagaan hoeveel kilometers ik afleg met en zonder passagiers.
De reden waarom tegen een trackingsysteem in de wagens van het bedrijf ben.
De reden waarom ik geen wagen met ingebouwde GPS wil.
De reden waarom ik vaak de accu uit mijn gsm haal.
De reden waarom ik zo veel mogelijk cash betaal.
Een ander hoeft mij niet te controleren in mijn doen en laten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 11:57   #531
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vertel ze ons dan eens, welke oplossing kan iemand die niet thuis kan opladen vandaag toepassen?
Klik op : https://www.google.be/search?q=Laadp...hrome&ie=UTF-8

Citaat:
Een auto moet mij niet controleren, ik ben baas over mijn auto en niet omgekeerd.
De garage moet niet kunnen nagaan hoeveel ik beslat en onbelast rij, de garage moet niet kunnen nagaan hoeveel kilometers ik afleg met en zonder passagiers.
De reden waarom tegen een trackingsysteem in de wagens van het bedrijf ben.
De reden waarom ik geen wagen met ingebouwde GPS wil.
De reden waarom ik vaak de accu uit mijn gsm haal.
De reden waarom ik zo veel mogelijk cash betaal.
Een ander hoeft mij niet te controleren in mijn doen en laten.
Amai zoveel onzin op een hoopje. Ik vermoed dat je bij dat 0,2 % clubke bent. Doe vooral wat je niet laten kunt.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2018 om 12:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 17:01   #532
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Had zelf maar enkele minuten nodig om te tanken.
Was binnen de 10 minuten terug vertrokken.
Heb dus echt niet staan wachten om te zien hoelang die daar hebben staan ronddraaien.
Ik wilde na een lange werkdag zo snel mogelijk naar huis.
E-freaks duidelijk niet die vertoeven graag aan tankstations, zelfs meer dan nodig is, maar goed daarom zijn het ook freaks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 17:24   #533
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
E-freaks duidelijk niet die vertoeven graag aan tankstations, zelfs meer dan nodig is, maar goed daarom zijn het ook freaks.
E-bestuurders hoeven niet te tanken.

Die laden gewoon terwijl de auto gratis geparkeerd staat of omgekeerd, gewoon gratis laden.
https://www.egear.be/laadpalen-en-kaarten-belgie/

Allemaal dingen die een fossielslaafje nooit kan.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2018 om 17:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 18:19   #534
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel pech voor mij dat ik gisteren bijna 600km op snelwegen heb moeten afleggen en slechts 100km op secundaire wegen.
Ik rij prive zogoed als enkel 50-70.

Voor het werk, voornamelijk autobaan. Echter dat is niet voor mijn rekening, dus who cares ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:40   #535
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
E-bestuurders hoeven niet te tanken.

Die laden gewoon terwijl de auto gratis geparkeerd staat of omgekeerd, gewoon gratis laden.
https://www.egear.be/laadpalen-en-kaarten-belgie/

Allemaal dingen die een fossielslaafje nooit kan.
Micele, een klein vraagje.
Ik zet mijn wagen weg op de duik langst de Ooster-Schelde ga vandaar uit met een eigen zodiac een boottocht op de Ooster-Schelde doen en enkele uren duiken en snorkelen. Ben in totaal 8 uur weg. Voldoende tijd om een E-wagen op te laden, moest er een laadpaal in de buurt zijn.
's Avonds rij ik verder naar Flevo blijf daar overnachten en maakt daar opnieuw een boottocht, een duik en enkele uren snorkelen.
Voor de zodiac gebruik ik een Sevylor Fish Hunter HF280 en neem 3 accu's mee. Die worden terug opgeladen via de alternator van de wagen. Mijn wagen is een kleine 1300CC met een maximuum sleeplast van 1200kg.
Ik kom met mijn wagen enkel beroepsmatig in steden, privé leg ik de meeste afstanden af op snelwegen en bevindt ik mij vaak in landelijke of bosrijke gebieden. De stroom die er aanwezig is, is de alternator van mijn wagen.

Leg mij nu eens uit hoe ik een E-wagen kan opladen als er geen stroomvoorzieningen zijn op de plaatsen waar ik verblijf.
Ik kan natuurlijk ook meeneem een stroomgroep, die dan laten draaien terwijl ik weg ben en als ik terug komt is de accu van mijn wagen opgeladen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:49   #536
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Micele, een klein vraagje.
Ik zet mijn wagen weg op de duik langst de Ooster-Schelde ga vandaar uit met een eigen zodiac een boottocht op de Ooster-Schelde doen en enkele uren duiken en snorkelen. Ben in totaal 8 uur weg. Voldoende tijd om een E-wagen op te laden, moest er een laadpaal in de buurt zijn.
's Avonds rij ik verder naar Flevo blijf daar overnachten en maakt daar opnieuw een boottocht, een duik en enkele uren snorkelen.
Voor de zodiac gebruik ik een Sevylor Fish Hunter HF280 en neem 3 accu's mee. Die worden terug opgeladen via de alternator van de wagen. Mijn wagen is een kleine 1300CC met een maximuum sleeplast van 1200kg.
Ik kom met mijn wagen enkel beroepsmatig in steden, privé leg ik de meeste afstanden af op snelwegen en bevindt ik mij vaak in landelijke of bosrijke gebieden. De stroom die er aanwezig is, is de alternator van mijn wagen.

Leg mij nu eens uit hoe ik een E-wagen kan opladen als er geen stroomvoorzieningen zijn op de plaatsen waar ik verblijf.
Ik kan natuurlijk ook meeneem een stroomgroep, die dan laten draaien terwijl ik weg ben en als ik terug komt is de accu van mijn wagen opgeladen.
"Er is geen stroom op die plek"

Met alle repsect, heb je het over W-Europa of Afrika ?

Zelfs al sta je op de camping, daar heb je zelfs vaak 380V, is er stroom beschikbaar. Wildcamperen is vaak verboden, en in mijn ogen, geen geldig argument in deze discussie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:05   #537
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Er is geen stroom op die plek"

Met alle repsect, heb je het over W-Europa of Afrika ?

Zelfs al sta je op de camping, daar heb je zelfs vaak 380V, is er stroom beschikbaar. Wildcamperen is vaak verboden, en in mijn ogen, geen geldig argument in deze discussie.
Uhm, niet echt: de meste campings in de EU voorzien 220 V, gelimiteerd tot 6A (uitzonderingen tot 10A).

Met 6A kan men dus laden aan 1.32 kW, met een doordeweekse EV goed voor 8 km bijladen per uur... men is beter af met het zoeken van een camping in de buurt van een snellaadpaal.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:23   #538
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Er is geen stroom op die plek"

Met alle repsect, heb je het over W-Europa of Afrika ?

Zelfs al sta je op de camping, daar heb je zelfs vaak 380V, is er stroom beschikbaar. Wildcamperen is vaak verboden, en in mijn ogen, geen geldig argument in deze discussie.
Op sommige plaatsen is wildcamperen voor sommige groepen weldegelijk toegestaan.
Daarnaast is er op de parkings van natuurgebieden zelden stroom voorzien.

En moet ik mijn levenstijl veranderen omdat men men de wagens met verbrandingsmotor wil verbieden?
Dat is zoals die gek een tijd geleden.
Hij komt aangereden met een Tesla, want dat is goed voor het milieu en stapt dan in een yacht met 2 zware diesel, waarmee hij het Albertkanaal gaat afvaren.
Of die andere gek, hij kwam aanrijden met een E-golf en gebruikte zware buitenboordmotors met verbrandingsmotors voor zijn zodiac om te gaan waterskiën.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:25   #539
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die laden gewoon terwijl de auto gratis geparkeerd staat of omgekeerd, gewoon gratis laden.
https://www.egear.be/laadpalen-en-kaarten-belgie/

Allemaal dingen die een fossielslaafje nooit kan.
Hoogtijd om een proces in te spannen wegens discriminatie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:30   #540
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op sommige plaatsen is wildcamperen voor sommige groepen weldegelijk toegestaan.
Daarnaast is er op de parkings van natuurgebieden zelden stroom voorzien.

En moet ik mijn levenstijl veranderen omdat men men de wagens met verbrandingsmotor wil verbieden?
Dat is zoals die gek een tijd geleden.
Hij komt aangereden met een Tesla, want dat is goed voor het milieu en stapt dan in een yacht met 2 zware diesel, waarmee hij het Albertkanaal gaat afvaren.
Of die andere gek, hij kwam aanrijden met een E-golf en gebruikte zware buitenboordmotors met verbrandingsmotors voor zijn zodiac om te gaan waterskiën.
Dan koop je er geen en blijf je dieselen he Jantje.

Dit forum zil vol met mensen die met de paardenkar gaan rijden, 1000 km aan een stuk rijden en dat exact op 7h moeten kunnen doen, enz...terwijl de gemidelde Belg veel minder en veel meer kortere ritten doet, en zeker niet allemaal een V12 nodig hebben voor de paardenkar.

Het gros rijdt in een gewone wagen van en naar het werk, van en naar de winkel, school, enz....met occasioneel eens een roadtrip naar zee of de ardennen.

Als ik een groot laadvermogen nodig heb, huur ik ee camionette of krijg ik die in leen (gamma, wat meubelwinkels bieden dat aan, gratis).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be